17 Юли, 2024 11:46 3 064 12

Карате колата основно в града: Задължително промийте двигателя преди смяна на маслото

  • масло-
  • добавка-
  • съвети-
  • промиване на двигателя

Експертите силно препоръчват добавки за промиване към старото масло, особено при основно градска употреба на автомобила

Карате колата основно в града: Задължително промийте двигателя преди смяна на маслото - 1

Една от най-противоречивите теми е дали да промиете двигателя при смяна на маслото. Нека се опитаме да се справим с този проблем в тази статия. Мнозина смятат, че няма нужда от въпросната промивка още повече ако става дума за основно градска експлоатация на автомобила, но това съвсем не е така.

На пръв поглед използването на автомобил в града изглежда съвсем нормално и безвредно за двигателя и моторното масло. Пътувания до работа, училището на децата или магазин за мнозина са рутинни процедури и според тях работата на двигателя при такива условия не е натоварваща.

Фактите обаче са други. Честите кратки пътувания водят до натрупване на маслени отлагания, утайки и сажди в двигателя, тъй като двигателното масло няма време да достигне оптимални работни температури. Нека разберем как се образуват тези отлагания и как да ги премахнете лесно и бързо.

Топлината и кислородът допринасят за окисляването на маслото, което води до образуването на киселини и неразтворими компоненти. Това често причинява появата на катранени или подобни на лак отлагания. Серните оксиди, образувани при изгарянето на гориво, съдържащо сяра, се отделят през изпускателната система. Но малка част от серните оксиди, както и азотните съединения, попадат в картера и замърсяват маслото на двигателя.

Когато буталните пръстени спрат да работят правилно, това причинява така нареченото "мръсно горене", което води до увеличаване на отлаганията. Колкото по-зле семерингите задържат маслото, толкова повече то изгаря в горивната камера и толкова повече отлагания се образуват върху пръстените.

В такива случаи основното почистване на двигателя е силно препоръчително и може да намали разхода на масло и да предотврати скъпи ремонти. Съвременните моторни масла имат балансирани пакети добавки с намалена пепел и ниска алкалност. Това ги прави ефективни, но и чувствителни към замърсяване, което е неизбежно поради качеството на горивото, стила на шофиране, качеството на маслото и характеристиките на двигателя.

При смяна на маслото частиците мръсотия, които маслото поддържа в суспендирано състояние, се изливат от картера, предотвратявайки утаяването им върху повърхностите на двигателя. Броят на диспергиращите добавки обаче е ограничен и те просто не могат да задържат цялата мръсотия в суспендирано състояние. Ето защо в двигателя неизбежно се образуват отлагания и сажди, които остават на място и не се отмиват заедно с отработеното масло.

При така стеклите се обстоятелства експертите отдавна са разбрали, че само смяната на маслото не е достатъчна - необходимо е допълнително промиване на двигателя със специални средства. Как и с какво да промием двигателя?

Евтините масла са популярни средства за промиване на маслената система. Но това не просто не е най-добрият вариант, а по-скоро дори най-лошият. Тъй като при източване на масло за измиване, част от него остава в системата и това масло изобщо не отговаря на изискванията на производителя на автомобила за вашия двигател. Това масло не съдържа необходимите добавки и неговата ефективност е съмнителна.

За да се реши този проблем, има специални добавки, които се добавят към старото масло преди неговата смяна. Нека се опитаме да разберем принципа на тяхната работа. По време на 10 минутна работа на двигателя на празен ход, непосредствено преди източване на старото масло, тези препарати разтварят утайки и отлагания, които след това се отстраняват заедно с отработеното масло. Тоест, по същество, добавката за промиване временно подобрява почистващите свойства на вашето старо масло и, благодарение на свежа порция дисперсанти, ви позволява да премахнете всички замърсявания от маслената система заедно със старото масло.

След това двигателят, освободен от отлагания и примеси и зареден с прясно масло, може да развие пълната си мощност. Също така е важно добавката да е такава, че да е напълно неутрална към обичайните еластомерни материали. Тоест, да не вреди на маслените уплътнения.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 така е на голям дизелов двигател

    6 3 Отговор
    на германски автомобил . 1 пръст отлагания . Защото на 15 000 км го сменят маслото или не го сменят за да пестят . От 10-11 години се говори за градското шофиране . Задръстване , дупки, мръсотия, повече катастрофи и агресия на пътя . Пяни , наркомани , ами отлаганията нарастват , но на градския автомобил с 2-3 цилиндъра с намалена кубатура няма .
  • 2 промити мозъци

    29 0 Отговор
    по добре накажете търговците на менте масла
  • 3 Българин

    12 0 Отговор
    Та някоя марка правите реклама??????
    Или ей тъй!
  • 4 Слави

    3 0 Отговор
    сурина и става най-добре!
  • 5 механик

    11 1 Отговор
    Тези неща ги казвайте на баба ми.
  • 6 Приятел,

    5 0 Отговор
    Трябва по-задълбочено проучване на въпроса. Боб ис дъ Ойл Гай например
  • 7 Мунчо юмручето

    11 4 Отговор
    Сменяите масло когато трябва и готово коли по на 400 000 колкото щеше да ги миеш и все тая
  • 8 незнайко

    7 0 Отговор
    Хайде сега, експертите 34 години след промяната мислят как да платим повече като сменяме маслото и накрая откриха начина ПРОМИВКА ЗАДЪЛЖИТЕЛНО !
  • 9 Пежо

    8 3 Отговор
    Добавките действат, и действително почистват хубаво.Ползвах дълги години.Вече - не.Съсипват маслени уплътнения, семеринги, гарнитури.Започва да тече масло отвсякъде...
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 шефа

    2 0 Отговор
    моята гори масло, та само доливам и отвреме навреме маслен филтър сменям и няма ядове.
  • 12 Никси

    1 0 Отговор
    аз отдавна се каня на една Кака да и сменя маслото , щото тя па иска да ми гресира му...та с бъзооборотната грес а не смазка Гой както беше в казармата , с нея смазвахме оръдието на Танка на72-ката !!!.