16 тунела са с умерен до висок риск на опасност на инциденти. Това е констатирала проверката на АПИ, която обхвана 34 тунела по републиканската пътна мрежа. Сред тях най-опасни са тези във Велико Търново, обхода на Ловеч, тунелите Топли дол, Витиня и Ечемишка.
Поддържането на Републиканската пътна мрежа през последните 2 и повече десетилетия изпитва остър недостиг на финансов ресурс. Това обясни пред „Денят започва“ по БНТ Пирин Пенчев, председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“.
Всички тунели и мостови съоръжения, които не са безопасни, ще бъдат затворени при необходимост, увери той.
За съоръженията, които нямат сериозни конструктивни нарушения, ремонтите могат да стартират веднага.
Има рискове, има комисия, която оценява риска, и ако е необходимо след преглед опасните съоръжения ще бъдат затворени. Ще поискаме от регионалния министър разрешение да стане публично достояние обследването на всички опасни съоръжения. Всички да знаят какви са ни проблемите, колко пари са необходими. И да е ясно, че пътищата са една услуга, която за обществото и икономиката е скъпа услуга. Това разкри председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Пирин Пенчев.
Пътищата са услуга за обществото и икономиката, те допринасят за това бизнесът да работи и произвежда. Трябва разбиране, че за къщата си трябва да се грижим като добър стопанин, каза инж. Пирин Пенчев пред БНТ. Той подчерта, че за съжаление пътната система е недофинансирана от над 20 години и недостигът на финансов ресурс за поддържането на републиканската мрежа е сериозен. Според изследване на Световната банка, цитирано от него, всеки един невложен навреме долар води на следващата година от потребност да се инвестират нови 5. „Ако системно закъсняваме с превантивните ремонти, със стартирането на аварийните дейности, нещата ще стават все по-зле“, подчерта инж. Пенчев.