13 Януари, 2023 10:57 8 759 16

Tesla разбива пазара и в Европа: сваля цените на Model 3 и Model Y

  • tesla-
  • model 3-
  • model y-
  • цени-
  • намаление

Сега електрическият седан и SUV започват съответно от 44 990 и 46 990 евро

Tesla разбива пазара и в Европа: сваля цените на Model 3 и Model Y - 1

Вчера ви информирахме за протестите в Китай от недоволни собственици на Tesla, които са платили автомобилите си преди намалението на цените, а сега стана ясно, че компанията на Илон Мъск понижава цените на най-продаваните си модели, Model 3 и Model Y , и в цялата зона на EMEA, т.е. Европа, Близкия изток и Африка.

По-специално в Италия електрическият седан сега започва от 44 990 евро срещу предишните 57 490 евро: това означава, че производителят намалява цената на автомобила с 12 500 евро (-21.74%). SUV-то, от друга страна, може да бъде закупено за 46 990 евро: намалението е 3 000 евро, спрямо предишните 49 990 евро (-6%).

Така разликата между двете електрически коли се свива от 7500 евро на 2000 евро. Въпреки това нито една от двете коли не може да получи достъп до стимулите , които предвиждат максимален лимит на разходите от 35 000 евро плюс ДДС (42 700 евро) .

Припомняме също, че посочените цени се отнасят за "базовите" версии на Model 3 и Model Y, т.е. тези със задно задвижване с батерия с номинален капацитет 60 kWh и пробег съответно 491 и 455 км.

След решението за намаляване на цените в Китай и Америка, сега инвазията на Tesla започва и в Европа. Ето и новите цени, старите цени и разликата за отделните модели и модификации.

Model 3 със задно 44 990 евро 57 490 евро 12 500 евро
Model 3 Long Range 52 990 евро 64 490 евро 11 500 евро
Model 3 Performance 59 990 евро 67 490 евро 7500 евро
Model Y със задно 46 990 евро 49 990 евро 3000 евро
Model Y Long Range 53 990 евро 65 990 евро 12 000 евро
Model Y Performance 63 990 евро 71 990 евро 8000 евро

Tesla разбива пазара и в Европа: сваля цените на Model 3 и Model Y

Някои отдават дължимото на производствения свръхкапацитет, други на конкурентоспособността на Giga Berlin, а трети на стратегията на Илон Мъск , който винаги е обещавал електрически автомобили, които са по-достъпни от останалите.

Друга хипотеза, поне за Model 3, е необходимостта от продажби на запасите от вече старата версия на седана, в очакване на рестайлинг . Във всеки случай производителят официално говори за намаляване на производствените разходи и растеж на икономиите от мащаба.

„Нашият фокус върху непрекъснатото подобряване на продукта чрез оригинален дизайн и производствени процеси допълнително оптимизира способността ни да произвеждаме най-добрия продукт на водеща в индустрията цена.

След една турбулентна година, дължаща се на прекъсвания на веригата за доставки, виждаме нормализиране на разходите; това сега ни позволява с увереност да прехвърлим това намаление и върху разходите на нашите клиенти.

Докато разширяваме местното производство и правим допълнителни икономии в световен мащаб, ние правим Model 3 и Model Y още по-достъпни в цяла Европа, Близкия изток и Африка.”

И сега какво ще се случи?

Подобно намаление на цените на емблематични автомобили като тези може да разтърси пазара , като раздвижи интересите на клиентите, които не са решили относно електрическите автомобили, но преди всичко също така принуждава другите производители да преразгледат ценовото позициониране не само на преките конкурентни модели на Model 3 и Модел Y.

От друга страна обаче може да създаде различни проблеми. Не само в конкуренцията, но и при собствените си клиенти. Всъщност какво ще стане с вече поръчаните Model 3 и Model Y за хиляди евро повече? А какво ще се случи с употребяваните електромобили Tesla, които се предлагат на цени не много по-ниски от актуализираните за новите?


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пешо

    12 14 Отговор
    Какво разбива като Пижо 208 е най продаваната кола после беше Королата май в Европа
  • 2 Иванчо Сериозния

    22 20 Отговор
    кат са боклуци да им свалят цената, няма кой да ги вземе
  • 3 Диамантената ръка

    17 11 Отговор
    Каква Тесла, връщаме се на въглища...
  • 4 Мнение

    24 19 Отговор
    Забравят да кажат, че зимата пробега на електромобилите пада на 150-180 км. После репатрак. Избягвайте тези боклуци!

    Коментиран от #7, #12

  • 5 Селянин

    28 2 Отговор
    Съвсем нормално поведение на пазара. Ще се поспрат малко със свръх печалбите автомобилните компании и тези, които си мислиха, че света свършва и си накупиха употребявани таралясници на цена по висока от на нови само за да не чакат, ще пият една студена вода. Нормален цикъл на икономиката. Ще има и доста застояли кочини по автокъщите по някоя година и нещата ще се урегулират. Вече започнаха да излизат реклами на по непопулярните марки за налични автомобили. Малко по малко ще насмогнат и по популярните марки да покрият търсенето на пазара, което е малко паническо в момента и диктува нереално високите маржове на печалба на производителите.
  • 6 Гост

    15 9 Отговор
    Ще свалят цените,къде ще ходят.Започнаха да се трупат непродадени Тесли по складовете.Тази година ръста от 50% предсказан от многониковия гадател ще се окаже мираж.

    Коментиран от #9

  • 7 Васил

    16 14 Отговор

    До коментар #4 от "Мнение":

    Че то бензиновите и дизеловите автомобили харчат повече през зимата.

    Коментиран от #8

  • 8 С колко

    13 11 Отговор

    До коментар #7 от "Васил":

    бе Васе, с 50% ли???
  • 9 Не само това предсказание

    15 7 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    Другото предсказание е по-важно, за да се постигне 50% ръст и тази година. Предсказанието, че цените на електромобилите ще падат, цените на другите автомобили ще се качват.

    Светът ще започне да преминава масово към електромобили едва когато цените им се изравнят с тези на ДВГ. Тогава гроздето от кисело, без да се е променило като технически характеристики, ще започне да става много вкусно и узряло, само защото вече вие в ръцете а не на високо и не го стигате.

    А ако на високите цени успяха да постигнат 40% ръст тази година, дали няма да успеят да продадат повече като свалят цените драстично? А спокойно могат да ги свалят още.
  • 10 ВЧЕРА МИНУС 63 ПРИ ВОДКИТЕ

    3 4 Отговор
    САМО ДВГ И ТО БЕ НЗИН ВАЖИТАМ. ТУКА СКЪСАН НАРОД В АФРИКА СЪСАН НАРОД В ЮЖНА АМЕРИКА УМРЯЛА РАБУТА ЧАЙНИЦИТЕ СИ КАРАТ ТЕХНИТЕ В ЖАПАН НИКОЙ НЕ КАЗВА ЧЕ СА НАЙ ТРУД НИЯ БОГАТ ПАЗАР..... МИ НА КОЙ ША ГИ ПРОДАВАТ ТИЯ ЕЛКОЛИ...
  • 11 Добърден

    14 6 Отговор
    Илончо тариката видя че хората не са шарани като в САЩ. Уж модел 3 трябваше да струва 30000$ а сега е почти двойно 50000.
    Да..ба и лъжеца да..ба

    Коментиран от #14

  • 12 МЪСК 💵

    4 7 Отговор

    До коментар #4 от "Мнение":

    Шшшт тихо само, не им казвай, че Теслата минава над 300 при -25 на магистрала, че не смогваме с поръчките. Нашите коли подгряват батерията още на зарядното и не губят пробег.

    Коментиран от #15

  • 13 бай Даньо

    7 5 Отговор
    Ха честито на зомбите! Зер ви светне под "капака" че Мъски ви е продавал коли с грамадна надценка. Само приятелски съвет към новите зомби. Не се изкушавайте да купувате long range и preformance моделите въпреки че техните цени са най намалени има една друга по важна причина. Някой от базовите 3 ( не съм сигурен за Y) са с нова химия батерии - литево-желязно-форфорни които имат по над 2000 цикъла заряд - разряд ( тоест може да sе очаква пробег на колата към 700 000 км ) pреди да подгъне батерията, за разлика от старите NMA , който с гарантирани 500 цикъла ще докарват до към 200 000 км. Само на базовите модели с един двигател ги има защото тая химия е с по малък капацитет и не стават за перформънс колите ... умната че мошеника Мъски няма да ви го каже това , ще ви шитне един long range ...
  • 14 бай Даньо

    4 4 Отговор

    До коментар #11 от "Добърден":

    И в Америка свършиха балъците и се свалят цените, от днес . Утре идва статия във Фатки за цените на Теслите в Америка. Между другото тук съм развивал теорията че цените на новите коли зависят освен от разходи , печалби още и от от цените на колите втора употреба ... това е малко за по напреднала аудитория от тук ( напредналите да не се обиждат) , но цените ( в Америка) на старо паднаха с около 10% за година та идват и новите ... Логиката е че никой няма да си купи скъпа нова кола която се обезценява много бързо , тоест цената и на старо е по-ниска от друга която е била по-евтина нова ... трябва някакъв баланс, поне разумните потребители го разбират.
  • 15 Хайде хайде

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "МЪСК 💵":

    къде това??? От кога искам да направим този тест!!!
    Навити??!
  • 16 Йойо

    0 0 Отговор
    100 000 лв-и това е разбиване на пазара?Явно за европейците цената е малка,но за тук е уауууу.