12 Януари, 2023 09:21 4 705 8

Пазар, който се разви изключително бързо

  • cushman & wakefield-
  • ритейл паркове-
  • пазар

Бяха открити над 100 000 кв.м ритейл паркове у нас

Пазар, който се разви изключително бързо - 1
Снимка: М. Богданова ©

Изминалата 2022-ра беше белязана от изключително бързото развитие на сегмента на ритейл парковете. Открити бяха над 100 000 кв. м нови площи, основно през втората половина на годината. Това е близо три пъти над пуснатите в експлоатация площи през 2021 г.

Бързото развитие в този сегмент се усети първоначално при вълните на затваряне на търговски площи по време на пандемията от коронавируса, когато ритейл парковете останаха незасегнати от затварянията и дори спечелиха пазарни позиции. Експанзията на търговците към по-малките градове и липсата на подходящи площи там също допринесе за тази тенденция. Към момента в страната оперират над 300 000 кв. м ритейл паркове, като в това число влизат единствено тези с отдаваема площ над 5000 кв. м. Очакванията са в рамките на следващите две години обемът на този пазар да се увеличи с над 50%.

„Добрата новина е, че почти изцяло отшумя негативният ефект за пазара на търговски площи от затварянията в резултат на пандемията. Нараства делът на търговците, които активно отварят нови обекти. През 2022 г. видяхме и навлизане на нови брандове, предимно от съседни пазари. Интересът е основно в категории като облекла и обувки в бюджетен и среден ценови сегмент”, коментира Йорданка Великова, експерт „Търговски площи" в Cushman&Wakefield Forton.

Много от вече опериращите на пазара марки като Pepco, Sinsay и други също продължават активно да отварят нови обекти. Бързо разрастване отбелязват и FMCG секторът, магазините за обзавеждане на дома (JYSK), също дрогериите и спортните стоки.

„Имаме запитвания от нови брандове за навлизане на местния пазар, което също е положителен знак. Най-често отново става въпрос за търговци в масовия ценови сегмент, които вече присъстват на съседни пазари или търсят масирана експанзия в Централна и Източна Европа. Разрастването на подобни вериги е обяснимо предвид растящата инфлация, която се очаква да насочи масовото потребление към марки в по-бюджетния ценови сегмент”, допълва Йорданка Великова.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    2 0 Отговор
    ФАКТ
  • 2 Васил

    8 2 Отговор
    Само че това не допринася с нищо за БВП а само алъш вериш
  • 3 оФчара

    25 1 Отговор
    Абе не може ли да напишете ТЪРГОВСКИ парк.Кви са тея ритейли.
  • 4 Гориил

    3 7 Отговор
    Хиляди онлайн магазини по света се затварят в борбата срещу електронната търговия. През следващите години световното население ще бъде засегнато от десетки смъртоносни епидемии. Страните ще преживеят невероятно опустошение и загуби. Ще загинат стотици хиляди енергични и работоспособни хора. Това ще сложи край на търговията на дребно и ще превърне тълпите от купувачи в развъдник на инфекции, увреждания и смърт. Това все още са тъжни реалности и прогнозите за бъдещето са безпощадни.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Гориил

    7 3 Отговор
    След двадесет години светът ще забрави какво са хартиените банкноти и металните монети, Но литър прясна вода ще бъде по-скъп от туба бензин.

    Коментиран от #8

  • 7 Гост

    5 1 Отговор
    Пълна простотия! Ама пък какви китайски боклуци се продават в изброените магазини, не е истина...!
  • 8 Айде бе

    4 0 Отговор

    До коментар #6 от "Гориил":

    И какво те доведе дотозиизвод?