Отидете към основна версия

37 754 18

Тест и БГ цени на новия Citroen C5 Aircross

  • citroen-
  • c5 aircross-
  • тест

През пролетта на тази година "Шевроните" показаха фейслифт на най-голямото си SUV Става дума за рестайлинг на Citroen C5 Aircross, който е в средата на на своя жизнен цикъл. Сега кросоувърът с ново лице е вече у нас, а ние не пропуснахме да тестваме и да разберем, какви са промените по колата. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Това, което прави впечатление още от пръв поглед е, че новият C5 Aircross е изоставил закачливия стил на предишната версия и вече е с по-сериозен и по-зрял външен вид. Новият дизайн на предните фарове е очевиден. Той впечатлява с нов “V”-образен LED светлинен подпис .

Проекторите са естетически обединени с 3D ефект, чрез декорация, напомняща клавишите на пиано. Позиционирането на двойния шеврон е неразделна част от дизайна, като тук вече придобива по-голяма значимост. Предната броня разполага с динамични въздухозаборници, нова предпазна кора, като е запазен високият пътен просвет от 230 мм.

Профилът остава непроменен, но там се забелязват новите 18-цолови джанти, имащи основна роля в поддръжката на комфорта при шофиране. Единствената разлика, която се забелязва отзад, е новата триизмерна LED форма на светлините. Външните размери на автомобила не се променят, запазвайки вида на "голямо" SUV с компактни размери (450 см дължина).

Интериор

Рестайлингът от 2022 г. не засяга зоната на водача. 12.3-инчовото арматурно табло, бутоните за управление на волана и формата му остават непроменени, като това са и всички аспекти, допринесли за успеха на френското SUV. Никога не променяй печеливш отбор - явно дизайнерите са следвали тази максима.

Истинската новост е в центъра на арматурното табло, където е разположен конзолният 10-инчов сензорен дисплей. Това решение ви позволява да не се разсейвате по време на шофиране. Тъй като екранът е на по-висока позиция, той е по-лесен за преглед и управление, както и дава, и глътка свеж въздух.

Жалко обаче, че информационно- развлекателната система не се подлага на никаква актуализация, оставяйки някои съмнения относно скоростта на отделни операции и липса на острота на изображението. Дизайнът на централния тунел е малко по-различен и включва новия e-toggle - хромиран селектор на скоростите с електрически импулси, който заменя традиционния скоростен лост.

Багажникът е модулен, или по-скоро благодарение на възможността за независимо преместване на задните седалки с 15 см, е възможно да се премине от капацитет от 460 литра до 600 литра, а ако облегалките са сгънати той нараства до 1 510 литра.

Хибриден силов тракт

Двигателят с вътрешно горене е с работен обем 1 598 cc и с мощност от 181 к.с., като е комбиниран с електрически мотор с мощност 81.2 kW, интегриран в трансмисията ë-EAT8. Така системната мощност на хибридния силов тракт е 225 к.с. а пиковия момент - 360 Нм . Интересни цифри за придвижване на SUV с тегло приблизително 1 845 кг. Пакетът батерии е с капацитет 13.2 kW и осигурява пробег само на електричество от 55 км.

Допълнителни цифри, свързани с максималната скорост също са в полза на тази система. Възможно е да се достигне максимална скорост от 135 км/ч само в електрически режим и 225 км/ч, ако колата е в хибриден режим. Не само това, батерията се презарежда бързо по време на пътуване благодарение на моментите на рекупериране, а ако функцията e-save е активирана, зарядът на батерията се запазва, като се предпочита използването на ДВГ. Последното се прави при положение, че впоследствие се планират градски маршрути.

Чрез активиране на спирачен режим „B“ е възможно да се увеличи спирачната сила по време на забавяне в полза на по-бързо зареждане на батерията. Във всеки случай, благодарение на новата plug-in хибридна технология, чрез свързване на автомобила към 7.4 kWh стенна кутия , батерията се зарежда напълно за по-малко от два часа, при това у дома.

Возия и окачване

Ключовата дума зад волана на C5 Aircross е комфортът. Няма нито един елемент, решение или детайл, който да не е създаден в полза на релакса. Усъвършенстваните комфортни седалки са съставени от структурирана и плътна полиуретанова пяна, която е на повърхността и пяна с висока плътност във вътрешната структура. Това ви позволява да имате удобна и стабилна седалка, която дори след дълго пътуване няма да ви измори. Шофьорската позиция е висока, акустичният комфорт при ниски скорости и особено при включен само електродвигател е силно похвален.

При високи скорости, от друга страна, звукоизолацията на купето донякъде се нарушава от известни аеродинамични шумове. Воланът има добра обратна връзка, но не ви подканя да правите резки маневри. С други думи автомобилът предпочита да минава завоите с изключителна сладост. Всичко това е и благодарение на окачването с прогресивни хидравлични амортисьори, които смекчават неравностите на пътя, създавайки впечатление за пътуване върху „летящо килимче“.

От друга страна, в спортния режим на шофиране колата няма изключителен спринт, дори и при максимално ускорението от 0-100 км/ч, което става за 8.7 секунди, няма да бъдете залепени за седалката. Всъщност първата част от хода на педала на газта е по-мека, трябва да настъпите педала по-силно, ако искате динамика. В завои, с по-висока скорост кренът е осезаем, но това, както вече споменахме е за сметка на меката возия. С други думи тази кола е създадена за спокойно и изключително комфортно пътуване.

Заключение и цена

В заключение ще кажем, че C5 Aircross е идеално SUV за семейства. Удобен автомобил за дълги пътувания, който може да бъде и "зелен" в града. Цената на обновения Citroen започва от 58 491 лева с ДДС за версията Feel и достига до 74 933 лева с ДДС в оборудването Shine pack и с хибридна plug-in технология. Много или малко е това, преценете сами. Според нас, цените могат да се определят, като атрактивни предвид тези на пряката конкуренция, но независимо дали е скъпа или евтина, за обичащите комфорта на пътуване, това е една от най-добрите опции на нашия пазар.

Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 35 гласа.

Свързани новини