21 Ноември, 2022 14:28 7 874 21

Французите си искат дизелови коли, макар на много места те вече да са забранени

  • дизелови коли-
  • франция-
  • зони с ниски емисии-
  • забрана

Т.нар. зони с ниски емисии изглежда имат малко влияние върху поведението на купувачите досега

Французите си искат дизелови коли, макар на много места те вече да са забранени - 1

Въпреки забраната за шофиране на дизелови коли в центровете на много големи градове, французите все още купуват автомобили с дизелови двигатели. Това е констатацията, която излиза от проучване, публикувано от фирмата NGC Data.

И още повече, че мненията за тези зоните с ниски емисии далеч не са единодушни. Считани за дискриминационни от няколко асоциации на автомобилистите, критикувани от някои местни длъжностни лица, които призовават за тяхното премахване, тези зони бързо се превърнаха в "ябълка на раздора".

Трябва да се каже обаче, че тяхното внедряване се ускори напоследък. Те засягаха само няколко големи града преди две години (Париж, Лион, Гренобъл и Страсбург), сега тези зони присъстват в около десет френски града. И цифрата ще се покачи до 43 до 2025 година, когато ще започнат да се въвеждат навсясъде за агломерации с повече от 150 000 жители.

Французите си искат дизелови коли, макар на много места те вече да са забранени

Тези имат за цел да спрат продажбите на стари употребявани превозни средства, както и на нови дизелови коли. Поведението на шофьорите обаче изглежда малко се е променило, според проучването на NGC Data. Според данните от него 6 745 превозни средства със стикер Crit'Air 5 (дизели, датиращи от преди 2001 г.) са били продадени от януари до септември 2022 г. при това точно в така наречените зони с ниски емисии...

А във франция тези превозни средства ще бъдат забранени за шофиране от 1 януари 2023! Ако продажбите на тези стари превозни средства действително са намалели в градовете, засегнати от новите зони (- 53% в сравнение с 2019 г.), тенденцията е практически същата в градовете „извън зоните“ (- 40% за същия период). Тоест прилагането на такива зони не оказва съществено влияние.

"Това може да се обясни с контекста от последните месеци, който затяга пазара и на на нови автомобили, и на употребявани, което прави автомобилите все по-малко достъпни. “, анализира ситуацията Стефан Лепин, маркетинг директор в NGC Data. Това се усеща дори при по-новите употребявани автомобили.

Французите си искат дизелови коли, макар на много места те вече да са забранени

Фъв Франция, през периода от януари до септември 2022 г. са продадени близо 159 146 превозни средства Crit'Air 3, тоест такива, които не могат да влизат в зоните с нулеви емисии. Цифрите са много високи, въпреки че много градове ще затегнат праговете за достъп до своите зони в рамките на две години.

Сред тях е метрополията Голям Париж (131 засегнати общини). Докато Столицата си е поставила за цел да забрани дизеловите автомобили до 2024 г., половината от десетте най-продавани употребявани автомобили в мегаполиса тази година са с дизелови двигатели ( Renault Clio и Mégane, Peugeot 308 и 3008).

Тези факти ясно говорят, че французите си харесват дизеловите коли и нямат намерение да се отказват от тях, въпреки рестрикциите.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Факт

    9 49 Отговор
    Платени немски бръщолевения щото те се хвалят с изобретението на германеца дизел.Всъщност Дизела няма вече никакво предимство още повече с покачванията на цените на дизеловото гориво

    Коментиран от #4, #7

  • 2 Ироничен

    46 6 Отговор
    Дизелът има по-добро поведение от бензина защото въртящият момент е по-голям. Ще карам дизели, докато е разрешено, което може да се окаже завинаги, при положение че съм почти на 60.

    Коментиран от #6, #20

  • 3 Адам Хилтън

    47 3 Отговор
    Преди 20 години дизела беше рекламиран като "новото еко", също като сегашните електрички.
  • 4 Еколог

    40 6 Отговор

    До коментар #1 от "Факт":

    Дизелът на една и съща кола има около 20% по ниски емисии на СО2 спряма бензиновия двигател. А нали ужким се борим срещу СО2 а пък забраняват дизелите.

    Проблема с димните частици е решен отдавна при дизелите, както и проблема с азотните окиси.

    Но опазването на околната среда няма нищо общо с политическите решения - даже и електричките са с по-високи емисии на СО2 отколкото дизелите особено ако тока се произвежда с изкопаеми горива.

    Коментиран от #5

  • 5 Факт

    10 32 Отговор

    До коментар #4 от "Еколог":

    Хибрида се равнява на дизела въпроса е що харесваш дизела който отделя азотниоксиди и фпч.Германофилче утепано смешно и жалко А?
  • 6 Факт

    5 15 Отговор

    До коментар #2 от "Ироничен":

    Това естествено няма никакво значение защото се компенсира изжяло от по високооборотните бензинови двигатели неслучайно спортни коли дизелови няма колкото и немците да ги напъват
  • 7 Гост

    19 1 Отговор

    До коментар #1 от "Факт":

    Колига дидела още при създаването си има 50 % кпд . При бензина тредно стига до 20-25% . Правят се промени и през 90 г мазда пуска бензинов мотор по цикала на милар и аткинсън. Там доближава дизела по кпд но при съвременните дизели нещата са доста променени . DPF 2 eн CSRкатализатор и дизела покрива евро стандарт 7 .. докото бензина иска хибридно задвижване за да влезе в нормите при стоден мотор. Но вече европа погреба ДВГ ПРЕЗ 2035 Г НОВА КОЛА С ДВГ НЯМА ДА ИМА.
  • 8 3-фазния

    5 19 Отговор
    Нищо чудно, като гледам колко хора не си мият ръцете нито на влизане, нито на излизане от keнeфa, бхахаха!
    Като няма държава да защити конституционното право на живот на всеки един човек, ще има дизелова смрaд.
  • 9 Четейки коментарите

    19 4 Отговор
    80% от драскащите тук, и книжки нямат освен мозък. Тях ги интересува с миксера, за две секунди 300, и спираш при Свети Петър!

    Коментиран от #11

  • 10 Дани

    4 20 Отговор
    Няма причина да се купува дизелова кола. Включително и у нас.

  • 11 Гражданин с книжка Ц категория

    6 8 Отговор

    До коментар #9 от "Четейки коментарите":

    Не! Мене ме вълнува да не ти дишам изпpaжнeнията. И още няколко милиона с акъл в главата.

    Коментиран от #15

  • 12 чичето

    26 4 Отговор
    Аре бе, на дедо ви жигулата само Евро 6-7-8 е имала. Дизеловите коли с налични DPF и FAP системи са много по-екологични отколкото бензиновите. Погледнете отделените CO2 емисии на Евро 5 бензин и дизел и ще се уверите сами. Разликите са минимални, но ги има.
    Аз предпочитам всякакви двигатели, пред електрически. И дизел и бензин, всичко е хубаво и има и предимства и недостатъци. Като всяко друго нещо в живота.

    Коментиран от #13, #14

  • 13 селска пръчка

    17 3 Отговор

    До коментар #12 от "чичето":

    Да, ама на бай Ганъо първата работа му е да изкоруби DPF-то, че да не му се запушва, пък и разхода да падне с 0,2 литра.

    Коментиран от #19

  • 14 Русофоб Антисемит

    11 4 Отговор

    До коментар #12 от "чичето":

    За жигула се чакше десет години и не бяха чак толкова много. Виж за недоразумението варбург не се чакаше. Е там па за каква екология става въпрос 😆😆😆

    Коментиран от #16

  • 15 Па излезни от

    6 5 Отговор

    До коментар #11 от "Гражданин с книжка Ц категория":

    селския нужник, да не дишаш "изпражненията", но ти явно там живееш.
  • 16 Много си млад

    6 7 Отговор

    До коментар #14 от "Русофоб Антисемит":

    или не знаещ! И за "недоразумението" Вартбург се чакаше както и за неуспешния "руски Фиат" жигула!!!! Спорно е кое беше по "добро"!??
  • 17 Гост

    15 1 Отговор
    Живея на място в света, където забраниха дизеловите коли, но все пък има дизелови пикапи и камиони колкото искаш. Да се говори обаче за масова употреба на ел.коли е изключено, при положение, че разстоянията са огромни и е нормално колите да изминават 40 000-50 000 км годишно. За такива растояния дизеловата малолитражка беше най-добра. Например дизелов ФВ Пасат идваше с 80-литров резервоар и можеше да мине над 1000 км с едно зареждане. За момента подобна алтернатива, особено при температури -20 или повече градуса, просто не виждам
  • 18 Вин Дизел

    8 0 Отговор
    Ситроен дизел Евро 6 издухва по чист въздух от колкото засмуква. Особено ако се движи в София. Така, че се явява един вид машина за фотосинтеза. Както писа вече един човек, бензина е гориво за моторетки,а електричките трябва да минат 100 000км за да компенсират вредните емисии при производството им за да излезнат нула на нула с конвекционалните автомобили. Да не говорим, че Бош отдавна има ФИЛТЪР който улавя почти до нула вредните газове, но няма как да се пласира в колите, евтино е, няма Ad blue и други течности който струват пари и редовно трябва да плащаш за да ти върви дрънголника. Също като едно време оловният бензин, отровен и скъп.
  • 19 чичето

    8 1 Отговор

    До коментар #13 от "селска пръчка":

    Виж, това че тук в България махаме системите за да по-екологични колите, си е наш проблем. Затова и си го дишаме, щото много знаем. Тези на ГТП-тата толкова лесно и елементарно могат да спират такива коли и да им взимат номерата докато колите им не бъдат оправени до фабрично състояние, но това тук абсурд да се случи скоро време.
  • 20 Дизела

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Ироничен":

    съпоставен с турбо Бензина си е направо умряло куче със скъпа поддръжка!
  • 21 Аритметко Сметачев

    1 0 Отговор
    интересно що няма тирове, локомотиви и кораби на бензин ... сигурно не им излизат сметките