Отидете към основна версия

23 304 222

Питаме ви: Редно ли е скоростта по магистралите да се увеличи до 150 км/ч?

  • максимална скорост-
  • магистрала-
  • ограничение на скоростта

И трябва ли максималната скорост да е еднаква за всички страни членки на ЕС?

Питаме ви: Редно ли е скоростта по магистралите да се увеличи до 150 км/ч?

Австрия с нейните изключително добри пътища може да се присъедини към групата на европейските страни с повишени ограничения на максималната скорост по магистралите.

Там вече има планове за увеличаване на ограничението на скоростта до 150 километра в час, първоначално на някои аутобани. Това предложение обаче сериозно разбуни духовете, както в Австрия, така и в цяла Европа.

Тази идея има както привърженици, така и противници. Но идеята на австрийците е това да се превръне в част от по-голяма стратегия, насочена към подобряване на трафика по пътищата с акцент върху частния транспорт.

Съгласно действащите австрийски разпоредби водачът на превозно средство не може да кара по-бързо от 50 км/ч в рамките на град и не по-бързо от 130 км/ч по магистрали. У нас, както знаете това ограничение е 140 км/ч, но на много места в Европа то е 120 км/ч

Предложеното увеличение на скоростта по австрийските магистрали до 150 км/ч в сравнение със сегашните 130 км/ч предизвика оживен дебат. Докато привържениците се застъпват за по-бързо време за пътуване, техните опоненти изразяват загриженост относно въздействието върху околната среда и пътната безопасност.

Аргументите на всяка страна са сериозни. Например, представители на Партията на свободата отдавна се застъпват за повишаване на ограниченията на скоростта по магистралите, като твърдят, че модерните превозни средства са по-безопасни и по-икономични при високи скорости.

Поддръжниците на плана за увеличаване на скоростта твърдят, че новият стандарт от 150 км/ч ще намали времето за пътуване. Въпреки това, анализ на експерти по мобилност от VCO отбелязва, че по-високите скорости увеличават емисиите, шумовото замърсяване и рисковете от злополуки.

Шофирането със 150 км/ч увеличава емисиите на CO2 с 19% в сравнение със 130 км/ч. Разходът на гориво също се увеличава: кола, която консумира 6.5 литра на 100 км при 130 км/ч, гори средно 7.7 литра при 150 км/ч.

Емисиите на прахови частици ще се увеличат с 31 процента, а емисиите на азотен оксид (NOx) ще скочат с 44 процента. В Нидерландия след намаляване на ограничението през 2020 година, сега ограничението на скоростта от 130 км в час беше възстановено на някои участъци. В Чехия ограничението на скоростта също ще се увеличи до 150 км в час, но само по определени маршрути.

От това лято на шофьорите в Чешката република за първи път ще бъде разрешено да карат със скорост от 150 км/ч на определени участъци от магистралите. Подобно е положението и в Германия, където обаче, както е известно, има участъци, които са без ограничение на скоростта.

Някои представители на европейския парламент отдавна искат скоростта по магистралите в страните от ЕС да е една и съща, но опонентите им са на мнение, че пътищата не са еднакво качествени в различните страни.

Въпросът ни към вас е: Смятате ли, че у нас максималната скорост по матистралите трябва да се увеличи до 150 км/ч и трябва ли максималната скорост да е еднаква за всички страни членки на ЕС? Очакваме отворите ви в коментарите по-долу.

Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 123 гласа.

Свързани новини