21 Октомври, 2024 11:11 9 332 37

Затвореното небе над Русия промени авиационния пазар

  • русия-
  • запад-
  • китай-
  • прелитане-
  • забрана-
  • гориво-
  • полети

Европейските компании са в изключително неравностойна конкуренция с Китай

Затвореното небе над Русия промени авиационния пазар - 1
Снимка: flightradar24.com

Западните авиокомпании търпят загуби, след като Русия затвори въздушното им пространство. Китайските компании получават конкурентно предимство, тъй като маршрутите над Руската федерация остават отворени за тях, съобщи вестник South China Morning Post.

„Европейските компании са в изключително неравностойна конкуренция с Китай“, цитира изданието думите на представителя на Lufthansa Йорг Вабер. Използването на къси маршрути в руското въздушно пространство „дава допълнително предимство за намаляване на разходите“, обясни той.

Полетът от Пекин до Франкфурт за китайските авиокомпании отнема средно 9,5 часа, докато германските превозвачи прекарват 12 часа по подобен маршрут. Увеличаването на полетното време води до значително увеличение на цените на билетите поради увеличените разходи за гориво, поддръжка и поддръжка на екипажа. В резултат на това азиатските маршрути, летящи над руска територия, са с 600-1200 юана (78-156 USD) по-евтини за китайските авиокомпании и отнемат по-малко време.

Настоящата ситуация доведе до значително намаляване на броя на седмичните полети на западни авиокомпании по азиатски маршрути в сравнение с 2019 г. Например през пиковия сезон европейските авиопревозвачи извършват само 23 полета седмично от Амстердам до китайски градове, докато преди пандемията техният брой достигаше 43.

На 28 февруари 2022 г. Руската федерация затвори въздушното си пространство за 36 държави в отговор на затварянето на въздушното им пространство за руски самолети.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 69 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    156 16 Отговор
    Ама кой ви е виновен, бре.

    Нали се снимате със Зеленски, искате санкции, затворихте пространството за руски самолети ...

    Кой, квото сам си направи, друг не може да му го направи ...

    Коментиран от #9, #12

  • 2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    94 6 Отговор
    Русия не е затворила въздушното ИМ пространство‼️‼️‼️
  • 3 Сталин

    99 32 Отговор
    Сбогом Русия здравей мизерия , санкциите работят
  • 4 Китай

    74 7 Отговор
    е голяма сила .
  • 5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    128 7 Отговор
    Надяват се да налагат санкции, а като им отвърнат със техните камъни
    "Ама вие защо така ...."
  • 6 ДаСеЧете

    130 9 Отговор
    Да се чете, че Русия си пътува с китайски компании до където си иска по света и то по-евтино от преди.... санкциите работят, но удрят като бумеранг, тези които ги измислят.
  • 7 Някой

    100 8 Отговор
    Ходете да се оплаквате на политиците си. Опа, на тях няма полза да се оплаквате, защото те просто изпълняват подадени команди. Вземете ходете пред американските посолства да се вайкате.
    Както се оказва, санкциите се оказаха за вас, не за руснаците.
  • 8 ааа ясен е акцента

    30 8 Отговор
    губят фирмите за превоз с въздушен шенген . е вдигнаха билетите 15 пъти за 10 години . губеха от ковида и после от войната и после от мигрантите и т.н. Да ги подържат тея самолети . в българия вместо метро и кръпки можеха да вземат модерни самолети да се возим . има 4-5 близки страни . с евтини билети и за 30-40 минути и ехеххеее
  • 9 Пешо

    94 7 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Хаха.. какво мрънкат.. кой първи изгодини руските компании от европейското небе... :D ах тези лоши руснаци... все виновни беее.

    Коментиран от #13

  • 10 Опорка

    88 6 Отговор
    Тия след 3 години се сетиха, че нещата в реалния свят не са баш като фантазиите от детската градина. Мен ме изумява, че изобщо има някакви желаещи да платят повече и да загубят допълнителни 2-3 часа от живота си, само и само да летят със западна компания. Явно инфантилните олигофрени няма да свършат никога.

    Коментиран от #34

  • 11 ИнБайт

    50 1 Отговор
    "Русия затвори въздушното СИ пространство"
  • 12 Алексбг

    10 102 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    "Гостенино",ти какво искаш, с джуджето-диктатор Путин ли искаш,нормалните хора, да се снимат?-:)-:) Ти си комедиен герой,щом така мислиш...както си писал. Разбира се,че със Зеленски ще се снимат!Той е положителният герой в цялата тази война а Путин е отхвърлен от света на цивилизованите страни ,като военно-престъпник.

    Коментиран от #16

  • 13 МаДа

    9 63 Отговор

    До коментар #9 от "Пешо":

    Никой не ги е гонил, но няма кок да летят с крадените самолети щото ще им ги вземат.
    Пък и руснаците ги приемат само в някои клоаки. Така че...
  • 14 мда

    44 2 Отговор
    Мога да потвърдя с цифри..
    Купих си билет за Филипините точно преди да започне войната през февруари за септември,тогава беше 1500 с турските авиолинии
    На следващата година скочи на 2600лв..
  • 15 Алексбг

    10 77 Отговор
    Важно е на Русия да и е "вътре".Това не е болка за умиране ,ако западните компании ,бъдат спрени да летят над Русия. Има и други маршрути и то по-евтини.Статията е написана тенденциозно ,проруски и с цел "хвалене",на комунистически Китай.Но ,реалността ,не е такава.

    Коментиран от #17, #22, #35, #36

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 БгТопИдиот🇧🇬

    51 2 Отговор
    Западните авиокомпании търпят загуби, след като Русия затвори въздушното им пространство.

    Санкции,санкции и пак санкциии......
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Ужас

    41 4 Отговор
    Целия въздушен трафик минава над главите ни. Въздуха е отрова!

    Коментиран от #37

  • 22 Бъдеще

    52 2 Отговор

    До коментар #15 от "Алексбг":

    Даже и в статията пише, че на Европа и е "вътре". А ти какво се размечта... 🤣🤪
  • 23 Механик

    38 3 Отговор
    Явно санкциЙте работят яко! Давай санкциЙ! Давай още санкциЙ! Па после реви, че губиш.
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Ха ха ха

    8 27 Отговор
    Колко много русофилска мъка.... Студ, няма газ, сите европейци не къпани....а ве....
  • 26 Авиаторъ

    2 30 Отговор
    Нали казвате, че русия е във война със целия запад. Значи е нормално да имаме някакви загуби. Интересно какви са загубите на путлеристите...

    Коментиран от #30

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 еЗагубиТЕ

    18 0 Отговор

    До коментар #26 от "Авиаторъ":

    Е загубите ги пише - руснаците летят с китайски самолети навсякъде и на всичко отгоре е по-кратко и по-евтино от другите линии... а вие се повтаряйте опорките "за загубата на руснаците", видиш ли ще с еоткаже от войната, защото не го пускат на евтин самолет да се качи.

    Коментиран от #32

  • 31 бл.134 в Zап. парк

    12 0 Отговор
    ЕС=капут
  • 32 гост

    4 14 Отговор

    До коментар #30 от "еЗагубиТЕ":

    Никъде не летят любимите ти крепостни , освен в Китай , щото в ЕС никой няма да ги пусне , пари да дават даже десеторно , просто нямат визи !! Дори в Турция вече не летят , щото им стана скъпо , за твой ужас !
  • 33 Анонимен

    9 0 Отговор
    Китай има план до 2025 да бъде сила номер 1 в света. Всичко им върви по план.
  • 34 Порно

    5 0 Отговор

    До коментар #10 от "Опорка":

    То на тия западни компании само името им остана. Като летиш до Лондон или обратно, ако те вози Бритиш, значи си изтеглил късата клечка, по зле са дори от нашите.
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 окийухъг

    3 0 Отговор

    До коментар #15 от "Алексбг":

    Давай, покажи ги тези "други и по-евтини маршрути" щото явно авиокомпаниите не ги знаят...
    Отваряш флайтрадар и гледаш трафика от ивропътъ към Азия и установяваш, че е доста сериозен... И по "случайност" се налага тоя трафик да заобикаля Русия, а в последно време и Иран малко си затвори въздуха за самолети...
    А в Иран беше много удобно и евтино за междинно кацане, зареждане и обслужване- някъде около 3 ПЪТИ ПО-ЕВТИНО отколкото е в Дубай където в момента са принудени да кацат междинно самолетите... А и дубайското летище не е гумено и не се разтяга- има си максимален брой за обслужване и той вече е достигнат...
    Бонус- не е забранено да летят там, но самолетите "случайно" заобикалят Ливан, Сирия и исраел...
    Бонус 2- удължените маршрути не струват само пари за гориво, главният проблем е ВРЕМЕТО... На някакви Х часа полет екипажа трябва да почива и вместо да изпълни 10 полета понеже сега обикалят и летят 1-2 часа повече в посока ще изпълнят 8 полета общо за това време... Кой ще изпълни другите 2 полета като пилотите не се прескачат?
    Бонус 3- пилоти и да намериш отде ще вземеш самолети които физически са заети по-дълго време?
    Съвсем реално компаниите намалиха бройката полети с повече от 10% щото физически не могат да ги изпълнят което директно им сваля приходите с над 10%, а с повишените разходи за полетите това отива на 25% понижение в приходите от някои дестинации... Същевременно всички тези компании дължат милиарди на банките и трябва да си плащат вно
  • 37 джо

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "Ужас":

    Те Западните не замърсяват защото са демократични , само Руските , Китайските ,С. Корейски мoгат да замърсяват .