Експерти от JD Power анализираха броя на повреди на електрически автомобили и автомобили с бензинови и дизелови двигатели с вътрешно горене. След задълбоченото проучване се оказва, че първите се развалят много по-често и поправянето им е истински проблем, тъй като не можете просто да вземете и доставите колата в сервиз, където ще я ремонтират бързо и ще я върнат изрядна на пътя.
Изданеито The Verge пише, че за 100 автомобила с двигатели с вътрешно горене има 180 случая на ремонт, а за електрически автомобили и хибриди тези случаи са 266. Както се оказва, най-уязвимата точка на електрифицираните превозни средства е софтуерът. Изданието нарича съвременните електрически автомобили компютри на колела, които производителите се опитват да оборудват с възможно най-много софтуер.
След анализ на повредите е разкрито, че софтуерът и управляваната електроника са причината за проблемите в „зелените“ коли. Събеседникът на изданието, експертът от JD Power Франк Ханли, отбелязва, че електрическите автомобили и хибридите имат три пъти по-сериозни повреди от автомобилите с двигатели с вътрешно горене и коригирането на проблема изисква високо техническо ниво на обслужване, което не винаги е и не навсякъде е налично.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 пълни глупости
11:30 02.07.2024
2 омъскаряване
Коментиран от #8
11:30 02.07.2024
3 тъй шъй
Коментиран от #7
11:37 02.07.2024
4 Имаше ТН
11:46 02.07.2024
5 Дълго_Име
11:54 02.07.2024
6 Хи хи хи
11:59 02.07.2024
7 Стига вече
До коментар #3 от "тъй шъй":
Хибрида е най-големия компромис и лично за мен нелогично недоразумение. Влачиш два двигателя със сложна електроника и скоростна кутия в една кола само за да покриеш някакви безсмислени еко норми. В същото време покриването на тези еко норми, че и в пъти повече, става лесно, евтино и безпроблемно като обърнеш бензинов ДВГ на газ или на чист етанол (спирт).Коментиран от #9, #15
12:01 02.07.2024
8 Прочете ли статията
До коментар #2 от "омъскаряване":
Или само от заглавието започна да плюеш по Тесла? Статията казва, че проблемите на електромобилите са в софтуера.За разлика от проблемът със скоростна кутия, , защото е масов проблем и даже си ги имат налични и се сменя само за седмица и само срещу 15 хиляди евро, понякога за софтуерен проблем трябва да чакаш с месеци и години, за да може някоя вечер да ти го изпратят безплатно по интернет. Примерно онзи огромен проблем, в който поправиха над милион Тесли в задължителна сервизна акция по закон, защото преди това позволявала да си включиш външният говорител при скорост над 30 км в час. Ей такива огромни проблеми, а не смешни проблеми със скоростни кутии и двигатели.
Но в статистиката пише сменени само 10 000 скоростни кутии на еди коя си марка и оправен проблем на 1,2 милиона тесли - развалят се 120 пъти повече според статистиката!
12:03 02.07.2024
9 Пълни глупости
До коментар #7 от "Стига вече":
Какъв проблем решаваш с екологията, като минеш на газ? Колко ти пада въглеродния отпечатък, който е пряко следствие на количеството изгорено гориво?Да не твърдиш че на газ автомобилът гори значително по-малко и отделя значително по-малко въглеродни емисии?
12:05 02.07.2024
10 малиййййй
12:19 02.07.2024
11 Митбъстър=идиот
Коментиран от #14
12:29 02.07.2024
12 Митгеястър
12:54 02.07.2024
13 СМОГ
Нито веднъж за 690 хил. км.!
С оригинална батерия.
С оригинални мотори (малките мотори на не-performance версиите са бронирани).
690 хил. км за 0 (нула) пари - колата е с безплатно пожизнено зареждане.
Само 1 (една) забележка - лек луфт на волана - карето на пръта се рециклира в TESLA SERVICE BULGARIA на Ломско шосе за 100 лв.
Коментиран от #16
13:25 02.07.2024
14 Така е
До коментар #11 от "Митбъстър=идиот":
Написа ли са си го хората. Нищо по задвижването не се разваля. хората отиват да им оправят софтуера че радиото не работи. Поредната статия за промиване на мозъци на хора, които четат само заглавието и се впускат да коментират.13:27 02.07.2024
15 тъй шъй
До коментар #7 от "Стига вече":
Няма смисъл да се отговаря на това писание. Тотална неяснота, но винаги съветвам хора, които очевидно нямат никаква представа от хибрид, ако имат книжка да отидат на тестдрайв. Безплатно и приятно, особено от модел от пионерите на хибрида. Това, че нареждаш изречения изглеждащи логично, не значи, че има дори малко истина в написаното. Срамота е след толкова години и усъвършенстване на системата повече от четвърт век, да се скалъпяват безсмислени писания.13:41 02.07.2024
16 Митгеястър
До коментар #13 от "СМОГ":
Митичен,вярно ли е всичко което го има в интернет?Ти със сигурност чакаш да дойде Дядо Коледа.14:01 02.07.2024
17 Ремонт след ремонта
14:07 02.07.2024
18 КаРаМ
Коментиран от #19, #20
18:01 02.07.2024
19 Киро казана
До коментар #18 от "КаРаМ":
Да ти кажа честно аз не съм карал, даже не съм се возил в електричка, но ми е било интересно да го направя, не отричам новото.. Прави ми впечатление че колата ти е нова а са почнали проблеми което не е добре, макар било то навигация/радио, особено ти караш електричка което е софтуерен проблем и би било много голям проблем ако не го оправиш на време това. Според мен е трябвало да преминеш плавно от двг към плуг-ин хибрид, но това си е мое мнение не се засягай. Би било добра идея ако споделиш каква кола е твоята.Коментиран от #22
03:58 03.07.2024
20 Киро казана
До коментар #18 от "КаРаМ":
Това за бръмченето на дизела и бензина не съм съгласен с вас...новите корейски и японски ДВГ не се чуват отвън, за вътре да не говорим.Коментиран от #21
04:07 03.07.2024
21 Киро казана
До коментар #20 от "Киро казана":
На някои ел-коли защото са безшумни и пешеходците не ги чуват, почнаха да им слагат звук от нормален ДВГ чрез говорител. Това оневинява тяхната безшумност...опасни са за пешеходците!04:13 03.07.2024
22 КаРаМ
До коментар #19 от "Киро казана":
Колата е Рено Зое, колата се кара единствено и само градско и пробега и стига за 1 седмица каране (зареждането е в двор на къща в София) - съответно идеята за плъгин хибрид не е добра .... да поддържаш и двг, който никога няма да ти потрябва (масла/филтри/горива). Плъгина е добър за хора, които карат междуградско, просто при моята употреба електричката е най-добрия вариант... а ако си карал стара кола и си се качил на автоматик после - горе долу същата разлика ще усетиш и с електрика: автоматик, но без разни обороти, превключвания - усещането е по-скоро че си седнал на електронна игра. Човек, който никой не е карал кола - ако му я дадеш и кажеш как се включва предна/задна и почва да кара след 30-тина минути сам и съвсем спокойно. Няма гаснене при потегляне/няма тръгване назад ако е под наклон и на светофар например. Много неща няма, не казвам че двг е лошо нещо (или пък че електрика е универсално решение), просто има случаи в които двг има предимно недостатъци (какъвто е моя случай).Коментиран от #23, #26
11:36 03.07.2024
23 Анонимен
До коментар #22 от "КаРаМ":
Да не караш Рено със Зоя на предната седалка?12:42 03.07.2024
24 Хахахаха
Коментиран от #25, #28
14:13 03.07.2024
25 Смехотворкооо
До коментар #24 от "Хахахаха":
Колко бензинови помпи си сменил, колко пъти си виждал бутало…. изобщо знаеш ли за какво говориш…???17:53 03.07.2024
26 Страхотен
До коментар #22 от "КаРаМ":
избор… всяка нова кола от магазина се справя в пъти по-добре и без проблем… не дава дефекти в първите години/поне 100 000 км и дори да има, се отстраняват по гаранция….Е да, една обикновенна разходка до Пловдив не се оказва приключение и треперене… за повече не говорим….
17:56 03.07.2024
27 Мойсея Света Троица идеален център
20:57 04.07.2024
28 Си смениш
До коментар #24 от "Хахахаха":
Мозъко , тоя не става.Или поне гумички , че гориш масло .
22:17 04.07.2024
29 Хм...
23:55 04.07.2024