Незабавно се спират и довършителните дейности в кариерите над Белащица, където продължилата работа на концесионерите по изнасяне на инертни материали предизвика граждански протест на жителите от селото, предаде БНР.
Това се отнася и за трошачната машина, с чиято продукция се товарят тежките камиони.
Уверението направи пристигналият късно снощи на мястото еко министър Борислав Сандов, придружен от областния управител на Пловдив Йордан Иванов.
Губернаторът добави, че след като е спряла концесията, за да работи инсталацията трябва да има оценка на въздействието върху околната среда. Такава не е налице и затова е издадено предписание, а на този етап в обработката на материалите трябва да се преустанови.
Проверява се твърдението на фирмите, че в случая става дума за предварително добит материал, който бил изнесен на частна площадка, извън концесионния обект.
18 натоварени машини бяха спрени край пътя и не бяха допуснати да достигнат до крайния си пункт, до намирането на яснота за статута на договорите за добив.
Протестиращите заподозряха, че фирмите – концесионери или са получили тайно разрешение за продължаване на дейността, или го вършат незаконно.
Блокадата продължи почти десет часа, до пристигането на министър Борислав Сандов. Пред събралото се множество той обяви, че всякаква дейност в кариерите се спира, включително и на трошачните машини.
Цялостният статут на концесиите и експлоатиращите ги фирми засега остава неизяснен в детайли. Протестиращите жители на Белащица пък са категорични, че няма да допуснат нито един камион с продукция да напусне периметъра, до наличието на пълна яснота по проблема.
В петък с бариери и охрана от фирмата „Европейски Пътища“ спряха достъпа на граждани от Инициативния комитет „Стоп на кариерите в Белащица“ към каменните кариери. Там инициаторите бяха обявили акция по символично залесяване на разкопаните планински хълмове, ползвани в продължение на 50 години за добив на инертни материали.
Инж. Гинка Маринова от "Европейски пътища" подчерта пред Радио Пловдив, че концесията е приключила, но на собствен терен на фирмата работи трошачно-сортировъчна инсталация, която работи с вече натрупания материал.
"Тази инсталация е от 70 години и тя продължава да работи. Тя не е част от концесията, а е нещо различно. Камионите, които са блокирани сега, товарят продукцията, която се преработва в трошачно-сортировъчната инсталация", посочи инж. Маринова, цитирана от БНР.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ГРАД КОЗЛОДУЙ
05:39 08.02.2022
2 Баровец
05:57 08.02.2022
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Един шофьор
Коментиран от #5
06:43 08.02.2022
5 САТЪРА НА ХАНА
До коментар #4 от "Един шофьор":
КАТО ЯДЕШ 2-3 ПЪТИ ЖОПКИТЕ .......
. И ЩЕ ИСКАШ ДА СТАНЕШ РАЗНОСВАЧ НА БАНИЧКИ
Коментиран от #7
06:54 08.02.2022
6 Къдравата Сю
07:04 08.02.2022
7 Левски 1914
До коментар #5 от "САТЪРА НА ХАНА":
През бай Тошово време защо не протестираха? Като искат големи замъци и да гледат Пловдив от високо ще дишат и праха. Тази кариера работи от около 50 години и сега някой му скимнало , че му вдигали прах.Коментиран от #8
07:09 08.02.2022
8 САТЪРА НА ХАНА
До коментар #7 от "Левски 1914":
ПРЕДИ 50 ГОДИНИ КАРИЕРИТЕ НЕ ХРАНЕХА 2-3 МУТРИ ЧАСТНИЦИ И 4-5ГЕРМАНСКИ И БЕЛГИЙСКИ ПЕНСИОНЕРИ ФАШИСТИ ... ХОЛЦИМ НЕ Е БЪЛГАРСКА ФИРМА :)))Коментиран от #9
07:26 08.02.2022
9 Левски 1914
До коментар #8 от "САТЪРА НА ХАНА":
Ама работят българи и да ходят да търсят тоя дето ги е продал. Материала се превозва до строителни обекти и България , а не в чужбина.07:32 08.02.2022
10 ЦСКА
08:05 08.02.2022
11 Диана
10:52 08.02.2022
12 Театър
16:26 08.02.2022
13 Миро
19:34 08.02.2022
14 Ники
19:35 08.02.2022
15 Асен
11:38 09.02.2022
16 Павел
21:59 13.02.2022