С този кратък материал отговаряме на няколко въпроса, дошли от различни читатели на сайта ни и свързани с използването на ръчната спирачка и оставянето на автомобил с механична трансмисия в покой "на скорост".
Използването на скоростната кутия при спряло превозно средство, в качеството на задържащо устройство е широко разпространено явление у нас. Опасно ли това за автомобила? Отговорът на този въпрос е отрицателен, въпреки че в автомобилните форуми битуват различни становища по темата.
Способът се използва още от миналото столетие, когато по родните пътища се караха основно съветски автомобили. Тогава ръчните спирачки на немалко автомобили блокираха и най-вече замръзваха през студените зимни месеци.
След смяната на автопарка у нас нещата не се промениха особено много. По-съвременните ръчни спирачки на сегашните автомобили също могат да замръзнат зимата, макар и по-рядко.
Битува и мнение, че оставянето на автомобила "на скорост" поврежда трансмисията, че и дори е причина за повреди по двигателя. В това твърдение няма и капка истина. Можете да оставяте колата на скорост, но не забравяйте напълно за ръчната спирачка. Тя се използва след паркиране на места с по-големи наклони, а регулярното ѝ използване не позволява т.нар. клеясване на жилата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Исаков
15:14 28.11.2018
2 Марто
Коментиран от #21
15:16 28.11.2018
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 МаКаТа
15:17 28.11.2018
5 сектант
Коментиран от #6, #72
15:21 28.11.2018
6 Tonzi
До коментар #5 от "сектант":
Би ли ми обяснил как се оставя автомат на скорост, еле па на наклон.Коментиран от #11, #22
15:30 28.11.2018
7 САП
15:38 28.11.2018
8 onq s konq
Коментиран от #17, #20, #39, #71
15:41 28.11.2018
9 гост
15:44 28.11.2018
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 свидетел
До коментар #6 от "Tonzi":
скачаш в движение и си го оставил на скорост )))15:48 28.11.2018
12 Илия
15:50 28.11.2018
13 Бай Благой
16:21 28.11.2018
14 Емил
Коментиран от #18, #19, #30, #35, #38, #85, #92
16:29 28.11.2018
15 Иван
16:38 28.11.2018
16 James
16:56 28.11.2018
17 на коня комшията
До коментар #8 от "onq s konq":
И с тая компресия дето само маслото ти я държи не тръгва ли ?17:01 28.11.2018
18 Бай х.й
До коментар #14 от "Емил":
Е какъв мигач да дават като влизат в кръговото ,десен ли ?17:03 28.11.2018
19 правилно
До коментар #14 от "Емил":
левият мигач показва че се движи по кръга десният когато излиза от кръга така на всеки е ясно намерението на водачаКоментиран от #76, #90
17:19 28.11.2018
20 тоя
До коментар #8 от "onq s konq":
Как да нямаш ръчна?Тя е точно между задните крака на коня ти бре.Коментиран от #63
17:33 28.11.2018
21 сега
До коментар #2 от "Марто":
Събери им книжките на тези "експерти" и ги изгори !17:38 28.11.2018
22 Николай
До коментар #6 от "Tonzi":
Автомат не се оставя на скорост. Премества се ръчката на позиция Р иначе не можеш да извадиш контактния ключ. При позиция Р между зъбите на предавката влиза палец който блокира скоростната кутия против превъртане, а тя остава зацепена към двигателя. Поне при мен е така.Коментиран от #25, #86, #91
18:01 28.11.2018
23 ХХМ
Коментиран от #26
18:34 28.11.2018
24 Иванов
18:36 28.11.2018
25 Кумчо Вълчо
До коментар #22 от "Николай":
Прав си но при по голям наклон е добре да опънеш и ръчната понеже има опасност да се счупи палеца при тръгване.18:39 28.11.2018
26 Грую
До коментар #23 от "ХХМ":
Браво! Един разбирач да има поне, а останалите- бегом да се гръмнете!18:42 28.11.2018
27 Надя
19:09 28.11.2018
28 vasik atanasova
19:22 28.11.2018
29 Опя
19:58 28.11.2018
30 Изпитващ
До коментар #14 от "Емил":
Сега ако кажеш, че и винаги си с предимство в кръговото те признавам за гоуем шофьор 😁 Абе, и не те кара да се замислиш факта че всички дават мигач а само ти не... 😁😁😁Коментиран от #48
20:49 28.11.2018
31 ЕКСПЕРТА
20:58 28.11.2018
32 Bg citizen
Ти откога наричаш гумените цървули които носиш, когато си караш каручката - ръчна спирачка?!
Бъркаш щатите, пардон селата. При тебе трябва да е крачна спирачката - я за коня, я за колелото на каруцата....
21:10 28.11.2018
33 ВИП АМГ
Коментиран от #44
21:10 28.11.2018
34 бензино наполони
21:13 28.11.2018
35 бензино наполони
До коментар #14 от "Емил":
Колега,в София положението с мигача в кръговото е същото.От 12-13 г. наблюдавам ситуацията,но престанах да се чудя.21:19 28.11.2018
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Момента
До коментар #14 от "Емил":
За момент те помислих за интелигентен мъж, ама това с мигача.... като е пуснат левия мигач в кръговото значи ,че ще върти в кръга ,когато реши да излиза съответно се преустроява и излиза с десен. Ама на мен пък ми се струва ,че трябва периодично да се минава на некви опеснителни. Аз на такива им го набивам щото мисла ,че тарикатлеят с мигачите ,а те просто незнаелиКоментиран от #49, #54
21:30 28.11.2018
39 Е36
До коментар #8 от "onq s konq":
С камик ле го подпираш?21:47 28.11.2018
40 Порно
21:51 28.11.2018
41 никси
Коментиран от #94
22:04 28.11.2018
42 Иван
22:32 28.11.2018
43 факт
22:41 28.11.2018
44 Qwerty
До коментар #33 от "ВИП АМГ":
Трупчето оригинално на Лада ли е22:55 28.11.2018
45 Мани бегай
23:08 28.11.2018
46 Алфа Ромео
23:18 28.11.2018
47 Инженера
Българино, мисли и чети! Зимно време само идиот ще дърпа ръчна спирачка след шофиране в снега. Водата, която е обляла спирачните дискове ще замръзне, а ти и искаш да ги стискаш със ръчна....
Коментиран от #50, #58, #64
00:09 29.11.2018
48 Язе
До коментар #30 от "Изпитващ":
Какво има да го мисли-има закон и правилник.Май не си ги чел.Покажи ми къде пише,че трябва да се дава ляв мигач при навлизане в кръгово?Мигач се дава само,САМО ПРИ ИЗЛИЗАНЕ от кръговото движение.01:17 29.11.2018
49 Язе
До коментар #38 от "Момента":
Прав си,че трябват опреснителни курсове.Можеш да започнеш с теб и да разбереш как,кога и къде се пускат мигачи в кръгово.Аман от купени книжки.01:24 29.11.2018
50 Язе
До коментар #47 от "Инженера":
Браво инжЕнере.Само ми обясни като спираш аджеба,как водата ще замръзне на топлите дискове?Може да замръзнат жилата но чак дисковете.Аз с ръчна до момента проблеми не съм имал,дърпам си я без значение от външната температура.Никога не ми е замръзвала и я ползвам ежедневно.01:32 29.11.2018
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 onq s konq
Коментиран от #67
03:50 29.11.2018
53 Автоматик
жената трябва винаги да е
на първа, иначе ще се изпързаля по наклона.
Не е лошо да дръпнеш и
ръчната та да държи и отзад.
06:19 29.11.2018
54 Хора,
До коментар #38 от "Момента":
Мигач се дава само десен - за излизане. Ако на останалите участници в движението не им е ясно че като си в кръговото ще въртиш.. Значи по сериозни са проблемите!07:21 29.11.2018
55 Ставрю
07:43 29.11.2018
56 Стеф
Коментиран от #59
08:48 29.11.2018
57 Ник
09:21 29.11.2018
58 Механик
До коментар #47 от "Инженера":
Коуега, в момента карам древен сеат бензин. Никога не го оставям на скорост и винаги ползвам ръчната, като не съм имал проблеми и при минус 20 градуса в София. Извод - състоянието на спирачната система зависи от задкормилното устройство.09:32 29.11.2018
59 Кольо камиона
До коментар #56 от "Стеф":
Айде бе ти сериозно ли? Ако е само на ръчна вятърът не може да го бутне а на скорост и ръчна можело. Ръчната е ЗАДЪЛЖИТЕЛНА, на скорост е по-желание ако не си убеден че ръчната ти държи добре или ако си жена и нямаш сила да я опънеш добре.Коментиран от #66
09:46 29.11.2018
60 Гост
09:49 29.11.2018
61 Внимание
10:27 29.11.2018
62 FMC
Коментиран от #65
11:39 29.11.2018
63 Хайл
До коментар #20 от "тоя":
Коня му е женски и за това липсва ръчна...друго си е да има кола да знае къде е ;)11:56 29.11.2018
64 Хайл
До коментар #47 от "Инженера":
Някой ти е продал диплома за инжинер май...виждал ли си дискова спирачка,барабанна а за лентова няма да те питам...само необразован човек не дърпа ръчната щото му "замръзвали дисковете" ако са ти скъсани жилата от НЕУПОТРЕБА смени си ги и я ползвай редовно...12:05 29.11.2018
65 Хайл
До коментар #62 от "FMC":
Проблем е да оставиш автоматик на скорост без ръчна.в момента в който се оттече маслото в картера на кутията и колата тръгва...на автоматик първо се дърпа ръчната и тогава се оставя на положение "паркинг" защото има едни палци които я държат на паркинг и се получава натоварване в тях ако колата е под наклон и има вероятност да се счупят когато тръгнеш да включваш на задна или да тръгнеш напред12:11 29.11.2018
66 Хайл
До коментар #59 от "Кольо камиона":
Сигурен ли си че камион от съвремените се оставя на скорост по желание и паркинг??? Ако не дръпнеш паркинга зумера ще ти продъни ушите и ще ти мига таблото в несвяст...сегашните камиони ако ги оставиш на скорост и ти падне въздуха ще го запалиш знаеш ли кога-на 36 май...автоматиците пък сами се изключват от скорост в момента в който загасиш мотора-ако не си на ясно попитай някой който кара голям камион...едно време се оставяха на скорост зил,газ и краз12:19 29.11.2018
67 Някой си
До коментар #52 от "onq s konq":
Правилно. Затова на новите модели можеш да стартираш двигателя само ако си напуснал съединителя.12:43 29.11.2018
68 Хайл
13:03 29.11.2018
69 Ицо Багера
13:39 29.11.2018
70 Иииу
13:44 29.11.2018
71 a m g
До коментар #8 от "onq s konq":
що дане му слагаш жиглата или го подпираш с тухла 4-ворка15:46 29.11.2018
72 боико борисов
До коментар #5 от "сектант":
сиреч в коя секта членуваш моита тоиота не омазнява двигателя сигурен сьм и дачия не го прави това15:51 29.11.2018
73 Иво
16:26 29.11.2018
74 селчо
18:43 29.11.2018
75 ДедоВиЯ
18:48 29.11.2018
76 hienata
До коментар #19 от "правилно":
Колеги, закона е един за всички, а той гласи: светлинен сигнал се подава при потегляне, спиране (не авариики, а десен мигач), при промяна на лентите на движение и при промяна на посоката на автомобила . Важно! Винаги при навлизане в кръгово кръстовище се движете в лентата, която сте заели преди навлизането му! Мигач се подава само при смяна на лентата или при излизане от кръстовището. С постоянно включен ляв мигач обърквате останалите които се движат в ляво от вас , ако сте в средна или дясна лента (пример кръстовището на 4-ти километър)Относно поставянето на скорост, не го правя никога , ползвам ръчна, не за друго, а защото обичам да запаля с дистанционното и да чакам вкъщи докато се затопли:))
23:57 29.11.2018
77 тра ла ла ла
Коментиран от #82
13:28 30.11.2018
78 тра ла ла ла
13:55 30.11.2018
79 Шаран БГ
13:57 30.11.2018
80 тра ла ла ла
14:02 30.11.2018
81 тра ла ла ла
и последно да кажа - ръчкайте и двете ръчки :)
14:10 30.11.2018
82 Анонимен
До коментар #77 от "тра ла ла ла":
Точно за скоростната кутия и зъбните предавки е най-безвредно. Зъбното предаване е един от най-надеждните и дълготрайни видове механични предавки. Ако може да понесе ускорено потегляне под пълен товар от теглото и инерцията на автомобила, с всичките динамични пикове и вибрации, колко ще понесе в покой, когато трябва просто да удържи автомобила да не запълзи самоволно ?20:57 22.12.2018
83 Анонимен
21:06 22.12.2018
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Цветан
До коментар #14 от "Емил":
При такива коментари въобще не се учудвам, че в Пловдив са "най- добрите" шофьори.19:14 03.03.2019
86 Максим
До коментар #22 от "Николай":
Кутията на автомат няма как да остане зацепена на паркинг към мотора :)20:49 03.03.2019
87 Аз...
12:23 04.03.2019
88 EllLaby
06:34 27.04.2019
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Сандо
До коментар #19 от "правилно":
Абе я честно кажи, колко си дал за книжката, ама честно! Левия мигач значи че се движи по кръга-абе верно ли??? А десен мигач значи сигурно, че се движи по квадрат!!! Егати шофьорите!!!02:02 07.10.2019
91 Гошо с автомата
До коментар #22 от "Николай":
по принцип винаги при паркиране минаваш на неутрална със спирачка, опъваш ръчната, пускаш спирачката да падне част от тежестта върху ръчната и включваш на паркинг.09:16 12.11.2019
92 Бумер
До коментар #14 от "Емил":
Ако ще завиваш наляво на кръговото, без мигач ли искаш дакараш, или и ти си вързан към електромера и пестиш ток ...10:11 12.11.2019
93 Беля
12:29 04.04.2020
94 Враца Баце
До коментар #41 от "никси":
От неграмотен човек акъл не вземам.21:21 04.04.2020