Продажбите на нови електрически превозни средства в Европейския съюз през май са намалели с 12% спрямо миналата година, според данни от Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA).
В Германия, най-големият пазар на електрически автомобили в ЕС, продажбите са намалели с 30% поради края на субсидиите за закупуване на електрически автомобили през декември 2023 година.
Това води до 16% общ спад в продажбите тази година. Като цяло през май продажбите на автомобили в ЕС са намалели с 3%, а във Великобритания и страните от Европейската асоциация за свободна търговия (ЕАСТ) - с 2.6%.
Търсенето на електрически автомобили в Европа се забавя след няколко години на растеж, докато конкуренцията за производство на по-достъпни модели с ДВГ се засилва. Повечето европейски производители отново се обръщат към двигателите с вътрешно горене.
Европейската комисия въведе временни мита до 38.1% върху електрически автомобили от Китай, които ще влязат в сила през юли. Тази мярка засегна и други, като доведе до спад от 34.2% в продажбите на Tesla в ЕС през май.
Все пак електрифицираните превозни средства, включително изцяло електрически модели, хибриди и plug-in хибриди, представляват 48.9% от всички нови регистрации на леки автомобили в ЕС през май, спрямо 46.2% година по-рано.
Делът на изцяло електрическите превозни средства обаче намалява до 12.5%, докато делът на хибридите се увеличава до 29.9%. ACEA отбелязва , че стагнацията на пазара на електрически автомобили е била очаквана.
Но от организацията очакват ръст на продажбите на електромобили през 2025-а, като се вземат предвид новите цели на ЕС за емисиите от автомобили. Дали това ще се случи, предстои да разберем.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пилот на Ферари
11:57 03.07.2024
2 бай Даньо
12:02 03.07.2024
3 Дизел
12:07 03.07.2024
4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Коментиран от #8, #10, #14, #20, #22, #23, #24
12:11 03.07.2024
5 Джон
Ако споделените ел. коли под наем бяха на двойно по-ниски цени щях да ги ползвам само тях в града, обаче Спарк не ми излиза по сметка и си купих ДВГ. Искаше ми се ДВГ-то да си го пазя само за извънградско, но няма как, ще си го троша по софийските улици.
Коментиран от #15
12:27 03.07.2024
6 Митбъстър=идиот
12:29 03.07.2024
7 Огромна изненада
Коментиран от #9, #11
12:30 03.07.2024
8 Гретиния
До коментар #4 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
ЧИтъъъ и не рИвъъъ.Това е платена новина от Тойота.12:34 03.07.2024
9 Митгеястър
До коментар #7 от "Огромна изненада":
Ето го Тесльо,появи се.Почвай с оправданията как това не е намаляване ,а огромен бум в продажбите.Коментиран от #13
12:36 03.07.2024
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Анонимен
До коментар #7 от "Огромна изненада":
На калпав космонавт, космоса му крив.Първо беше ковида,сега отпадането на субсидиите са ви причината.Нещо което се налага със забрани,не оцелява.12:45 03.07.2024
12 Митгеястър
До коментар #10 от "Чита и ривъ за теби":
Тесльо още не е разбрал,че зелената сделка се отменя.Коментиран от #19
12:46 03.07.2024
13 И ти ли си изненадан
До коментар #9 от "Митгеястър":
Това говори много за тебе и за всички, които се правят на изненадани, че продажбите са циклични и зависят от външни фактори. Това е като да очакваш, че след като свърши промоцията на някоя стока примерно в kaufland, на следващата седмица ще продават същите количества от нея на по-висока цена?Автомобилната промишленост върви към пълна електрификация. Скоростта няма да е постоянна, но посоката няма да се промени. Поне с това съгласни ли сте ... вече ? Догодина или дори още преди края на годината да не останете .... изненадани?
Коментиран от #17
12:50 03.07.2024
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Анонимен
12:56 03.07.2024
17 Митбъстър=идиот
До коментар #13 от "И ти ли си изненадан":
На мен тати ми обеща колело, ама друг път.12:58 03.07.2024
18 Естествено
Коментиран от #25, #34
12:59 03.07.2024
19 Зелената сделка оттече вече
До коментар #12 от "Митгеястър":
Инвестициите във възобновяеми източници рязко намаляха и ще продължат да намаляват през следващите години. Политиците и зелената сделка нямат нищо общо, дори да я отменят или пък да я задълбочат.Причината, е че вече станаха прекалено много и цената на енергията падна. Вече не е рентабилно да се изграждат повече мощности. Дори да ги принуждават със зелена сделка, вече трудно някой ще се навие да хвърля милиарди за нещо, което да продава на нулеви цени.
13:01 03.07.2024
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Гост
До коментар #20 от "Чита и ривъ за теби":
Адреналинката електричка извади телескопа и се взира в звездите.Да ти напомня какво се случи с предишните ти прогнози?За 50% ръст всяка година и 20 милиона Тесли до 2030 година.Коментиран от #26
13:09 03.07.2024
22 Чита и ривъ
До коментар #4 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Много съм разтревожен как ще преживееш това прочетеното, очаквано от всички, което ще те "изненада" догодина:"ACEA отбелязва , че стагнацията на пазара на електрически автомобили е била очаквана.
Но от организацията очакват ръст на продажбите на електромобили през 2025-а"
13:09 03.07.2024
23 Чита и ривъ
До коментар #4 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
И ако досега имаше ръст заради субсидиите, които спряха, то от 2025 нататък няма да има с какво да спират ръста, който колкото и да е бавен ще е необратим. От друга страна изискванията за емисии никога няма да отпаднат а само ще стават все по-строги и ще правят автомобилите с ДВГ все по-сложни и скъпи.13:10 03.07.2024
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Гост
До коментар #18 от "Естествено":
Ако не си забелязал на изборите в Европа либералите и зелените губят.Фюрерин Урсула е пътник.13:11 03.07.2024
26 Баба Ванга
До коментар #21 от "Гост":
Всички световни прогнози бяха, че китайците са единствените които могат да спрат ръстът на Тесла. Е сбъднаха се. Сега по-доволен ли си от тази ситуация? Европейската автомобилна промишленост ще е губеща и в двата случая. Да не останеш изненадан?13:17 03.07.2024
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 раф
Коментиран от #30, #47
13:53 03.07.2024
29 Факт
14:33 03.07.2024
30 Ти да не караш
До коментар #28 от "раф":
От онези хибриди които харчат 1-2л на 100 и отиваш ти се връщаш от морето с 50 лв за 1 000 км и ти остава още 2000 км пробег в 60-литровия резервоар, зареден за пет минути?14:36 03.07.2024
31 Шаран БГ
Масовата употреба на електрически автомобили / били те и хибридни/ иска много добра мрежа от станции за зареждане. А да не говорим и за състоянието на пътищата....... Те трябва да са от равните по-равни !! Къде ги тези пътища у България ?? И по магистралите ни, колкото ги имаме, кръпките са отвратителни, не само по другите уж "първокласни" пътища. Нашите пътни строители не се научиха да правят кърпежи на асфалта и не искат да се научат!! Чудно ми е – нали после и те карат своите коли по тези кръпки ??Навярно им е много хубаво !?
14:57 03.07.2024
32 Точно кратко и ясно
По абсолютно същия начин по който е организирано унищожението на златото. Точно както се унищожава и платината и паладия от катализаторите. Даже има цели групи, които загрижени за околната среда и вредата на тези вредни вещества върху природата, ги унищожават още преди автомобилът да е излязъл от движение и премахват катализаторите директно на улицата, докато си паркирал автомобила. Да не вземат да замърсят случайно природата.
Ако имаш излишни килограми злато платина и подобни други отпадъци за унищожаване, казвай. Все ще намери някой да се погрижи за унищожението им.
.
Коментиран от #35, #38
15:28 03.07.2024
33 Така е
Сега разбрах каква е основната причина в България да няма електромобили! Няма как да не е заради дупките по пътищата. Тези дупки са проектирани специално за автомобили с ДВГ и електромобили не могат да се движат по тях. Някак логично звучи, но досега не бях се усетил.
15:31 03.07.2024
34 Джон
До коментар #18 от "Естествено":
По-добре ЕСССР, отколкото Сесесере. Не искаме болшевизъм тук!15:32 03.07.2024
35 Тзпзпзсн
До коментар #32 от "Точно кратко и ясно":
Теорията и практиката, Мите, никога не съвпадат. В случая, все още няма реално рециклиране на електроника и батерии. Всичкото "рециклиране" на практика се изчерпва до изпращане на другия край на света, където електрониката и батериите просто се хвърлят на сметища.Знам, че една камара народ се бие в гърдите, че рециклира, но това е за пред хората, т.е. за да са политически коректни. Както юни месец всички са "про ЛГБТВНОВА+-".
Коментиран от #36
15:51 03.07.2024
36 За пред хората
До коментар #35 от "Тзпзпзсн":
Да не твърдиш че всички рециклиращи предприятия са за пред хората и не рециклират нищо, защото никой не е измислил начин за рециклиране на батерии? Ако го вярваш си промит мозък.16:39 03.07.2024
37 Сметище на другия край на света
17 май 2022
Новият завод за рециклиране има капацитета да обработва 12 000 тона батерии годишно, което се равнява батериите от около 25 000 електромобила.
Volvo XC40 Recharge
Направиха робот за бързо и безопасно разглобяване на старите батерии на електромобилите
Hydrovolt твърди, че може да възстановява 95% от материалите, използвани в батериите за електромобили, в това число пластмаса, мед, алуминий и „черна маса” – прах, съдържаща различни елементи от литиево-йонната батерия – никел, манган, кобалт и литий.
По този начин съсобствениците ще се възползват максимално от получените материали. Hydro получава достъп до рециклиран алуминий, за производството на който се изискват само 5% от енергията, необходима за производството на оригиналния материал (алуминият е един от най-рециклираните материали на планетата). А Northvolt получава другите материали, които може да се извличат от черната маса и да се използват отново в производството на нови батерии, които Northvolt планира да прави с няколко завода в Европа.
Коментиран от #40, #48
16:43 03.07.2024
38 Митгеястър
До коментар #32 от "Точно кратко и ясно":
Пак с несъвместими тесларски аналогии.Тесльо сравнява злато с рециклиране на батерии.Преди беше климатик с вентилаторна печка.Къртиш брат,немаш грешка.Коментиран от #39
19:10 03.07.2024
39 Какво рециклиране
До коментар #38 от "Митгеястър":
Говорим за унищожаване на злато и унищожаване на батерии. Защо някой би тръгнал да унищожава нещо ценно? Правиш ли разликата? А не знам за какви климатици и вентилаторни печки говориш като единственото общо е че и двете могат да духат топло и приликите им се изчерпват до там.19:16 03.07.2024
40 Скдйфкдк
До коментар #37 от "Сметище на другия край на света":
Hydrovolt, брой служители 69, оборот 13М евро. Прогнозни данни, защото няма официални такива.Малей, голяма фабрика за рециклиране ще да е това, бе Мите. На сайта им няма АБСОЛЮТНО никаква конкретна информация за нищо! Но има безкрай от любимите ти общи лакърдии.
Майко мила, не е истина за каква дървена философия става дума в твоя случай. За пореден път доказа, че света ти е строго виртуален (Ютюб) и нямащ нищо общо с реалността. Ама, а съм си за бой, че се занимавам с психичноболни деца.
Коментиран от #41
20:55 03.07.2024
41 Още факти от другия край на света
До коментар #40 от "Скдйфкдк":
Hydrovolt to open battery recycling facility in FranceТова е новина от вчера. Със своите 13 милиона оборот очевидно се разширяват и във Франция и имат и други планове. Цитирам
Междувременно инвеститорът на Hydrovolt Northvolt заяви във вторник, че ще забави своите международни планове за разширяване и ще се съсредоточи върху съществуващата си шведска фабрика за батерии, където разширяването върви по-бавно от планираното.
Компанията има проект за гигафабрика в Северна Германия на стойност няколко милиарда евро и друга в Канада, която се очаква да струва пет милиарда евро (5,4 милиарда долара). Освен това има планове за втора шведска фабрика.
Дребни сумички, предполагам че можеш да ги изкараш от спестеното от закуски и да инвестираш и ти в една-две фабрики за батерии ако имаше смисъл, ама то няма и затова ще пропуснеш.
Коментиран от #44, #46
21:10 03.07.2024
42 Още малко
Коментиран от #45
23:58 03.07.2024
43 СУРОВАТА ДЕЙСТВИТЕЛНОСТ 🌀
21-век е задвижване ротор и статор 🔋⚡, не допотопни кюмбетa ⛽🚜
21-век никой не копа мазут и пелети 🛢️
Който си мисли, че нефта е вечен, е време да слезе от Нета и да дойде на тази планета 🌍
00:40 04.07.2024
44 Фхбхкй
До коментар #41 от "Още факти от другия край на света":
"Планове" и "намерения", Митеееее. Това ми цитираш от Интернет. Като си купиш рециклиран никел от такава фабрика, тогава се обаждай.08:20 04.07.2024
45 Митгеястър
До коментар #42 от "Още малко":
Тесльо продължава с несъвместими тесларски аналогии.За дядо Коледа ще почакаш до декември,но само ако си папкал и слушкал.09:09 04.07.2024
46 Про100 Киро
До коментар #41 от "Още факти от другия край на света":
Заявявам инвестиционни планове и намерение за завод за електрически автомобили в Ловеч.Вервайте ми,ще построим и цех за рециклиране на батерии.09:26 04.07.2024
47 Пряко
До коментар #28 от "раф":
Не съм много съгласен с това твърдение от личен опит. Lexus rx300 и Lexus rx450h са с един и същ разход на гориво в реялни условия.10:49 08.07.2024
48 Име
До коментар #37 от "Сметище на другия край на света":
Тайната е в детайла...."твърди" че може до 95%! Рециклирането(доколкото е възможно) е по-скъпо от производството на металите използвани в батериите.10:56 08.07.2024
49 Пилотът Гошу
13:07 09.07.2024