Last news in Fakti

11 Юни, 2023 10:30 42 932 42

Тествахме първото в България Microlino - преосмислен и модерен вариант на BMW Isetta

  • microlino-
  • тест
Тествахме първото в България Microlino - преосмислен и модерен вариант на  BMW Isetta - 1

Едва ли за някой е тайна, че автомобилните производители правят новите генерации на моделите с все по-големи размери от предходните, като оправдават това с мода, мерки за безопасност и т.н. Въпреки това типичната градска кола все още не желае да умре. Доказателство за това са успехите в Европа на модели, като Mini, Fiat 500 и Smart. Но агресивните правила за безопасност и електрификацията направиха и тях по-големи и по-тежки.

Сега обаче има един нов играч на пазара, фокусиран върху Европа, но с няколко вече направени поръчки и от САЩ. Става дума за Microlino - напълно модерна версия на известната Isetta на BMW. Тази кола-балон от средата на миналия век изчезва от европейските пътища през 70-те години на миналия век, но нейният дизайн - с една-единствена врата отпред - продължава да носи усмивка по лицето на всеки, който се срещне с такава кола.

Тествахме първото в България Microlino - преосмислен и модерен вариант на  BMW Isetta

В това се убедихме след като направихме първия тест на първата и единствена към днешна дата швейцарска кола Microlino, която се намира на територията на България. Това е съвременна версия на дългата по-малко от 2.3 метра и задвижвана от хриптящ двутактов двигател, Isetta, която в оригинал е безнадеждно опасна и остаряла. Но швейцарският изобретател Оуботер вижда възможността да я преосмисли като електрическа кола или по-скоро четириколка, защото Microlino едва ли би могла да отговаря на регулаторните стандарти, на които трябва да отговаря един лек автомобил.

Идеята не е нова, но реализацията е една от малкото такива. Индустрията си играе с преоткриването на градските коли като четириколки повече от десетилетие. На автомобилното изложение във Франкфурт през 2011 г. Audi пусна Urban Concept , VW показа NILS , а Opel Rak-e. Renault пък показа своя Twizy и даже го пусна в серийно производство. Последната такава четириколка е дело на Stelantis, казва се Citroen Ami и вече се предлага у нас, но Microlino е нещо съвсем друго. Тази кола се явява нещо, като премиум на градските четириколки и респективно струва двойно повече от малкото Ami.

Тествахме първото в България Microlino - преосмислен и модерен вариант на  BMW Isetta

По отношение на качеството на материалите, на дизайна и на самата сглобка, Microlino е позициониран едно стъпало над Citroën Ami и Opel Rocks-e, макар и трите возила да са еднакво лесни за паркиране и практични, но твърде бавни за извънградски трафик и особено за магистрали.

Microlino има за цел да продължи там, където премиум концепциите като NILS и Rak-e са спрели. С дължина от 2.51 м и широчина от 1.47 м, той е по-малък и от първата генерация на Smart Fortwo. Но Microlino е различно "животно". Докато Smart беше здрава и безопасна кола, способна да достигне почти 140 км/ч и подложена на строги тестове за сблъсък, Microlino е просто четириколка, предназначена за града и задвижвана от електрическа тяга.

Тествахме първото в България Microlino - преосмислен и модерен вариант на  BMW Isetta

Microlino носи много изтънченост в сферата на стила. Изработен от стомана и алуминий, той перфектно пренася мотива на оригиналната Isetta в съвременната епоха. Пропорциите са уловени точно, обработката на повърхността е изчистена, а детайли като LED осветлението са определено футуристични. Предната врата се отваря с електрически бутон, затваря се с декоративен кожен колан и се заключва отново електрически (soft close).

Вътре има място за водача и пътник, които са в непосредствена близост един до друг, но въпреки това в салона не е тясно. Над главата им има вътрешна част от тавана от плат - своеобразен платнен шибедах, перфектно изпълнен от доставчика Magna CTS. Това всъщност (без да омаловажаваме останалите възли и агрегати) е една от най-добре проектираните и висококачествени части на този автомобил. Багажникът също е изненадващо голям със своите 230 литра.

Тествахме първото в България Microlino - преосмислен и модерен вариант на  BMW Isetta

Кокпитът също изглежда добре. Има конвенционален ключ, предавките се избират чрез завъртане на кръгъл селектор (шайба), а малък екран изобразява основните прибори на арматурното табло. Сензорна лента на предната врата пък дава възможност да се избират функциите за климатичния контрол. Воланът също е любопитен - обикновен модул с три спици без въздушна възглавница, той не кореспондира с по-високото ниво на изтънченост на екстериора.

Липсата на изтънченост в салона се простира до неочаквани области, като например шумната чистачка на предното стъкло и полупрозорците, които трябва да бъдат отворени ръчно с плъзгане назад. Няма и система за контрол на стабилността, като така се създава впечатлението, че Microlino със сигурност не е истинска кола. А след като спрете, трябва задължително да дръпнете ръчната спирачка, защото в предаването липсва режим P.

Тествахме първото в България Microlino - преосмислен и модерен вариант на  BMW Isetta

И ако си мислите, че електромобилите са тихи, то трябва да се качите в Microlino. това електромобилче бръмчи доста осезаемо, още от самото начало и до максималната си скорост от приблизително 90 км/ч. Ниската максимална скорост обаче не е пречка за придвижване в града. Ускорението е прилично до 50 км/ч, но след това нещата рязко се променят. Самата возия също не може да се определи като страхотна, тъй като окачването е твърдо, междуосието - късо и всичко това кара автомобила да се клати и подскача силно, но очарование от управлението на Microlino определено е налице.

Що се отнася до задвижването, Microlino предлага три налични размера на батерията: 6.0 kWh, 10.5 kWh и 14.0 kWh, със съответния заявен пробег от съответно 94, 170 и 230 километра. Но тези числа съответстват на изключително оптимистичния европейски цикъл на изпитване и трябва да се приемат с огромна доза съмнение. Автомобилът, който се намира на територията на България е с най-голямата батерия, като реалният му пробег в градски условия е около 150 кимолетра. Веднъж изтощена, батерията на Microlino няма възможност за бързо зареждане, така че трябва да планирате три- или четиричасово спиране за презареждане.

Тествахме първото в България Microlino - преосмислен и модерен вариант на  BMW Isetta

Шумът, вибрациите, грубостта и малкия пробег са болезнени теми за електромобилите, но не и за Microlino. За тази кола водещи са емоциите от шофирането и усмивките, които предизвиква сред всички. Основният недостатък, ако можем така да се изразим, се оказва цената. В Европа първоначалният модел се предлага за колосалните 22 000 швейцарски франка, равняващи се приблизително на 44 000 лева. за сравнение ще кажем, че Citoen Ami е с цена наполовина от тази на Microlino, но както вече споменахме, швейцарското Micro е премиума в този най-малък от малките класове.

Microlino е сладък, пъргав и практичен в града. Но честно казано, той не може да се справи с никоя истинска кола, включително и със стар Smart. Това е очарователна играчка, но на тази цена не е отговор на нуждите от мобилност на повечето хора. Изживяването обаче е страхотно и ако можете да си го позволите и искате, то автомобилът може да се поръча онлайн.

Тествахме първото в България Microlino - преосмислен и модерен вариант на  BMW Isetta


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 24 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 отврат

    88 17 Отговор
    всеки желаещ да се изгаври със себе си или със жена си ще си го купи…
  • 2 патето Яки

    90 21 Отговор
    Става за правителствена кола на Кирчо и Кокорчо.

    Коментиран от #8, #25

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 🤣😂🤣😂

    53 13 Отговор
    Това ли са количките на Кирца които ще произвеждаме за по 50 бона парчето 🤣😂🤣😂
  • 6 Има вече метро

    44 10 Отговор
    Градска кола безсмислена инвестиция
  • 7 Жалко подобие

    34 3 Отговор
    на двуместната триколка с кафяв брезент от 60-те години.
  • 8 Последния Софиянец

    37 10 Отговор

    До коментар #2 от "патето Яки":

    По-скоро е кола, в която да се возят Кокорчо и Спецов, защото могат да седнат един в друг. За останалите е невъзможно да пътуват комфортно иначе
  • 9 Мераци

    33 1 Отговор
    Нека е в жълт, оранжев или червен цвят и да има халка отгоре, за да може лесно да се вади от дупките.
  • 10 ГЪЗПАЧО

    15 1 Отговор
    ТОВА УСТРОЙСТВО.. Е. МОБИЛЕ
    ДИРЕКТНО ЛИ СЕ ВКЛЮЧВА В КОНТАКТА
  • 11 ГЪЗПАЧО

    24 1 Отговор
    ДА МУ БЯХА СЛОЖИЛИ И ДРЪЖКА
    И СТАВА КАТО КУФАР НА КОЛЕЛЦА
  • 12 Тошко

    26 1 Отговор
    Къв е тоя кашон? Това от вятъра ли се задвижва? Посредством подхвърляне и премятане?
  • 13 хахаха

    28 1 Отговор
    За всички шофьори до десет годишна възраст.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 ⚜️Просветен⚜️

    17 2 Отговор
    Оригинала няма задна предавка и ако го паркираш с предницата напред в гаража, а вратата се отваря също отпред, нито може да излезеш, нито да дадеш задна! Надявам се новичкото да има поне задна!

    Коментиран от #26

  • 16 ТОВА НЕ Е ПЪРВОТО В СОФИЯ

    4 3 Отговор
    СКОРО ВИЖДАХ ДРУГО ЕДНО СЪЩОТО НО БЕШЕ ДРУГ ЦВЯТ - СИНЬО НЕ МУ ОТИВА !
  • 17 ИВАН

    12 2 Отговор
    Виждал съм като малък Изети с европейски номера - същото като това, но с мотоциклетен двигател - хората са идвали чак до България, даже едно се мъчехме да го отворим и подкараме, та да се повозим, но не успяхме - къде ти ключове за коли в келеши като нас.
  • 18 Кольо,

    18 3 Отговор
    Ел.коли ел.тротинетки ел.колела лигавщини вместо да ходят пеша или да въртят педали което е здравословно...
    Възрастни и млади включително и деца затлъстели и болни но масово се тъпчат с дюнери хамбургери пици и какви ли не още боклуци...
    В резултат на това сърдечни заболявания инфаркти инсулти и онкологични заболявания....
    И България се стопява,висока смъртност и ниска раждаемост...
  • 19 дада

    18 3 Отговор
    авторът на статията да потърси помощ от психиатър
  • 20 Морски

    16 1 Отговор
    45 хилки за тази лимузина ! Направо с личната карта и на касата....
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Българин

    22 2 Отговор
    Това не ми харесва, един Трабант е в пъти по достоен автомобил.Този микролино е абсолютно джендърска измишльотина.
  • 24 Хммм

    6 1 Отговор
    Интересно ще стане ало минеш покрай един тир на примерно.
  • 25 AA дее

    7 3 Отговор

    До коментар #2 от "патето Яки":

    Боко ще влезе ли? (не в зайчарника)
  • 26 Име

    1 2 Отговор

    До коментар #15 от "⚜️Просветен⚜️":

    А ми не виждаш ли че има
  • 27 Гнида

    10 1 Отговор
    Това струва 44к ?! Ще си купя 10 на първи април .
  • 28 Врачанин

    12 1 Отговор
    Не трябва рязко да се натиска спирачката , защото ще се претърколи напред.
  • 29 1122

    7 1 Отговор
    Боклуци.
  • 30 Уйл змейтс

    8 1 Отговор
    Кенеф та дрънка
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Ники лауда

    7 0 Отговор
    Нужник
  • 33 Бай. Хой

    6 0 Отговор
    12 цилиндров ли е
  • 34 Вижда се

    13 0 Отговор
    Нали виждате накъде ни бутат полека. Колите, които стават за магистрала, стават все по-големи и по-скъпи. Значи ще могат да ги имат все по-малко хора. Останалите се очаква да не могат да си подадат носа извън гетото (т. е. града) и да се самозадоволяват с неща като това от статията. Е, няма що.
  • 35 ...

    8 0 Отговор
    премиум било :))))) За 25к какви китайчета има, директно го слагат това в малкия джоб
  • 36 Хонда фен

    6 1 Отговор
    Боклук
  • 37 Георги

    3 0 Отговор
    Хубава модернизирана количка от края на 50-.те години на миналия век. Само не ми допада,че е електрическо, а не с ДВГ.
  • 38 Георги

    10 1 Отговор
    За такава нова количка бих дал максимум до 3000лв.
  • 39 Джоко

    7 2 Отговор
    Не ми се мисли, ако те застигне някой "Семерджиев" по софийските улици какво ще извадят от тази пуканка след това.
  • 40 аааааа

    5 2 Отговор
    44 хиляди за тази табуретка????
  • 41 незнайко

    0 0 Отговор
    Ако навън вали като из ведро представям си какво ще стане ако човек реши да влезе през тази врата ! Локва вода в краката !!!
  • 42 Съдията Дред

    1 0 Отговор
    Интересно, какво се случва, ако се целуне с някой джип, или, недай боже, бетоновоз?