7 Юни, 2024 09:40 2 566 8

Казваме сбогом и на най-малките, и на най-големите модели на Citroen

  • citroen-
  • моделна гама

Френската марка ще се откаже от C5 X, за да се съсредоточи върху B и C-сегмент, само Ami печели отсрочка

Казваме сбогом и на най-малките, и на най-големите модели на Citroen  - 1

Citroën ще изключи по-малките и по-големите модели в бъдещата си гама и вместо това ще се фокусира върху автомобили от най-масовите сегменти в Европа. Това заяви в интервю за Autocar, главният изпълнителен директор Тиери Коскас.

Топ мениджърът заяви, че марката „трябва да се съсредоточи в основните сегменти, а не в т.нар. нишови“. Това всъщност потвърждава факта, че в бъдеще гамата ще започне с B-сегмент и по-конкретно с C3, като само Ami под него ще е изключение и ще завърши с C-сегмент с автомобилите C5 Aircross .

Коскас каза още, че Citroën няма планове за замяна на C1 поради невъзможност да го направи печеливш, като той по същество изключи и замяна на представителя в D-сегмента C5 X , който „не се представя зле, но е в сегмент, който на практика не съществува“. Той добави: „Citroën трябва прави коли само в B- и C-сегментите, тъй като това е сърцето на марката.“

Казваме сбогом и на най-малките, и на най-големите модели на Citroen

Позовавайки се на по-малките модели, Коскас каза, че има „голяма празнина за електрически коли“ на цена между €10 000 и €20 000 между Ami и новия ë-C3, но въпросът за нейното запълване „не е лесен“ за отговор. „В момента нямаме планове“, каза той.

„Ако искате кола от A-сегмент (наследник на C1), то бихте очаквали да платите по-малко отколкото за кола от B-сегмента, но производствените разходи за нас са същите.“ Citroën ще се стреми да използва своята нова, фокусирана върху стойността платформа „Smart Car“ за бъдещи модели в тези основни сегменти, за да поддържа ниски разходи.

Тази архитектура, която беше въведена в новия C3, се прави с по-малко части, така че е по-евтина и по-лесна за производство. Коскас каза още, че бъдещите Citroën-и няма да бъдат конвенционални хечбеци или SUV-та, защото „в ДНК-то на Citroën е да предлага нови и различни неща“.

Вместо това марката ще представи „нови форми, които не съществуват“ на бъдещите модели. „Ще поемаме рискове, трябва да разтърсим пазара и Citroën може да направи това“, добави Коскас. „Ще го направим в B- и C-сегментите, което е по-голямата част от европейския пазар. Това е мястото, където трябва да бъдем.

Казваме сбогом и на най-малките, и на най-големите модели на Citroen

Коскас сподели, че бъдещата гама на Citroën ще включва "не толкова много" автомобили, добавяйки: "Няма магическо число, но пет или шест модела, които са добре позиционирани, ще са наистина привлекателни за клиентите... Бих се радвал на това."

Коскас очаква по-голямата част от продажбите на Citroën да бъдат електрически до 2030 година, но марката планира да продължи да произвежда модели с двигатели с вътрешно горене и хибриди, защото „като популярна марка трябва да предложим достъпна мобилност на всички“.

Платформата Smart Car е проектирана да побира двигатели с вътрешно горене, хибридни и чисто електрически задвижвания, както е в C3. По-общо казано, Citroën ще се стреми да продължи да прокарва своето послание за простота и да гарантира, че моделите му остават достъпни и не са натоварени с ненужно оборудване. „Ние сме наясно с това, което сме“, каза Коскас. „Достъпни коли, прости коли, удобни коли. Ние не сме технологични коледни елхи."


Поставете оценка:
Оценка 5 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 долу ЕС

    8 9 Отговор
    казва се гърч и последни издихания, съшото правят и другите атлантически производители, през 3 м вземат драстични нетипични мерки и решения, като жаби в казан се варят..... по една единствена причина... знаят я, но не си признават, точно както, че Русия не е победила Германия...... Той Бог си знае работата. Кой каквото си направи ...

    Коментиран от #8

  • 2 Трошки

    9 11 Отговор
    Французите и те коли правят - голям смях!!!
  • 3 Градска дебилност

    11 0 Отговор
    Малките електрически модели ще ги пласират като голф колички, а за големите и без това няма места за паркиране.
  • 4 ТОЗ

    10 2 Отговор
    Спокойно, има кой да прави перфектни малки коли под 20х. евро. Остана АйгоХ- 15х. евро. След 10-тата година може елкара да стане по-изгоден, но тогава идва сюрприз-батерия или нищожна продажна цена, или и двете заедно. А комшията с Айгото хвърчи и си живее живота.
  • 5 Чавка им е изпила мозъка

    9 4 Отговор
    МАКРОН ЩЕ НАБЛЯГА НА БАБИ И НА ЕЛ САПУНЕРКИ ЗА ДВАМА! ТАКА Е КАТО СЧЕТОВОДИТЕЛИ ЕВРОГЕЙ ПРОЕКТИРАТ КОЛИ!
  • 6 вие си ги избрахте

    11 4 Отговор
    идва времето всички авто производители в ес да затворят изобщо! така беше с техниката, имаше телефони саджем, бош, сименс и т.н. както всякакви телевизори. Днес всичко е от азия. Скоро и колите ще са само от там, а вече са всички дрехи, техника, мебели, само храните не са...
  • 7 Гражданин

    9 5 Отговор
    Отдавна съм казал сбогом на всички модели на ситроен :)
  • 8 Гражданин

    6 1 Отговор

    До коментар #1 от "долу ЕС":

    Смърт на болшевизма!