11 Декември, 2022 10:30 2 823 15

Италия се обяви против изоставянето на автомобилите с ДВГ

  • италия-
  • двг

Според министъра на транспорта на страната Матео Салвини "зелената" програма, насърчавана от ЕС, e "псевдоекологичен фундаментализъм"

Италия се обяви против изоставянето на автомобилите с ДВГ - 1

В Италия се обявиха срещу планираната от Европейския съюз забрана на продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г., пише Bloomberg . Според министъра на транспорта на страната Матео Салвини това решение няма никакъв икономически, екологичен или социален смисъл. Той нарече "зелената" програма, насърчавана от ЕС, "псевдоекологичен фундаментализъм", който ще доведе до загуба на работни места за десетки хиляди хора.

Салвини също се противопоставя на плановете на ЕС да въведе по-строгия екологичен стандарт Евро 7 за двигателите с вътрешно горене от 2025 г. Според прогнозите, той ще намали количеството на отделяните азотни оксиди с една четвърт, но производителите се опасяват, че стандартът значително ще ограничи възможностите на двигателите с вътрешно горене и ще направи тяхното развитие безперспективно.

Позицията на Салвини за Евро-7 се подкрепя от главния изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес, който твърди, че подобна мярка само ще забави прехода на индустрията към електрически автомобили.

В Италия не за първи път намерението на ЕС да забрани автомобилите с гориво е остро критикувано. Тази година, заедно с България, Португалия, Румъния и Словакия, италианците предложиха изместване на срока с пет години напред - до 2040 г. Миналата година пък Италия обсъди с ЕС възможността да направи изключение за националните малки производители на автомобили.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 31 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ники

    28 4 Отговор
    Евала.
  • 2 Гоуст

    34 3 Отговор
    И каква стана тя. Полека лека всички се отказват от тези "еко" директиви. Явно с натрупването на опит с електричките се вижда, че не всичко е цветя и рози и нещата не са толкова лесни и прости. Ще трябва време и пари и то по много и от двете за преход към електрички, а в крайна сметка все повече хора се съмняват в успешен край на приключението.

    Коментиран от #10

  • 3 Чудесно

    4 15 Отговор
    Очертава се още дълги години да караме техните вехти бракми отървавайки ги от отпадъци.

    Коментиран от #5

  • 4 Смех

    6 24 Отговор
    Щат не щат ще се отказват Планетата е до такава степен замърсена с въглероден диоксид че няма накъдеда ходят.Ел колите нямат алтернатива.Ако някой си мисли че 60-те години на двяесети век с 3млрд население може да го кара и през 21 век с 8млрд население значи е дълбоко вгрешка

    Коментиран от #6

  • 5 Хаха

    17 0 Отговор

    До коментар #3 от "Чудесно":

    Да наречеш Ферари бракма...
  • 6 Само напомням

    25 5 Отговор

    До коментар #4 от "Смех":


    Всъщност, електромобилите не са задължително по-"зелени" от тези с ДВГ. При производството им се създава повече въглероден диоксид заради батериите и множеството редки метали. За да са по-зелени от ДВГ, тези автомобили трябва да се ползват НАД 15год. (г/д тогава се изравняват по въглероден отпечатък с ДВГ). Лошото е, че нямат толкова дълъг срок на годност и че хората в Западна Европа и Северна Америка си сменяват автомобилите средно на всеки 10 години. При такъв експлоатационен срок електромобилите са ПО-ЗАМЪРСЯВАЩИ от тези с ДВГ❗







    Коментиран от #7, #11

  • 7 Факт

    2 7 Отговор

    До коментар #6 от "Само напомням":

    Не можеш да го докажеш обаче.Използвянето на редки метали зависи от големината на батерията.Освен това редки метали се използват и в катализаторите за големите химически фабрики свързани с производвтвото на синтетични горива а нефта намалява
  • 8 Техно

    4 2 Отговор
    Браво на Салвини.
  • 9 СМОГ

    2 6 Отговор
    Хахаха
    Аз ще си подпръдвам газ гризу в офиса и ако някой смее да ми забрани, това е "псевдоекологичен фундаментализъм". Ей друнльоо,
    От ауспуха излиза ли отрова? Излиза. Начи край на мача. Няма ама, няма мама.

    Коментиран от #13

  • 10 СМОГ

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "Гоуст":

    Мхммм. Утеха Найденова
  • 11 СМОГ

    3 1 Отговор

    До коментар #6 от "Само напомням":

    Мхммм. Надежда Найденова

    Коментиран от #12

  • 12 Име

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "СМОГ":

    А тия фотопанели що не кажат колко нефт отива за производството им
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 иво

    2 0 Отговор
    От целият автомобилен парк общото замърсяване на околната среда е само 10-15 % процента.Останалото най много е от вулканите и други замърси тели като промишлените предприятия и т.н .
  • 15 иво

    2 0 Отговор
    Чакалите в Брюксел тези невежи предатели ид....ти решат ,че от тая дата и година колите трябва да отговаря на тези EURO норми . Но това технически и технологически дали е възможно не ги интересува тъй като са невежи. Считат ,че производителите на леки автомобили са длъжни да го направят но дали е възможно или не е важно и те се принуждават да манипулират с програмното обеспечение , с допълнително оборудване което пък усложнява и тъй като горивен процес се регулира по електронен и е причината за тяхното поскъпване.