В Италия се обявиха срещу планираната от Европейския съюз забрана на продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г., пише Bloomberg . Според министъра на транспорта на страната Матео Салвини това решение няма никакъв икономически, екологичен или социален смисъл. Той нарече "зелената" програма, насърчавана от ЕС, "псевдоекологичен фундаментализъм", който ще доведе до загуба на работни места за десетки хиляди хора.
Салвини също се противопоставя на плановете на ЕС да въведе по-строгия екологичен стандарт Евро 7 за двигателите с вътрешно горене от 2025 г. Според прогнозите, той ще намали количеството на отделяните азотни оксиди с една четвърт, но производителите се опасяват, че стандартът значително ще ограничи възможностите на двигателите с вътрешно горене и ще направи тяхното развитие безперспективно.
Позицията на Салвини за Евро-7 се подкрепя от главния изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес, който твърди, че подобна мярка само ще забави прехода на индустрията към електрически автомобили.
В Италия не за първи път намерението на ЕС да забрани автомобилите с гориво е остро критикувано. Тази година, заедно с България, Португалия, Румъния и Словакия, италианците предложиха изместване на срока с пет години напред - до 2040 г. Миналата година пък Италия обсъди с ЕС възможността да направи изключение за националните малки производители на автомобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ники
10:41 11.12.2022
2 Гоуст
Коментиран от #10
10:43 11.12.2022
3 Чудесно
Коментиран от #5
10:48 11.12.2022
4 Смех
Коментиран от #6
10:50 11.12.2022
5 Хаха
До коментар #3 от "Чудесно":
Да наречеш Ферари бракма...11:03 11.12.2022
6 Само напомням
До коментар #4 от "Смех":
Всъщност, електромобилите не са задължително по-"зелени" от тези с ДВГ. При производството им се създава повече въглероден диоксид заради батериите и множеството редки метали. За да са по-зелени от ДВГ, тези автомобили трябва да се ползват НАД 15год. (г/д тогава се изравняват по въглероден отпечатък с ДВГ). Лошото е, че нямат толкова дълъг срок на годност и че хората в Западна Европа и Северна Америка си сменяват автомобилите средно на всеки 10 години. При такъв експлоатационен срок електромобилите са ПО-ЗАМЪРСЯВАЩИ от тези с ДВГ❗
⬆
Коментиран от #7, #11
11:08 11.12.2022
7 Факт
До коментар #6 от "Само напомням":
Не можеш да го докажеш обаче.Използвянето на редки метали зависи от големината на батерията.Освен това редки метали се използват и в катализаторите за големите химически фабрики свързани с производвтвото на синтетични горива а нефта намалява11:47 11.12.2022
8 Техно
17:00 11.12.2022
9 СМОГ
Аз ще си подпръдвам газ гризу в офиса и ако някой смее да ми забрани, това е "псевдоекологичен фундаментализъм". Ей друнльоо,
От ауспуха излиза ли отрова? Излиза. Начи край на мача. Няма ама, няма мама.
Коментиран от #13
21:28 11.12.2022
10 СМОГ
До коментар #2 от "Гоуст":
Мхммм. Утеха Найденова21:30 11.12.2022
11 СМОГ
До коментар #6 от "Само напомням":
Мхммм. Надежда НайденоваКоментиран от #12
21:32 11.12.2022
12 Име
До коментар #11 от "СМОГ":
А тия фотопанели що не кажат колко нефт отива за производството им00:46 12.12.2022
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 иво
20:48 12.01.2023
15 иво
18:19 14.02.2023