Изправени пред потенциално ужасяващи глоби за превишаване на целите на ЕС за емисиите, група големи автомобилни производители, сред които Toyota, Ford, Mazda, Stellantis, Subaru и Leapmotor, обединяват сили с Tesla, за да създадат „суперпул“. Този стратегически съюз има за цел да използва значителните продажби на електромобили на Tesla, за да компенсира собствените си емисии и да избегне големите санкции.
ЕС е определил строги цели за емисиите на производителите на автомобили, като изисква значително намаляване на емисиите на CO2 на изминат километър. Тъй като целта за 2024 г. е 93,6 грама на километър, много автомобилни производители са изправени пред сериозно предизвикателство да изпълнят тези строги разпоредби.
„Като се имат предвид продажбите през 2024 г., групата Tesla значително намалява разликата в емисиите на автомобилните производители в групата, като ги доближава само на 4 грама от целта“, заяви Уил Робъртс, ръководител на автомобилните изследвания в Rho Motion. Робъртс обаче предупреди, че успехът на този пул зависи от непрекъснатия ръст на продажбите на електромобили Tesla, тъй като всеки спад в обема на продажбите на Tesla може да застраши способността на алианса да постигне целта.
Тази стратегия за обединяване не е уникална. Mercedes-Benz, Volvo и Polestar са създали свой собствен алианс за компенсиране на емисиите си. Няколко големи играчи обаче, включително Honda, VW, Kia, BMW, SAIC, Hyundai, Suzuki и Renault Nissan Mitsubishi, все още не са обявили своите споразумения за обединяване, въпреки че всички те понастоящем надвишават изискваните цели за емисиите.
Tesla може да извлече значителни ползи от тези споразумения за обединяване на емисии. Като лидер в продажбите на електрически превозни средства, Tesla притежава ценна стока: кредити за емисии. Reuters съобщава, че близо 3 % от приходите на Tesla в размер на 72 млрд. долара за първите девет месеца на 2024 г. произтичат от продажбата на тези кредити.
Анализаторите на UBS изчисляват, че само в Европа тази година Tesla може да генерира над 1 млрд. евро приходи от продажби на кредити за емисии, което подчертава значителната финансова възможност, която предоставят тези разпоредби.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пилот на Ферари
Фолксваген за 2023 година са продали 3.3 милиона автомобила . От производител номер едно с 11 милиона , паднаха на 3.3 милиона .
Рено и те бяха производител номер преди няколко години с 11 милиона продажби - сега 1.3 милиона продадени автомобила .
За това карат на дотации , а реват че Китай бил дотирал автомобилите си ??!!
Коментиран от #8
10:06 09.01.2025
2 Пилот на Ферари
10:08 09.01.2025
3 Краят на един мит,
След като Фолксваген и БМВ обявиха драстични съкращения на персонал, към тях се присъедини и концернът „Даймлер", който произвежда марката Мерцедес. Според автомобилния експерт професор Фердинанд Дуденхьофер, предстои мащабно съкращаване на работните места в целия автомобилен бранш.
само в провинция Долна Саксония до 2030 година могат да бъдат закрити 40 000 работни места. По негови сметки, от германското автомобилостроене ще отпаднат общо 125 000 души.
Коментиран от #21
10:11 09.01.2025
4 замислен
10:12 09.01.2025
5 Някой
Да ходят в САЩ и Азия - там хората са по-нормални и нямат такива идиотски екологични ограничения.
10:14 09.01.2025
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Пилотът Гошу
Коментиран от #10
10:16 09.01.2025
8 Не да и да лъжеш
До коментар #1 от "Пилот на Ферари":
Renault и volkswagen продаваха по 50 милиона и продажбите им се паднали 16 пъти. По 11 милиона продаваха в най-слабите си години. Тогава Toyota продаваше по 300 милиона А сега е паднала на 10 милиона.Коментиран от #19
10:16 09.01.2025
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Така е
До коментар #7 от "Пилотът Гошу":
Това е единственият начин от Тесла за оцелеят. Ако не бяха въглеродните квоти, щяха да са на загуба.В статията даже си е писано точно по колко печелят
"Reuters съобщава, че близо 3 % от приходите на Tesla в размер на 72 млрд. долара за първите девет месеца на 2024 г. произтичат от продажбата на тези кредити."
Както се вижда най-голямата част от доходите на Тесла идват от продажбата на тези кредити и само 97% от доходите идват от продажбата на електромобили.
Спрат ли кредитите, балонът Tesla се пука с гръм и трясък.
Коментиран от #14, #15
10:21 09.01.2025
11 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
10:27 09.01.2025
12 Бгг
10:27 09.01.2025
13 Ами
Коментиран от #18
10:28 09.01.2025
14 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #10 от "Така е":
А дали НЕ е така :" През третото тримесечие на 2024 г. Тесла отчете 2,17 млрд. долара печалба..."
Сметни дали 1 млрд е 3% ❗
Коментиран от #16
10:42 09.01.2025
15 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #10 от "Така е":
Не бъркай ПРИХОДИ с ПЕЧАЛБА❗Коментиран от #17, #22
10:47 09.01.2025
16 Така е
До коментар #14 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
1 милиард е около 10% от печалбата.Като начало не е лошо да направиш разликата между доходи и печалба.
11:14 09.01.2025
17 Така е
До коментар #15 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Ти ги бъркаш. Тесла сама си избира По колко да е печалбата. Планът беше тази година печалбата да е около нула, но се отказаха.Регулират печалбата чрез разходите за развойна дейност и инвестиции в нови производствени мощности и обновяване на старите.
Ироничното е, че строи новите заводи и плаща на инженерите си за разработка на нови технологии с парите на конкуренцията. Ако от конкуренцията бяха вложили тези пари за същото, нямаше да се налага да плащат на инженерите на Тесла без да имат никаква практическа полза.
Коментиран от #23
11:22 09.01.2025
18 Така е
До коментар #13 от "Ами":
Разбира се че ще коригират изискванията. Ще ги затегнат още повече. За тях няма никакво значение кой точно производител произвежда електромобилите. Важен е крайния резултат. След няколко години няма да има значение дали Тесла произвежда 50% от продадените в Европа автомобили, а останалите произвеждат останалите 50% автомобили с ДВГ и си плащат за това на Тесла, защото така са си избрали и не искат да произвеждат електромобили каквито търсят клиентите, защото им е по-лесно да произвеждат автомобили с ДВГ, защото само това си могат.11:26 09.01.2025
19 Пилот на Ферари
До коментар #8 от "Не да и да лъжеш":
Я дай пак ? Да не бъркаш нещо ?Коментиран от #20
11:31 09.01.2025
20 Нищо не бъркам
До коментар #19 от "Пилот на Ферари":
Рено и volkswagen никога не са продавали по 11 милиона.11:46 09.01.2025
21 Не помагаш
До коментар #3 от "Краят на един мит,":
Ходи си купи два електромобила за теб и за жената,така се помага не само критики12:04 09.01.2025
22 Гост
До коментар #15 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Приход от въглеродните квоти е без разходи,облагаш с данък и се получава чиста печалба.Коментиран от #24, #26
12:14 09.01.2025
23 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #17 от "Така е":
Тесла не се слави с изпълнение на плановете си.Планираха да пуснат на пазара КАМИОНИ НА ТОК през 2017❗ А клиентите вече седма година получава само голи обещания❗
Планираха да залеят пазара с Тесли и Джипове, а продажбите на теслИте и онова трупче от час по трудово за ШЕСТоклАсниЦИ, даже бележат спад ❗
И по въпроса : всеки счетоводител СЪС СРЕДНО образование може да изкара една фирма НА НУЛА или дори НА ЗАГУБА.
Тук става дума за приходи от търговска дейност, която изисква разходи за покупки, производство, логическа, РЗ и пр.
И чиста печалба от глоби на други фирми❗
Коментиран от #25, #27
12:20 09.01.2025
24 Така е
До коментар #22 от "Гост":
Ако ти трябват пари, така се прави. Така правят повечето автомобилни компании. Тази печалба се раздава като дивидент на инвеститорите и бонуси на шефовете. Някой път даже и работниците намазват. При 10% инфлация им вдигат заплатите с 5% като бонус за добрата работа.Тесла обаче мрази да плаща данъци. Затова си ги спестява, като например към тези 2 милиарда които представляват три процента от доходите миналата година, добави още няколко пъти по 2 милиарда и ги инвестира в суперкомпютър, който им дава огромно предимство пред останалите производители.
На практика 20-30% от този компютър е купен от конкуренцията за да им става още по-гадно и трудно в бъдеще.
12:22 09.01.2025
25 Хлъзгавият шаран
До коментар #23 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Пак изместваш темата. Какво общо има камиона и другите обещания? Ти ако повярваш на Илон Мъск си най-големия наивник. Нека си поговорим за крайния резултат от всички тези лъжи.Например защо всички останали не успяват да произведат електромобил който да бъде търсен и желан от клиентите, а се налага да си купуват кредити от Тесла? Как Toyota, която се биеше в гърдите, че вече изпълняват изискванията за евро 7, стигна до там, че и тя да опре до Тесла?
Коментиран от #28
12:29 09.01.2025
26 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #22 от "Гост":
Да ! И точно за това ТОЗИ "ПРИХОД" си е част от ПЕЧАЛБАТА ,а не от приходно-разходния баланс на фирмата❗
Ама го обЯсни на тесльо ❗
12:32 09.01.2025
27 Всъщност
До коментар #23 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Няколко милиарда от счетоводната измама наречена разходи, бяха вложени точно в завода за производство на камиони. Значи може да се каже и че Toyota е построила завода за камиони на Тесла като подарък. Звучи като виц, но технически Това е самата истина.12:34 09.01.2025
28 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #25 от "Хлъзгавият шаран":
Този път си уцели ника-Хлъзгавият шаран кълве на гола кукичка и го ловят без да разбере❗
Темата беше за Мъск и Тесла,
а ти ме питаш за Тойота- кой сменя темата❓
Та приход за който НЯМАШ никакви разходи и е без твое участие СИ Е ПЕЧАЛБА ❗
А по въпроса за Тойота- ами много е просто.
Когато Тойота пусна първия си хибрид, Мъск дори още нямаше идея да закупува Тесла.
Тойота продава автомобили не само в ЕсеС, а по целия Свят. И явно развойния отдел и мениджмънта са преценили, че ще загубят повече, ако загубя пазара си на хибриди и ДВГ минавайки само на ток. Затова плащат някаква глоба. Тази глоба дори не е съизмерима с разходите им по проучванията за водородна горивна клетка❗
А сигурно ти е трудно да се сетиш
ЗАЩО ГЛОБИТЕ ОТИВАТ ПРИ ТЕСЛА И МЪСК, а не при друг производител на ЕА ❗
Коментиран от #29, #31
13:00 09.01.2025
29 Трудно ми е
До коментар #28 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
"А сигурно ти е трудно да се сетишЗАЩО ГЛОБИТЕ ОТИВАТ ПРИ ТЕСЛА И МЪСК, а не при друг производител на ЕА ❗"
Обясни, моля те?
13:04 09.01.2025
30 Симо
13:06 09.01.2025
31 Трудно ми е
До коментар #28 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
"Та приход за който НЯМАШ никакви разходи и е без твое участие СИ Е ПЕЧАЛБА ❗"Не съм счетоводител и ми е трудно да разбера, Колко е чистата печалба от долния пример. При в 2 милиарда приходи от въглеродни кредити и 10 милиарда за закупуване на суперкомпютър, Колко е чистата печалба и колко данъци трябва да бъдат платени?
Както казах, при моята липса на счетоводни умения би трябвало да не се плащат данъци и да няма печалба, но ти продължаваш да твърдиш обратното. Дай малко повече подробности да научим и ние нещо днес?
Колко е печалбата от този пример без да се хлъзгаш?
8 милиарда върху които трябва да се платят данъци?
13:08 09.01.2025
32 От хлъзгав по-хлъзгав
а ти ме питаш за Тойота- кой сменя темачовека
Хлъзгавия пак се опитва да хлъзга, но не е попаднал на човека. Дори заглавието да беше прочел, щеше да разбереш че темата е за големите автомобилни производители, които плащат на Тесла.
Кой е най-големият производител от тях? Аз говоря за него.
Хайде сега да ми посочиш кой досега е засегнал камионите на Тесла, за да хлъзгаш темата натам? Не ти се получава.
Само до миналата година заглавията звучаха - големи производители плащат на Toyota, а днес обратното - точно ясно и конкретно точно по темата.
Имаш ли да казваш нещо без да се хлъзгаш и залиташ встрани? Или и това е част от стратегията на Toyota? Кога ще започнат да плащат на Toyota за водородните квоти?
13:13 09.01.2025
33 Стратегията на Toyota
Тези два-три милиарда които взе като продаде делът си от японски производител на части, приход ли са или разход? Плащат ли им се данъци?
Това по-добра стратегия ли е отколкото да правиш инвестиции за милиарди, които да ти носят приходи в бъдеще, вместо да разпродаваш имущество за милиарди, което досега ти е носило приходи?
Давай да видим накъде ще хлъзнеш този път?
13:20 09.01.2025
34 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Явно имаш още много да учиш, за да спреш от един пост да вадиш всяко изречение и да пишеш "трудно ми е", "разясни ми" и пр.
Няма как с един два поста да ти обясня логаритми и интегрално смятане, след като ти знаеш само събиране и изваждане ❗
Залягай над уроците и си запълвай пропуските без мен❗
Коментиран от #35, #36
13:45 09.01.2025
35 Ясно
До коментар #34 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Този път хлъзна в посока че никой няма да те разбере, ако обясниш Колко е печалбата ако за годината си имал два милиарда доходи и 10 милиарда разходи.Вярно ще да я сложна сметка щом не можеш да отговориш.
Наистина трябва логаритмично смятане за да обясниш дали да продадеш колата за да си купиш хляб за ядене е резултатът от дългосрочно планиране и страхотна стратегия на Toyota като докажеш че мръсният тиранин Тесла ти взима заплатата да и плащаш наема.
Наистина ще е трудно да докажеш тези неща и затова се хлъзгаш.
14:00 09.01.2025
36 Още по-ясно
До коментар #34 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Щом днес Toyota плаща на Тесла, Колко ли трябва да е трудно да прецениш чия стратегия е била по-добра.Още от 2010 година насам само Toyota е плащала на Тесла и никога обратното.
Това че ми е трудно е сарказъм, защото за тебе е невъзможно да докажеш обратното. Тесла превръщам приходите в разходи за инвестиции и не плаща нито данъци нито дивиденти. Всичката печалба се реинвестира, а не се раздава на шефчетата.
14:01 09.01.2025
37 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
В България за 2024г. са продадени чисто нови
- 40211 бр. автомобила
--- 1768 бр. от тях на ток!
За тези с ДВГ май остават
- 38443 бр.
Новите ЕА май нямат и 5% 🤔❗
Коментиран от #38
15:44 09.01.2025
38 Натам ли хлъзна
До коментар #37 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Това какво общо имаше със статията, че останалите производители плащат на Tesla?Коментиран от #39, #40
15:48 09.01.2025
39 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #38 от "Натам ли хлъзна":
Явно ти е трудно да смелиш поредния довод!Производителите предпочитат да плащат глоби и пак печелят. А клиентите предпочитат автомобили с ДВГ и само 4,42....% са предпочели ЗДРАВИТЕ, НАДЕЖДНИ КОЛИ НА БЪДЕЩЕТО❗ А колко от тези 4.42....% са избрали теслИте на Тесла можеш да провериш и напишеш в коментара си ПО ТЕМАТА❗❗❗
16:06 09.01.2025
40 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #38 от "Натам ли хлъзна":
Ами това е ОТГОВОР на въпроса ти защо гиганти като Тойота , а и не само те, плащат еко такси❗ЗАРАДИ ГОЛЕМИЯ СИ ПАЗАРЕН ДЯЛ❗
А защо плащат на МЪСК, а не на друг производител на ЕА , сарказмът ти май не ти позволи да отговориш😉❗
Нищо , не се притеснявай, важно е да не останеш без ток в Рила, Пирин, Еленския или Троянския балкан ❗
Коментиран от #41
16:14 09.01.2025
41 Защо
До коментар #40 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Кажи защо де? Очевидно моят отговор, че клиентите не желаят да си купят електромобилите на гиганти като Toyota ти се струва грешен?Да ти отговоря тогава по друг начин? Плащат на Тесла, защото кредити се дават за продаден, а не за произведен електромобил. Останалите ги произвеждат но никой не иска да им ги купи за да си получат кредитите. Ако можеха да произвеждат електромобили, нямаше да плащат на Тесла.
А ти сега можеш ли да ми отговориш защо до миналата година всички плащаха на Toyota а от тази година на Тесла? Нали Toyota си покриваше изискванията за години напред защото е високо технологична компания с мисъл за бъдещето?
А в случая потвърждаваш тезата ми, че са фокусирани върху печалбите днес без да мислят за бъдещето.
16:22 09.01.2025