Отидете към основна версия

4 684 8

Пазар, който се разви изключително бързо

  • cushman & wakefield-
  • ритейл паркове-
  • пазар

Бяха открити над 100 000 кв.м ритейл паркове у нас

Снимка: М. Богданова ©

Изминалата 2022-ра беше белязана от изключително бързото развитие на сегмента на ритейл парковете. Открити бяха над 100 000 кв. м нови площи, основно през втората половина на годината. Това е близо три пъти над пуснатите в експлоатация площи през 2021 г.

Бързото развитие в този сегмент се усети първоначално при вълните на затваряне на търговски площи по време на пандемията от коронавируса, когато ритейл парковете останаха незасегнати от затварянията и дори спечелиха пазарни позиции. Експанзията на търговците към по-малките градове и липсата на подходящи площи там също допринесе за тази тенденция. Към момента в страната оперират над 300 000 кв. м ритейл паркове, като в това число влизат единствено тези с отдаваема площ над 5000 кв. м. Очакванията са в рамките на следващите две години обемът на този пазар да се увеличи с над 50%.

„Добрата новина е, че почти изцяло отшумя негативният ефект за пазара на търговски площи от затварянията в резултат на пандемията. Нараства делът на търговците, които активно отварят нови обекти. През 2022 г. видяхме и навлизане на нови брандове, предимно от съседни пазари. Интересът е основно в категории като облекла и обувки в бюджетен и среден ценови сегмент”, коментира Йорданка Великова, експерт „Търговски площи" в Cushman&Wakefield Forton.

Много от вече опериращите на пазара марки като Pepco, Sinsay и други също продължават активно да отварят нови обекти. Бързо разрастване отбелязват и FMCG секторът, магазините за обзавеждане на дома (JYSK), също дрогериите и спортните стоки.

„Имаме запитвания от нови брандове за навлизане на местния пазар, което също е положителен знак. Най-често отново става въпрос за търговци в масовия ценови сегмент, които вече присъстват на съседни пазари или търсят масирана експанзия в Централна и Източна Европа. Разрастването на подобни вериги е обяснимо предвид растящата инфлация, която се очаква да насочи масовото потребление към марки в по-бюджетния ценови сегмент”, допълва Йорданка Великова.

Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 7 гласа.

Свързани новини