Отидете към основна версия

15 032 56

Митът „Сам си построих къща“

  • иван кирмин-
  • мит-
  • сам-
  • построих-
  • къща-
  • строител

За да не използвате услугите на една строителна фирма, а да организирате и управлявате, на първо място е нужно да разполагате с време

Снимкa: Shutterstock

Сам човек може да разпъне палатка, може да построи колиба в гората, да изкопае дупка в снега, ако се прави на сървайвър. Къща никой не строи сам. Дори да е архитект, то още на фаза проектиране на него му трябват проекти и по другите специалности. Защото трябват за издаване на Разрешение за строеж. Вярно е, че на практика единствените чертежи, които от време на време строителите ги поглеждат, са тези по част конструктивна. Обикновено с цел да напсуват конструктора.

Когато чуете, че някой сам си е построил къща, вероятно има предвид, че освен възложител, който само следи напредъка на къщата, и плаща по договор на един единствен избран строител, се е нагърбил с управлението на проекта. Няма да ви убеждавам, че ако не сте строителни инженери, не можете да се справите. Даже напротив - тясната специализация обикновено пречи на хората да управляват и организират добре процеси и други хора. Защото всеки проблем, за който нямате решение, може да се реши като привлечете експерт за конкретния случай. По-евтино е да си плащате, отколкото да си въобразявате, че може да го научите и разберете.

За да не използвате услугите на една строителна фирма, а да организирате и управлявате, на първо място е нужно да разполагате с време.

След това трябва да прецените дали имате уменията да управлявате хора без да заемате някакъв пост и да притежавате власт в някаква организация. И то хора с различно образование и ценностна система. Положението е следното – никой не е длъжен да работи по вашия проект, за никого не представлявате важен клиент, за никого не сте работодател, при който човекът ще се пенсионира. Изпълнителят не го интересува кой какво ви е казал за стойността на дадена работа. Плащате толкова, колкото е най-добрата оферта към момента, в който работата трябва да се свърши на хората, които могат да я свършат по това време. И разбира се, не на последно място, трябва да можете да управлявате кризите, които се дължат на конфликти между отделните изпълнители.

Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 41 гласа.

Свързани новини