Last news in Fakti

11 Юни, 2024 14:00 9 906 48

Препълнени складове на Tesla: Какво пречи на продажбите на електрически автомобили?

  • tesla-
  • продажби-
  • продукция
Препълнени складове на Tesla: Какво пречи на продажбите на електрически автомобили? - 1

Отминаха дните, когато Tesla продаваше коли, току-що излезли от завода, а записването за нов модел бе месеци преди получаването на готовия продукт. Сега, запасите от непродадени автомобили, произведени от компанията, продължават да се увеличават и според американските специализирани медии вече надхвърлят 50 000 броя.

През първото тримесечие на 2024 година Tesla съобщи, че е произвела 433 371 автомобила. От тях реално са продадени 386 810 броя. Това означава, че автомобилният производител има допълнителни 46 561 автомобила, които не са продадени. Всички тези автомобили просто са паркирани и чакат своето време.

Препълнени складове на Tesla: Какво пречи на продажбите на електрически автомобили?

Любопитното е, че мащабът на тези места за съхранение вече е толкова голям, че те могат да се видят от космоса, което ни показва и изданието Sherwood News. Снимки от сателитни изображения на SkyFi на тексаската гигафабрика на Tesla, направени на случаен принцип през октомври 2023 г. и март 2024 година, показват територията на фабриката, която вече е изцяло пълна с автомобили.

Tesla съхранява автомобили и на други места в САЩ. Сателитни снимки от Chesterfield Mall в Сейнт Луис показват близо 500 коли, паркирани на незащитени места извън обектите, собственост на компанията.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 21 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 криза

    53 3 Отговор
    нема ток :)))))

    Коментиран от #42

  • 2 да де

    62 5 Отговор
    Проблема не е само с Тесла, а и с други европейски производители китайците им разгонват фамилията с по-ниски цени.

    Коментиран от #22

  • 3 замислен

    55 7 Отговор
    Толкова ли е трудно да се направи анализ? Електрички карат определена бройка хора, те вече си имат по една "тесла" и са усетили всички произтичащи проблеми. Основен проблем е ограничения пробег с едно зареждане, голямото време за презареждане т.е. автомобила е перфектен за обесег до 100 километра (все пак трябва и да се прибереш) НО когато на човек му трябва за повече километри вече електричката си е проблемна. Отделно вместо да се развиват те започнаха да лобират за големи мита на китайските автомобили, които май започнаха да подминават теслите.

    Коментиран от #21

  • 4 Мда

    30 4 Отговор
    Сложете им един покрив, че ако една се запаки, ше изготи вдичко. Напалм е. Няма гасене.
  • 5 Ко праЙм

    32 5 Отговор
    може би защото хората нямат пари а и тока е много скъп.

    Коментиран от #16

  • 6 Гост

    60 5 Отговор
    Който купил,не повтаря!
  • 7 Изсмукахте

    43 7 Отговор
    Всичкия литий на света за тия нефективни ел.боклуци никой наказва как ще след рециклират тия огромни батерия след 5-7години по добро от двг няма! Човечеството не узряло да такъв скок
  • 8 Гост

    48 3 Отговор
    Нашият мислител визионер Теслю, предвиждаше 50% ръст на производството всяка година.Май тренда се обърна надолу.
  • 9 Лука 3:11

    14 3 Отговор
    А той им отговори: Който има две ризи, нека даде едната на този, който няма; и който има храна, нека прави същото.
  • 10 Механик

    47 6 Отговор
    Пречи, че няма много хора, които са мераклии да се разделят с една голяма сума, а насреща да получат нещо средно между тролей и лаптоп. Който при това изпитва затруднения и ограничения при движението.
    Дето се вика, кой се наиграл, наиграл. Другите не искаме.
  • 11 Азазел

    20 3 Отговор
    Колко екологично.
    В Германия е даже още по-екологично.
  • 12 Заплатите в ЕС и САЩ

    26 1 Отговор
    са 4-5 пъти по-високи от тия в Китай и затова чайната ги удря в цените.
  • 13 Гост

    23 4 Отговор
    Кофти кекавата батерия пречи. Ниска енергийна плътност. Мъкниш огромен тежък кютук, а автономията като на стар Иж.
  • 14 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    19 4 Отговор
    Тесльо, Тесльоо, Тесльооооо
    не рИви ‼️‼️‼️
  • 15 тъй шъй

    14 5 Отговор
    Най-близки хора им предстои покупка на нов хибрид. Те не бързат, защото има какво да карат. Но при този, даже и за мен неочакван крах на елкарите, ще ги съветвам да изчакат поне още 2-3 месеца. Предполагам, че ще почнат големи намаления на батерийните коли и това неминуемо ще се отрази и на хибридите и др. Може пък да се върнат цените отпреди 3-4 години, благодарение на електрическата лудост.
  • 16 Тоз

    11 27 Отговор

    До коментар #5 от "Ко праЙм":

    Кои са тия хора дето нямат пари. Хората в Европа ли нямат пари. Нали там има рекорди за нови купени коли. Това с нямането на пари е една от опорките на кремълските клавиатурници. То даже в БГ стандартът се качва, нямало пари. Като латерна повтаряте. Пък и един мъж никога не трябва да казва, че няма пари. Има, няма, мълчи си.
  • 17 До всички кочияши...

    11 28 Отговор
    Имам нов автомобил на ток ! Кефа е неописуем... ! Пийте една ракия !

    Коментиран от #18, #20, #25

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Уоаяжгожг

    13 4 Отговор
    Засега и китайските производители не изглежда да са цъфнали и вързали на пазарите извън Китай, така че или не са толкова евтини като излязат от там, или не могат да излязат, защото не стават за нищо.
  • 20 До17

    19 2 Отговор

    До коментар #17 от "До всички кочияши...":

    Карай си го с здраве, но ния няма да последва е твоя пример.... Сега, вече ще пия една ракия
  • 21 акъл

    22 3 Отговор

    До коментар #3 от "замислен":

    Не само. Проблем е, че вече искат да те набутват за абонамент. Като спреш абонамента, няма отопляеми седалки и други екстри, няма бързо зареждане и т.н. Всичко друго приемливо, но да те следят през цялото време и да си купиш кола, за която трябва да плащаш, за да я караш, е пълна идиотщина.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Математик

    8 3 Отговор
    Простата математика показва, че през 2021 бяха натрупани над половин милион заявки за Тесла при производствен капацитет около милион и затова се чакаше над половин година да ти доставят новата Тесла. Тогава при 2500 автомобила на ден производствен капацитет имаше 500 000 заявки и изоставаха с графика за производство с над 200 дни и вдигаха цените веднъж месечно за да забавят заявките.

    Сега имат производство около 5000 автомобила на ден и натрупани наличности от 50 000 броя. Ако преди производството изоставаше с 200 дни, днес продажбите изостават и продукцията се задържа 10 дни преди да бъде продадена и Тесла периодично намалят цените за да ги разпродаде. Кое ли е по-добро за клиента?

    Коментиран от #28

  • 24 тъй шъй

    18 4 Отговор
    Честито, ще се отменя забраната на ДВГ. Отчетено е като голяма грешка. Това го знаехме преди големите шефове в Брюксел. Добра новина, но дано и електрификацията да върви успоредно, качествено и разумно, защото така държавите- бензиностанции с ракети, няма да могат да изнудват цивилизования свят.

    Коментиран от #26

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Така е

    6 5 Отговор

    До коментар #24 от "тъй шъй":

    Това че отпадна забраната за продажби на ДВГ след 2035 година, не означава, че не могат да върнат субсидиите, които пренасочиха за финансиране на войната срещу бензиностанцията с ракети. Доста по-смислено е да плащаш на доста по-смислено е да помагаш на хората да си купуват чисти автомобили, които не замърсяват градовете и за зареждането им не изтичат милиарди към държавите бензиностанции със или без ракети. По-добре с тези милиарди да се изплащат субсидии, които да си остават в България да стимулират икономиката.

    Коментиран от #29, #30

  • 27 Така де, ама

    13 1 Отговор
    Буквално вчера познатият ни IT който подържа лаптопите ме пита да звънна на 2 немски номера, че щял да ходи да купува кола в Германия. ОК. Гледам, търси Тесла модел Y, long range. И все над 40к Е. 1 - 2 годишни. Защо това избираш, питам. А той - защото разходите били по-ниски и нямало ДВГ да се поврежда. Цеко от коли не разбира, не се и интересува, това го знам. Питам: ти непрочетени ли нещо? Той - не, Ава така му казали колегите от неговата бизнес сфера. Та затова все още се купуват ел. автомобили…

    Коментиран от #37

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 тъй шъй

    8 7 Отговор

    До коментар #26 от "Така е":

    Една и съща плоча. В Европа всички градове поне от 20-30 години изпълняват най-високите изисквания за чистота на въздуха. Навсякъде въздухът е все едно се разхождаш в българска планина. Там проблеми със замърсяване от автомобили няма отдавна. И всички коли да станат електрически пак ще има същият процент различни белодробни, сърдечни и други болести, защото тези болести се предизвикват основно от други причини, а най-често неизвестни такива.Но се сътвори една крайна идеология, която ще се забрави след време. Проблем има в бедните азиатски държави-особено Китай със смога в градовете им.

    Коментиран от #34, #35

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Съдба колега

    0 8 Отговор
    След 200 си чао

    Коментиран от #32

  • 32 Кое бе

    6 2 Отговор

    До коментар #31 от "Съдба колега":

    мечтатели бръкнали в контакта!??? Тестовете на кривогледия Мат, в които 99.9% от случаите печели колата той кара срещу кафяв водач с рефлекс на старта=умряла котка….

    Коментиран от #33

  • 33 Така е

    7 3 Отговор

    До коментар #32 от "Кое бе":

    Само при този теслата печели, а навсякъде другаде при тестове е най-бавният автомобил в света и почти никога не печели старт. То по принцип електромобилите са си бавни, а на този му плащат милиони от Тесла за да им прави реклама.

    Коментиран от #40

  • 34 Не йе тъй

    4 3 Отговор

    До коментар #29 от "тъй шъй":

    "В Европа всички градове поне от 20-30 години изпълняват най-високите изисквания за чистота на въздуха. Навсякъде въздухът е все едно се разхождаш в българска планина." Това твои лични наблюдения ли са или цитираш официални източници на организации които измерват чистотата на въздуха?

    Защото последните казват точно обратното - в 99% от градовете малки и големи, хората дишат по-мръсен въздух от препоръчителния от световната здравна организация. Замърсяването е пряко свързано с близостта до натоварени пътища.
  • 35 Ник.А

    2 0 Отговор

    До коментар #29 от "тъй шъй":

    Някой те е излъгал жестоко!🤦😅 Не вярвай на всеки и всичко... Или поне не пиши вицове в коментарите 😀🤣

    Коментиран от #36

  • 36 тъй шъй

    3 6 Отговор

    До коментар #35 от "Ник.А":

    Вицове не умея да разказвам. Едно знам, че в западна Европа поне от 300 години не са дишали толкова чист въздух. Отдавна ги няма милионите комини на кюмюр, прашните пътища и улици, замърсяващи производства, безразборната растителност в градовете източник на прахови частици и алергени и тн. Пък добре е да видите как се живее в мразената Европа и тога да коментирате. А науката дава ежеминутна информация за състояниято на въздуха в градовете. Има карти с данни за хиляди измервателни точки. Може да се види от всеки. Само в източна Европа тези точки не са ярко зелени- жълти, кафяви, а в Азия тъмно кафяви и черни.

    Коментиран от #38

  • 37 Странно

    8 0 Отговор

    До коментар #27 от "Така де, ама":

    Странно... И аз и всичките ми колеги в IT сферата не бихме се качили върху бомба със съмнителен софтуер и пари да ни даваш. Като знаем нашия софтуер какъв е и как се пише...
  • 38 Не е тъй и го знаеш

    2 2 Отговор

    До коментар #36 от "тъй шъй":

    Кажи ми някои голям Европейски град, който да не страда от замърсяване на въздуха и аз веднага ще ти дам минимум три линка към статии в които говорят за замърсяване в определени периоди на годината, което е свързано предимно с автомобилите. В Париж например, намалиха движещите се автомобили с 40% и качеството на въздуха веднага се повиши точно с 40%, но продължава да има проблеми със замърсяването в определени райони, където има голям трафик.

    А раковите заболявания не са следствие на прашен въздух, защото еволюцията е намерила начин и дихателната система и белите дробове филтрират големите прахови частици. Проблем са ултрафините прахови частици, които излизат от ауспуха, за да заобиколят закона. Една голяма финна прахова частица се раздробява на стотици по фини, които организмът не може да филтрира и навлизат директно в кръвта.

    Ако днес вдишаш 50 грама прах от Сахара, е много по-безвредно отколкото да вдишаш 50 мг ултра финни прахови частици от канцерогенни вещества попадащи директно в кръвта.

    Коментиран от #48

  • 39 ПоКУРко

    3 0 Отговор
    Руснаците са много богати и живеят охолно и щастливо като поеха ангажимента по настояване на Божеството Путин да изкупят всичките налични и не произведени в следващите 5 години автомобили!
  • 40 Точно така

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "Така е":

    безкрайно проницателен и оригинален си….
    Караш ли изобщо нещо и какво?
  • 41 Шопендар

    3 3 Отговор
    За Тесла се чака с месеци,,а складояете са препълнвни,звучи тъпо,тенденциозно,като пропаганда пеотив ел колите
  • 42 А боц боц

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "криза":

    нема балами
  • 43 зле

    0 0 Отговор
    явно има бъдеще за човечеството, хората не се оказаха толкоз тъпи , колкото си мислиха някой
  • 44 Руфи

    1 0 Отговор
    Местя го в другия крачол
  • 45 Санди

    1 0 Отговор
    Невероятно но факт
  • 46 Ставри

    1 0 Отговор
    Същото е и с айфоните
  • 47 Енчо

    1 0 Отговор
    Свидетел съм как един съсед си продаде мерцедеса последен модел,купи си червена тесла мина една седмица,пред къщата му се появи друга бяла тесла,след седмица и тя изчезна и се появи най новия модел на Мерцедес,Германия
  • 48 Предположение

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "Не е тъй и го знаеш":

    Фините частици са сажди от изгоряла нафта или от гумите на колите (от по-тежките - повече). Значи тежките електрички правят повече частици от по-леките модерни (от около 2000-та год.) бензинови коли.