2 Май, 2024 09:35, обновена 3 Май, 2024 09:42 32 488 47

Тествахме (на писта) най-мощния Hyundai в историята. Вижте и колко струва у нас

  • hyundai-
  • ioniq-
  • 5 n-
  • тест

Hyundai Ioniq 5 N е най-добрият спортен електромобил, който някога сме карали

Тествахме (на писта) най-мощния Hyundai в историята. Вижте и колко струва у нас - 1

Пистата "Навак", Сърбия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Не е нужно много убеждаване, за да ни накарате да направим един ден на писта със спортно ориентирана кола. За нас всяко такова приключение е удоволствие. Самият факт, че караш на писта дава толкова емоции и адреналин, че дори и колата да не е добра, пак ще си прекараме страхотно. Но когато видяхме поканата за Ioniq 5 N на Hyundai, с неговите измамни, имитиращи ДВГзвуци и фалшиви предавки, имахме леки съмнения във въпросното удоволствие. Много бързо обаче разбрахме, че опасенията ни са били напразни. Смело можем да кажем, че Hyundai Ioniq 5 N е най-добрият спортен електромобил, който някога сме карали.

Тествахме (на писта) най-мощния Hyundai в историята. Вижте и колко струва у нас

Отне ни по-малко от една обиколка, за да установим, че тази кола разполага с наистина потресаващо ускорение, но по-интересното е, че се държи и изключително добре в завоите, макар да е много тежка. Гореспоменатите фалшиви звуци и имитация на предавки също са толкова прецизни и добре звучащи, че едва ли има някой, който няма да ги оцени.

Тествахме (на писта) най-мощния Hyundai в историята. Вижте и колко струва у нас

Има и други причини Ioniq 5 N да е толкова добър. Той е много бърз, с 650 к.с. мощност към четирите колела. Има рязко кормилно управление, много добри спирачки и безкрайно адаптивни режими, за да пасне на настроението и стила на почти всеки шофьор. Този автомобил има тонове сцепление, спортни, но удобни седалки и, колкото и странно да звучи, отлична возия (в една от трите настройки на окачването). С други думи тази кола може да се използва и като "евридейка", и като спортен автомобил за удоволствие.

Тествахме (на писта) най-мощния Hyundai в историята. Вижте и колко струва у нас

Ioniq 5 N има добра видимост, много място на задната седалка и багажник с доста приличен обем. Цената му също е приемлива, предвид това, което предлага и сравнена с цените, както на електрическите конкуренти, така и на аналози с ДВГ, като BMW M3 Competition, например. А по динамика и управление тази кола не отстъпва на нито един от конкурентите.

Тествахме (на писта) най-мощния Hyundai в историята. Вижте и колко струва у нас

Но до този приятен ден в съседна Сърбия, никога не бяхме управлявали електрическа кола на писта, защото този вид автомобили просто не са толкова забавни като бензиновите коли. Те са с по-малко обратна връзка, по-лошо управление предвид теглото си, да не говорим за невъзможността да се прецени точно скоростта на влизане в завой без предавки.

И без неуважение към Porsche, трябва да отбележим, че бяхме поразени от усещането, което дава Hyundai, нещо, което никога досега не ни се е случвало в електромобил. Изведнъж обещанието да прекараш един ден на пистата с електрическа кола стана... много, много добро.

Да, ръчно превключваните скорости са фалшиви. Да, шумът от двигателя е фалшив, синтетичен, изкуствен и като цяло всичко е имитация на спортна кола с ДВГ. Но лъжата е толкова убедителна, че след няколко секунди вече не ни интересуваше. Лъжата ни даде това, от което имахме нужда - да се забавляваме в кола на състезателна писта и тази кола да е... електрическа. Нейната мимикрия в бензинова рали машина е буквално толкова добра, колкото е и истинска такава кола.

Тествахме (на писта) най-мощния Hyundai в историята. Вижте и колко струва у нас

Лостчетата от волана симулират 7-степенна DCT, която има почти действителен характер. Използването на ръчен режим калибрира кривите на въртящия момент на Ioniq 5 N и те са идентични като усещане с тези на бензинов хотхеч. Има и "прекъсвач" за всяка предавка. Задейства се при непревключване на по-висока предавка и двигателят спира точно като кола на бензин.

Тествахме (на писта) най-мощния Hyundai в историята. Вижте и колко струва у нас

Не е само звукът, но звукът помага много. Налични са звуци като на истински хотхеч (или селекция от два други саундтрака, които не са превозни средства, но според нас не са подходящи за спортна кола). Но тези, наподобяващи расов бензинов двигател са изпипани до съвършенство, като дори се чува всмукателен и турбо шум отпред и шум от въображаемата изпускателна система отзад, които ви дават точно това, от което се нуждаете. И въпреки че знаете, че са фалшиви, ви помагат ви да управлявате колата по-добре.

Тествахме (на писта) най-мощния Hyundai в историята. Вижте и колко струва у нас

Като цяло, ако искате спортен автомобил, то Ioniq 5 N се движи като Evo , стига да направите правилните настройки, което може да отнеме време или задълбочено проучване на настройките, или с много опити и грешки. Именно тук ще отбележим и една истинска критика към тази кола. И тя е, че наистина „раздуването на менюто“ е прекалено. Другият недостатък е, че макар да има перфектни настройки за спортно шофиране, колата си се усеща тежка.

Тествахме (на писта) най-мощния Hyundai в историята. Вижте и колко струва у нас

За пистата избрахме задвижване и диференциали в Sport+, кормилно управление в Sport, амортисьори в Comfort и ESC Full Off, което води до шумно, но контролирано изживяване. Можете да настроите колата и в дрифт режим, който ви осигурява доста добро контролирано плъзгане, удряйки синтетичния прекъсвач на оборотите.

Що се отнася до драг или рязък старт от място, то колата е снабдена и с 40 допълнителни конски сили. Това се случва с натискане на червен бутон на волана, но ако го използвате, той деактивира ръчните скорости и звука на двигателя. Така че просто… го натискайте, когато искате да оставите всички зад себе си. 650-те конски сили си казват думата.

Удоволствието е огромно, но се запитахме: Колко дълго може да издържи един електромобил на състезателна писта? Porsche се хвали, че неговият Taycan EV за четвърт милион долара може да направи обиколка на Ring-а с пълна мощност. Hyundai, без много хвалби, заявява, че Ioniq 5 N може да направи две.

Тествахме (на писта) най-мощния Hyundai в историята. Вижте и колко струва у нас

На практика Ioniq 5 N може да направи пълна 20-минутна сесия на писта, приблизително 40 обиколки на сръбската писта "Навак", без забележимо влошаване на производителността. Да, ако измервате обиколки, те може да спаднат малко. Но за един забавен ден, какъвто определено беше нашият, вие ​​абсолютно можете да направите цяла сесия с едно зареждане и без прегряване на силовия тракт, дори ако плъзгате колата в завоите - спирачките и гумите също ще издържат.

Тествахме (на писта) най-мощния Hyundai в историята. Вижте и колко струва у нас

От друга страна, както вече споменахме, тази кола може да се кара изключително спокойно, като возията и става мека, а агресивните шумове от спортен ДВГ изчезват. И тук си задаваме въпроса: Защо трябва да си купувате стандартен Ioniq 5, като срещу сравнително малка сума отгоре можете да имате това бижу в гаража си, което да ви служи, както като кола за всеки ден, така и за такава за истински развлечения. У нас Ioniq 5 N се предлага за 149 800 лева, докато стандартната 4х4 версия на Ioniq 5 струва 121 900 лева. Разликата определено си заслужава. За тези пари ще получите, според нас, един от най-най-добрите спортни електромобили, като тези, които могат да се мерят с него са в пъти по-скъпи.

Тествахме (на писта) най-мощния Hyundai в историята. Вижте и колко струва у нас

Тествахме (на писта) най-мощния Hyundai в историята. Вижте и колко струва у нас


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 29 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дред

    49 32 Отговор
    Сравняват тоя таласъм с М3 competition😁😁😁Скапани електрички💩

    Коментиран от #37

  • 2 Име

    23 19 Отговор
    Завиждам благородно на Радо, а що се отнася до колата - от написаното бих казал, че е много добра. зената и също. не е ниска, но пък на фона на разни тесли-месли и отлична.

    Коментиран от #6

  • 3 Куку

    61 5 Отговор
    Аз защото нямам толкова излишни пари, си купих апартамент точно за 150 бона. Сега си взимам наема от 700 лв ... а и колата с бензиновото двигателче с 200 коня си звучи супер...
  • 4 АХА

    49 14 Отговор
    Електрокар не ща да имам.Идва един момент когато се самозапалва и 150 000 отиват на вятъра.
  • 5 Айде стига платени реклами

    47 18 Отговор
    Това не е кола, това е недоразумение във всяко отношение!
  • 6 Кое

    43 11 Отговор

    До коментар #2 от "Име":

    И е отличното ?! Че след десетина години ще си я купиш втори път , като купиш нова батерия ?! Или че няма да я продадеш на вторичния пазар , и ще получиш няколко стотака за скраб от кола с десетки хиляди остатъчна стойност ?! Най ще те зарадва обаче , като ти вземат и няколко хилядарки за да ти изхвърлят батерията !

    Коментиран от #29

  • 7 МаКаТа

    34 6 Отговор
    Много добро ревю на мобиле. Поздравления. Колата обаче щеше да е супер, стига да беше с ДВГ. Всъщност корейците са се постарали да направя електричка да изглежда и да звучи, като хотхеч. Успели са доста добре, но все пак си е имитация на истинска бегачка.
  • 8 Нестават

    37 17 Отговор
    Хюндай и КИА да не ти са в гаража, имам нова и е голям боклук, но се хванах на въдицата им!!!

    Коментиран от #17, #23

  • 9 Антон

    33 11 Отговор
    Това недоразумение е електрическа кола. Но тъй като дори производителя разбира какъв недонос е сътворил, а също и какво се търси пазара, същия този производител инсталира: 1. Имитация на звук на ДВГ, 2. Имитация на смяна на предавки на скоростна кутия.
    А пък този в статията рвшил да споменава усещания от шофирането и да прави приравняване на Порше с хюндай. Винаги ми е било интересно защо винаги се сравняват с премиумите. Представяте ли си Порше да кажат усещанията са като в хюндай……
    Ахахахаха
  • 10 Аха

    34 9 Отговор
    Изгодна била 150К
    А бе вие луди ли сте бе?
    Ще изчакам някой балък да я изкара от магазина и ще я взема на половин цена след 3-4 години ако изобщо се реша.
    Има за по 100 К gtrи това не може да му стъпи отникъде…
    А

    Коментиран от #15

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Ввв

    36 6 Отговор
    Сигурен съм,че има ментално увредени индивиди,които биха си купили това подобие на кола,но те се броят на пръсти!!!
  • 13 Циник

    23 4 Отговор
    Колко тежи не стана ясно, освен, че е тежка. Това е най-големият проблем на ел. колите

    Коментиран от #45

  • 14 Слави

    8 27 Отговор
    За тея пари Тесла, доказано във времето ,че е най-доброто ако искаш електрическа кола. Иначе платената реклама бива.
  • 15 Един друг

    31 6 Отговор

    До коментар #10 от "Аха":

    Наполовина ще е цената на втората година още, а на четвъртата година вече няма да я искаш.
  • 16 Българин

    37 5 Отговор
    Имитация на спортен автомобил, даже звукът е имитация. Като искаш спортен автомобил купи си такъв на който звукът ще излиза от ауспуха, а не от звуковата уредба. Аман от фалшификати.
  • 17 Джон

    12 9 Отговор

    До коментар #8 от "Нестават":

    Стига, бе, брато. Капарирал съм Киа Сиийд, модел 2020 г. Защо да са лоши Киа, притесни ме? :)

    Коментиран от #22

  • 18 бричка

    28 2 Отговор
    Впечатли ме израза -колкото истинска кола - !!!!!!
  • 19 бртчед

    14 5 Отговор
    За тези пари една практична Рав 4 хибрид и ще ми останат пари за една малка кола .
  • 20 ТОЗ

    19 7 Отговор
    Много по-важна би било мнението на истински автомобилен състезател, а не любители журналисти. Ще видим какво казва Кристиян Менцел по въпроса с качествата на този елхюндай. Близо 2 пъти по-скъп от Ярис GR.
  • 21 РЗС

    22 6 Отговор
    От както има спортни автомобили има един закон, който ще важи завинаги. Ниско тегло и висока мощност и баланс, това прави един автомобил способен да набира бързо, да влиза и излиза от завой устойчиво и бързо. Това не е измислено от авто маниаците, а е проста физика. Тоя кореец тежи 2.3 тона, никога не може да излезе от завоя както 1.5 тона порше със висока скорост. безсмислено е. Дори да са едно тегло както при формула 1 и формула е, ел формулата губи с почти 20 секунди на пистата. Монако е единствената писта в света, на която могат да се сравняват двете формули, защото другите са много дълги за ел формулата.
  • 22 Спортидж

    15 11 Отговор

    До коментар #17 от "Джон":

    Лъже, че има КИА в гаража.Аз карам втора КИА мисто нови от магазин досега общо 10г. никакви ама никакви дефекти.
  • 23 Баш Майстора

    9 6 Отговор

    До коментар #8 от "Нестават":

    Каква киа имаш, че е боклук?
  • 24 Попа

    13 18 Отговор
    КИА са най-добрите и здрави нови автомобили на пазара.

    Коментиран от #27, #40, #44

  • 25 Джон

    13 19 Отговор
    Всичко хубаво, ама да напишеш за електричките “ Те са с по-малко обратна връзка” е страхотна глупост. Няма по-директна връзка между педала на газта и ускорението. След 6 годишно управление на ел. коли си купих първа ДВГ (автоматик) и просто ни се плаче - както и да натиснеш педала колата си прави нейното - сменят се предавки, ту се засилва, ту изчаква, вдигнат се обороти, идва турбо, всичко със става забавяне. Просто чувството ми за контрол над потеглянето изчезна. При електричката колкото натиснеш толкова тръгва и го прави мигновенно.

    Коментиран от #26, #38

  • 26 Антон

    25 4 Отговор

    До коментар #25 от "Джон":

    Е що си купи ДВГ слвд ел.колата, като е толкова съвършена електричката

    Коментиран от #35

  • 27 Да бе да

    23 8 Отговор

    До коментар #24 от "Попа":

    Ти киа по-стара от 5-6 год. виждали ли си?
    Италиански, немски, френски бънгии на по 20 и повече години още се движат!
    Даже още се срещат в движение бмв е36, те това май е модел около 93-94 год. и много други подобни на него коли!
    Киа били здрави, здрави са 2-3 години и после разпад!

    Коментиран от #30, #42

  • 28 Ментаци

    21 1 Отговор
    Това да не е нещо като "веган кюфте", което има същият вкус като свинското? Ама само само според продавачите му.
  • 29 Момчил

    21 4 Отговор

    До коментар #6 от "Кое":

    Как ще издържи това чудо 10 години? До 3-4 години нови батерии за 30-40000 евро. Хората явно са станали кретени и залитат обаче по електрички.

    Коментиран от #32

  • 30 кореец

    5 4 Отговор

    До коментар #27 от "Да бе да":

    Що бе 5г. и все още е здрава.
  • 31 най-големия майтап е зимата

    24 1 Отговор
    да видиш шофера как е опакован все едно отива на северния полюс, а уж кара ултра модерна кола!!
  • 32 Факт

    7 20 Отговор

    До коментар #29 от "Момчил":

    Съвременната високоволтова литиево-йонна батерия от автомобилен клас със съвременен BMS (battery management system) и активно термоуправление е с над 20 години ресурс и надживява купето. Първите 8 години/160хил. батерията е в гаранция от Хюндай. Дотогава колата се е изплатила и всичко след това е в плюс.

    Коментиран от #33

  • 33 Момчил

    14 5 Отговор

    До коментар #32 от "Факт":

    Пробвай и ще видиш. То и по 1000 км карат с едно зареждане,ама друг път :)
  • 34 Четящ

    12 2 Отговор
    Тя направо за без пари, браво!
  • 35 Джон

    7 2 Отговор

    До коментар #26 от "Антон":

    Защото имам 33 хилки за 4-годишна Киа, а не 80 за нова електричка. И защото искам да ходя до Гърция.
  • 36 Асен – Сена

    22 0 Отговор
    Колко извратен трябва да си, за да се набуташ 150 000 лева за някакво подобие на кола, което издава звуци като ДВГ и смяна на предавките?!
  • 37 Край

    1 8 Отговор

    До коментар #1 от "Дред":

    Мило ми е и ностлгично че си фен на толефоните с копчета но ... си много спрял
  • 38 Теслата

    15 1 Отговор

    До коментар #25 от "Джон":

    Явно си "пишман" шофьор. Обратна връзка е усещането и информацията която колата ти предава от пътя. Сцепление/граница, усилие във волан, настилка промяна на център на тежест и др. и обратното, как колата реагира на корекциите подавани от водача с волан, спирачки "газ" и т.н. И както са написали конкуренти БМВ М3, да дадат елементарно сравнение на времената за обиколка и да видим ВСИЧКИ колко е добра тази електричка. Иначе всичко са празни приказки и платени хвалби.

    Коментиран от #39

  • 39 Сжон

    0 10 Отговор

    До коментар #38 от "Теслата":

    Е явно под обратна връзка съм си мислил само за потеглянето, защото при ДВГ-автоматик тя просто отсъства.

    Коментиран от #41

  • 40 Здрави може и да са

    5 1 Отговор

    До коментар #24 от "Попа":

    Ама добри със сигурност не са.
  • 41 Теслата

    5 0 Отговор

    До коментар #39 от "Сжон":

    При спортни автоматични трансмисии не липсва. Даже в ускорението имат предимство пред механична трансмисия защото не прекъсват потока на енергията при превключване( времето на прекъсване е нищожно). На семейните коли автоматиците са направени за комфорт и са с "размазано" усещане.
  • 42 Знайко

    2 6 Отговор

    До коментар #27 от "Да бе да":

    Мой приятел имаше е36 2000 м3....не беше за некадърни шофьори.
    Джанти с изнасяне, по-големи дискове, спортен филтър и синтетика на двигателя и диференциала.
    Зимата му слагахме в багажника един чугунен радиатор от парно и ела да видиш не върви ли!
    Блъснаха го във верижна катасрофа и тавана му се сгъна леко, но авера реши да го продаде.
    Купи го друг мой познат. След 3 месеца катастрофира с едно пластмасово рено-сценик. Реното леж, баварката само сгъната броня. Сле още няколко месеца се блъсна в една ограда и я събори-счупен фар и сгънат десен калник. Продаде я на друг и доскоро я виждах в движение. Просто е неубиваема и май е първата серийна кола с конзола обърната под ъгъл към водача.
    Много готина , но жадна за гориво!
  • 43 ройчо

    2 1 Отговор
    ми той с ток ма, айде карайте си го със здраве
  • 44 Дебелан

    2 2 Отговор

    До коментар #24 от "Попа":

    Питай на Хюндая колко им са здрави автоматиците..,,,, 40 К за нов i20 и на 5 та години 2 пъти ремонт,,,По добре една Фабия ,,,те цените им са еднакви
  • 45 Шайбата

    4 1 Отговор

    До коментар #13 от "Циник":

    Тежка,колко да е тежък този ел.варел...2.5-3 тона.Трябва му и имитация на пушек,миризма на 100 октана откъм задната седалка.
  • 46 Крас

    1 0 Отговор
    Грам не разбирате от Автомобили това е Ел кола не Автомобил
  • 47 БайДанчо

    1 0 Отговор
    Неприятна гледка е човек да стои с двете ръце в джобовете и да гледа намръщено!
    Има един Индивид от ГЕРБ, който постоянно стои така и ни гледа намръщено,
    докато иска да става премиер!