Отидете към основна версия

28 Ноември, 2018 09:54, обновена 28 Ноември, 2018 09:54 83 288 54

Автоматикът "тресе" при превключване: Причините

  • скоростна кутия-
  • автоматична трансмисия-
  • проблеми-
  • автомобил

Все повече от автомобилите по родните пътища са оборудвани с автоматични скоростни кутии, които определено са по-комфортни при управление, но са и по-капризни. Некоректната работа на автоматичната трансмисия и по-конкретно "придърпването" при превключване на предавките е един от най-често срещаните проблеми. Той може да е следствие от няколко причини, за които ще ви разкажем сега.

Тампони на двигателя и скоростната кутия


Ако "придърпването" става, когато превключвате от неутрална на дирактна предавка или на задна предавка, то трябва да се проверят опорите на двигателя и трансмисията. Те са гумени и често пъти гумата се къса или омеква, което води до накланяне на агрегатите и оттам до неправилна и неравномерна работа.

Ниво на маслото
Колкото и банално да звучи, е много важно е да се обръща внимание на нивото на смазочната течност в автоматичната трансмисия. Специалистите отбелязват факта, че дори и 0.5 литра да липсват от оптималното количество на маслото в трансмисията, това води до сериозни проблеми, които бързо могат да се превърнат в необратими.

Прегряване


Изправната система за охлаждане на автоматичната трансмисия е от особено важно значение. При прегряване на работната течност много често колата започва да "тресе". Това се случва основно заради запушен радиатор на автоматика или термостат, който блокира в затворено положение. Първият случай се среща често при Ford Mondeo, например - автомобил, оборудван с шестстепенната трансмисия Aisin, а вторият - при модели на BMW със скоростни кутии ZF 6HP.

Датчик на двигателя
Неизправната работа на автоматика може да е следствие от повреда в някой от датчиците. Най-често се развалят датчиците на дроселовата клапа и този на EGR-а. Последният, за рециркулация на отработените газове, влияе на промяната на въртящия момент и оттам на електронния блок за управление на автоматика.

Електронен блок за управление


Електрониката, управляваща автоматика също може да е една от причините за неизправната му работа. Конструктивно той може да е като отделен възел, но често е част от "мозъка" на двигателя. При първия случай диагностиката и смяната са значително по-лесни и евтини.

Електромагнити


Електромагнитите или т.нар. соленоиди в хидроблока са една от най-честите причини за неправилна работа на автоматичната трансмисия. Най-много от тази повреда страда управляващият клапан за налягане на маслото. Именно той се поврежда най-често при "многострадалните" френски автоматици от семейството DP.

Хидроблок


Спадът в налягане на маслото в хидросистемата на автоматика води до често "придърпване" при смяната на предавки. Проблемът с повреда на хидроблока може да е следствие от прегряване на трансмисията, водещо до деформация на корпуса на въпросния блок.

Механична част


Превключването на предавки в хидромеханичните трансмисии се осъществява с помощта на блокировки на част от планетарните механизми. За това отговаря пакет от т.нар. фрикционни или лентови спирачки. Те могат да приплъзват - действие, което също води до "притрисане".

Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 11 гласа.

Свързани новини

  • Разни автоматици и техните съкращения

    DSG, EAT, CVT - зад тези на пръв поглед еднакви съкращения се крият агрегати с доста различни технологии. Всички те са автоматизирани трансмисии, ...
    03.07.2019
    36 279
    21
  • Защо колата не "държи" пътя

    На много от нас ни се е случвало, при извънградски скорости колата да "тресе" или пък да не "държи" пътя - тоест да се налагат неп ...
    06.12.2018
    52 867
    28
  • Как се подава ток на автомобил?

    Времето рязко захладня, а минусовите температури доста често водят до по-бързо изтощаване на акумулаторите на автомобилите. Ако батерията на вашата ко ...
    03.12.2018
    75 856
    31
  • Опасно ли е да се оставя колата "на скорост"?

    С този кратък материал отговаряме на няколко въпроса, дошли от различни читатели на сайта ни и свързани с използването на ръчната спирачка и оставянет ...
    28.11.2018
    88 680
    94
  • Как кола с автоматик да харчи по-малко?

    За всички е ясно, че повечето автоматични скоростни кутии повишават разхода на гориво. Независимо от това дали са класически автоматици, роботизирани, ...
    09.11.2018
    51 660
    62