Състезателният седан, който виждате на снимките е Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II DTM. В края на 80-те и началото на 90-те години на миналия век, когато германските състезателни серии DTM бяха в златните си години, BMW M3 от поколението E30 и Mercedes-Benz 190E бяха перлите в короната на шампионата.
И двата модела претърпяха няколко модификации по време на представянето си в тези серии, а един от най-разпознаваемите в историята е седанът Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II DTM. И една от тези уникални коли с доказана състезателна история сега е обявена за продан.
Основната характеристика на модела е неговият усъвършенстван аеродинамичен екстериорен комплект, който е невероятно екстремен по стандартите на 90-те години. Агресивният външен вид е подкрепен и от съответния технически пълнеж, за който са отговорни инженерите на Mercedes-Benz, специалистите от тогавашната независима компания AMG, както и британските инженерни гурута Cosworth.
Състезателният 190 E 2.5-16 Evolution II е оборудван с 2.5-литров редови четирицилиндров бензинов двигател Cosworth, който във версията DTM произвежда мощност от 370 конски сили и 300 Нм въртящ момент. Моторът работи съвместно с петстепенна механична скоростна кутия с H-select механизъм.
В зависимост от настройките на колата, максималната скорост варира от 240 до 300 километра в час. През 1992 г. Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II, управляван от Клаус Лудвиг, печели първата си титла в DTM и успехът на този немски пилот е единственият за модела в шампионата.
Изложената на търг от аукционната къща RM Sotheby's кола се състезава през 1992 и 1993 година, като и двата сезона е управлявана от легендарния германец Бернд Шнайдер. Петкратният шампион, наречен "впоследствие "DTM Schumacher" печели две трети места с този 190 E 2.5-16 Evolution II.
Колко очакват да спечелят организаторите на търга, който ще се проведе през май в италианската община Чернобио, не се съобщава.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 браво
Коментиран от #3, #5
09:51 27.02.2023
2 Бай Иван
Ето една черупка, бухаш му нещо съвременно от 300 коня и си готов за ДТМ
09:57 27.02.2023
3 Механик
До коментар #1 от "браво":
Кое му е доброто? Вътре няма нито Плейстешън, нито Туитър. Да не говорим, че не е на ток и няма соларни панели на покрива. Даже и кормилото му е кръгло и няма форма на франзела.п.п.
Шегувам се, разбира се.
10:03 27.02.2023
4 фен на опел
10:03 27.02.2023
5 Такъв автомобил
До коментар #1 от "браво":
Едва, някой някога отново ще произведе.10:16 27.02.2023
6 Манолчо
12:32 27.02.2023
7 Асд
Нямам спомени кой печели тогава шампионатите 92, 93, 94....
Коментиран от #8
14:20 27.02.2023
8 Който
До коментар #7 от "Асд":
реално е базиранна мотора ПРВ заради регламента или “ляга” на базата на 2.9 V6 мотора от Тема, който е Рено…Успокой се ‘талянее-155 V6TI печели ДТМ само през 1993-та!!!
Коментиран от #10
22:29 27.02.2023
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Само Къде
До коментар #8 от "Който":
Ти са ще,и изобщо не е на базата на 2.9 V6 мотора от Тема, и няма нищо общо с Рено…а е с Агрегат на ФеРРари.
Дишай спокойно , релакс швабаа
Дори имаше стокови ТЕМИ с такива и на капака на клапаните си беше с Релефен Надпис на Скудерията.
M-Benz 190 E 2.5-16 Evo 2 DTM. В края на 80-те и началото на 90-те години на миналия век, когато германските състезателни серии DTM бяха бяха "перлите в короната на шампионата" - Ха ха Ха Смях, Смях
Незнам какви измислени златни години го гонят автора или по точно преводача,
За протокола и Историята
АLFA ROMEO 155 ГИ БИЕШЕ тия немци и то. наред, а пък на дъжд, да не говорим!
изпреварваше ги на две гуми,ама Младежта от къде да помни тия Славни Състезателни Години.
АLFA ROMEO 155 тогава бе УЖАСА на немския
Механикер и индЖинер.
АКО НЕ МОЖЕТЕ ДА ПОМНИТЕ- СИ ЗАПИСВАЙТЕ
06:31 10.03.2023