Отидете към основна версия

2 853 1

КЗП забрани на търговец да подвежда клиентите

  • кзп-
  • забрани-
  • търговец-
  • подвежда-
  • клиенти

Подвеждането е при искане на суми за експертиза при трета рекламация

Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на търговец да заблуждава клиентите си относно правата им при предявяване на рекламация. Според предвиденото в гаранционните му карти при трета рекламация за сходен дефект на закупена от него стока потребителите заплащат разходите за експертиза и транспорт, ако се окаже, че вината за повредата е тяхна. 

Освен това, изрично е посочено, че становището на експертизата е окончателно. Така потребителите остават с впечатлението, че след него отпадат всякакви други възможности за разрешаване на казуса, което не е вярно. Те биха могли да потърсят правата си и по съдебен ред.

Очевидно целта е клиентът да се откаже да подаде ново оплакване, след като стоката вече е поправяна два пъти и продължава да има същия дефект. По закон при три удовлетворени чрез ремонт рекламации в рамките на гаранционния срок търговецът е длъжен да развали сделката и да върне парите на потребителя, ако отново има проблем с нея. Именно това той се стреми да избегне.

В хода на проверката е установено и друго нарушение. В гаранционната карта не е посочено, че дори и да не предоставя търговска гаранция, продавачът е този, който отговаря за липсата на съответствие на стоката с договора за продажба. По закон гаранцията на стоките е до две години.

 

 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини