Незабавно се спират и довършителните дейности в кариерите над Белащица, където продължилата работа на концесионерите по изнасяне на инертни материали предизвика граждански протест на жителите от селото, предаде БНР.
Това се отнася и за трошачната машина, с чиято продукция се товарят тежките камиони.
Уверението направи пристигналият късно снощи на мястото еко министър Борислав Сандов, придружен от областния управител на Пловдив Йордан Иванов.
Губернаторът добави, че след като е спряла концесията, за да работи инсталацията трябва да има оценка на въздействието върху околната среда. Такава не е налице и затова е издадено предписание, а на този етап в обработката на материалите трябва да се преустанови.
Проверява се твърдението на фирмите, че в случая става дума за предварително добит материал, който бил изнесен на частна площадка, извън концесионния обект.
18 натоварени машини бяха спрени край пътя и не бяха допуснати да достигнат до крайния си пункт, до намирането на яснота за статута на договорите за добив.
Протестиращите заподозряха, че фирмите – концесионери или са получили тайно разрешение за продължаване на дейността, или го вършат незаконно.
Блокадата продължи почти десет часа, до пристигането на министър Борислав Сандов. Пред събралото се множество той обяви, че всякаква дейност в кариерите се спира, включително и на трошачните машини.
Цялостният статут на концесиите и експлоатиращите ги фирми засега остава неизяснен в детайли. Протестиращите жители на Белащица пък са категорични, че няма да допуснат нито един камион с продукция да напусне периметъра, до наличието на пълна яснота по проблема.
В петък с бариери и охрана от фирмата „Европейски Пътища“ спряха достъпа на граждани от Инициативния комитет „Стоп на кариерите в Белащица“ към каменните кариери. Там инициаторите бяха обявили акция по символично залесяване на разкопаните планински хълмове, ползвани в продължение на 50 години за добив на инертни материали.
Инж. Гинка Маринова от "Европейски пътища" подчерта пред Радио Пловдив, че концесията е приключила, но на собствен терен на фирмата работи трошачно-сортировъчна инсталация, която работи с вече натрупания материал.
"Тази инсталация е от 70 години и тя продължава да работи. Тя не е част от концесията, а е нещо различно. Камионите, които са блокирани сега, товарят продукцията, която се преработва в трошачно-сортировъчната инсталация", посочи инж. Маринова, цитирана от БНР.