Отидете към основна версия

4 001 10

Възраждане на пазара на ваканционни имоти или ...

  • ски курорти-
  • ваканционни имоти-
  • дестинация рила

Преди кризата да разтърси из основи пазара на недвижими имоти у нас предприемачите насочиха инвестициите си в летните ваканционни курорти. От зимните единствено Банско успя да се класира. Боровец, въпреки че е близо до София, не се разви, а проектът „Супер Боровец” се реализира до етап „Първа копка”. В Пампорово се изградиха няколко луксозни комплекса, но продажби трудно се осъществяваха. Не беше малък и броят на ваканционните апартаменти, които не успяха да намерят новите си собственици преди кризата.

Близо пет години след срива възниква нов мега проект. Правителството гледа на него като на проект със „значителен икономически ефект, като успоредно ще бъде фактор за подобряване на профила на България като международна туристическа дестинация. Евентуалното осъществяване ще бъде положителен стимул за развитието на туристическия бранш, което е един от приоритетите на правителството”. Това се казва в днешното решение на кабинета, с което беше създадена междуведомствена работна група, която да координира разглеждането на проект „Дестинация Рила”.

Инвеститорите са френската компания Accor, която стана известна у нас с първото си вложение – хотел Novotel на бул. „Цариградско шосе” до The Mall, българската строителна фирма „Маркан” и световния ски оператор PGI Management. Предвижда се „Дестинация Рила” да бъде разположен на терен от 55 000 декара между Сепарева баня и Говедарци (на около 70 км от София). По предварителни разчети стойността на инвестицията е 550 млн. EUR, което е рекордно висока сума за България. Плановете са строителството да продължи шест години, като първият етап трябва да бъде завършен след четири години.

В курорта ще бъдат изградени 155 км ски писти, голф игрище, аква център и още около 80 развлекателни съоръжения. „Дестинация Рила” ще разполага с хотели от две до пет звезди. Всички места, на които ще бъдат настанявани туристите, ще са обособени като отделни селища. Инвеститорите са се погрижили и за екологията като предвиждат в курорта да не се влиза в автомобили. Плановете са годишно той да бъде посещаван от над 200 000 души. В мегакомплекса се очаква да бъдат разкрити 8000 работни места.

Дали „Дестинация Рила” ще е само началото на възраждането на пазара на зимни ваканционни имоти или една неоправдана надежда, ще покаже времето. Това, което досега показва практиката е, че подобни мащабни проекти се реализират трудно, а парите от подобна инвестиция се връщат бавно.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини