Автомобилният гигант Хонда официално потвърди завръщането си във Формула 1 като доставчик на задвижващи системи от сезон 2026. Първият партньор на японците ще е тимът на Астън Мартин. Новината беше потвърдена още в сутрешните часове на днешния ден в Япония, след като още вчера изтече информация за сделката. Астън Мартин става де факто заводски отбор на Хонда и японската компания ще присъства в името на тима, предава sportal.bg.
Хонда се изтегли от Формула 1 в края на 2021 година, за да се фокусира върху развитието на технологии за опазване на околната среда, като това включваше и преместването на инженери и служители в други направления на компанията. Но японците останаха във връзка с Формула 1 чрез техническото си партньорство с Ред Бул – те продължават да произвеждат и сглобяват задвижващите системи на световните шампиони. Ред Бул от своя страна вече сформира Ред Бул Пауъртрейнс, която работи по създаването на задвижващите системи на тима за 2026-а и ще си партнира с Форд.
За сезон 2026 във Формула 1 влизат нови технически правила, според които ще се използват горива, които не са базирани на петрола, а хибридните системи ще са по-мощни.
В Астън Мартин са обмисляли и партньорство с Ауди, но германците ще имат собствен заводски тим от 2026-а – Заубер. В крайна сметка Лорънс Строл и компания са се отказали от тази идея, тъй като са имали съмнения, че Ауди ще може да поддържа клиентска програма на достатъчно високо ниво.
Сделката между Астън Мартин и Хонда ще даде възможност на тима да работи по пълната интеграция на шасито със задвижващата система. Хонда спечели световната титла с Макс Верстапен в последните два сезона във Формула 1, с което се сложи край на съмненията относно програмата на японците, стартирала с много проблеми при завръщането им в спорта през 2015-а с Макларън.
б.р.- Изпълнителният директор на Honda Motor Тошихиро Мибе (вляво) и председателят на Aston Martin Aramco Cognizant Formula One Team Лорънс Строл се ръкуват по време на пресконференцията в Токио