Last news in Fakti

16 Октомври, 2022 10:30 23 007 65

Евро-7 ли е края на двигателя с вътрешно горене?

  • евро-7-
  • екологичен стандарт-
  • двг

Влизането в сила на стандартите Евро-7 е сериозен проблем за съвременните производители, както технически, така и икономически

Евро-7 ли е края на двигателя с вътрешно горене? - 1

Стандартът за емисии Euro 6 понастоящем определя колко замърсители може да отдели едно превозно средство в атмосферата. Но Европейската комисия вече работи върху следващото ниво на стандарта. Още този месец организацията иска да публикува предложение за разработване на стандарт за емисии Евро-7. Преди това обаче ще бъде въведен междинен етап на Euro 6e, тъй като въвеждането на Евро-7 не се очаква да се случи преди 2027 година.

Този стандарт ще ограничи емисиите от двигатели с изкопаеми горива да не надвишават 30 mg NOx на превозно средство и 100 до 300 mg CO 2 на километър. Обсъждаше се дори максималната стойност от 10 мг, но такава радикална стъпка все още не е предприета. За много производители Евро-7 е почти непостижима цел и по този повод вече има мнения, че разработката ще бъде твърде скъпа и цените на колите с такива двигатели ще станат непродаваеми.

Евро 7 може да бъде последният регламент за намаляване на емисиите от двигателите с вътрешно горене.Макар отделни марки, като Peugeot, например, които вече обявиха ДВГ, отговарящ на стандарта Евро-7, да се напъват да обърнат нещата, ЕС вече не планира (от 2035 година) да не разрешава регистрация на нови автомобили и лекотоварни превозни средства, които отделят парникови газове.

От гореизложеното става ясно, че "електрифицирането" в Европа най-вероятно не може да бъде избегнато, а хибридните задвижващи системи ще станат практически задължителни от 2026 година. А дизелите изобщо няма да могат да оцелеят при това положение. Но дали всичко това ще стане реалност, предстои да разберем, защото, ще припомним, че само преди десетилетие ЕС насърчи потребителите да купуват дизелови автомобили поради ниските емисии на CO2.

За привържениците на добрите стари "класики" с двигатели с вътрешно горене ще останат само употребявани автомобили, но никой не може да гарантира, че ще бъдат допуснати навсякъде по пътищата, защото правилата за движение също се затягат според новите екологични норми.


Поставете оценка:
Оценка 2.2 от 49 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Евро10

    89 5 Отговор
    Евро 9 ще е за кравите и прасетата! Те замърсяват с метан повече от колите.

    Коментиран от #3, #6

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Дрън-дрън

    17 48 Отговор

    До коментар #1 от "Евро10":

    Да си чул някой да е умрял от метан или въглероден диоксид? За сметка на това, по 400 000 човека годишно доказано умират само в Европа от мръсен въздух, за който разбира се автомобилите не са единствения източник, но в големите градове са основния.

    Коментиран от #4, #11, #14

  • 4 Реалист1

    70 12 Отговор

    До коментар #3 от "Дрън-дрън":

    По какъв начин е установено, че са починали от мръсен въздух?
    А не от ваксинация, например.
    Ама трябва да верваме!

    Коментиран от #7

  • 5 Разбира се лаф да става

    28 2 Отговор

    До коментар #2 от "Винкело":

    "Този стандарт ще ограничи емисиите от двигатели с изкопаеми горива да не надвишават 30 mg NOx на превозно средство и 100 до 300 mg CO 2 на километър. Обсъждаше се дори максималната стойност от 10 мг, но такава радикална стъпка все още не е предприета."


    При положение, че в момента трудно успяват да докарат до 100 гр СО 2 на километър и се налага да си купуват въглеродни квоти от други производители, смяташ ли за вероятно, изискванията да бъдат намалени 1000 пъти и да паднат от 100 гр на 100 мг?

    Това е подигравка с читателите!
  • 6 СЗО

    57 6 Отговор

    До коментар #1 от "Евро10":

    Между другото, преди два дни гледах по евронюз новина, че в Нова Зеландия от 2025 ще има данък за кравите дето замърсявали с метан....пълно малоумие.

    Коментиран от #8

  • 7 Ами мрат като мухи

    17 30 Отговор

    До коментар #4 от "Реалист1":

    От десетилетия насам от болести, причинени от мръсен въздух. Десетки години статистика, преди ваксините. Да не мислиш, че е от вчера и не се знае?

    И като заговори за коронавирус, не си ли гледал от години репортажи от Япония и Китай на хора, които се движат по улиците на големите градове с маски без никой да ги кара задължително? И това не е заради вируси, а защото буквално виждат какво дишат.

    Коментиран от #13

  • 8 Засега добре

    32 3 Отговор

    До коментар #6 от "СЗО":

    Докато само им слагат данъци заради метана. Добре че не са решили да им слагат филтри отзад, да го ограничават!

    Коментиран от #27

  • 9 Мнение

    70 4 Отговор
    Пълни глупости, дирижирани от тия същите, създателите на вируса и стартиралите войната в Украйна!!!

    Когато монтираш мини мотор на гигантско купе и го пренадуеш (щото инак нема да потегли), какво се получава в същност???
    Ами в резултат на неадекватния обем двигател, срокът на експлоатация на съответния автомобил се съкращава значително!!!
    Е след като даден автомобил издържа много по-малко спрямо тези отпреди 10-15г, което налага или основен ремонт, или направо смяна с нов, тогава как нов автомобил на всеки 5-10 г ще е по-еко от леко пушещ стар, но на 30г?????

    Същевременно хора като Безос си правят екскурзии до йоносферата, оставяйки гигантско замърсяване след себе си, но щом са от "елита" значи може?????

    Друг въпрос!
    След като толкова им пука за еко частта, тогава как евро страните се съгласяват да докарват танкери с втечнен газ, когато въпросните кораби са с гигантски ДВГ на дизел и мазут???

    Поредното доказателство, че т.нар. дълбока държава мисли единствено лошото на човечеството!!!
    Нито съвременните електрички са еко, нито съвременните миниатюрни двг в огромни купета са еко!!!

    Коментиран от #10, #39

  • 10 Второ мнение

    7 35 Отговор

    До коментар #9 от "Мнение":

    А би ли направил същото изказване, като разграничиш :

    1 Отделянето на въглеродни емисии, което уж е вредно за климата след 100 години

    2. Замърсяването на въздуха, където живеят най-много хора и им нанасят доказани вреди на здравето.


    Първото няма нищо общо с второто, но при изказването си ти си ги сложил под един знаменател.

    От тази гледна точка, смяташ ли че:

    "Е след като даден автомобил издържа много по-малко спрямо тези отпреди 10-15г, което налага или основен ремонт, или направо смяна с нов, тогава как нов автомобил на всеки 5-10 г ще е по-еко от леко пушещ стар, но на 30г?????"

    Разбира се, че смятам, че новият автомобил замърсява много по-малко въздуха в градовете, който дишат децата ни, отколкото 30-годишен пушещ автомобил, дори за неговото производство да се отделяме повече въглеродни емисии.

    За електромобилите - същото! Въздуха ще се изчисти ако минем на ток и електромобили, вместо както досега на дърва и въглища плюс пушещи дизели на 30 години.

    Какво е твоето мнение по темата за мръсния въздух? За въглеродния диоксид го разбрахме.

    Коментиран от #37

  • 11 Гост

    30 3 Отговор

    До коментар #3 от "Дрън-дрън":

    Дрън дрън,колко пушачи умират от рак на белите дробове годишно в Европа.Защо тогава продължаваш да пушиш и да се тровиш сам.

    Коментиран от #16

  • 12 хохохо

    17 3 Отговор
    надей се - дотогава я Ес, я камиларя
  • 13 Русенец

    49 0 Отговор

    До коментар #7 от "Ами мрат като мухи":

    Тази сутрин в Русе отново мирише на бакелит.Вятъра пак духа от към леярната за цветни метали на Монтюпе.Замърсяването на въздуха е от промишленото производство и битовото отопление.Не е от автомобилите.Ковачки пак гори отпадъци в ТЕЦа.

    Коментиран от #34, #62

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Така е

    13 7 Отговор
    Е "дрън-дрън" и от медицина разбира.
    С няколко безумни твърдения за хибридите, разбрахме,че там неяснотите му са пълни.
    Тъй като медицина е нещо още по-сложно и комплексно, съветват по тази тема да не се коментира.Пъзелът медицина може да бъде сглобен единствено от медик-лекар и след доста стаж.Казвам го не случайно.Има в тази област модни теории,има интереси, има много его, което е по-пагубно от парите.
    Средният живот се покачва значително в Европа през последните десетилетия.Причините са комплексни.
    И като някой спомена, как са поръсили вируса, ми е интересно преди 100 години, коя лаборатория е поръсила испанския грип(много милиони жертви).Тези теории може да твърди човек, който хабер си няма от медицина и от постоянната потенциална опасност от нови вируси и пандемии.
    Не се вързвайте на теории за белодробните болести и електромобилите.
    Всички точки в западна Европа светят в зелено от много години.Белодробните болести намаляват незначително.
    На изток всичко е кафяво-черно.Пак близки резултати по заболеваемост.

    Коментиран от #18, #24

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Пепи

    6 17 Отговор
    Гаден дизелак ми чади под балкона. Дописвам коментара и излизам да го черпя неделна салата - 2 яйца и 2 гнили домата

    Коментиран от #19, #43

  • 18 Защо реши че го измислих аз?

    3 16 Отговор

    До коментар #15 от "Така е":

    Цитирам ти информацията, която и сам можеш да намериш:

    Във връзка с това дали замърсяването на въздуха е най-големият екологичен проблем за България и за целия ЕС, Кармену Вела обясни: "Замърсяването на въздуха е глобален проблем - не само за България и Европа, но и за целия свят".




    "Всяка година в Европа преждевременно умират 400 000 души заради лошото качество на въздуха. Тук не включвам хроничните заболявания, които нашите граждани развиват. Всички държави членки трябва да правят повече, България не е изключение.
  • 19 Внимавай!

    4 9 Отговор

    До коментар #17 от "Пепи":

    Това сигурно е Гост, после ще дойде тук и ще те направи на две стотинки дето го целиш с домати и яйца!
  • 20 Факти

    3 17 Отговор
    Замърсяването на въздуха вече е водеща причина за повишаването на раковите заболявания, сърдечни и белодробни проблеми. Пресметнато е, че мръсният въздух води до 4,2 млн. случая на преждевременна смърт годишно.

    Проучване в университета Хаселт в Белгия: Химикaли от мpъсен въздyх прeминават прeз плацeнтата и достигат до бeбето. За първи път черен въглерод е намерен от вътрешната страна на човешката плацента. Черният въглерод, който е отпаден и замърсяващ химикал, получаващ се при непълното изгаряне на изкопаеми горива, може да бъде открит от вътрешната страна на човешката плацента. Това е установило ново проучване, цитирано от “Индипендънт”.
    Азотните оксиди от дизеловите двигатели са вредни по няколко различни начина. Вдишани, предизвикват бронхити, астми, сърдечносъдови заболявания и рак. Отделени в атмосферата предизвикват киселинни дъждове.
    Дизеловите твърди частици са с такива размери, че не се филтрират в дихателната система, а навлизат директно в кръвта - следва посещение при кардиолог, онколог и пулмолог.

    Коментиран от #22, #23

  • 21 Иван

    19 7 Отговор
    ЕС се разпада
    BULEXIT
  • 22 Гост

    5 9 Отговор

    До коментар #20 от "Факти":

    Защо продължаваш да караш дизел.На приказки си еко,на практика не.Звучи много двулично.

    Коментиран от #25

  • 23 Гост

    7 10 Отговор

    До коментар #20 от "Факти":

    В света 8 милиона умират годишно от рак, вследствие на пушенето.В Европа са 1,6 милиона.Тичай да забиеш още един пирон в ков чега.

    Коментиран от #26

  • 24 Язе

    9 6 Отговор

    До коментар #15 от "Така е":

    Испанския грип идва от Америка.
  • 25 Да не съм Грета Тунберг

    14 7 Отговор

    До коментар #22 от "Гост":

    Като тебе? Да си ме чул някога да говоря за екология? Хайде поспри се малко с пропагандата!

    Електромобилите няма да се наложат нито по екологични, нито по политически причини, а по чисто прагматични причини.

    А като ти правя забележка че не е културно да ходиш по-голяма или по малка нужда на тротоара, това не значи, че аз не ходя по голяма нужда, нали. Правим едно и също замърсяване, но на различни места.

    Както казах въпрос на манталитет и възпитание, да правиш същите неща, без да пречиш и да вредиш на останалите.

    Ти пропагандираш карането на 30-годишен пушещ дизел, който директно изкарва мръсотиите на тротоара по който се движи детето ми, аз също карам дизел, но от ауспуха му не излизат същите гадости, защото е евро 6.

    Е не е по-чисто от електромобилите, но това е най-доброто, което мога да направя в момента.

    Коментиран от #30

  • 26 Правиш ли разлика

    4 14 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    Между самоубийство и убийство?

    Все едно ли ти е някой да се самоубие или да убие детето ти?

    Защото им слагаш знак за равенство в момента! Аз като пуша се самоубивам бавно и мога да преценя кога да спра.

    Ти като караш 30-годишен пушеш дизел и агитираш всички да правят така, ставаш масов убиец на непознати хора, включително деца.

    Правиш ли разликата между 8 милиона самоубийци и 400 хиляди убити?

    Коментиран от #28, #29

  • 27 СЗО

    10 1 Отговор

    До коментар #8 от "Засега добре":

    Ами фермерите най вероятно ще измислят нещо, за да не плащат данъци....
  • 28 Хмм

    19 0 Отговор

    До коментар #26 от "Правиш ли разлика":

    Колко самолета има в небето, колко теца по света са на кюмур, колко танкера са в морета и океани. Населението на звмята преди 100 години е 1.5 милиарда. Сега е към 8. Така че трябва да се редуцира, богатите са последни в списъка. Това е положението.

    Коментиран от #31

  • 29 Гост

    14 0 Отговор

    До коментар #26 от "Правиш ли разлика":

    Пак свободни съчинения.Карам 10 годишна кола втора употреба на пропан бутан.Твоят дизел замърсява повече.
  • 30 Гост

    9 0 Отговор

    До коментар #25 от "Да не съм Грета Тунберг":

    Грета не беше ли твое гадже ,многониковия гост норвежецо с замък в Норвегия и Тесла под навеса с фотоволтаици.

    Коментиран от #32

  • 31 Сериозен ли си?

    8 8 Отговор

    До коментар #28 от "Хмм":

    "Населението на звмята преди 100 години е 1.5 милиарда. Сега е към 8. Така че трябва да се редуцира"

    Ти колко човека уби и гордееш ли се с това?

    Населението ще се редуцира и по естествен начин без да убиваме живи хора! Голямата раждаемост е при бедни семейства, където вероятността детето им да остарее е много малка. Когато дадеш на тези семейства сигурност, тогава те редуцират броя на децата в семейството.

    В Китай в момента имат обратния проблем - изкуствено ограничиха броя на децата до едно в семейство, но от няколко години вече започнаха да имат проблем с работната ръка и отмениха тази забрана. Но семействата вече имат сигурна работа и нямат нито желание нито време да отглеждат по повече от едно дете и населението на китай застарява и съвсем скоро ще започне да намалява, когато по естествен или друг начин си отиде многобройното възрастно поколение.
  • 32 Ами не не беше

    2 3 Отговор

    До коментар #30 от "Гост":

    Грета беше ваша измислица преди да се усетите че сте по-големи еколози от мен и грета е по-вероятно да е ваше гадже!

    Ето, че ти си по-зелен от зелените :


    "Карам 10 годишна кола втора употреба на пропан бутан.Твоят дизел замърсява повече."
  • 33 Е колко да са вредни?

    4 7 Отговор
    Всяко трето дете у нас е с белодробни проблеми, а случаите на астма през последните години нарастват глобално. Това обясни доц. Рада Маркова, педиатър и пулмолог. Тя изтъкна, че причините за това са няколко и не е само мръсният въздух.

    “Той обаче има голямо значение. Общата химизация, пречистеният начин на живот на съвременните деца, които имат все по-малко контакти с природата и повече престой вкъщи, са фактори. Но въздухът играе първостепенно значение въобще за дихателните заболявания, в това число и за астмата“, коментира доц. Маркова. Според нея увеличение има не само при хроничните заболявания при децата, но и при острите, тъй като качеството на въздуха се отразява върху алергии и вирусни инфекции.

    „Увеличението на тези случаи е тенденция от 5-10 години, наблюдаваме го трайно. Докато преди децата с проблемно и свиркащо дишане бяха по-скоро изключение, сега едва ли не всяко трето дете има такава патология. Често дори родителите не откриват причината, нямат алергии, но техните деца са продукт на новото време и имат проблем с белите дробове. Според световната статистика пък увеличението на хроничната патология е от порядъка на 5-7% и това се дължи на мръсен въздух“, обясни специалистът.

    Има статистика, че в София АВТОЗАМЪРСЯВАНЕТО е с над 57% тежест за възникването на такива здравословни проблеми“, каза доц. Маркова
  • 34 Стига лъга бе сървул

    1 11 Отговор

    До коментар #13 от "Русенец":

    Отдавна няма Монтюпе в Русе

    Коментиран от #35

  • 35 Русенец

    12 0 Отговор

    До коментар #34 от "Стига лъга бе сървул":

    Сега собствениците на бившия завод Монтюпе са канадската компания Линамар.Ние русенците си го знаем Монтюпе.
  • 36 безпартиен

    14 1 Отговор
    Значи ли това,че кораби,самолети,селскостопанска техника,камиони щщ отговарят на Евро 7 или за тях не важи?В Европа се напъват за тези Евро 5,6,7 а останалият свят не му пука!Явно много им се иска да ни затрият!
  • 37 Мнение

    14 2 Отговор

    До коментар #10 от "Второ мнение":

    То хубаво искаш чист въздух в градовете, обаче коя според теб е основната причина за "Евро" стандартите???
    Дали заради пушещите барутници, или заради парниковите емисии???

    Вижте, когато някой пикае (но малко) до вас в басейна, едва ли ще е по-вредно за вас от друг който е заустил градската канализация, но в далечния край на басейна, в който се намирате!!!
    Мислете глобално, а не локално!

    Когато си сменяте автомобила 3 пъти по-често от тези преди 15-30г, това неминуемо води до много по-голямо замърсяване на планетата, но да, няма да е директно във вашия град (нищо, че наводненията и катаклизмите ще се увеличат)!

    Съвременните електрички НЕ са по-еко!!!
    Понеже световния енергиен микс все още се захранва основно от въглища!

    И не на последно място!
    В бг градовете не се диша главно заради отоплението на твърдо гориво!!!
    Доказателство за това бе пЛандемията - месеци наред всички бяхме затворени по домовете, а въздухът така и не се изчисти!!!

    Сиреч - автомобилите в градовете замърсяват по 2 часа сутрин и по 2 часа вечер (при час пик без вятър)!
    Дори в глобален мащаб след "локдауните", СО2 не е намаляло изобщо (или пренебрежимо малко), понеже пак повтарям частните автомобили замърсяват най-малко от световната икономика!!!

    Коментиран от #38

  • 38 Фалшиви опорки

    0 6 Отговор

    До коментар #37 от "Мнение":

    "То хубаво искаш чист въздух в градовете, обаче коя според теб е основната причина за "Евро" стандартите???
    Дали заради пушещите барутници, или заради парниковите емисии???"


    Отговорът е прост:

    Каква е причината за забрана на движението на МПС с под евро 5 в центъра на градовете? Дали заради пушещите барутници, или заради парниковите емисии???

    Очевидно е, че е заради пушеците. За емисиите няма никакво значение дали ще ги пуснеш в центъра на града или в планината.

    Коментиран от #44

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 долу ЕС

    3 0 Отговор
    китай индия африка и америка знаят ли
  • 42 бай Гъдю

    4 1 Отговор
    Оставете най-сетне ДВГ на мира, да си подреждам тактовете и да си върши работата, за която е създаден!
  • 43 Дксл

    0 4 Отговор

    До коментар #17 от "Пепи":

    1 паве на тавана докато айдута го “подгрява” на място под балкона ти и чади на място с лека газ повече от 5 мин. Та павето ще направи въпросния пушилник за вторични суровини моментално и на секундата. Така ще спре да чади на нашия свят.
  • 44 Мнение

    5 0 Отговор

    До коментар #38 от "Фалшиви опорки":

    "Каква е причината за забрана на движението на МПС с под евро 5 в центъра на градовете? Дали заради пушещите барутници, или заради парниковите емисии???"

    Отговор - заради васално-господарските зависимости на евро лидерите, спрямо началниците им зад океана!!!
    По този начин ограничават обикновените хора в Европа, принуждавайки ги да теглят безкрайни заробващи кредити (щото скъпия нов автомобил, трудно може да се позволи), а днешно време без автомобил е доста трудно, да не кажа невъзможно!!!
    Пък и както знаем, робите с големи дългосрочни кредити, не протестират много (даже хич)!!!

    Въпрос - защо във фащ не е въведен толкова строг стандарт за автомобилните емисии??? Нима там няма замърсяване в големите градове??? Те (голяма част) дори карат още на карбуратор???!!!

    Отговор - щото, ако го въведат, трябва всички да си останат по домовете (особено като се има предвид средния обем на ДВГ там)!!!
    В същност това е държавата на кредитите - още като се родиш там и ти подаряват кредитна карта (заробват те), т.е. няма нужда от "еко" ограничения!!!
    Докато европейците са по-пестеливи и трябва някой да ги накара да сменят стария автомобил!
    Само, че като го сменят, неминуемо замърсяват повече, защото икономиката и замърсяването вървят ръка за ръка!!!

    С други думи, когато увеличиш отпадъците които произвеждаш (с по-честа смяна на автомобил, батерии и зареждане от ток на въглища), ти може и да не изпускаш мизериите директно до дома си, но това не значи, че па

    Коментиран от #47

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Ето тук си много прав

    1 3 Отговор

    До коментар #44 от "Мнение":

    Цитата към твоето мнение с мисленето го изтрих, че си се изразил малко остро и затова изтриха мненията и на двамата, но ти знаеш какво си написал. Ето какво ти отговорих:

    Очевидно не можеш да видиш, че още първите електромобили минават по едно цяло и шест милиона километра с един ремонт на батерията.

    Забележи ремонт! Дори да е смяна, ако се рециклира с енергия от възобновяеми източници, материалите ще се използват отново и отново и отново и отново и отново цял век.

    И ако производството и транспорта са за хранени от възобновяеми източници, каквато е крайната цел на пътя по който сме поели, откъде ще дойде замърсяването?

    Коментиран от #48, #49

  • 48 Стига си цитирал

    2 0 Отговор

    До коментар #47 от "Ето тук си много прав":

    Един единствен случай!!! Колко такива официлани документирани има???
    Иначе по тази логика не 1 или 2 автомобила са милионери...за по-старите камиони беше норма мин 1.5 мил. км преди отваряне за 1-ви основен...от сегашните по-сериозни марки пак не пробелм 1-1.2 млн. км преди 1-ви основен...
  • 49 Мнение

    5 0 Отговор

    До коментар #47 от "Ето тук си много прав":

    Лъжеш себе си и читателите на тоя форум!!!

    Цитати от статия за Тесла модел S, с пробег от 1.5млн км:

    - "Колата е собственост на Ханс-Йорг фон Геминген, който публикува снимки. На тях се вижда, че седанът пътува със скорост 93 км/ч, а общият пробег е невероятните 1 500 000 км. За да го постигне, този Model S е сменил три батерии – първата на 290 000 км, а втората след още 250 000 км."

    - "Освен батерията, 4 пъти е сменян и електромотора на колата, а 2 пъти – 12-волтовия акумулатор. Има ремонти и по ходовата част – амортисьори и преден мост. Електрониката също е ремонтирана, тъй като сензорният екран не е издържал."

    - "Собственикът разкрива, че е купил електромобила през 2014 г., когато неговият пробег е бил 30 000 км."

    От тази статия става ясно, че въпросният собственик, освен че яко е сменял основните компоненти на автомобила, също е изминавал и огромни разстояния, за да направи тоя пробег (вероятно басшиш)!
    Сиреч, автомобил под 10г със сменени 3 батерии и 4 електродвигателя???!!!
    Гаси екото чУиек?!

    И като уточнихме това, я ми прати линк на фирма рециклираща литиево йонни батерии???
    Защото аз имам инфо, че въпросните батерии се рециклират много скъпо и е по-изгодно да се произвеждат нови!!!

    Като изключим хипер "еко" съвременните литиеви батерии, кажи ми как ще гарантираш, че ще ги зареждаш с ВЕИ енергия???
    А като тръгнеш на път и спреш в горно надолнище, сигурен ли си ,че и там е еко токът???

    А знаеш ли как се произвеждат тия бат

    Коментиран от #51

  • 50 Мнение

    5 0 Отговор
    ... батерии???
    И колко "еко" са в същност???

    Събуди се!
    Лъжат те!
    В съвременните електрички "еко" е единствено маркетингов трик, нищо повече!!!

    Коментиран от #52

  • 51 Благодаря!

    0 2 Отговор

    До коментар #49 от "Мнение":

    Отдавна търсих тази информация за да бъда по-точен.

    Тоест около 300 хиляди е изкарала първата батерия, след което само дали по-малка оборотна батерия с която е навъртял нови 250 000 км докато му сменят неговата, която със сигурност е ремонтирана, а не нова, но собственика не може да потвърди дали е неговата или някаква друга и затова нека я пишем чисто нова и да сметнеш от 540 000 км откакто е монтирана дали не изкара повече от милион километра досега?

    Досега винаги съм твърдял около милион километра, но сега ти ми даде потвърждение, че са милион и 60 000 само с една единствена ремонтирана батерия.

    Ще спомняш ли четирите двигателя до кога са сменяни? Доколкото си спомням и четирите бяха сменени в рамките на първите 320 000 км, докато от тесла открият проблема за свири ще те лагери - индукция от вихрови токове и загряване на смазката, за да ги заменят с керамични лагери в които няма индукция. След 320 000 км знаеш ли за смяна на двигатели?

    Дали пък не са открили и поправили слабите места на двигателите и батериите?
  • 52 Не си ми отговорил

    0 3 Отговор

    До коментар #50 от "Мнение":

    Какво мръсно виждаш в рециклирането на батерии с възобновяема енергия?

    Ако производството и рециклирането на батерии е толкова мръсен процес, защо позволиха на тесла да направи завод за производство и рециклиране на батерии в вододайната зона на столицата на Германия. Забележи не стига че направи фабриката в берлин, а от всички околности избраха да направят фабриката точно във вододайната зона откъдето столичани пият вода.

    Германците ли ще обвиниш че не са достатъчно екологична нация и за пари са се продали? Мястото на завода беше избрано точно там за да затворят устите на такива като тебе, които повтарят мантрата че производството е мръсно но не могат да обяснят защо. Мръсотията идва единствено от производството на енергия за изключително енергоемкия процес на производство на батерии. Колкото е по-мръсна енергията за производство на батерии толкова е мръсно и производството. Ако производството е с енергия от възобновяеми източници, то на практика е напълно чисто.

    Коментиран от #53, #54

  • 53 Мнение

    5 0 Отговор

    До коментар #52 от "Не си ми отговорил":

    В предишния коментар твърдиш, че старите тесли минавали 1.6 мил км с един ремонт (рециклаж) на батерията, а като ти цитирах факти, че лъжеш най-нагло, сега си изкривяваш твърденията, че последната батерия и мотор били най-сполучливи и вече проблемите били изчистени???!!!

    А фактите са си факти!
    Сменени 3 батерии (не казват рециклирани, а СМЕНЕНИ) плюс 4 ел двигателя!!!!!!!
    И то забележи за автомобил под 10г????!!!
    Всички знаем, че времето УБИВА съвременните батерии!!! Т.е. още някоя и друга годинка и батерията в коша с още един ел двигател!!!

    Старите дизелови мотори се раздвижваха точно след 10-та година!!!!
    Има един влогър британец, който отвори двг на шкода октавия 1.9тди, а майстора ахна!!!
    За 700 000 км от около 20г, нямаше видимо износване, а мощността си бе почти същата като фабричната!!!

    Колкото до еко рециклаж на стари батерии, това вероятно пак е нещо, дето ти извира от въображението с твоите си "факти"!!!

    Нищо, щом си се самонавиваш с измишльотините, продължавай в същия дух, само не ангажирай читателите по форумите с твоите "факти", щото изглеждаш меко казано несериозно!!!

    Коментиран от #55

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 И ти ли си от онези

    1 1 Отговор

    До коментар #53 от "Мнение":

    Които си мислят че батериите не могат да се рециклират и все още няма такива предприятия? Сериозен ли си?

    А ще намериш ли факти, че батерията е сменяна поне още веднъж след 540 000 км?

    Нали ще си говорим с факти? Защото такъв факт няма. Фактът е че последната е изминала над милион километра, а аз мога да ти докажа че е била ремонтирана, а не е нова и че втората е била оборотна, а не е сменена защото се е повредила.

    В интернет е пълно с тези факти, стига да ги потърсиш.

    Коментиран от #56, #57

  • 56 Мнение

    5 0 Отговор

    До коментар #55 от "И ти ли си от онези":

    Не ми казвай, а цитирай източници!
    Макар тук да трият всичко безпричинно, опитай се чрез ключова дума или по друг начин да ме насочиш към своите източници!

    И не, не казвам, че не се рециклират, а казвам, че процесът е много по-енергоемък и неизгоден, та затова предпочитат да произведат нови!
    Правиш ли разлика, или вече натискаш "отговори", за да си пратил топката при противника?!
    Твърдиш едно, а после извърташ на друго?!

    Искам когато твърдиш нещо, да го подкрепяш с факти!!! А не, една леля ми каза!!!

    Ето аз написах коментар с цитат от къде Тесла купува елементите за своите батерии, но уви изтриха ме тукашните редактори, да не би някой да вземе да научи нещо?!

    Както и да е!
    Ходи си купувай "еко" тесла/електричка и си свиркай, че си открил топлата вода!

    Аз повече няма да се занимавам да убеждавам такива еко активисти като теб!
    Много ми напомняте на бг поговорката:
    "Кучетата си лаят, а керванът си върви"!!!

    Хайде със здраве!

    Коментиран от #59

  • 57 Защо се говори

    2 0 Отговор

    До коментар #55 от "И ти ли си от онези":

    и цитира една единствена тесла? Тя ли ви е Светия Граал???
    По твоята логика трябва да канонизираме албанската 124-ка от преди няколко, която е изминала и тя с оригиналния не-отварян мотор и то в Албания….

    Коментиран от #58

  • 58 Ами тя засега е единствената

    1 1 Отговор

    До коментар #57 от "Защо се говори":

    Не са минали 30 години като за 124 ката

    Все пак е идеален пример за автомобил изминал 1,5 милиона километра в гаранция. Можеш ли да дадеш подобен пример за автомобил с ДВГ? А за такъв изминал милион и половина километра с безплатно гориво?

    Да видя да съм от рекол че двг може да мине и 3 милиона километра? Ами може и дори да е единствен екземпляр само мога да кажа браво.

    Коментиран от #60

  • 59 В момента работя

    2 1 Отговор

    До коментар #56 от "Мнение":

    Нямам време да ти търся линкове и цитати. Имам технологични почивки от 5-10 минути, в които просто мога да диктувам мнението си на телефона набързичко в движение.

    Но без да знам какъв линк си давал, аз самият поне 100 пъти съм казвал, че тесла има огромното предимство защото е резервирала за години напред огромни количества батерии от абсолютно всички световни доставчици на батерии, като им заема производствения капацитет и той не е свободен за конкурентите.

    Но знаеш ли че за мисля 2020 година, тесла беше но осигурила на доставчиците си над 90% от лития за производството на батериите и голяма част от другите материали? Разбираш ли защо не могат да ѝ откажат, при положение че има огромен недостиг за тези материали и защо тесла работи с толкова огромен марж на печалбата? Защото на практика повечето производители на батерии работят на ишлеме за Тесла.
  • 60 Няма и да има

    2 0 Отговор

    До коментар #58 от "Ами тя засега е единствената":

    много други такива тесли…Докато подобни “герои” с ДВГ-колкото щеш около нас….
    А защо е била в гаранция и е с безплатно гориво??? Не е ли това точно “кукичката” типично по американски??? И ти се ловиш като шаран….Ако сега, ти вземеш нова тесла-ще имаш ли същите условия и гаранция?

    Коментиран от #61

  • 61 Дай им време

    3 0 Отговор

    До коментар #60 от "Няма и да има":

    Все пак онази 124 ка беше на 30+ години.

    Дали има много автомобили с ДВГ и дали въобще има, които са навъртяли 1,5 милиона за осем години?

    А за последните осем години? Защото толкова километри обикновено въртят старите истински автомобили, а не днешните с пластмасовите части с програмирано остаряване.
  • 62 Ехеее

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "Русенец":

    Интересното е че Брикел на Ковашки замарсява поне 5 пъти по малко от американския ТЕЦ, но за него ни дума. В тая държава всичко е збъркано, долно и гнусно! Но нали Иванчо Костов подписа един заробващ ни договор! Е сега ще си траем, защото и тогава си траехме!
  • 63 Алексей

    2 0 Отговор
    В останалият свят, извън Европа, ДВГ-то няма да умре. Дори и в Европа няма как да умре, за бусове и за камиони, дори и след 2050-та.
  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Анонимен

    4 0 Отговор
    Не знам как един електрически автомобил ще ще те стопли зимата?може да пробваш с телефона си да видиш при минусови температури колко ще издържи дали ще го заредиш за 4мин и колко часа ще имаш батерия зимата и колко живот ще изкара