В стратегията на JLR Reimagine, обявена вчера, не се споменава марката Land Rover . Вместо това фокусът на групата е върху четири независими марки - Jaguar, Discovery, Defender и Range Rover.
В съобщението се говори още за инвестиция от £15 милиарда в електрически модели и за производство в Обединеното кралство и също така се споменава, че марката Land Rover отива в историята.
Изявлението на групата гласи:
„JLR ще премине към подход House of Brands, за да подобри уникалния характер на всяка от своите марки Range Rover, Defender, Discovery и Jaguar и да стане горд създател на най-желаните съвременни марки луксозни автомобили в света, предназначени за най-претенциозните клиенти.“
Това също ще означава, че представителствата в цял свят ще трябва да бъдат ребрандирани, тъй като към днешна дата логото на Land Rover доминира в шоурумите.
Източници също така казват, че дилърската мрежа на House of Brands също ще бъде намалена, тъй като ще разчита на организиране на директни продажби от производителя, а останалите дилърски центрове ще станат демонстрационни обекти и сервизи за ремонт и поддръжка.
Докладите, циркулиращи онлайн за смъртта на Land Rover обаче са силно преувеличени. След като се появиха новините, че легендарната марка е мъртва, Car and Driver се свързаха директно с Jaguar Land Rover (сега официално наречена JLR), които потвърдиха, че любимото име Land Rover ще продължи да съществува.
„Ние не губим името Land Rover; неговият дух е - и ще продължи да бъде - важна част от нашата ДНК“, се казва в писмено изявление на компанията.