28 Ноември, 2018 15:09 88 680 94

Опасно ли е да се оставя колата "на скорост"?

  • автомобил-
  • сокорстен лост-
  • ръчна спирачка
Опасно ли е да се оставя колата "на скорост"? - 1

С този кратък материал отговаряме на няколко въпроса, дошли от различни читатели на сайта ни и свързани с използването на ръчната спирачка и оставянето на автомобил с механична трансмисия в покой "на скорост".

Използването на скоростната кутия при спряло превозно средство, в качеството на задържащо устройство е широко разпространено явление у нас. Опасно ли това за автомобила? Отговорът на този въпрос е отрицателен, въпреки че в автомобилните форуми битуват различни становища по темата.

Способът се използва още от миналото столетие, когато по родните пътища се караха основно съветски автомобили. Тогава ръчните спирачки на немалко автомобили блокираха и най-вече замръзваха през студените зимни месеци.

Опасно ли е да се оставя колата "на скорост"?

След смяната на автопарка у нас нещата не се промениха особено много. По-съвременните ръчни спирачки на сегашните автомобили също могат да замръзнат зимата, макар и по-рядко.

Битува и мнение, че оставянето на автомобила "на скорост" поврежда трансмисията, че и дори е причина за повреди по двигателя. В това твърдение няма и капка истина. Можете да оставяте колата на скорост, но не забравяйте напълно за ръчната спирачка. Тя се използва след паркиране на места с по-големи наклони, а регулярното ѝ използване не позволява т.нар. клеясване на жилата.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 24 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Исаков

    53 10 Отговор
    Благодаря. :)
  • 2 Марто

    103 18 Отговор
    точно онзи ден пред гаража на съседа се разгоря този спор и разни квартални "експерти" ми обясняваха, че било много вредно за мотора

    Коментиран от #21

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 МаКаТа

    176 9 Отговор
    Винаги съм я оставял само на скорост и не съм имал проблеми. Но правилно казват, че е редно да се използва ръчната от време на време, за да не клеяса. А за по-големи баири си трябва ръчна.
  • 5 сектант

    19 79 Отговор
    зависи от колата ако е автоматик не е полезно но ръчка като дачия например е много добре даже омазнява мотора

    Коментиран от #6, #72

  • 6 Tonzi

    125 7 Отговор

    До коментар #5 от "сектант":

    Би ли ми обяснил как се оставя автомат на скорост, еле па на наклон.

    Коментиран от #11, #22

  • 7 САП

    37 8 Отговор
    Самото оставяне скорост при паркиране принципно не представлява опасност за автомобила. Друг е въпроса до, колко гарантира оставането на място на автомобила. В едно от 80% от, колите надеждно решение. Съществуват технически решения при, които то не върши никаква работа. Затова трябва да се познава колата която караш. При старите коли имаше технически решени за ръчната при които в 90% от случаите тя не работеше(ръчна със собствен баран след скоростната кутия на кардана ГАЗ, УАЗ, ЗИЛ и др.). Човек трябва да познава техническите особености на автомобила кара, а не просто да натиска копчета.
  • 8 onq s konq

    36 44 Отговор
    Ас на беенвето немам ръчна отка съм го купил па не съм брал ядове

    Коментиран от #17, #20, #39, #71

  • 9 гост

    52 3 Отговор
    че замине у дерето ако не е на скорост бре
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 свидетел

    24 2 Отговор

    До коментар #6 от "Tonzi":

    скачаш в движение и си го оставил на скорост )))
  • 12 Илия

    55 11 Отговор
    Не мисля, че има проблем да се оставя колата на скорост. При по-голям наклон и ръчна се вдига. Друг е въпроса, че когато е на скорост и терена не е равен има натоварване в скоростната кутия, което аз предпочитам да избегна. Опъвам ръчната(не докрай) и вкарвам на скорост. Така колата се държи от ръчната, но ако по някаква причина се налага допълнително удържане се включва и скоростната кутия. Някой път ръчната не задържа автомобила изцяло на място и вкарването на скорост компенсира това. Така удържането на автомобила е поделен между ръчната и скоростната кутия. Лятото предпочитам ръчна, зимно време на скорост.
  • 13 Бай Благой

    43 6 Отговор
    Само на скорост...разбира се от време на време и ръчна при по-голям наклон.
  • 14 Емил

    50 54 Отговор
    Шокиращо е невежеството на съвременните млади шофьори! Коментират се неща, които ЗАДЪЛЖИТЕЛНО е трябвало да научат преди да вземат книжка. Ама какво се учудвам - в Пловдив всички учебни коли дават ляв мигач в кръгово!

    Коментиран от #18, #19, #30, #35, #38, #85, #92

  • 15 Иван

    17 3 Отговор
    за първи клас
  • 16 James

    66 2 Отговор
    Точно така - като спирате на баир, вкарвате задна, ръчната до скъсване, гумите към бордюра и по едно павенце под предна и задна лява!
  • 17 на коня комшията

    24 7 Отговор

    До коментар #8 от "onq s konq":

    И с тая компресия дето само маслото ти я държи не тръгва ли ?
  • 18 Бай х.й

    55 27 Отговор

    До коментар #14 от "Емил":

    Е какъв мигач да дават като влизат в кръговото ,десен ли ?
  • 19 правилно

    111 20 Отговор

    До коментар #14 от "Емил":

    левият мигач показва че се движи по кръга десният когато излиза от кръга така на всеки е ясно намерението на водача

    Коментиран от #76, #90

  • 20 тоя

    61 4 Отговор

    До коментар #8 от "onq s konq":

    Как да нямаш ръчна?Тя е точно между задните крака на коня ти бре.

    Коментиран от #63

  • 21 сега

    27 1 Отговор

    До коментар #2 от "Марто":

    Събери им книжките на тези "експерти" и ги изгори !
  • 22 Николай

    48 3 Отговор

    До коментар #6 от "Tonzi":

    Автомат не се оставя на скорост. Премества се ръчката на позиция Р иначе не можеш да извадиш контактния ключ. При позиция Р между зъбите на предавката влиза палец който блокира скоростната кутия против превъртане, а тя остава зацепена към двигателя. Поне при мен е така.

    Коментиран от #25, #86, #91

  • 23 ХХМ

    47 8 Отговор
    Използването на ръчна спирачка е задължително, по отношение на това дали е вредно за автомобила ще кажа следното: За автомбили с твърд съединител не е вредно, но за автомобили с двумасов маховик"демпферен съединител" е вредно. Когато автомобила е оставен с включена предавка и се намира в покой движението се предава от колелата през трансмисията и пружитите в маховика стоят за дълго време под напрежение. Когато това продължи дълго е нормално да настъпи умора на материала"пружините омекват". В следствие на което свободния ъгъл се увеличава и се получават вибрации. За това се първо се задейства ръчната спирачка, а с цел допълнително осигуряване се включва първа или задна предавка.

    Коментиран от #26

  • 24 Иванов

    40 10 Отговор
    Само внимавайте ако скоро са ви сменяли маслото в скоростната кутия в СЕРВИЗ, защото не се знае какво са сипали и в студено време тествайте колата под наклон и ако тръгне сама хич да не се чудите. Защото уважаеми, в повечето оторизирани сервизи работи същият матреал като в Парламента. Байган супер стар!
  • 25 Кумчо Вълчо

    24 1 Отговор

    До коментар #22 от "Николай":

    Прав си но при по голям наклон е добре да опънеш и ръчната понеже има опасност да се счупи палеца при тръгване.
  • 26 Грую

    18 10 Отговор

    До коментар #23 от "ХХМ":

    Браво! Един разбирач да има поне, а останалите- бегом да се гръмнете!
  • 27 Надя

    6 8 Отговор
    Не зная дали мога да се доверя на написаното в статията, тъй като не зная кой е източника на информацията. Ако е лично мнение на на автора - ок.
  • 28 vasik atanasova

    39 6 Отговор
    ЗИМАТА ПРИ МИНУСОВИ ГРАДУСИ САМО НА СКОРОСТ
  • 29 Опя

    11 3 Отговор
    Това ми звучи като изфабрикуван въпрос от автора на статията. Всеки знае, че е ок.
  • 30 Изпитващ

    33 5 Отговор

    До коментар #14 от "Емил":

    Сега ако кажеш, че и винаги си с предимство в кръговото те признавам за гоуем шофьор 😁 Абе, и не те кара да се замислиш факта че всички дават мигач а само ти не... 😁😁😁

    Коментиран от #48

  • 31 ЕКСПЕРТА

    9 1 Отговор
    И ОЩЕ КАК,ПРИ ГОЛЯМ НАКЛОН ЩЕ ТРЪГНЕ ИЗВЕДНЪЖ,РЕШЕНИЕТО Е ДЪРВЕН КЛИН ПОД ГУМАТА.
  • 32 Bg citizen

    8 4 Отговор
    До "onq s konq"


    Ти откога наричаш гумените цървули които носиш, когато си караш каручката - ръчна спирачка?!
    Бъркаш щатите, пардон селата. При тебе трябва да е крачна спирачката - я за коня, я за колелото на каруцата....
  • 33 ВИП АМГ

    18 0 Отговор
    мойта лада у баганика имам трупче да и подпра гумата. полезно ли е?

    Коментиран от #44

  • 34 бензино наполони

    8 3 Отговор
    Статията 100% верно отразява случая.
  • 35 бензино наполони

    6 18 Отговор

    До коментар #14 от "Емил":

    Колега,в София положението с мигача в кръговото е същото.От 12-13 г. наблюдавам ситуацията,но престанах да се чудя.
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Момента

    36 2 Отговор

    До коментар #14 от "Емил":

    За момент те помислих за интелигентен мъж, ама това с мигача.... като е пуснат левия мигач в кръговото значи ,че ще върти в кръга ,когато реши да излиза съответно се преустроява и излиза с десен. Ама на мен пък ми се струва ,че трябва периодично да се минава на некви опеснителни. Аз на такива им го набивам щото мисла ,че тарикатлеят с мигачите ,а те просто незнаели

    Коментиран от #49, #54

  • 39 Е36

    7 2 Отговор

    До коментар #8 от "onq s konq":

    С камик ле го подпираш?
  • 40 Порно

    12 1 Отговор
    То хубаво ръчна и на скорост, ама не забравяйте да навиете волана , та ако тръгне , да се спре в бордюра. Иначе съм съгласен с принципа - първо ръчната спирачка , после на скорост.
  • 41 никси

    8 8 Отговор
    зависи отдоста неща по принцип ако я ползваш колата по често ползва се даже и рьчната да не клеясва ако автомобила ви успуска компресия се ползва рьчната в наклон ако е дизел колата и ви изпуска компресия тя семести мало по малко и така може да запали от само себеси и ако не си боднал рьчната спирачка ще я гониш до барата или на долната улица ако колата вие гаражна и не се ползва често желателно е да не се слага на скорот поради тая причина защото може дави залепи амбриажния диск и при запалване на автомобила тои неможе да отдели по добре я сложете на някакви стоики или крикове несе и слага в този случаи рьчната спирачка защото може да клясва от повечето ипркомерно стоене в гаража и така може да блокират колелата а когато се кара се ползва и спирачката и лоста за скоростите защото колко посе използва рьчната по едобре за нея и особено в наклон но не ина равен участьк колко по боравите с рьчната дори и през зимата тя се смазва вьжетата от самосебеси не влиза прах или зимата вода и при двата вариянта автомобили автоматици и маханика без рьчна не може при автомата е на паркинг а механиката е на скорост разбрали господин журналист дето питаш гледаи да има компресия и смазвана рьчна оти ще има олеле кьде ми изчена автомобила запомнете дизела особено акое по стара колата може да запали без ток абе кои не е патил да внимава особенно в наклони и стрьмни терени

    Коментиран от #94

  • 42 Иван

    13 1 Отговор
    Само искам да вметна, че има термин "марзелива ръчна" ако не се изпилзва ще се прецака, ако въобще не се използва... За скоростите не е проблем
  • 43 факт

    16 0 Отговор
    При СААБ напр. не може да извадиш ключа, ако не го оставиш на задна скорост
  • 44 Qwerty

    19 1 Отговор

    До коментар #33 от "ВИП АМГ":

    Трупчето оригинално на Лада ли е
  • 45 Мани бегай

    8 2 Отговор
    Не е вредно за мотора, вредно е за шофьора, ако мотора е с лоша компресия, тогава колата се препаркира сама по наклоните.
  • 46 Алфа Ромео

    14 2 Отговор
    Винаги бича ръчна, просто така съм свикнал, не мисля че е излишно. Случвало се е да тръгват паркирали коли малко след като са оставени, водачите им нямат навик да дърпат ръчна и в случая са забравили и да я оставят на скорост.
  • 47 Инженера

    17 5 Отговор
    Зацепваш синхронизиращ пръстен със зъбно колело към оста на коляновия вал. Така цялата кубатура на двигателя, съединителя и силите на триене между контактуващите частни ти държат автомобила спрян!

    Българино, мисли и чети! Зимно време само идиот ще дърпа ръчна спирачка след шофиране в снега. Водата, която е обляла спирачните дискове ще замръзне, а ти и искаш да ги стискаш със ръчна....

    Коментиран от #50, #58, #64

  • 48 Язе

    20 17 Отговор

    До коментар #30 от "Изпитващ":

    Какво има да го мисли-има закон и правилник.Май не си ги чел.Покажи ми къде пише,че трябва да се дава ляв мигач при навлизане в кръгово?Мигач се дава само,САМО ПРИ ИЗЛИЗАНЕ от кръговото движение.
  • 49 Язе

    18 11 Отговор

    До коментар #38 от "Момента":

    Прав си,че трябват опреснителни курсове.Можеш да започнеш с теб и да разбереш как,кога и къде се пускат мигачи в кръгово.Аман от купени книжки.
  • 50 Язе

    11 10 Отговор

    До коментар #47 от "Инженера":

    Браво инжЕнере.Само ми обясни като спираш аджеба,как водата ще замръзне на топлите дискове?Може да замръзнат жилата но чак дисковете.Аз с ръчна до момента проблеми не съм имал,дърпам си я без значение от външната температура.Никога не ми е замръзвала и я ползвам ежедневно.
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 onq s konq

    14 2 Отговор
    На пръв поглед темата е доста глуповата и абсурдна,но мисля че от нея трябва да се извлече един много важен принцип за водача:Няма значение кой как е свикнал да си оставя колата в покой-дали на ръчна спирачка или на скорост,ВАЖНОТО Е ДА НЕ ПРОМЕНЯ НАВИКА СИ И ДА ПОЛЗВА ТУ ЕДНОТО,ТУ ДРУГОТО.Имам предвид че се създава у водача една МАШИНАЛНОСТ при качване в МПС-то и освобождаване на единия или другия спирачни способи с цел потегляне.И понеже доста често водачът е разсеян,замислен за нещо или просто бърза и ТОЧНО ТАЯ "МАШИНАЛНОСТ" би му спестила доста ядове като например :1/Уверявайки се че скор. лост е в нулево положение-пали и тръгва със забравена ръчна спирачка,което забелязва чак след време.2/ Освобождава ръч. спирачка,но палейки колата-тя тръгва внезапно/напред или назад/ защото е на съответната скорост.Естествено няма нищо фатално,но ...ако има човек в непосредствена близост пред или зад колата ?!

    Коментиран от #67

  • 53 Автоматик

    7 3 Отговор
    За колата не знам, ама
    жената трябва винаги да е
    на първа, иначе ще се изпързаля по наклона.
    Не е лошо да дръпнеш и
    ръчната та да държи и отзад.
  • 54 Хора,

    17 13 Отговор

    До коментар #38 от "Момента":

    Мигач се дава само десен - за излизане. Ако на останалите участници в движението не им е ясно че като си в кръговото ще въртиш.. Значи по сериозни са проблемите!
  • 55 Ставрю

    8 6 Отговор
    Пътувам по цяла европа единствените държави в които съм виждал да се дава ляв мигач пред кръгово са Франция отчасти Белция и Пловдивввв.
  • 56 Стеф

    9 3 Отговор
    На скоро карах курс за категория С За камион с дизел и вьздушна спирачна система е задьлжително рьчна спирачка и изкл скорост обяснението е че спирачката дьржи ефективно а ако е на скорост имало случаи от силен вятьр да ^бутне^и запали двигателя

    Коментиран от #59

  • 57 Ник

    8 2 Отговор
    Когато минавах шофьорския курс при всяко приключване на практиката задължително при изгасяне на колата трябваше да я оставя на скорост. Спомням си, че преди изпита инструктура дори ми напомни след като мине да не забравя да я оставя на скорост след като изпитващия потвърди, че изпита е свършил и трябва да загася колата. И никога не съм чувал, че това вреди по някакъв начин на двигателя.
  • 58 Механик

    2 10 Отговор

    До коментар #47 от "Инженера":

    Коуега, в момента карам древен сеат бензин. Никога не го оставям на скорост и винаги ползвам ръчната, като не съм имал проблеми и при минус 20 градуса в София. Извод - състоянието на спирачната система зависи от задкормилното устройство.
  • 59 Кольо камиона

    8 1 Отговор

    До коментар #56 от "Стеф":

    Айде бе ти сериозно ли? Ако е само на ръчна вятърът не може да го бутне а на скорост и ръчна можело. Ръчната е ЗАДЪЛЖИТЕЛНА, на скорост е по-желание ако не си убеден че ръчната ти държи добре или ако си жена и нямаш сила да я опънеш добре.

    Коментиран от #66

  • 60 Гост

    16 0 Отговор
    Естествено, че нищо няма да им стане на мотора и на трансмисията от седе на място на предавка - не се натоварват както при работа, това е близко до акъла!!! А и само на ръчна не може да се разчита в наклон, защото ти я дърпаш с определено усилие и я законтряш на това положение. Тръгне ли случайно да приплъзва, ако не си в колата да натиснеш спирачката, усилието си остава същото и колата си тръгва надолу като стой та гледай. Включването на първа предавка е допълнителна подсигурителна мярка, и то точно първа, заради голямото предавателно число. Така е записано и в ЗДвП, че това се прави при привеждане на МПС-то в покой! Тепърва някакви "експерти" ще откриват топлата вода! Айде нема нужда! Отговора на автора на статията е точен и ясен!
  • 61 Внимание

    1 8 Отговор
    Паркиране на скорост е опасно за новите евтини двигатели , където а Гренада е много слаб и може да прескочи зъб когато двигателя не работи и няма налягане на маслото
  • 62 FMC

    3 1 Отговор
    Не знам вредно или не е да се оставя автомобил на скорост, нп чреди няколко години на паркинга на Кауфланд една ме удари, щото колата и тръгнала по инерция и директно в моята кола. Да, вредно е, но за мен и застрахователя, дето плати щетите.

    Коментиран от #65

  • 63 Хайл

    2 0 Отговор

    До коментар #20 от "тоя":

    Коня му е женски и за това липсва ръчна...друго си е да има кола да знае къде е ;)
  • 64 Хайл

    5 5 Отговор

    До коментар #47 от "Инженера":

    Някой ти е продал диплома за инжинер май...виждал ли си дискова спирачка,барабанна а за лентова няма да те питам...само необразован човек не дърпа ръчната щото му "замръзвали дисковете" ако са ти скъсани жилата от НЕУПОТРЕБА смени си ги и я ползвай редовно...
  • 65 Хайл

    2 1 Отговор

    До коментар #62 от "FMC":

    Проблем е да оставиш автоматик на скорост без ръчна.в момента в който се оттече маслото в картера на кутията и колата тръгва...на автоматик първо се дърпа ръчната и тогава се оставя на положение "паркинг" защото има едни палци които я държат на паркинг и се получава натоварване в тях ако колата е под наклон и има вероятност да се счупят когато тръгнеш да включваш на задна или да тръгнеш напред
  • 66 Хайл

    6 1 Отговор

    До коментар #59 от "Кольо камиона":

    Сигурен ли си че камион от съвремените се оставя на скорост по желание и паркинг??? Ако не дръпнеш паркинга зумера ще ти продъни ушите и ще ти мига таблото в несвяст...сегашните камиони ако ги оставиш на скорост и ти падне въздуха ще го запалиш знаеш ли кога-на 36 май...автоматиците пък сами се изключват от скорост в момента в който загасиш мотора-ако не си на ясно попитай някой който кара голям камион...едно време се оставяха на скорост зил,газ и краз
  • 67 Някой си

    2 0 Отговор

    До коментар #52 от "onq s konq":

    Правилно. Затова на новите модели можеш да стартираш двигателя само ако си напуснал съединителя.
  • 68 Хайл

    5 0 Отговор
    Ако не е била нужна ръчната,то нямаше да е сложена в колата...сложете си на скорост колата и си дръпнете/натиснете ръчната спирачка...автоматика на ръчна и паркинг
  • 69 Ицо Багера

    4 0 Отговор
    Това трябва да послужи за важна информация, основно при младите шофьори - пример за това са множеството огънати улични лампи и мантинели по пътищата.Тоест използване, но не по предназначение.
  • 70 Иииу

    2 0 Отговор
    Моя Автоматик като го изгасиш на място на D става сам Р и като дадеш контакт пак показва D но стартера не тръгва трябва да преместиш на Р за да запали и в движение ако някак си включиш P си остава на D и когато спреш става на Р не ми е трябвало ръчна никога
  • 71 a m g

    4 0 Отговор

    До коментар #8 от "onq s konq":

    що дане му слагаш жиглата или го подпираш с тухла 4-ворка
  • 72 боико борисов

    3 1 Отговор

    До коментар #5 от "сектант":

    сиреч в коя секта членуваш моита тоиота не омазнява двигателя сигурен сьм и дачия не го прави това
  • 73 Иво

    3 0 Отговор
    По-опасно е,ако не е на скорост.
  • 74 селчо

    3 7 Отговор
    Тиквеници.На скорост по наклон без ръчна теглото на колата напъва мотора,усилието отива в лагерите на коляновия вал и мястото на контакта остава почти или напълно без масло.При следващо завъртане на мотора лагерите повличат.
  • 75 ДедоВиЯ

    8 1 Отговор
    Тва е една от най-големите дивотии за която съм чувал. Е па кво ша и стане на бангията като я оставяш на скорост? Отговор - нищо. От 40 год. го практикувам всекиденонощтно и неизменно на кви ли не таралясници, и проблеми никакви. Виж, зимата ръчна е па не опъвам. Особено след шпорене в кишавица и очаквани среднощтни минуси. Таа тема е определено за кифли. 1-во: "кво и къде беше ръчна, и къде да (си) я поставя"?.!
  • 76 hienata

    7 0 Отговор

    До коментар #19 от "правилно":

    Колеги, закона е един за всички, а той гласи: светлинен сигнал се подава при потегляне, спиране (не авариики, а десен мигач), при промяна на лентите на движение и при промяна на посоката на автомобила . Важно! Винаги при навлизане в кръгово кръстовище се движете в лентата, която сте заели преди навлизането му! Мигач се подава само при смяна на лентата или при излизане от кръстовището. С постоянно включен ляв мигач обърквате останалите които се движат в ляво от вас , ако сте в средна или дясна лента (пример кръстовището на 4-ти километър)
    Относно поставянето на скорост, не го правя никога , ползвам ръчна, не за друго, а защото обичам да запаля с дистанционното и да чакам вкъщи докато се затопли:))
  • 77 тра ла ла ла

    3 1 Отговор
    за двигателя не е вредно, вредно е за самата скоростна кутия и зъбчатките, но само ако има голям, среден наклон и колата се задържа на някоя от предавките, с изключение на задна предавка - на нея може ... и е най-добре да се оставя на задна предавка и дръпната докрай ръчна! ръчната се дърпа винаги докрай, за да може да освободи по-лесно дори и в тежка зима... самият наклон ще спомогне за освобождаването на ръчната за жилото... новите ръчни хуйни с бутон и тем подобни автоматики може и да запецнат в студа :) не разчитайте само на ръчна при голям наклон, понеже жилото може да се скъса точно в тоя момент :) и колата си потегля нанадолце :P може да се оставя и само на ръчка, но нека да е на задна предавка и то на равно! при наклончета се дава на задна с дръпната ръчна!!! запомнете го!!!

    Коментиран от #82

  • 78 тра ла ла ла

    2 0 Отговор
    аз първо дърпам ръчната докрай, за да притегне хубавката :) и после ръчкам на задна предавка... в тоя случай се разчита на ръчната и ако евентуално тя се скъса, то да се задейства спиране от забчатките на скоростната кутия... като може да се поспори дали да се слага на първа или задна предавка, в зависимост от наклона - надолу, нагоре :) на равно може на първа скорост и без ръчна, но е най-добре и двете :) а преди да запалите, то минавайте на свободна с дръпната ръчна и чак като запали колата, тогава ръчкайте на първа предавка като не забравяте ръчната спирачка :) понякога тя отпуска и се тръгва, но читава кола по принцип задържа и не може да се потегли :) та най-добре е да се оставя на скорост - първа или на задна с дръпната ръчна спирачка!!! това е :)
  • 79 Шаран БГ

    1 3 Отговор
    Ако машината е Вартбург, още по-малко Трабант, в никакъв случай не бива да се оставя само "на скорост". При Трабито не "опънеш" ли ръчната, не засучеш ли гумите към ската - върви го търси у дола. Викай Пешо ДеТе - то с трактора и стоманените въжета! У "Шкода 105 Л" имаше 6 /шест/ дълги и 3 /три/ къси жила !? Две /2/ от тях с различна дължина -за ръчната спирачка. Ежегодно поне един път вкарвах емулсия от моторно масло и коресилин със спринцовка и тънка медицинска игла между жилата и броните им и ги раздвижвах, докато от другата страна излезе чиста емулсия. И сега този" номер " го правя със "ФолЦвагена". Никакъв компромис - на равно на баир - три неща : на "първа" или "задна" в зависимост от наклона, ръчна спирачка и волана завъртян към бордюра, към баира, към ската !!! Жило не може да "замръзне", ако бронята му е здрава ! То просто клеясва, ръждясва , отказва да се движи, когато не се ползва регулярно и в един момент не иска да задвижи /когато най-много трябва /съответния чарк !!! Винаги на светофар опъвам ръчната, изключвам от скорост и освобождавам педалите !! Така ме е учил инструктор Симеон Кесарски в град Русе преди много години !!!
  • 80 тра ла ла ла

    2 3 Отговор
    за вреда по двигател, съединител, скоростна кутия може да се говори само, ако палите винаги с натиснат студен съединител и на първа или задна предавка или на която и да е предавка :) винаги се пали на свободна по принцип... но при загрята кола, с която сте джиткали допреди малко, то може да палните колата с натиснат съединител и както си е на първа или задна... но не е добре за съединителя :) оттам и за двигателя естествено :) затова ни учат винаги да палим на свободна с дръпната ръчна, ако си има наклон... та така :)
  • 81 тра ла ла ла

    8 0 Отговор
    едно време карах москвича (от новите) с дръпната ръчна и така близо 10км преди да се усетя :) понякога някои коли леко освобождават, но пак си има триене и се вдига пушилка :) мислех, че пушилката иде от ауспуха, но не било тъй :) читавите коли не освобождават и може да се усетиш навреме :)
    и последно да кажа - ръчкайте и двете ръчки :)
  • 82 Анонимен

    3 0 Отговор

    До коментар #77 от "тра ла ла ла":

    Точно за скоростната кутия и зъбните предавки е най-безвредно. Зъбното предаване е един от най-надеждните и дълготрайни видове механични предавки. Ако може да понесе ускорено потегляне под пълен товар от теглото и инерцията на автомобила, с всичките динамични пикове и вибрации, колко ще понесе в покой, когато трябва просто да удържи автомобила да не запълзи самоволно ?
  • 83 Анонимен

    1 0 Отговор
    Скоростните кутии, лагерите и предавките в тях, са така подбрани/проектирани, че да издържат на всички нормални и завишени натоварвания, действащи върху автомобила. В това число хората са предвидили и оставянето на скорост под наклон като въздействие върху кутията и двигателя. Не са толкова тъпи, че да ви конструират цял автомобил, а да не се погрижат за нещо такова!
  • 84 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 85 Цветан

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Емил":

    При такива коментари въобще не се учудвам, че в Пловдив са "най- добрите" шофьори.
  • 86 Максим

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Николай":

    Кутията на автомат няма как да остане зацепена на паркинг към мотора :)
  • 87 Аз...

    0 0 Отговор
    Мерцедес 2.5 чист дизел !!! Вечният мотор !!!
  • 88 EllLaby

    0 0 Отговор
    Cialis Vente Particulier levitra rachat Levitra Plus
  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 Сандо

    1 1 Отговор

    До коментар #19 от "правилно":

    Абе я честно кажи, колко си дал за книжката, ама честно! Левия мигач значи че се движи по кръга-абе верно ли??? А десен мигач значи сигурно, че се движи по квадрат!!! Егати шофьорите!!!
  • 91 Гошо с автомата

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Николай":

    по принцип винаги при паркиране минаваш на неутрална със спирачка, опъваш ръчната, пускаш спирачката да падне част от тежестта върху ръчната и включваш на паркинг.
  • 92 Бумер

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Емил":

    Ако ще завиваш наляво на кръговото, без мигач ли искаш дакараш, или и ти си вързан към електромера и пестиш ток ...
  • 93 Беля

    3 0 Отговор
    вредно е когато си паркирал и някакъв мухльо идва и те блъска отзат и ти заминава скоростната кутия добре,че я плати той иначе лошо му се пише
  • 94 Враца Баце

    0 0 Отговор

    До коментар #41 от "никси":

    От неграмотен човек акъл не вземам.