Вчера ви информирахме за протестите в Китай от недоволни собственици на Tesla, които са платили автомобилите си преди намалението на цените, а сега стана ясно, че компанията на Илон Мъск понижава цените на най-продаваните си модели, Model 3 и Model Y , и в цялата зона на EMEA, т.е. Европа, Близкия изток и Африка.
По-специално в Италия електрическият седан сега започва от 44 990 евро срещу предишните 57 490 евро: това означава, че производителят намалява цената на автомобила с 12 500 евро (-21.74%). SUV-то, от друга страна, може да бъде закупено за 46 990 евро: намалението е 3 000 евро, спрямо предишните 49 990 евро (-6%).
Така разликата между двете електрически коли се свива от 7500 евро на 2000 евро. Въпреки това нито една от двете коли не може да получи достъп до стимулите , които предвиждат максимален лимит на разходите от 35 000 евро плюс ДДС (42 700 евро) .
Припомняме също, че посочените цени се отнасят за "базовите" версии на Model 3 и Model Y, т.е. тези със задно задвижване с батерия с номинален капацитет 60 kWh и пробег съответно 491 и 455 км.
След решението за намаляване на цените в Китай и Америка, сега инвазията на Tesla започва и в Европа. Ето и новите цени, старите цени и разликата за отделните модели и модификации.
Model 3 със задно 44 990 евро 57 490 евро 12 500 евро
Model 3 Long Range 52 990 евро 64 490 евро 11 500 евро
Model 3 Performance 59 990 евро 67 490 евро 7500 евро
Model Y със задно 46 990 евро 49 990 евро 3000 евро
Model Y Long Range 53 990 евро 65 990 евро 12 000 евро
Model Y Performance 63 990 евро 71 990 евро 8000 евро
Някои отдават дължимото на производствения свръхкапацитет, други на конкурентоспособността на Giga Berlin, а трети на стратегията на Илон Мъск , който винаги е обещавал електрически автомобили, които са по-достъпни от останалите.
Друга хипотеза, поне за Model 3, е необходимостта от продажби на запасите от вече старата версия на седана, в очакване на рестайлинг . Във всеки случай производителят официално говори за намаляване на производствените разходи и растеж на икономиите от мащаба.
„Нашият фокус върху непрекъснатото подобряване на продукта чрез оригинален дизайн и производствени процеси допълнително оптимизира способността ни да произвеждаме най-добрия продукт на водеща в индустрията цена.
След една турбулентна година, дължаща се на прекъсвания на веригата за доставки, виждаме нормализиране на разходите; това сега ни позволява с увереност да прехвърлим това намаление и върху разходите на нашите клиенти.
Докато разширяваме местното производство и правим допълнителни икономии в световен мащаб, ние правим Model 3 и Model Y още по-достъпни в цяла Европа, Близкия изток и Африка.”
И сега какво ще се случи?
Подобно намаление на цените на емблематични автомобили като тези може да разтърси пазара , като раздвижи интересите на клиентите, които не са решили относно електрическите автомобили, но преди всичко също така принуждава другите производители да преразгледат ценовото позициониране не само на преките конкурентни модели на Model 3 и Модел Y.
От друга страна обаче може да създаде различни проблеми. Не само в конкуренцията, но и при собствените си клиенти. Всъщност какво ще стане с вече поръчаните Model 3 и Model Y за хиляди евро повече? А какво ще се случи с употребяваните електромобили Tesla, които се предлагат на цени не много по-ниски от актуализираните за новите?
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пешо
11:06 13.01.2023
2 Иванчо Сериозния
11:06 13.01.2023
3 Диамантената ръка
11:12 13.01.2023
4 Мнение
Коментиран от #7, #12
11:15 13.01.2023
5 Селянин
11:15 13.01.2023
6 Гост
Коментиран от #9
11:45 13.01.2023
7 Васил
До коментар #4 от "Мнение":
Че то бензиновите и дизеловите автомобили харчат повече през зимата.Коментиран от #8
11:46 13.01.2023
8 С колко
До коментар #7 от "Васил":
бе Васе, с 50% ли???11:50 13.01.2023
9 Не само това предсказание
До коментар #6 от "Гост":
Другото предсказание е по-важно, за да се постигне 50% ръст и тази година. Предсказанието, че цените на електромобилите ще падат, цените на другите автомобили ще се качват.Светът ще започне да преминава масово към електромобили едва когато цените им се изравнят с тези на ДВГ. Тогава гроздето от кисело, без да се е променило като технически характеристики, ще започне да става много вкусно и узряло, само защото вече вие в ръцете а не на високо и не го стигате.
А ако на високите цени успяха да постигнат 40% ръст тази година, дали няма да успеят да продадат повече като свалят цените драстично? А спокойно могат да ги свалят още.
12:01 13.01.2023
10 ВЧЕРА МИНУС 63 ПРИ ВОДКИТЕ
14:27 13.01.2023
11 Добърден
Да..ба и лъжеца да..ба
Коментиран от #14
14:59 13.01.2023
12 МЪСК 💵
До коментар #4 от "Мнение":
Шшшт тихо само, не им казвай, че Теслата минава над 300 при -25 на магистрала, че не смогваме с поръчките. Нашите коли подгряват батерията още на зарядното и не губят пробег.Коментиран от #15
18:27 13.01.2023
13 бай Даньо
19:00 13.01.2023
14 бай Даньо
До коментар #11 от "Добърден":
И в Америка свършиха балъците и се свалят цените, от днес . Утре идва статия във Фатки за цените на Теслите в Америка. Между другото тук съм развивал теорията че цените на новите коли зависят освен от разходи , печалби още и от от цените на колите втора употреба ... това е малко за по напреднала аудитория от тук ( напредналите да не се обиждат) , но цените ( в Америка) на старо паднаха с около 10% за година та идват и новите ... Логиката е че никой няма да си купи скъпа нова кола която се обезценява много бързо , тоест цената и на старо е по-ниска от друга която е била по-евтина нова ... трябва някакъв баланс, поне разумните потребители го разбират.19:11 13.01.2023
15 Хайде хайде
До коментар #12 от "МЪСК 💵":
къде това??? От кога искам да направим този тест!!!Навити??!
22:52 13.01.2023
16 Йойо
20:44 19.01.2023