Очертава се ценова нестабилност за електрическите превозни средства, произвеждани в Китай и продавани в Европа. Европейският съюз (ЕС) наскоро объсди налагането на мита върху този внос, което предизвика несигурност относно бъдещата цена на китайските електромобили в Европа.
Автомобилните компании се опитват да се справят с тази ситуация. Някои от тях, като Nio, обмислят повишаване на цените, за да компенсират допълнителните мита. Nio, например, може да увеличи цените на луксозния си седан ET7, докато MG проучва подобни възможности.
Не всички производители обаче следват този пример. Бюджетната марка на Renault, Dacia, предприема различен подход. Те обещаха да запазят настоящите цени за Spring, внасян от Китай, което подсказва, че може да дадат приоритет на пазарния дял и достъпността пред непосредствените печалби в условията на новите мита.
Стратегията на MG изглежда е временно решение. Компанията заяви, че разполагат с достатъчно наличности, за да избегнат повишаване на цените до ноември, дългосрочният им план за Европа остава неясен.
Тази ситуация подчертава различните стратегии, които автомобилните компании приемат, за да се справят с новите тарифи на ЕС. Някои от тях могат да изберат да поемат разходите първоначално, надявайки се да запазят конкурентоспособността си, докато други могат да дадат приоритет на краткосрочните печалби, като прехвърлят тежестта върху европейските потребители чрез по-високи цени. Само времето ще покаже как ще се развие тази ситуация и колко ще плащат европейските потребители за електрическите превозни средства, произведени в Китай.