Отидете към основна версия

4 081 14

Какво ще е бъдещето на Италианския лицей? Директорът Иван Капудров отговори на ФАКТИ

  • иван-
  • капудров-
  • италиански-
  • лицей-
  • колелото на късмета

Отказва да коментира „Колелото на късмета“

Снимка: nukk.org
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Какво ще е бъдещето на Италианския лицей? Директорът на училището Иван Капудров отговори на ФАКТИ, след като изпратихме въпроси на база Закона за достъп до обществена информация. Те са свързани с управлението на Италианския лицей в Горна баня, на който Министерството на културата е принципал. Във ФАКТИ написахме няколко материала, свързани със сигнали на родители, които са притеснени от случващото се в училището.

Ето и какво ни отговориха:

1. Г-н Капудров, възнамерявате ли да промените профила на училището и от Италиански лицей да стане с профил на природо-научна гимназия?
- По първи въпрос от заявлението информация за бъдещето на училището е публикувана на интернет страницата на училището https://www.nukk.org/uchilishteto/strategia-za-razvitie.html развитие, гласувана от Педагогическия съвет на 07.09.2023 г. „Стратегия за развитие на национален учебен комплекс по култура с лицея за изучаване на италиански език и култура“.
(б.р. – в Стратегията не пише, че ще се сменя профилът на училището)

2. Входирани ли са в министерството нормативни документи с подобни искания?
- По втори въпрос от заявлението информация ще Ви бъде предоставена, след като конкретизирате въпроса си и ни укажете за какъв род нормативни документи става дума съобразно разпоредбата на чл. 2, ал. 1, т. 2 от Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ). Училището не е овластено от закона да издава нормативни актове.
(б.р. – предвид първия въпрос се разбира, че питаме дали се планира смяната на профила на училището. Ако е така, това изисква подаване на искания и промяна на нормативни документи, а за целта те трябва да бъдат входирани в Министерството на културата и други образователни институции)

3. Запознати ли сте с практиката „Колелото на късмета“, която използва заместник-директорът Александър Иванов в часовете си?
- По трети въпрос от заявлението отказвам да предоставя достъп, тъй като не се касае до искане за достъп до обществена информация по смисъла на чл. 2. ал. 1 ЗДОИ. ВСЕКИ УЧИТЕЛ Е АВТОНОМЕН ДА ОРГАНИЗИРА ОБУЧЕНИЕТО В ЧАСОВЕТЕ, КОИТО ВОДИ ПО НАЧИН, КОЙТО ДА НЕ НАРУШАВА ЗАКОНА И ЛИЧНОТО ДОСТОЙНСТВО НА УЧЕНИЦИТЕ.
(б.р – този отговор е най-интересен, защото „Колелото на късмета“, за което също писахме, не отразява адекватно знанията на ученика, а му предоставя оценка, базирана случайно и се обуславя на моментен късмет, ако се падне „сектор с шестица“ – това означава оценка 6)

Освен това искането засяга интересите на трето лице. Отделно от това няма негово изрично писмено съгласие за предоставяне на исканата информация. В случая не може да се приеме, че е налице надделяван обществен интерес по смисъла на §1. т. 6 от ДР на ЗДОИ, тъй като чрез исканата информация не се цели разкриване на корупция и на злоупотреба с власт или ПОВИШАВАНЕ НА ПРОЗРАЧНОСТТА И ОТЧЕТНОСТТА НА СУБЕКТИТЕ по чл. 3 от ЗДОИ.
(б.р. – именно за прозрачността и отчетността на субектите става въпрос, защото оценката в училище е релевантна на знания, а не трябва да е на случаен сектор, на който пише 6)

4. Запознати ли сте как се провеждат тестове – при кандидатстване на ученици в училището, при желание да се върне ученик в училището след 8-и клас… Кой как организира, оценява и съставя тестовете…
- По четвърти въпрос от заявлението: Всяка година в класовете има свободни бройки, които се обявяват на сайта на училището. Във връзка с Наредба № 1 за приемане и преместване на деца и ученици в училищата по културата от 12.08.2016 г., директорът на училището издава изрична писмена заповед за провеждане на изпити за допълване на обявени свободни и освободени места в отделните класове. Със същата заповед се назначава комисия за организиране и оценяване на изпитите и се определят нейните задължения.
(б.р – отговорът е изключително административен, а тук проблемът е, че самите тестове и отговорите им се държат от един служител в училището. Когато един човек разполага с въпроси и отговори, дали всеки един тест се провежда нормално, или „може“ отговорите „да изтичат“. Какво като се сформират комисии, след като един човек има отговорите)

5. Поддържате ли комуникация с посолството на Р Италия, което пряко участва и е ангажирано с работата на училището?
- По пети въпрос от заявлението: Между училището и посолството на Република Италия съществува сътрудничество от момента на създаване на НУУК с Италиански лицей.

6. Какво е текучеството на персонала?
- По шести въпрос от заявлението: Всяка учебна година има учители, които напускат и отиват в други училища или решават да се пенсионират. През учебната 2022 / 2023 година има напуснали двама учители, а през учебната 2023 / 2024 година един учител.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 5 гласа.

Свързани новини