Отидете към основна версия

3 294 3

Важните модели с ДВГ, които Audi, BMW и Mercedes ще изкарат през тази година

  • audi-
  • bmw-
  • двг-
  • 2023-
  • нови модели-
  • mercedes-benz

Q5, 5er и E-Klasse ще са акцентите на германското трио през 2023-а

Новата 2023 е в началото си и засега все още нямаме грамки премиери от вездесъщото германско трио. Няма съмнение обаче, че автомобилните производители в премиум сегмента ще заложат на развитието на електрическата си гама, но в тази селекция решихме да ви покажем новостите на трите немски марки с двигатели с вътрешно горене, които ще имат смяна на поколението в хоризонт от 12 месеца.

Audi Q5


Кросоувърът Q5 е най-продаваният модел на Audi, но версията му от второ поколение е към своя край. Според шпионски снимки новото Q5 ще бъде по-ниско и по-дълго от своя предшественик, но без революция в дизайна. Салонът ще бъде декориран в духа на електрическите автомобили Volkswagen ID, а за Audi това ще бъде нова концепцията с „плаващ“ сензорен екран на медийната система.

По отношение на технологиите, Audi Q5 ще бъде сходноо със следващото поколение от семейство A4. Очакват се бензинови, дизелови и plug-in хибридни задвижвания. В зависимост от модификацията, кросоувърите ще запазят седемстепенния си преселективен робот или осемстепенната автоматична трансмисия, всички модификации ще бъдат със задвижване на четирите колела Quattro. Запознати смятат, че премиерата на третото поколение на Audi Q5 ще се състои през втората половина на годината.

BMW Серия 5


Семейството на BMW 5-Series е на път да претърпи някои от най-големите промени в своята половинвековна история. В осмото поколение "петицата" ще се предлага не само с бензин и дизел, но и с електрически силов тракт. Паралелно се тестват прототипи и на горивни (5-Series), и на батерийни (i5) седани и комбита, като всеки тип двигател ще има и наточена версия от М дивизията.

Дизайнерите на BMW няма да шокират феновете на "петицата" с гигантски "бъбреци" или двустепенна оптика, като при седмата серия, но промяната в стила не може да бъде избегната. Ще бъдат добавени дръжки на вратите с обратен захват и тънки светлини в духа на "седмѝцата" . Интериорът ще бъде доминиран от извития дисплей на най-новата информационно-развлекателна система iDrive. Най-мощните "петици" ще се зареждат от контакта. M5 ще се превърне в хибрид с електрически тракт а ла XM, а старото его на бензиновия модел ще бъде въплътено в i5 M60 с двойка електрически мотори.

Mercedes-Benz E-Klasse


Съдейки по минималния камуфлаж, до премиерата на Mercedes-Benz E-Klasse остават броени седмици. По традиция екстериорът на C-, E- и S-класата ще бъде проектиран в Щутгарт по сходен начин, но интериорът ще бъде напълно различен. Схемата с портретно ориентиран сензорен екран беше изоставена в полза на хоризонтално удължен дисплей . Други нововъведения включват прибиращи се дръжки на вратите и по-аеродинамични колела.

Основната промяна в моторната гама е отхвърлянето на многоцилиндровите двигатели в полза на електрифицираните "турбо-четворки". Вече е потвърдено, че наследникът на AMG E 63 S ще остане без V8 и ще стане plug-in хибрид със система E Performance. Вероятно "по-младият" AMG E 53 ще бъде опростен по същата схема. На някои пазари обаче редовите шестаци все още могат да останат. В САЩ и арабските страни трябва да остане 3.0-литровият M 256 агрегат, а в Европа ще се предлага обновен дизел OM 656.

Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 8 гласа.

Свързани новини