Отидете към основна версия

5 113 24

Търсенето на нови коли намалява - цените им трябва да спрат да се покачват

  • нови автомобили-
  • цени-
  • тенденции

Автопроизводителите виждат по-слабо търсене на фона на свиването на инфлацията

Снимка: Shutterstock

Автомобилните производители отчитат все по-ниско търсене на нови автомобили в Европа и Северна Америка. Според анализаторите това се дължи на факта, че потребителите се въздържат от покупка на нов автомобил заради по-високите цени и пазят парите си за неща от първа необходимост.

Въпреки че някои луксозни марки като Ferrari и Mercedes-Benz повишиха прогнозите си за продажби поради продължаващото високо търсене на топ моделите им, перспективите за по-голямата част от индустрията стават все по-мрачни.

"Новите поръчки спадат", казва главният изпълнителен директор на BMW Оливър Зипс по време на разговор за печалбите на марката, посочвайки по-специално Европа.

Досега производителите на автомобили защитаваха маржовете чрез увеличаване на цените, но рязкото покачване на инфлацията в Северна Америка и Европа може да затрудни прехвърлянето на растящите разходи към клиентите.

"Търсенето намалява", твърди главният финансов директор на Volkswagen Арно Антлиц, който миналата седмица каза, че файловете с поръчки все още са пълни за следващите месеци, но вече се виждат предупредителни знаци, особено за пазарите в Европа и Северна Америка.

Инфлацията в Европа и САЩ се повиши през последните месеци, като централните банки предупредиха, че пикът може да е след месеци, което доведе до рязък спад на настроенията на потребителите и бизнеса.

Данни от онлайн автокъщи и аукционни платформи показват сериозен спад в търсенето от март тази година, казва Филип Нотард, директор за анализи за Европа в Cox Automotive. „В момента потребителите са много предпазливи“, допълва той.

Проучване на базирания в Мюнхен институт Ifo, публикувано в края на миналата седмица, разкрива неприятната тенденция, че натрупаните поръчки на германските производители на автомобили се свиват и очакванията за цените са в низходяща спирала поради опасения за недостиг на гориво и продължаващата слабост на китайската икономика.

„Тежестта на закупуването на кола върху семейния бюджет е нещо, с което вече се сблъскваме“, каза главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес още миналия месец.

Предвид кризата производителите на автомобили възнамеряваха да продължат да прехвърлят собствените си нарастващи разходи върху потребителите, но това не може да продължи вечно. Има таван за повишаването на цените и според експертите той вече е достигнат.

В САЩ Ford обмисля да върне отстъпките и стимулите, които бяха премахнати миналата година поради опасения заради влошената верига за доставки. Това твърди главният финансов директор на "Синия овал" Джон Лоулър. Това е предпазен механизъм за напред, но за целта трябва да се намесят и правителствата на отделните държави.

Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 19 гласа.

Свързани новини