Hyundai и Kia ще изтеглят общо осем модела превозни средства и повече от 122 000 автомобила в резултат на проблем с електрическите маслени помпи за високо налягане на техните осемстепенни трансмисии с двоен съединител. Повредата може да доведе до преминаване на автомобила в авариен режим и дори до загуба на задвижване към колелата.
Веднага обаче трябва да успокоим българските собственици на автомобил с марките Hyundai и Kia. Свързахме се с официалните вносители на двете марки у нас, които ни увериха, че към днешна дата у нас не е обявена въпросната сервизна акция, което на практика означава, че колите, внесени у нас нямат този проблем с трансмисията.
В имейл до Carscoops Hyundai потвърди доклада, публикуван от Autoweek, базиран на документ, открит онлайн, че компанията наистина е издала заповед за „стоп-продажба“ на дилърите за всички засегнати нови или употребявани превозни средства, докато проблемът не бъде отстранен.
Изтеглянето засяга осемстепенните трансмисии с двоен съединител и по-конкретно превозните средства, произведени между 2020 и 2022 г. Общо Hyundai трябва да изтегли 53 142 автомобила в САЩ и 8 719 в Канада, докато Kia трябва да изтегли 69 038 автомобила, въпреки че и двете марки вярват че този дефект ще бъде открит само в един процент от превозните средства, засегнати от това действие.
Моделите, оборудвани с тази трансмисия, са 2021-2022 Hyundai Santa Fe , 2021-2022 Hyundai Sonata, 2021-2022 Hyundai Veloster N, както и 2022 Hyundai Santa Cruz, 2022 Hyundai Elantra N и 2022 Hyundai Kona Н. Засегнати са още Kia Sorento 2021-2022 г. и Kia K5 2021-2023 г.
Проблемът произтича от електрическата маслена помпа в осемстепенната трансмисия с двоен съединител , която може да причини вътрешна повреда заради проблем с отклонение в качеството на доставчика. По-конкретно, компонент в платката на помпата може да не е запоен достатъчно добре и може да се отлепи.
Проблемът може да доведе до диагностичен код за грешка, който да предупреди водача за неизправност в автомобила. Колата ще възпроизвежда звукови сигнали и съобщение за „незабавно спиране на безопасно място“ на арматурното табло.
След предупреждението на водачите ще бъдат дадени само 20-30 секунди нормално шофиране, преди трансмисията да влезе в т.нар. авариен режим и да изключи задвижващите предавки. Това в крайна сметка ще доведе до загуба на двигателна сила, което може да доведе до повишен риск от катастрофа.
Към края на септември Hyundai е отчел 229 уникални инцидента, случили се между юни 2021 г. и тази дата. За щастие, нито Hyundai, нито Kia имат информация за катастрофи или наранявания, свързани с дефекта.
Собствениците ще бъдат уведомени по мейл, като от 9 декември ще бъдат помолени да върнат автомобилите си на дилъра. Там техник ще инспектира трансмисията и ако се налага ще я замени с нова, която не е повлияна от отклонението в качеството на електрическата маслена помпа, без разходи за собственика.