Ford създава нова бизнес структура в Европа и се отказва от сегментите с нисък марж, за да се съсредоточи върху изцяло електрическите автомобили. Така повече у нас и в Европа няма да се продават евтини Ford-ове.
За целта европейското подразделение на марката ще съкрати повече от 1000 работни места в Германия, тъй като пренасочва бизнеса си в региона към продажба само на електрически автомобили.
Автомобилният производител планира да намали работната сила в своята европейска централа и фабрика в Кьолн, Германия, с четирицифрено число, твърди изданието Automotive News Europe Automobilwoche .
Съкращенията ще засегнат всички отрасли на производството - сглобяването, производството на двигатели и трансмисии, а също и в разработката, администрацията и продажбата, твърди Reuters.
Компанията създава нова бизнес структура за европейските си операции и поради тази причина Ford се оттегля от сегментите с нисък марж, като малки автомобили и компактни модели, в опит да направи своя европейски бизнес устойчиво печеливш.
Автомобилният производител похарчи 2 милиарда долара, за да преустрои завода си в Кьолн за изграждането на два електрически автомобила, базирани на MEB платформата на Volkswagen Group.
Заради това Ford прекрати производството на дългогодишния си субкомпактен хечбек Fiesta. Компанията ще се откаже и от компактния автомобил Focus през 2025 година, след като вече прекрати производството му в завода си в Саарлуис, Германия.
Пътническата гама на Ford в Европа ще стане изцяло електрическа до 2030 година, като се очаква и две трети от продажбите на търговски ванове да бъде изцяло електрическа или plug-in хибриди до същата дата.
Ford отказа да коментира тази информация, но от компанията заявиха, че трансформацията към електрически превозни средства изисква "значителна промяна" в начина, по който произвежда автомобили.