27 Февруари, 2023 09:43 5 201 10

Продава се емблематичен Mercedes 190-ка

  • mercedes-benz-
  • 190 e-
  • 2.5-16-
  • evolution ii-
  • dtm-
  • бернд шнайдер-
  • търг

Състезателният автомобил от 90-те години на миналия век е управляван от легендарния Бернд Шнайдер

Продава се емблематичен Mercedes 190-ка  - 1

Състезателният седан, който виждате на снимките е Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II DTM. В края на 80-те и началото на 90-те години на миналия век, когато германските състезателни серии DTM бяха в златните си години, BMW M3 от поколението E30 и Mercedes-Benz 190E бяха перлите в короната на шампионата.

И двата модела претърпяха няколко модификации по време на представянето си в тези серии, а един от най-разпознаваемите в историята е седанът Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II DTM. И една от тези уникални коли с доказана състезателна история сега е обявена за продан.

Продава се емблематичен Mercedes 190-ка

Основната характеристика на модела е неговият усъвършенстван аеродинамичен екстериорен комплект, който е невероятно екстремен по стандартите на 90-те години. Агресивният външен вид е подкрепен и от съответния технически пълнеж, за който са отговорни инженерите на Mercedes-Benz, специалистите от тогавашната независима компания AMG, както и британските инженерни гурута Cosworth.

Продава се емблематичен Mercedes 190-ка

Състезателният 190 E 2.5-16 Evolution II е оборудван с 2.5-литров редови четирицилиндров бензинов двигател Cosworth, който във версията DTM произвежда мощност от 370 конски сили и 300 Нм въртящ момент. Моторът работи съвместно с петстепенна механична скоростна кутия с H-select механизъм.

Продава се емблематичен Mercedes 190-ка

В зависимост от настройките на колата, максималната скорост варира от 240 до 300 километра в час. През 1992 г. Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II, управляван от Клаус Лудвиг, печели първата си титла в DTM и успехът на този немски пилот е единственият за модела в шампионата.

Продава се емблематичен Mercedes 190-ка

Изложената на търг от аукционната къща RM Sotheby's кола се състезава през 1992 и 1993 година, като и двата сезона е управлявана от легендарния германец Бернд Шнайдер. Петкратният шампион, наречен "впоследствие "DTM Schumacher" печели две трети места с този 190 E 2.5-16 Evolution II.

Колко очакват да спечелят организаторите на търга, който ще се проведе през май в италианската община Чернобио, не се съобщава.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 браво

    23 0 Отговор
    много добър автомобил !!!

    Коментиран от #3, #5

  • 2 Бай Иван

    4 0 Отговор
    https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4adv=11659446137446695slink=ri92ze
    Ето една черупка, бухаш му нещо съвременно от 300 коня и си готов за ДТМ
  • 3 Механик

    30 0 Отговор

    До коментар #1 от "браво":

    Кое му е доброто? Вътре няма нито Плейстешън, нито Туитър. Да не говорим, че не е на ток и няма соларни панели на покрива. Даже и кормилото му е кръгло и няма форма на франзела.
    п.п.
    Шегувам се, разбира се.
  • 4 фен на опел

    29 0 Отговор
    Трябва да се каже също, че в този период се състезават още Опел и Ауди, Алфа и благодарение на тези състезания се раждат тези легенди. изобщо 90-те год. може да се каже че е наи големия разцвет на автомобилостроенето в Европа. Шапки долу.
  • 5 Такъв автомобил

    19 0 Отговор

    До коментар #1 от "браво":

    Едва, някой някога отново ще произведе.
  • 6 Манолчо

    12 0 Отговор
    Бе той хубу се продава, ама от къде да взема кинти да го купя..? Ей на баничката стана 2 лв...а парата в джоба ми се стопи наполовина. И гада-чорбаджия хич и не иска да дава кинти...Не мое се живее вече така. Ше почна да буйствам и да правя бели...кат малките деца, кога не му купиш играчката дето иска!
  • 7 Асд

    3 6 Отговор
    Не защо в статията тактично е пропусната 155цата със своя 2.5 но V6 Арезе.
    Нямам спомени кой печели тогава шампионатите 92, 93, 94....

    Коментиран от #8

  • 8 Който

    3 1 Отговор

    До коментар #7 от "Асд":

    реално е базиранна мотора ПРВ заради регламента или “ляга” на базата на 2.9 V6 мотора от Тема, който е Рено…
    Успокой се ‘талянее-155 V6TI печели ДТМ само през 1993-та!!!

    Коментиран от #10

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Само Къде

    3 0 Отговор

    До коментар #8 от "Който":

    Ти са ще,и изобщо не е на базата на 2.9 V6 мотора от Тема, и няма нищо общо с Рено
    …а е с Агрегат на ФеРРари.
    Дишай спокойно , релакс швабаа
    Дори имаше стокови ТЕМИ с такива и на капака на клапаните си беше с Релефен Надпис на Скудерията.
    M-Benz 190 E 2.5-16 Evo 2 DTM. В края на 80-те и началото на 90-те години на миналия век, когато германските състезателни серии DTM бяха бяха "перлите в короната на шампионата" - Ха ха Ха Смях, Смях
    Незнам какви измислени златни години го гонят автора или по точно преводача,
    За протокола и Историята
    АLFA ROMEO 155 ГИ БИЕШЕ тия немци и то. наред, а пък на дъжд, да не говорим!
    изпреварваше ги на две гуми,ама Младежта от къде да помни тия Славни Състезателни Години.
    АLFA ROMEO 155 тогава бе УЖАСА на немския
    Механикер и индЖинер.
    АКО НЕ МОЖЕТЕ ДА ПОМНИТЕ- СИ ЗАПИСВАЙТЕ