Отидете към основна версия

7 651 21

Китайците отказват да купуват автомобили от Европа

  • китай-
  • премиум марки-
  • евпорейски автомобили-
  • продажби

Това важи особено за премиум европейските марки

Намаляващата популярност на електрическите автомобили засегна и Китай, като това най-много се усеща от европейските марки и разкрива огромен проблем особено за т.нар. премиум марки от Стариа континент. През последните три години европейските производители на автомобили са загубили 15 процента от пазарния си дял в сегмента на електромобили над $35 000.

Сата например доставките на Porsche в Китай са паднали с 15 процента през 2023 година и продължават да се влошават тази година, принуждавайки дилърите да намалят цените на електрическите превозни средства. Според доклад на Jiemian News много дилъри са поискали от Porsche да компенсира загубите им под формата на субсидии за ново оборудване.

Германската премиум марка обаче към момента отказа да изпълни исканията им и дори стана ясно, че Porsche China е решило да спре временно да им изпраща нови автомобили. Миналата седмица Porsche и неговите дилъри в Китай излязоха с изявление, в което се казва, че са изправени пред предизвикателства и ще работят заедно, за да намерят ефективни начини да отговорят на пазарните промени.

Като се имат предвид съответните мита и ценови войни за електрически превозни средства, на европейските производители може да им се наложи да променят стратегията си в Китай. Поднебесната държава е най-големият автомобилен пазар в света както по отношение на търсенето, така и на предлагането. През 2023 година броят на регистрираните автомобили в Китай се увеличи до около 25.8 милиона единици, което е около 11 процента от глобалните регистрации в световен мащаб.

Според Wall Street Journal доставките на Porsche в Китай са намалели с 24% през първото тримесечие на тази година в сравнение с предходната година, а доставките на Ferrari са намалели с 25%. Mercedes-Benz и BMW също са продали значително по-малко автомобили в Китай през първото тримесечие, отколкото преди година.

Китайските електрически автомобили на вътрешния пазар не само стават все по-достъпни, но и се разглеждат като жизнеспособна алтернатива на премиум сегмента, традиционно доминиран от Германия. Германските марки все още са предпочитани от купувачите на коли над 48 000 долара, но пазарът се променя.

Компании като BMW, Mercedes-Benz и Audi преди това доминираха в сегмента над $34 500 с 60 процента пазарен дял през 2020 година. В рамките на три години обаче този дял спадна до 45 процента, като основните компании, които ги изместват са Tesla и BYD и Li Auto.

Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 37 гласа.

Свързани новини