Американската компания Tesla все още е лидер в продажбата на електрически автомобили в САЩ, но доминацията ѝ на пазара отслабва под натиска на конкурентите, които предлагат все повече модели на по-атрактивни цени.
Това показва статистиката, където през третото тримесечие на тази година делът на Tesla на пазара на нови електрически автомобили в САЩ е 65%, докато година по-рано тази цифра беше на нива от над 70% (71%), а през 2020 година процентите гонеха 80 (79%).
Според анализаторите до 2025 г. делът на Tesla на пазара на електрически превозни средства в САЩ ще падне до по-малко от 20%. В същото време се очаква дотогава броят на моделите електрически автомобили, предлагани на северноамериканския пазар, да нарасне от сегашните 48 на 159.
Компанията на Илон Мъск се опитва да поправи тази ситуация, както се вижда от докладите за разработването на актуализирана версия на Model 3. Дали Мъск и компанията му ще се задържат на гребена на вълната или ще се превърнат в бутиков производител на електромобили, предстои да разберем.