Някои шофьори забравят да сменят горивния филтър в колата си, което обаче може да доведе до сериозни повреди в двигателя ѝ. Как обаче да разберем, че въпросният горивен филтър е за смяна. Има няколко признака, които показват, че филтърът е повреден и трябва да бъде сменен. Кои са те, разказваме ви сега.
Сред основните признаци на запушен или дефектен горивен филтър, на първо място, заслужава да се споменат трудности при стартиране, прекъсвания на запалването, както и нестабилна работа на двигателя като цяло. Ако филтърът е запушен, към двигателя ще тече недостатъчно гориво.
Второ, на същия фон може да възникне загуба на мощност и производителността на автомобила може да рязко или едва забележимо да намалее. Това зависи от степента на пропускливост на филтъра.
Третият признак за неизправен филтър е прегряване на горивната помпа и в резултат на това преждевременната ѝ повреда, отбелязва експертът. Ако имате проблем с горивната помпа и се наложи ремонт, то задължително сменете и горивния филтър.
Иначе, ако няма някой от тези признаци, интервалът за смяна на горивния филтър зависи от вида на автомобила и от качеството на горивото. Средно повечето производители на автомобили препоръчват смяна на горивния филтър на всеки 30-50 хиляди км.
Но някои модели, особено дизеловите, може да изискват по-честа смяна. Особено като се има предвид качеството на нафтата, която се продава у нас, то е силно препоръчително при дизелови коли филтъра да се сменя на всеки 15-20 хил. километра.