Японските производители на автомобили обмислят да повишат цените на колите през следващата година, съобщава Japan Times. Според проучване, проведено от изданието, 23% от 80 водещи японски компании, сред които Toyota, Honda и Subaru, ще преразгледат своята ценова политика. Други 49% от анкетираните са заявили, че обмислят подобна стъпка, но все още не са взели окончателно решение.
Анкетираните посочват няколко причини, поради които ще трябва да повишат цените. Основните са увеличението на разходите за материали и суровини, увеличението на цените на логистиката, както и местен проблем - спадът на курса на йената спрямо други световни валути. Националната валута на Япония постепенно се обезценява спрямо долара и еврото от 2020 г. насам, като през пролетта на 2022 г. тенденцията се засили значително.
През ноември потребителските цени в Токио са се увеличили с 3.6% спрямо миналата година, което се оказва рекорд от 1982 г. насам. По-рано Toyota обяви бъдещ преглед на ценовата си политика.
Третото тримесечие на текущата фискална година стана нерентабилно поради рязкото покачване на цените на материалите, продължителния недостиг на микрочипове и спирането на производството в много от заводите. Ръководството вижда изход от кризата в увеличението на цените на бюджетните модели като Yaris и Corolla.
В същото време компанията побърза да успокои потребителите, като каза, че увеличението на цената ще бъде "ограничено" и моделите ще запазят достъпния си имидж. Американският пазар трябва да бъде първият, който ще усети увеличението на цените.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Тъй де
Коментиран от #2, #4, #5, #6, #16
13:19 04.12.2022
2 Реалист
До коментар #1 от "Тъй де":
След 10 години да не се радваш на тесла втора ръка:)13:36 04.12.2022
3 гост
13:46 04.12.2022
4 Хаха
До коментар #1 от "Тъй де":
Ела да видиш служебното Пежо 508 на 170 хиляди км. Ще дам за Хонда 20 хилки отгоре точно никогаКоментиран от #7, #13
13:50 04.12.2022
5 Сега ще проверим
До коментар #1 от "Тъй де":
Дали ги купуват заради качеството или заради ниските цени.Ако продажбите останат същите или се вдигнат, значи са ги купували заради качеството. Ако продажбите паднат, значи са ги купували заради цената.
Коментиран от #18
14:06 04.12.2022
6 Е точно тъй е!
До коментар #1 от "Тъй де":
Наскоро излезе едно любопитно проучване, публикувано от SP Global Mobility. В него се разглеждаше пазарния дял на Tesla, който все още е много висок, въпреки че по-евтините модели на конкурентите успяват да намалят голямата преднина на американския производител на електромобили.Същото проучване показва, че повечето купувачи на Tesla преди това са били клиенти най-вече на Toyota и Honda. Това е доста любопитно, тъй като Tesla се определя като премиум-марка и се конкурира именно с производители на луксозни автомобили, а не на масови модели, каквито са тези две японски компании.
В същото време обаче клиентите, които идват при Tesla, не напускат BMW или Mercedes, въпреки че има и такива. Те обаче са в пъти по-малко от тези, които преди това са карали Honda и Toyota. Всъщност близо 30% от купувачите на Tesla идва точно от тези два японски производителя, докато по 13% са от BMW и Mercedes. А това означава, че клиентите напускат масовите марки, за да си купят кола от премиум-сегмента.
Коментиран от #8
14:08 04.12.2022
7 Иво
До коментар #4 от "Хаха":
Някой път подложи един картон на земята под двигателя и след 2-3 дни ще видиш как лъвът е маркирал територията си.Коментиран от #14
14:16 04.12.2022
8 Хибрид към електричка...
До коментар #6 от "Е точно тъй е!":
От бензин, дизел, най-много хибрид към електричка, да ви дава някаква яснота?Коментиран от #10
14:19 04.12.2022
9 БПФ
Откога японците предпочитат позорът пред достойната погибел? Май тук има връзка историческият факт, че японските джадаи бяха избити, оцеляха и ги наследиха тия които стояха пред тях на колене, с мyцуни заровени в праха !!! Ти можеха да работят като усърдни рoби, но нямаха чест.
Коментиран от #11, #22
14:30 04.12.2022
10 Нищо не разбрах
До коментар #8 от "Хибрид към електричка...":
Какъв беше въпросът?14:52 04.12.2022
11 Поправка
До коментар #9 от "БПФ":
Не са джедаи, а самураи!14:54 04.12.2022
12 Слава на свободният свят !
15:45 04.12.2022
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Виктор
До коментар #7 от "Иво":
Маркират като не се поддържат. Ела да видиш под моето лъвче дали ще видиш маркировка.17:35 04.12.2022
15 Така е
Дълго ще ми трябва да го осмислям, ама не вярвам да повярвам.
Премиум имаше когато МБ беше единствената луксозна марка.
Сега "премиум" предлагат повечето марки.И повечето са по-добри от набедените такива.
Коментиран от #17
20:53 04.12.2022
16 Смешко
До коментар #1 от "Тъй де":
Новичък Авенсис в гаранция на 34 000 километра му замина демпферна шайба. Та викаш здрави са а?Коментиран от #23
20:55 04.12.2022
17 Правиш ли разлика
До коментар #15 от "Така е":
Между премиум и лукс?Очевидно не!
Премиум е нещо на завишена цена, като въобще не е нужно да има някакви качества, камо ли луксозни.
А Тесла е премиум защото е по-скъпа от bmw mercedes и audi, които са луксозни.
И сега остава отворен въпросът на който никой не ми е отговорил. Защо хората вместо лукс на по-ниска цена си купуват премиум постна Тесла според тебе? Защо не си купят по-евтин луксозен, качествен и наблъскан с копчета и лостчета mercedes?
21:04 04.12.2022
18 Димитров
До коментар #5 от "Сега ще проверим":
Заради качествотоКоментиран от #19
21:31 04.12.2022
19 Как да го разбирам?
До коментар #18 от "Димитров":
Според тебе и продажбите на toyota ще се вдигнат с 50% като тези на Тесла, след като се вдигна цените с 10 хиляди долара за последните две години и догодина от toyota ще продадат 15 милиона, а за 2024 ще продадат 20 милиона?А избягалите от toyota клиенти, които решиха да преминат от toyota на Тесла ще се върнат?
Аз бих заложил на обратното.
22:11 04.12.2022
20 оня с коня
01:22 05.12.2022
21 Дежавю
Моите спомени от детството са че над 80% от битовата електроника която сме ползвали беше японска sony, panasonic, санио, а останалата част холандска от philips. За корейска и китайска и дума не можеше да става, просто защото такава нямаше.
Сега като се огледам в къщи единствено един от телевизорите ми е sony и климатици daikin. Друго японско нямам. Всичко останало е корейско и все повече китайско, което превъзхожда японското.
Толкова за продаваемостта на японското. Дано и в автомобилната промишленост не останат добър спомен, както за битовата електроника.
08:06 05.12.2022
22 Българин
До коментар #9 от "БПФ":
Най-добре са ушанките.Лада и Москвич нямат никакви дългове.11:24 05.12.2022
23 Българин
До коментар #16 от "Смешко":
Демферна шайба значи е дизел.Авенсис дизела е с двигатели на БМВ.Много се съмнявам и съединителя да е японски.11:26 05.12.2022