Преди кризата да разтърси из основи пазара на недвижими имоти у нас предприемачите насочиха инвестициите си в летните ваканционни курорти. От зимните единствено Банско успя да се класира. Боровец, въпреки че е близо до София, не се разви, а проектът „Супер Боровец” се реализира до етап „Първа копка”. В Пампорово се изградиха няколко луксозни комплекса, но продажби трудно се осъществяваха. Не беше малък и броят на ваканционните апартаменти, които не успяха да намерят новите си собственици преди кризата.
Инвеститорите са френската компания Accor, която стана известна у нас с първото си вложение – хотел Novotel на бул. „Цариградско шосе” до The Mall, българската строителна фирма „Маркан” и световния ски оператор PGI Management. Предвижда се „Дестинация Рила” да бъде разположен на терен от 55 000 декара между Сепарева баня и Говедарци (на около 70 км от София). По предварителни разчети стойността на инвестицията е 550 млн. EUR, което е рекордно висока сума за България. Плановете са строителството да продължи шест години, като първият етап трябва да бъде завършен след четири години.
В курорта ще бъдат изградени 155 км ски писти, голф игрище, аква център и още около 80 развлекателни съоръжения. „Дестинация Рила” ще разполага с хотели от две до пет звезди. Всички места, на които ще бъдат настанявани туристите, ще са обособени като отделни селища. Инвеститорите са се погрижили и за екологията като предвиждат в курорта да не се влиза в автомобили. Плановете са годишно той да бъде посещаван от над 200 000 души. В мегакомплекса се очаква да бъдат разкрити 8000 работни места.
Дали „Дестинация Рила” ще е само началото на възраждането на пазара на зимни ваканционни имоти или една неоправдана надежда, ще покаже времето. Това, което досега показва практиката е, че подобни мащабни проекти се реализират трудно, а парите от подобна инвестиция се връщат бавно.