Експерти от JD Power анализираха броя на повреди на електрически автомобили и автомобили с бензинови и дизелови двигатели с вътрешно горене. След задълбоченото проучване се оказва, че първите се развалят много по-често и поправянето им е истински проблем, тъй като не можете просто да вземете и доставите колата в сервиз, където ще я ремонтират бързо и ще я върнат изрядна на пътя.
Изданеито The Verge пише, че за 100 автомобила с двигатели с вътрешно горене има 180 случая на ремонт, а за електрически автомобили и хибриди тези случаи са 266. Както се оказва, най-уязвимата точка на електрифицираните превозни средства е софтуерът. Изданието нарича съвременните електрически автомобили компютри на колела, които производителите се опитват да оборудват с възможно най-много софтуер.
След анализ на повредите е разкрито, че софтуерът и управляваната електроника са причината за проблемите в „зелените“ коли. Събеседникът на изданието, експертът от JD Power Франк Ханли, отбелязва, че електрическите автомобили и хибридите имат три пъти по-сериозни повреди от автомобилите с двигатели с вътрешно горене и коригирането на проблема изисква високо техническо ниво на обслужване, което не винаги е и не навсякъде е налично.