Бергамо, Италия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Ако ви се струва, че новото Subaru Crosstrek изглежда познато, то не грешите. Да, емблемата Crosstrek на вратата на багажника може да е нова, но новият малък -кросоувър на Subaru е следваща генерация на добре известния модел Subaru XV .
От Subaru казват, че промяната на името има за цел да приведе Crosstrek в съответствие с другите SUV-та в гамата - Forester и Outback. Това трето поколение Crosstrek ще се продава в световен мащаб само с това име.
Това, което не се е променило обаче е самата същност на Crosstrek, който си остава по същество хечбек Impreza, но с по-висок клиренс и с някои добавени защитни облицовки на каросерията.
Сега в третото си поколение, Crosstrek се базира на платформата за автомобили от ново поколение на Subaru, която е в основата на няколко модела, включително Impreza (от 2016), XV (2017), Forester (2018) и Outback (2021).
Цени и преки конкуренти
Преките съперници на това Subaru не са много, тъй като в този клас на субкомпактните кросоувъри повечето не разполагат с 4х4 система. Като основни такива бихме определили Toyota Corolla Cross и Hyundai Kona.
Но докато и най-базовото Subaru разполага със задвижване на четирите колела, то при конкурентите това е опция, която води до бързото ескалиране на цените им. Така, че ако това Subaru ви се вижда скъпо, вижте ценовите листи на преките конкуренти, но с 4х4 задвижване.
Subaru Crosstrek се предлага у нас с три нива на оборудване - Style, Style Extra и Premium, като цените на тези три варианта са съответно 72 700, 75 700 и 81 100 лв. с ДДС. Освен различното оборудване, Crosstreck се предлага у нас с един силов тракт - двулитров, атмосферен бензинов боксер и малък електромотор.
Интериор
Интериорът на Subaru Crosstrek подчертава функционалността над лукса. Видно е обаче, че е вложена доста мисъл в интериорния дизайн. Това личи от начина, по който сензорният портретно ориентиран екран на информационно-развлекателната система е интегриран в таблото, от ергономичните седалки и от цялостното оптимално пространство за водача и за пасажерите.
Качеството на сглобката е на познатото ни прецизно японско ниво, но от самите материали в салона има още какво да се желае. Твърдата пластмаса се вижда на някои места, но като цяло вътрешността на Crosstreck е приятна и най-вече практична и функционална.
Освен новият екран в горната част на централната конзола, колата впечатлява с удобен волан, рамкиращ чифт аналогови инструменти – оборотомер и скоростомер - които от своя страна обграждат малък, но информативен цифров дисплей, който може да се настройва за различни данни от работата на автомобила.
Удобствата за съхранение отпред включват задължителния чифт поставки за чаши, съединени с дълбок контейнер за съхранение, разположен под подплатения централен подлакътник. Жабката е с приятни размери, докато джобовете на вратите могат да поберат големи бутилки.
Вторият ред е мястото, където Crosstrek разкрива забележимо подобрение спрямо своя XV предшественик. Просто има повече място отзад, което означава, че пътуващите на втория ред ще се насладят на допълнителен комфорт. Големите бенефициенти са пространството за коленете и краката.
Големият и солиден трансмисионен тунел наистина пречи малко на комфорта на средния пътник на втория ред, но това е компромисът за наличието на платформа за задвижване на четирите колела под вас. Самите задни седалки се усещат малко твърди, но като цяло са удобни.
Разбира се, това допълнително пространство на втория ред не е безплатно, а компромисът за комфорта на пътниците е под формата на товарен капацитет. Subaru цитира 328 литра багажен обем, което не е много, но пък от друга страна при нужда, товарното пространство може да нарасне до вече впечатляващите 1 314 литра обем. Естествено за сметка на втория ред седалки.
Въпросният втори ред се сгъва в съотношение 60:40, което го прави практичен и най-вече - напълно адекватен за сегмента. Достъпът до багажника е през голямата пета врата на багажника и разкрива равен под.
Освен модерният интегриран в таблото сензорен екран в портретен стил, останалата част от контролите са под формата на физически бутони, което на нас ни допада доста повече отколкото модерните напоследък сензорни контроли, които определено отвличат вниманието на водача от пътната обстановка.
Технологии за безопасност
Пълният набор от технологии за активна безопасност на Subaru е включен във всеки Crosstrek, включително варианта от базовото ниво, което комбинирано с добре позната 4х4 на марката, прави колата да се чувства изключително стабилна при всякакви метеорологични условия.
Пакетът за пасивна безопасност, наречен EyeSight, включва автономно аварийно спиране напред и назад, адаптивен круиз контрол, асистент за поддържане на лентата, разпознаване на знаци за скорост, наблюдение на налягането в гумите, предупреждение за сляпа зона и предупреждение за напускане на лентата.
Има и мониторинг, следящ за вниманието на водача, който ви предупреждава, когато системата прецени, че не обръщате внимание на пътя, като проследява движенията на очите ви. Освен всичко това комплект от девет въздушни възглавници покрива и двата реда пътници, включително въздушна възглавница , разположена под пътника на предната седалка, която намалява шансовете да се плъзне напред и надолу в случай на инцидент.
Двигател и ходови характеристики
Тук стигаме до основното предимство на този автомобил пред конкурентите му. Според нас това е колата в този клас, която разполага с най-добра проходимост извън асфалта, а що се касае до двигателя, той не е свръх мощен, но си върши работата отлично.
По време на нашия тест, автомобилът показа среден разход на гориво около 7 литра на 100 километра в комбиниран цикъл, което е напълно приемливо за 4х4 кросоувър, които, както знаем, не се славят с особено добър коефициент на въздушно съпротивление.
Що се касае до основния агрегат - двулитров атмосферен боксер, то мощността му от 136 конски сили и 196 Нм максимален въртящ момент не са революционни. От друга страна това е четирицилиндров мотор, впечатляващ със спокойна работа, който е перфектно паснат с безстепенната автоматична скоростна кутия (CVT). Системата се подпомага от малък електромотор и също толкова малка батерия, като последното влияе единствено на по-ниския разход и на еконормите.
Шофирането можем да опишем с една дума, като адекватно. Няма умопомрачително ускорение, но пък двулитровият боксер е перфектен в трафика - изключително добре балансиран и без каквито и да е шумове и вибрации. Що се отнася до трансмисията, то, пак според нас, това е най-доброто CVT на пазара. Еластичната CVT кутия дава приоритет на разхода на гориво пред производителността.
Нещата не изглеждат никак зле и на магистралата, където характерът на четирицилиндровия боксер определено помага на Crosstrek да достигне круизна скорост сравнително бързо. Дори и при дълги пътувания Crosstrek е удобен малък SUV с прилични пътни маниери благодарение на гъвкавото, но не прекалено меко окачване.
А постоянното AWD задвижване на Crosstrek наистина му носят много дивиденти, предлагайки сигурна "езда", за каквато неговите многобройни и разнообразни "колеги" с предно задвижване просто не могат и да си помислят.
И въпреки че този път не попаднахме на истински офроуд терен, то Crosstrek ни показа, че е повече от способен на черни заснежени пътища, като същевременно буди увереност зад волана, когато асфалта е мокър и хлъзгав. Не трябва да се пренебрегва и изключително големия клиренс от 22 сантиметра, което е рядкост за SUV от този сегмент.
Заключение
Видно е, че макар и сходен на визия, Subaru Crosstrek се е възползвал от някои значителни подобрения в сравнение с досегашния XV, който заменя, като единствено няма как да не си помислим, че можеше да се възползва още повече с по-мощен и може би дори с турбо двигател, но и това, което ни предлага Crosstreck не е за пренебрегване.
Цената му, както вече споменахме е атрактивна, предвид това, което предлага, автомобилът е сигурен и надежден, а наличието на четирицилиндров мотор с минимална електроника в управлението му го прави лесен и доста по-евтин за поддръжка. Нашето мнение, че новото Subaru Crosstreck заслужава внимание.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 МаКаТа
10:29 08.12.2023
2 Бангеев
Коментиран от #4
10:30 08.12.2023
3 нео
10:30 08.12.2023
4 нео
До коментар #2 от "Бангеев":
За ВАГ съм съгласен , но Тойота си е Тойота , не я слагай на недно ниво с ВАГ10:31 08.12.2023
5 Крис
10:34 08.12.2023
6 Име
10:36 08.12.2023
7 ЛОЙКО
10:56 08.12.2023
8 Кочо Честименски
Коментиран от #9
11:20 08.12.2023
9 Гост
До коментар #8 от "Кочо Честименски":
Ауди А3 само може да си мечта е да стигне до там , където Сибаруто отива без проблемКоментиран от #12
11:24 08.12.2023
10 помак
11:40 08.12.2023
11 ДОН КИНГ
11:51 08.12.2023
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 пешо
12:15 08.12.2023
14 Смеххх
12:28 08.12.2023
15 СЗО
12:39 08.12.2023
16 Жалка работа
Коментиран от #19, #21
13:33 08.12.2023
17 Хахохи
13:53 08.12.2023
18 Раптор
14:01 08.12.2023
19 Раптор
До коментар #16 от "Жалка работа":
Абе не е точно така- старо легаси (което е и по-тежко) с двигателя 2.0/138 върви и катери идеално. Е не е с вариатор. Taзи нито е особено голяма нито е тежка и XV-тата в момента (150) са съвсем адекватни коли.14:05 08.12.2023
20 някойси
14:40 08.12.2023
21 авто фен
До коментар #16 от "Жалка работа":
Точно преди десетина години коли с 2.0 и 136 коня бяха бързи коли, и то от среден клас. Как пък така се разглезиха някои хора,че кола под 160 коня днес да се води бавна. Как ще е бавна една кола с 10 сек. 0-100км/ч. и 200 км./ч по магистралата. Преди десет години това бяха бързи коли, и сега са бързи, просто сега има още по-бързи, но това не прави Субаруто нито бавно, нито анемично, нито да не може да тръгне с 5 човека и климатик и багаж, колата ще тегли уверено с 200 Нм е сравнително лекото си купе. 200Хм за бензинов мотор е много добре, като изключим турбо моторите, които сега разглезиха хората.Коментиран от #22, #30
16:37 08.12.2023
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Бахари Захаров
Коментиран от #31
16:46 08.12.2023
24 Тоз
16:50 08.12.2023
25 Антон
17:49 08.12.2023
26 Какво
18:44 08.12.2023
27 сектант
18:46 08.12.2023
28 Ккк
19:17 08.12.2023
29 Дфен
19:20 08.12.2023
30 Като
До коментар #21 от "авто фен":
200 Нм е Дачия 3цилиндъра19:24 08.12.2023
31 Гроздето е кисело
До коментар #23 от "Бахари Захаров":
Айде у лево! Имаше модел за 2 години който загряваше АКО не почистиш наслояванията!!! От 70-те години карам всякакви коли по всякакви терени! От тогава личните ми коли са SUBSRU и никога не съм правил основни ремонти!! Имам няколко модела SUBSRU! Караме ги постоянно в семейството!05:05 09.12.2023
32 Момчил
Коментиран от #33
07:07 09.12.2023
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Живанши
22:39 11.12.2023
35 Знайко
Същия модел с турбо е 171 коня и гори 1,5-2 литра повече.
Верно че е квадратно правоъгълен но е здрав и има багажник.
Това пластмасовото.....138 коня, не знам каква динамика има.
Предполагам ,че няма турбо мотор, защото не отговаря на зелените изисквания в европата.
Можем да поразсъждаваме какви би била цената ако нямаше мито за японските коли.
00:51 16.05.2024