С обновяването на своите модели BMW ще предлага повече от тях в изцяло електрически версии с надпис „i“. За целта производителят ще разчита от 2025 година на платформата Neue Klasse. Ето и какви ще са бъдещите модели на BMW до 2029 година. В момента BMW подготвя нова модулна платформа, оптимизирана за 100% електрически автомобили. Германският производител кръсти тази архитектура Neue Klasse, подобно на семейството седани, с които напълно обнови каталога си през 60-те години на миналия век.
BMW официално обяви, че SUV и седан ще открият техническата база Neue Klasse през 2025 г. Вече знаем и моделите, които ще последват и които ще се отличават с вътрешнозаводски индекс „Nxx“. Тази платформа ще включва ново поколение литиево-йонни батерии с цилиндрични клетки (+30% автономност), салон без екрани, но оборудван с информация, проектирана в разширена реалност на предното стъкло, технология, позволяваща промяна на цвета на автомобила по желание и дори усъвършенствана автоматизация на шофирането, разработена с Qualcomm.
Платформата Neue Klasse първоначално ще се използва за Серии 1, 2, 3 и 4 до 2028 г. Успоредно с това X5, X6, X7 и XM SUV, както и техните електрически варианти, ще бъдат подновени и оборудвани с електрически двигатели. Едва от 2029 г. моделите от най-висок клас ще приемат Neue Klasse. Тогава седмата серия ще се предлага само в електрическа версия. В този краен срок BMW трябва също да пусне своята нова батерия, разработена съвместно с American Factorial и с която ще оборудва първия прототип през 2025 г.
Следващото BMW iX3 ще постави началото на платформата Neue Klasse през 2025 г. Представянето му се очаква в края на годината и началото на производството му в началото на 2026 г. Следващият термичен X3 , от друга страна, ще остане верен на архитектурата CLAR и ще влезе в производство през лятото на 2024 г.
Електрическите BMW-та през 2025 и 2026 г.
Началото ще бъде поставено с iX3 (NA5), като това ще се случи през август 2025 година с производство в Унгария. След X3 и X1, останалите SUV-та на марката също ще станат електрически. BMW ще премине към втория нов модел през 2026 г., по-специално с представянето на i3, който ще предшества бъдещата серия 3 (начало на производство през 2027 г.). Този седан може да напомня по дизайн на скорошната концепция i Vision Dee . Очакват се и две електрически SUV-та, включително iX5, който обаче няма да използва Neue Klasse.
i3 Sedan и Touring (NA0/NA1): ноември 2026 г.
iX4 (NA7): ноември 2026 г.
iX5 (G65): декември 2026 г.
Електрическите BMW-та през 2027 г
BMW ще поднови най-компактните си модели с електрически през 2027 г. с пристигането на ново поколение i1 и iX1 . Подобно на iX5, iX7 те ще бъдат разработени на многоенергийна техническа основа.
iX1 (NB5): юли 2027 г.
iX7 (G67): август 2027 г.
i1 (NB0): ноември 2027 г.
Електрическите BMW-та през 2028 г.
Новото BMW i2 се очаква през 2028 г. Следващият XM ще бъде електрически под името iXM, но няма да използва Neue Klasse като iX6.
iX6 (G66): април 2028 г.
i2 (NB8): юли 2028 г.
i4 (NA2/NA3): юли 2028 г.
iXM (G79): декември 2028 г.
Електрическите BMW-та през 2029 г.
Преди да приключи десетилетието, BMW ще поднови своя флагман с пускането на втора i7. Именно от тази дата платформата Neue Klasse ще се използва от моделите от висок клас.
i7 (ND0): юли 2029 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Смех 😆🤡🤣
12:54 03.02.2023
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 мани мани
13:55 03.02.2023
4 Жалко и тъжно
Новите модели (без значение от марката) изглеждат абсолютно еднакво и безлично. Бездушни са, защото го няма онова усещане, което придават така наречените "по-стари" автомобили. При тях имаш пълен контрол над колата, усещаш я. Тук всичко е електроника и радостта от шофирането както е мотото на BMW я няма, защото реално ти не можеш да я управляваш самостоятелно. Не се усеща по същия начин, по който се усеща кола от така нареченото вече "предно поколение". Тези коли са за хора, които предпочитат да не мислят и обичат някой друг вместо тях да взема решенията , защото така е по-лесно. Тоест можем да кажем , че тук голяма роля играе психологическият тип на днешния човек, който става все по-зависим от технологиите, което на свой ред считам за минус, не мога да го приема за нещо положително.
06:52 10.03.2023