6 004 23

От Нова година се очаква поскъпване на японските коли в цял свят

  • японски коли-
  • нови автомобили-
  • поскъпване
От Нова година се очаква поскъпване на японските коли в цял свят - 1
Снимка: Shutterstock

Японските производители на автомобили обмислят да повишат цените на колите през следващата година, съобщава Japan Times. Според проучване, проведено от изданието, 23% от 80 водещи японски компании, сред които Toyota, Honda и Subaru, ще преразгледат своята ценова политика. Други 49% от анкетираните са заявили, че обмислят подобна стъпка, но все още не са взели окончателно решение.

Анкетираните посочват няколко причини, поради които ще трябва да повишат цените. Основните са увеличението на разходите за материали и суровини, увеличението на цените на логистиката, както и местен проблем - спадът на курса на йената спрямо други световни валути. Националната валута на Япония постепенно се обезценява спрямо долара и еврото от 2020 г. насам, като през пролетта на 2022 г. тенденцията се засили значително.

През ноември потребителските цени в Токио са се увеличили с 3.6% спрямо миналата година, което се оказва рекорд от 1982 г. насам. По-рано Toyota обяви бъдещ преглед на ценовата си политика.

Третото тримесечие на текущата фискална година стана нерентабилно поради рязкото покачване на цените на материалите, продължителния недостиг на микрочипове и спирането на производството в много от заводите. Ръководството вижда изход от кризата в увеличението на цените на бюджетните модели като Yaris и Corolla.

В същото време компанията побърза да успокои потребителите, като каза, че увеличението на цената ще бъде "ограничено" и моделите ще запазят достъпния си имидж. Американският пазар трябва да бъде първият, който ще усети увеличението на цените.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 14 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тъй де

    22 28 Отговор
    Качеството струва пари, който не иска качество да си купува немски, италиански, френски, а ако му хлопа и капака може да дава много пари и да си купува и некачествени тесли!

    Коментиран от #2, #4, #5, #6, #16

  • 2 Реалист

    9 20 Отговор

    До коментар #1 от "Тъй де":

    След 10 години да не се радваш на тесла втора ръка:)
  • 3 гост

    23 9 Отговор
    TOYOTA са номер едно в света по продажби на коли
  • 4 Хаха

    14 24 Отговор

    До коментар #1 от "Тъй де":

    Ела да видиш служебното Пежо 508 на 170 хиляди км. Ще дам за Хонда 20 хилки отгоре точно никога

    Коментиран от #7, #13


  • 5 Сега ще проверим

    25 1 Отговор

    До коментар #1 от "Тъй де":

    Дали ги купуват заради качеството или заради ниските цени.

    Ако продажбите останат същите или се вдигнат, значи са ги купували заради качеството. Ако продажбите паднат, значи са ги купували заради цената.

    Коментиран от #18

  • 6 Е точно тъй е!

    6 10 Отговор

    До коментар #1 от "Тъй де":

    Наскоро излезе едно любопитно проучване, публикувано от SP Global Mobility. В него се разглеждаше пазарния дял на Tesla, който все още е много висок, въпреки че по-евтините модели на конкурентите успяват да намалят голямата преднина на американския производител на електромобили.

    Същото проучване показва, че повечето купувачи на Tesla преди това са били клиенти най-вече на Toyota и Honda. Това е доста любопитно, тъй като Tesla се определя като премиум-марка и се конкурира именно с производители на луксозни автомобили, а не на масови модели, каквито са тези две японски компании.


    В същото време обаче клиентите, които идват при Tesla, не напускат BMW или Mercedes, въпреки че има и такива. Те обаче са в пъти по-малко от тези, които преди това са карали Honda и Toyota. Всъщност близо 30% от купувачите на Tesla идва точно от тези два японски производителя, докато по 13% са от BMW и Mercedes. А това означава, че клиентите напускат масовите марки, за да си купят кола от премиум-сегмента.

    Коментиран от #8

  • 7 Иво

    19 6 Отговор

    До коментар #4 от "Хаха":

    Някой път подложи един картон на земята под двигателя и след 2-3 дни ще видиш как лъвът е маркирал територията си.

    Коментиран от #14

  • 8 Хибрид към електричка...

    0 7 Отговор

    До коментар #6 от "Е точно тъй е!":

    От бензин, дизел, най-много хибрид към електричка, да ви дава някаква яснота?

    Коментиран от #10

  • 9 БПФ

    7 11 Отговор
    Японските джадаи са мъртви и най-добре да се самоокълцат, за да се спасят от позор и излишни мъки. Япония има дълг 300% от БВП, водещите японски компании имат дълг 20-30 пъти по-голям от годишните им печалби. В предстоящият период на по-високи от 0% лихви - и държава и компании са обречени на банкрут.
    Откога японците предпочитат позорът пред достойната погибел? Май тук има връзка историческият факт, че японските джадаи бяха избити, оцеляха и ги наследиха тия които стояха пред тях на колене, с мyцуни заровени в праха !!! Ти можеха да работят като усърдни рoби, но нямаха чест.

    Коментиран от #11, #22

  • 10 Нищо не разбрах

    7 0 Отговор

    До коментар #8 от "Хибрид към електричка...":

    Какъв беше въпросът?
  • 11 Поправка

    11 3 Отговор

    До коментар #9 от "БПФ":

    Не са джедаи, а самураи!
  • 12 Слава на свободният свят !

    10 8 Отговор
    За Ганьо ще има ефтин Москвич с вечна гаранция, като любовта му към тирани, диктатори и правешки тпнари
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Виктор

    10 9 Отговор

    До коментар #7 от "Иво":

    Маркират като не се поддържат. Ела да видиш под моето лъвче дали ще видиш маркировка.

  • 15 Така е

    16 1 Отговор
    Аз сега разбрах, че Тесла е премиум марка.Никога не бих се сетил, че таблет, четвърт кормило и спартански пластмаси е премиум.
    Дълго ще ми трябва да го осмислям, ама не вярвам да повярвам.
    Премиум имаше когато МБ беше единствената луксозна марка.
    Сега "премиум" предлагат повечето марки.И повечето са по-добри от набедените такива.

    Коментиран от #17

  • 16 Смешко

    4 8 Отговор

    До коментар #1 от "Тъй де":

    Новичък Авенсис в гаранция на 34 000 километра му замина демпферна шайба. Та викаш здрави са а?

    Коментиран от #23

  • 17 Правиш ли разлика

    0 4 Отговор

    До коментар #15 от "Така е":

    Между премиум и лукс?

    Очевидно не!

    Премиум е нещо на завишена цена, като въобще не е нужно да има някакви качества, камо ли луксозни.

    А Тесла е премиум защото е по-скъпа от bmw mercedes и audi, които са луксозни.

    И сега остава отворен въпросът на който никой не ми е отговорил. Защо хората вместо лукс на по-ниска цена си купуват премиум постна Тесла според тебе? Защо не си купят по-евтин луксозен, качествен и наблъскан с копчета и лостчета mercedes?
  • 18 Димитров

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Сега ще проверим":

    Заради качеството

    Коментиран от #19

  • 19 Как да го разбирам?

    3 2 Отговор

    До коментар #18 от "Димитров":

    Според тебе и продажбите на toyota ще се вдигнат с 50% като тези на Тесла, след като се вдигна цените с 10 хиляди долара за последните две години и догодина от toyota ще продадат 15 милиона, а за 2024 ще продадат 20 милиона?

    А избягалите от toyota клиенти, които решиха да преминат от toyota на Тесла ще се върнат?


    Аз бих заложил на обратното.
  • 20 оня с коня

    3 0 Отговор
    Японците е нормално да вдигат цената на Продукта си,съобразно Световната тенденция НА ИНФЛАЦИЯ.повече от сигурен съм обаче че са си направили поне 100 пъти Сметката с колко да вдигнат цените,щото Световните икономически Закони действат САМОСТОЯТЕЛНО и извън възможностите за регулация от отделните държави,т.е. Японската стока ще е жалко ако стане Непродаваема.
  • 21 Дежавю

    5 1 Отговор
    "Японската стока ще е жалко ако стане Непродаваема."

    Моите спомени от детството са че над 80% от битовата електроника която сме ползвали беше японска sony, panasonic, санио, а останалата част холандска от philips. За корейска и китайска и дума не можеше да става, просто защото такава нямаше.


    Сега като се огледам в къщи единствено един от телевизорите ми е sony и климатици daikin. Друго японско нямам. Всичко останало е корейско и все повече китайско, което превъзхожда японското.

    Толкова за продаваемостта на японското. Дано и в автомобилната промишленост не останат добър спомен, както за битовата електроника.
  • 22 Българин

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "БПФ":

    Най-добре са ушанките.Лада и Москвич нямат никакви дългове.
  • 23 Българин

    5 0 Отговор

    До коментар #16 от "Смешко":

    Демферна шайба значи е дизел.Авенсис дизела е с двигатели на БМВ.Много се съмнявам и съединителя да е японски.