Last news in Fakti

2 Юли, 2024 11:23 2 168 26

Електрическите автомобили се развалят 1,5 пъти по-често от тези с двигатели с вътрешно горене

  • електромобили-
  • коли с двг-
  • повреди
Електрическите автомобили се развалят 1,5 пъти по-често от тези с двигатели с вътрешно горене - 1

Експерти от JD Power анализираха броя на повреди на електрически автомобили и автомобили с бензинови и дизелови двигатели с вътрешно горене. След задълбоченото проучване се оказва, че първите се развалят много по-често и поправянето им е истински проблем, тъй като не можете просто да вземете и доставите колата в сервиз, където ще я ремонтират бързо и ще я върнат изрядна на пътя.

Изданеито The Verge пише, че за 100 автомобила с двигатели с вътрешно горене има 180 случая на ремонт, а за електрически автомобили и хибриди тези случаи са 266. Както се оказва, най-уязвимата точка на електрифицираните превозни средства е софтуерът. Изданието нарича съвременните електрически автомобили компютри на колела, които производителите се опитват да оборудват с възможно най-много софтуер.

След анализ на повредите е разкрито, че софтуерът и управляваната електроника са причината за проблемите в „зелените“ коли. Събеседникът на изданието, експертът от JD Power Франк Ханли, отбелязва, че електрическите автомобили и хибридите имат три пъти по-сериозни повреди от автомобилите с двигатели с вътрешно горене и коригирането на проблема изисква високо техническо ниво на обслужване, което не винаги е и не навсякъде е налично.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 пълни глупости

    6 20 Отговор
    те направо не се чупят ако се сравняват с двг
  • 2 омъскаряване

    23 5 Отговор
    Особено, ако са сдялани в работилниците на "свети" Илон-Шегобиец! 😅

    Коментиран от #8

  • 3 тъй шъй

    9 11 Отговор
    Те обединиха всички хибриди в общия кюп. Дали не са чували, че на една марка хибридите, са на първо място по надеждност сред всички автомобили. И не сучайно, след като 27 години ги произвеждат. Въобще писани статии ангро. А нещата са в детайлите. Даже снимката е на най-здравия автомобил-нов Тойота Приус-плъгин.

    Коментиран от #7

  • 4 Имаше ТН

    6 14 Отговор
    И кое по-точно се разваля ?
  • 5 Дълго_Име

    19 6 Отговор
    Халал да им е на "гъзарите" с електрическите окови!
  • 6 Хи хи хи

    19 3 Отговор
    Че те още не са започнали да се развалят както трябва.
  • 7 Стига вече

    20 7 Отговор

    До коментар #3 от "тъй шъй":

    Хибрида е най-големия компромис и лично за мен нелогично недоразумение. Влачиш два двигателя със сложна електроника и скоростна кутия в една кола само за да покриеш някакви безсмислени еко норми. В същото време покриването на тези еко норми, че и в пъти повече, става лесно, евтино и безпроблемно като обърнеш бензинов ДВГ на газ или на чист етанол (спирт).

    Коментиран от #9, #15

  • 8 Прочете ли статията

    4 14 Отговор

    До коментар #2 от "омъскаряване":

    Или само от заглавието започна да плюеш по Тесла? Статията казва, че проблемите на електромобилите са в софтуера.

    За разлика от проблемът със скоростна кутия, , защото е масов проблем и даже си ги имат налични и се сменя само за седмица и само срещу 15 хиляди евро, понякога за софтуерен проблем трябва да чакаш с месеци и години, за да може някоя вечер да ти го изпратят безплатно по интернет. Примерно онзи огромен проблем, в който поправиха над милион Тесли в задължителна сервизна акция по закон, защото преди това позволявала да си включиш външният говорител при скорост над 30 км в час. Ей такива огромни проблеми, а не смешни проблеми със скоростни кутии и двигатели.

    Но в статистиката пише сменени само 10 000 скоростни кутии на еди коя си марка и оправен проблем на 1,2 милиона тесли - развалят се 120 пъти повече според статистиката!
  • 9 Пълни глупости

    6 21 Отговор

    До коментар #7 от "Стига вече":

    Какъв проблем решаваш с екологията, като минеш на газ? Колко ти пада въглеродния отпечатък, който е пряко следствие на количеството изгорено гориво?

    Да не твърдиш че на газ автомобилът гори значително по-малко и отделя значително по-малко въглеродни емисии?
  • 10 малиййййй

    1 2 Отговор
    Какво ли ще е с китайските?
  • 11 Митбъстър=идиот

    7 17 Отговор
    Електромобилите имат по малко части и повреждат по рядко.

    Коментиран от #14

  • 12 Митгеястър

    7 1 Отговор
    Четеш ли Митичен,опорките ти се сриват една по една.
  • 13 СМОГ

    1 14 Отговор
    Даа и в момента тече поредицата за едно такси, което никога не е влизало в сервиз за обслужване.
    Нито веднъж за 690 хил. км.!
    С оригинална батерия.
    С оригинални мотори (малките мотори на не-performance версиите са бронирани).
    690 хил. км за 0 (нула) пари - колата е с безплатно пожизнено зареждане.
    Само 1 (една) забележка - лек луфт на волана - карето на пръта се рециклира в TESLA SERVICE BULGARIA на Ломско шосе за 100 лв.

    Коментиран от #16

  • 14 Така е

    3 8 Отговор

    До коментар #11 от "Митбъстър=идиот":

    Написа ли са си го хората. Нищо по задвижването не се разваля. хората отиват да им оправят софтуера че радиото не работи. Поредната статия за промиване на мозъци на хора, които четат само заглавието и се впускат да коментират.
  • 15 тъй шъй

    4 4 Отговор

    До коментар #7 от "Стига вече":

    Няма смисъл да се отговаря на това писание. Тотална неяснота, но винаги съветвам хора, които очевидно нямат никаква представа от хибрид, ако имат книжка да отидат на тестдрайв. Безплатно и приятно, особено от модел от пионерите на хибрида. Това, че нареждаш изречения изглеждащи логично, не значи, че има дори малко истина в написаното. Срамота е след толкова години и усъвършенстване на системата повече от четвърт век, да се скалъпяват безсмислени писания.
  • 16 Митгеястър

    6 0 Отговор

    До коментар #13 от "СМОГ":

    Митичен,вярно ли е всичко което го има в интернет?Ти със сигурност чакаш да дойде Дядо Коледа.
  • 17 Ремонт след ремонта

    7 1 Отговор
    Мъката за собствениците на електромобили предстои
  • 18 КаРаМ

    3 5 Отговор
    Карам електричка от около година, единствено навигацията/радиото прави странности, но натиснеш ли няколко пъти бутона на таблото: то се рестартира и проблема изчезва. За 1 години 2 пъти някъде ми се е случло, сега ако си средностатистически западняк и ходиш за това до сервиза (за рестарт) - значи ще го броят като 2 проблема, иначе колата е безпроблемна и си се кара с много по-голямо удоволствие от бръмченето на бензин/дизел.

    Коментиран от #19, #20

  • 19 Киро казана

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "КаРаМ":

    Да ти кажа честно аз не съм карал, даже не съм се возил в електричка, но ми е било интересно да го направя, не отричам новото.. Прави ми впечатление че колата ти е нова а са почнали проблеми което не е добре, макар било то навигация/радио, особено ти караш електричка което е софтуерен проблем и би било много голям проблем ако не го оправиш на време това. Според мен е трябвало да преминеш плавно от двг към плуг-ин хибрид, но това си е мое мнение не се засягай. Би било добра идея ако споделиш каква кола е твоята.

    Коментиран от #22

  • 20 Киро казана

    2 0 Отговор

    До коментар #18 от "КаРаМ":

    Това за бръмченето на дизела и бензина не съм съгласен с вас...новите корейски и японски ДВГ не се чуват отвън, за вътре да не говорим.

    Коментиран от #21

  • 21 Киро казана

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Киро казана":

    На някои ел-коли защото са безшумни и пешеходците не ги чуват, почнаха да им слагат звук от нормален ДВГ чрез говорител. Това оневинява тяхната безшумност...опасни са за пешеходците!
  • 22 КаРаМ

    1 3 Отговор

    До коментар #19 от "Киро казана":

    Колата е Рено Зое, колата се кара единствено и само градско и пробега и стига за 1 седмица каране (зареждането е в двор на къща в София) - съответно идеята за плъгин хибрид не е добра .... да поддържаш и двг, който никога няма да ти потрябва (масла/филтри/горива). Плъгина е добър за хора, които карат междуградско, просто при моята употреба електричката е най-добрия вариант... а ако си карал стара кола и си се качил на автоматик после - горе долу същата разлика ще усетиш и с електрика: автоматик, но без разни обороти, превключвания - усещането е по-скоро че си седнал на електронна игра. Човек, който никой не е карал кола - ако му я дадеш и кажеш как се включва предна/задна и почва да кара след 30-тина минути сам и съвсем спокойно. Няма гаснене при потегляне/няма тръгване назад ако е под наклон и на светофар например. Много неща няма, не казвам че двг е лошо нещо (или пък че електрика е универсално решение), просто има случаи в които двг има предимно недостатъци (какъвто е моя случай).

    Коментиран от #23, #26

  • 23 Анонимен

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "КаРаМ":

    Да не караш Рено със Зоя на предната седалка?
  • 24 Хахахаха

    0 1 Отговор
    Евразийското дизелово лоби квичи.... И какво точно се поврежда на Ел автомобил...бензиновата помпа ли, налягането на течностите в маркучи ли, буталата.... шараниииии !

    Коментиран от #25

  • 25 Смехотворкооо

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Хахахаха":

    Колко бензинови помпи си сменил, колко пъти си виждал бутало…. изобщо знаеш ли за какво говориш…???
  • 26 Страхотен

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "КаРаМ":

    избор… всяка нова кола от магазина се справя в пъти по-добре и без проблем… не дава дефекти в първите години/поне 100 000 км и дори да има, се отстраняват по гаранция….
    Е да, една обикновенна разходка до Пловдив не се оказва приключение и треперене… за повече не говорим….