Американският закон за инфлацията, предназначен да стимулира американската автомобилна индустрия, се превърна в истински кошмар за компаниите, базирани в Европа и Азия. По-специално, документът предвижда сериозни стимули за производителите на батерии за електрически превозни средства. И една от жертвите на тази норма се оказа Volkswagen.
Тази седмица германският концерн спря плана си за изграждане на нов завод за батерии в Източна Европа в полза на съоръжение в Северна Америка. Това ще ви позволи на германците да разчитат на субсидии от правителството на САЩ. Според оценките на Volkswagen, в съответствие със Закона за инфлацията, концернът може да получи 9.5-10.5 милиарда долара под формата на субсидии и заеми.
Изграждането на европейската фабрика се отлага, докато ЕС не предложи финансови стимули, еквивалентни на американските. Коментирайки решението, един от инженерите на Volkswagen написа в социалните мрежи, че Европа рискува да загуби милиардни инвестиции през следващите години, ако не предостави държавна помощ и евтина зелена енергия.
Той добавя, че германският гигант е постигнал "много по-бърз напредък" с плановете си за завод за батерии в Северна Америка, отколкото с кандидатурата си за Източна Европа.
Още по времето на бившият шеф на VW Херберт Дис - преди две години - стана ясно, че концернът планира да построи шест гигафабрики в Европа. Плановете включваха и изграждането на завод в Северна Америка. Сега, приемането на Закона за инфлацията ускори американския проект.
И Илон Мъск разчита и на държавни субсидии според новия закон. Миналия месец Tesla се отказа от изграждането на завод за батерии в Европа. Вместо това компанията ще се фокусира върху разширяване на производството на батерии в Северна Америка.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ЕВРОНЮЗ
13:13 14.03.2023
2 Опааа
Коментиран от #10
13:13 14.03.2023
3 USA са ВРАГ
13:14 14.03.2023
4 Интересно
13:18 14.03.2023
5 Миусука Мадото 🌀⚡
13:19 14.03.2023
6 българина
13:27 14.03.2023
7 А, така ли? Вие чак сега ли разбрахте?
13:30 14.03.2023
8 да де
13:36 14.03.2023
9 ДрайвингПлежър
90% от батериите в САЩ идват от Китай, също както и в Европа.
А след 10 години 9 от 10те най-големи производители на батерии ще са китайски - бачкайте за чайниците като сте ментално ограничени да лансирате безсмислените електрически каруци
Коментиран от #15, #16
13:43 14.03.2023
10 ДрайвингПлежър
До коментар #2 от "Опааа":
Мисирко, батериите са от китай, редкоземните за ел. моторите са от китай, даже фотоволтаиците са от китайБачкай да правиш Китай велик с ел като ти е толкова акъла! ... а китай бримчи кюмур да произведе всичките ти "чисти" прocтотии - то като си глупав си е завинаги!
13:46 14.03.2023
11 123456
само кинжали и сармати ще ви върнат акъла , тъй да знаете, дойчовци ....
13:47 14.03.2023
12 Стига
13:50 14.03.2023
13 Номер 3
13:54 14.03.2023
14 В Мексико има добрия стар бийтъл
14:18 14.03.2023
15 СМРАД
До коментар #9 от "ДрайвингПлежър":
Покупката на течни горива и авточасти + миризмата на картерни газове води до перманентно лошо настроение и акани думички.14:33 14.03.2023
16 МакМърти Спиърлинг
До коментар #9 от "ДрайвингПлежър":
Кое, кое? Махни си кюфтетата от очите и ушите и чуй аплодисментите за коя кола отидоха.Коментиран от #18
14:51 14.03.2023
17 УСА боклук
На ДБ и ПП да им е.. ма..та
15:12 14.03.2023
18 Бла
До коментар #16 от "МакМърти Спиърлинг":
И ? До колкото помня Ф1 , правят 50на обиколки на състезание. Интересно тоя електрокар, колко ще издържи, преди да спре само за 40 мин, за да зареди :) Или вече състезанията ще са по 6 часа, за да могат да презареждат по няколко пъти ?15:36 14.03.2023
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 1122
08:35 15.03.2023
21 Eдин
09:33 15.03.2023
22 паси
18:37 29.03.2023
23 Този коментар е премахнат от модератор.