Отидете към основна версия

66 216 47

Тествахме новото Subaru Solterra (вижте колко струва у нас и как се представя извън асфалта)

  • subaru-
  • solterra-
  • тест

Флоренция, Италия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Subaru стана електрическо, но по умен начин: това е първата електрическа кола на марката, която се нарича Solterra и която е разработена съвместно с модела Toyota BZ4X, но всъщност е доста по-пригодена за терени извън асфалта. В това се уверихме по време на първите тестове на модела, които марката проведе в Италия. Ето и впечатленията ни.

Ако виждате прилики с модела на Toyota BZ4X, то те не са случайни, но както вече споменахме, това не е копиране, а е съвместна разработка. И Subaru-то се различава от Toyota-та, при това в положителния аспект на нещата. Двата автомобила са разработени един до друг с равни инженерни усилия, като по този начин включват най-добрите характеристики на Toyota и най-доброто от Subaru.

С други думи Subaru ползва платформата на Toyota, но интегрира в нея своето виждане за истински 4х4 автомобил. Не може да се отрече, че има много общи неща между двойката електромобили, но нашето мнение е, че Solterra си заслужава повече, най-вече заради всъдеходните си характеристики.

Това ли е същото Subaru, което прави уникалните рали коли?

Да, но японците са се превърнали в една много различна компания в наши дни. Винаги е имало две страни на Subaru: разумното, рационално - ориентирано към стабилността и сигурността, и дивото и динамичното - което донесе на марката международна известност през 90-те години. Идеалното съчетание между тези две насоки е идеята, от която произлиза Solterra.

Автомобилът е изграден върху платформата e-TNGA на Toyota, разполага с пакет батерии с капацитет 71.14 kWh, разположен между осите в пода и електрически двигатели отпред и отзад за задвижване на всички колела (версия с един двигател се предлага за Toyota, но не и за Subaru).

Ниско разположените батерии в пода, както и двата електромотора позволяват на Solterra да запази традиционните ценности за автомобилите с марката Subaru - нисък център на тежестта и отлична проходимост. Двата електромотора са със системна мощност 215 конски сили, които са напълно достатъчни за иначе тежкото купе, както на асфалт, така и извън него.

Solterra ускорява от 0 до 100 км за 6.9 секунди и с едно зареждане може да измине разстояние от 465 километра. Другото хубаво при този електромобил е, че може да бъде зареждан и от супербързи 150-киловатови зарядни станции. Това са "паспортните" данни на колата, но след обстойният тест, който направихме из околностите на Тоскана, можем да кажем, че този автомобил наистина е динамичен и без проблем може да измине над 400 километра с едно зареждане.

Що се отнася до визуалните разлики с Toyota-та, то Solterra има фини промени във външния вид отпред и отзад, както можете да видите от снимките. С други думи Subaru-то изглежда по-хардкор, каквото всъщност е. Има обаче и възли, които не можете да видите. Инженерите на Subaru казват, че са променили окачването на колата, за да я направят малко по-твърда и за по-спортно шофиране. Возията наистина е твърда, но не некомфортна, а стабилността в завои с висока скорост е забележителна. Теглото е разпределено много добре между осите и недозавиване, както и крен в завоите не се усещат.

Системата за задвижване на всички колела е постоянна и при Subaru Solterra, тъй като е добре известно, че купувачите на Subaru изискват постоянно задвижване на всички колела за сигурност при всякакви метеорологични условия и на всички пътни настилки. Другото интересно е, че в салона на Solterra има и лостчета на гърба на волана за контрол на нивото на регенеративно спиране. Ако не ви се борави с тях можете просто да изберете режим на шофиране с един педал, който заменя лостчетата зад волана.

При управлението на Solterra всичко става много лесно. Усещането е като за модерната порода електрически автомобили, при които инженерите са разбрали, че не е нужно да предлагат на водача ненужна мощност, просто защото могат. Вместо това в Solterra има толкова мощност, колкото ви е необходима и тя се доставя по много по-плавен начин. Всичко това е много приятно и прави електромобила лесен и релаксиращ за шофиране.

Също така е и удобен. Solterra вози твърдо, но без сътресения в купето. Кормилното управление е прецизно, но не динамично - по-скоро надеждно и предсказуемо, точно както го искат купувачите на Subaru. Subaru също така използва офроуд потенциала на Solterra, показвайки, че дните на ралитата не са напълно отминали.

Изпробвахме го на доста предизвикателно горско трасе, с остри изкачвания и спускания, както и с водна преграда. Всичко това беше преодоляно с впечатляваща лекота от новото Subaru. С други думи това е кола, която ще преодолее всички препятствия, които вероятно някога ще срещнете, докато го притежавате. Офроуд тестът беше още едно доказателство за това колко добре са се справили инженерите на Subaru с електромобил, подходящ за шофиране в пресечена местност.

Какво е вътре?

Въпреки че има някои промени във външния стил, Solterra е почти идентична с Toyota-та, що се отнася до вътрешно пространство. Все пак това не е непременно лошо. Интериорът има твърде много черна пластмаса и е малко натоварен с бутони, но въпреки това всички контроли са лесни за навигация, а уредите са информативни.

Салонът е изключително просторен. Шофьорската позиция е добра, с отлична видимост и усещане за простор. Междувременно пътниците отзад могат да се насладят на пространство за краката, което наподобява това на някои луксозни седани. Багажникът може и да не е водещ в класа си според рулетката, но е с много полезен и използваем размер и няма да ви е трудно да натъпчете багажа на цялото семейство за дълга ваканция.

Кои са съперниците на Solterra?

На първо място BZ4X, естествено, но както вече споменахме Subaru-то е за предпочитане. Останалите съперници са много, защото това е формула, която се харесва напоследък и се предлага от толкова много други производители на автомобили - дължина 4.6 - 4.7 метра, със стил на кросоувър и пробег плюс или минус 400 километра. Това са модели като Ford Mustang Mach E, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Tesla Model Y и VW ID4, всички от които влизат в тази формула.

Присъда и цени

На Subaru може да е отнело повече време, за да пусне електрическа кола, отколкото на конкурентите, но това не е важно сега: основното е, че Solterra е тук и се продава и у нас - и това е наистина силен първи опит.

Въпреки че не е непременно открояващо се във всеки отделен аспект, в тази кола липсват големи недостатъци или неприятни изненади. Усещането е точно това, което е: симпатичен масов SUV от японска автомобилна компания, който просто е електрически. Това, което си заслужава най-много в Solterra е свързано с управлението на колата.

То е отлично на асфалт, но по-важно - безупречно в пресечена местност. Клиренсът от 210 мм е още едно сериозно предимство на Solterra, като колата се предлага и с 18-цолови колела и с 20-ки. Ценита не са ниски, но предвид цялостно високите цени на новите автомобили, както и тези на преките конкуренти, могат да се определят, като прилични. Те варират в диапазона 115 990 - 123 590 лева с ДДС.


Спецификации на Subaru Solterra

Мотори: Два синхронни двигателя с постоянен магнит
Скоростна кутия: Автоматична
Задвижвани колела: Четири
Мощност: 215 к.с.
Електрически пробег (официален): 450 км.
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 6.9 секунди
Максимална скорост : 160 км/ч
Собствено тегло: 2035 кг
Дължина: 4690 мм
Височина: 1650 мм
Широчина: 1860 мм
Междуосие: 2850 мм
Клиренс: 210 мм

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 41 гласа.

Свързани новини

  • Това е новото Subaru WRX Club Spec Edition

    Новостта се различава от базовия модел с доста подобрения и на практика представлява вариант на Subaru WRX TR 2024, който преди това беше пуснат в про ...
    10.03.2024
    3 665
    11
  • Тест и БГ цени на новото Subaru Crosstrek

    Бергамо, Италия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието. Ако ви се струва, че новото Subaru Crosstrek изглежда познато, то не грешите. Да, ембле ...
    08.12.2023
    44 562
    35
  • Ето го новото Subaru Forester

    Снимки на Subaru Forester от шесто поколение попаднаха в интернет. Кросоувърът ще бъде официално представен на 16 ноември на автомобилното изложение в ...
    12.11.2023
    5 961
    16
  • Новото Subaru Outback беше показано в Япония

    Компанията Subaru официално представи обновения кросоувър Subaru Outback в Япония . Той ще бъде пуснат в продажба до края на 2023 г. Ще припомним, че ...
    11.09.2023
    7 401
    25
  • Subaru Levorg става кросоувър

    Комбито Subaru Levorg от второ поколение беше представено през 2020 г., но противно на очакванията японците не се заиграха с негова офроуд версия - въ ...
    04.08.2023
    2 882
    6
  • Тествахме първото в България Microlino - преосмислен и модерен вариант на BMW Isetta

    Едва ли за някой е тайна, че автомобилните производители правят новите генерации на моделите с все по-големи размери от предходните, като оправдават т ...
    11.06.2023
    49 716
    42