Все повече от автомобилите по родните пътища са оборудвани с автоматични скоростни кутии, които определено са по-комфортни при управление, но са и по-капризни. Некоректната работа на автоматичната трансмисия и по-конкретно "придърпването" при превключване на предавките е един от най-често срещаните проблеми. Той може да е следствие от няколко причини, за които ще ви разкажем сега.
Тампони на двигателя и скоростната кутия
Ако "придърпването" става, когато превключвате от неутрална на дирактна предавка или на задна предавка, то трябва да се проверят опорите на двигателя и трансмисията. Те са гумени и често пъти гумата се къса или омеква, което води до накланяне на агрегатите и оттам до неправилна и неравномерна работа.
Ниво на маслото
Колкото и банално да звучи, е много важно е да се обръща внимание на нивото на смазочната течност в автоматичната трансмисия. Специалистите отбелязват факта, че дори и 0.5 литра да липсват от оптималното количество на маслото в трансмисията, това води до сериозни проблеми, които бързо могат да се превърнат в необратими.
Прегряване
Изправната система за охлаждане на автоматичната трансмисия е от особено важно значение. При прегряване на работната течност много често колата започва да "тресе". Това се случва основно заради запушен радиатор на автоматика или термостат, който блокира в затворено положение. Първият случай се среща често при Ford Mondeo, например - автомобил, оборудван с шестстепенната трансмисия Aisin, а вторият - при модели на BMW със скоростни кутии ZF 6HP.
Датчик на двигателя
Неизправната работа на автоматика може да е следствие от повреда в някой от датчиците. Най-често се развалят датчиците на дроселовата клапа и този на EGR-а. Последният, за рециркулация на отработените газове, влияе на промяната на въртящия момент и оттам на електронния блок за управление на автоматика.
Електронен блок за управление
Електрониката, управляваща автоматика също може да е една от причините за неизправната му работа. Конструктивно той може да е като отделен възел, но често е част от "мозъка" на двигателя. При първия случай диагностиката и смяната са значително по-лесни и евтини.
Електромагнити
Електромагнитите или т.нар. соленоиди в хидроблока са една от най-честите причини за неправилна работа на автоматичната трансмисия. Най-много от тази повреда страда управляващият клапан за налягане на маслото. Именно той се поврежда най-често при "многострадалните" френски автоматици от семейството DP.
Хидроблок
Спадът в налягане на маслото в хидросистемата на автоматика води до често "придърпване" при смяната на предавки. Проблемът с повреда на хидроблока може да е следствие от прегряване на трансмисията, водещо до деформация на корпуса на въпросния блок.
Механична част
Превключването на предавки в хидромеханичните трансмисии се осъществява с помощта на блокировки на част от планетарните механизми. За това отговаря пакет от т.нар. фрикционни или лентови спирачки. Те могат да приплъзват - действие, което също води до "притрисане".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 onq s konq
Коментиран от #5, #6, #26, #31
10:06 28.11.2018
2 Eeee
10:15 28.11.2018
3 Кольо Дапа
Коментиран от #14
10:16 28.11.2018
4 ERTYUIOP
ЖИВОТА НА ПО НОВИТЕ ,ТЪПКАНИ С ЕЛЕКТРОНИКА НО И ПО ИКОНОМИЧНИ И БЪРЗОПРЕВКЛЮЧВАЩИ ВАРИАТОРНИ АВТОМАТИЦИ Е ОКОЛА 150 000 И ПОСЛЕ ИДВА НЕИЗБЕЖЕН СКЪП РЕМОНТ .
ТОЕСТ АВТОМАТИКА Е МНОГО ХУБАВО ПОЛЕЗНО СЪВРЕМЕНО И УДОБНО НЕЩО ЗА КОЛА В ГАРАНЦИЯ ДО 5 ГОДИНИ И ДО 150 000 КМ. КОЙТО НЕ ВЯРВА САМ ЩЕ СЕ УБЕДИ КАТО ОСТАНЕ НА ПЪТЯ.
Коментиран от #7, #11, #51
10:22 28.11.2018
5 Само Дъстър
До коментар #1 от "onq s konq":
Я да те видим ти как ще си вземеш Бмв 7 серия , X6 или X5 и като цяло повечето расови бмвта с ръчни скорости.Коментиран от #12, #20
10:25 28.11.2018
6 админ123
До коментар #1 от "onq s konq":
Той е за тея къде имат пари10:26 28.11.2018
7 Ала бала
До коментар #4 от "ERTYUIOP":
Ти щото последните 20години си сменял само чисто нови автомобили та твърдиш ,че се трошат...карай 124-ката автомат (факт здрава) и тва еКоментиран от #37
10:27 28.11.2018
8 гост
10:28 28.11.2018
9 Пръцко
Коментиран от #10, #23, #48
10:28 28.11.2018
10 Само Дъстър
До коментар #9 от "Пръцко":
Карай си мотопеда и не се обаждай!Коментиран от #13
10:30 28.11.2018
11 123
До коментар #4 от "ERTYUIOP":
Хе, хе. 150 000 ама от тези горублянските. При правилна поддръжка новите автоматици могат да изкарат и доста над 300 000 км. Ама като 90 % от колите в БГ са "нов внос", на 10 г. и на 150 000 км., карани от домакиня само до пазара. После такива като теб реват - счупи ми се типтроника на 153 000 км. Само, че ако направиш справка при производителя ще се окаже, че 10 - годишната бангия е поне на 500 000 км.10:34 28.11.2018
12 биенвист
До коментар #5 от "Само Дъстър":
Е да де - тия, дето си ги изредил, са точно представителна извадка за малкопишковци и селските им пръчки, ха-ха-ха10:35 28.11.2018
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 особено
До коментар #3 от "Кольо Дапа":
ако е А 170 CDI, там платките горът често и смяната им излиза към 4000 лв. След 6м. проблемите започват пак! Поздрави на сервиза за Мерцедес в София, до 9-то колено!Коментиран от #16
10:55 28.11.2018
15 BG citizen
Ти с коня как си? Можеш ли да го оправяш или той тебе те оправя?
Правописът ти е като на шведите от Пазарджик.
Аре дърпай каручката по-бързо и не се обаждай навсякъде, миндил.
11:01 28.11.2018
16 Кольо Дапа
До коментар #14 от "особено":
A и В класа не са Мерцедес! На А класата най-често и гори целия компютър и струва 4 бона.Коментиран от #22
11:06 28.11.2018
17 Гост
11:25 28.11.2018
18 Гост
11:30 28.11.2018
19 MMM
Коментиран от #21
11:31 28.11.2018
20 Академик Неделчев
До коментар #5 от "Само Дъстър":
Отдавна голямата тройка-БМВ,Ауди и Мерцедес почти не предлагат ръчни кутии.11:46 28.11.2018
21 гост
До коментар #19 от "MMM":
Браво, тъкмо се чудих каква барака караш и кога и сменяш някви неща. Извинявай ама нас кво ни интересува дъртия кочан дето го караш?Коментиран от #43
11:49 28.11.2018
22 газо
До коментар #16 от "Кольо Дапа":
Не говоря за компа на колата, а за този електронен модул дето управлява автоматика и се намира в самата скоростна кутия. Е в този блок има една платчица, която струва 3400 лв. Като сложиш труда и маслото, стават малко над 4000 лв. Честито на печелившите, в това число и на мен!Коментиран от #47
12:03 28.11.2018
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Киро
Минах над 100хил.км и не знаех къде се намира пробката на скоростната кутия!
За сведение когато го купих беше на реални 156хил.
Продадох го на един познат доктор който го кара безпроблемно още 8 години и след това го бракувал!
13:10 28.11.2018
25 DARK
Коментиран от #52
13:18 28.11.2018
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Бай Ганьо
15:53 28.11.2018
28 бат мишо
Тойота Старлет 1.3 ДЛ , вече 3 К мотор 4 ст автомат С НЕСМЕНЯНО И НЕДОЛИВАНО И НЕФИЛТРИРАНО МАСЛО 33 ГОДИНИ ВЪРВЯ и върви и днес НЕОТВАРЯН
Коментиран от #30
16:03 28.11.2018
29 бат мишо
по въпросния автомобил съм сменял за тея години - 1 преден десен носач , ЩОТО НАМЕРИХ 1 ОРИГИНАЛЕН викам ади стария държеше ,
2- водна помпа на 12 тата год експлоатация
3- четки на стартера - пилнах ени самарски
4- четки на динамото- пак самарски от 2.50 лв и после запояване
ФИЛТЪР маслен ДВГ НЕ СМЕНЯН щот доливах на 1000 км 400 гр ,което е заводския разход на ЧИСТО НОВА Шкода ...НАРОЧНО НЕ ГО СМЕНЯХ и наливах масло от 3 лв - беше ми бактисал а имах БМВ ,бях я купил за 400 ДМ - И ВИКАМ АДИ ДА Я СЧУПЯ ЗОРЛЕ -ади насело за каруца , като попътно тегли любимия Моско -тя самата 650 кг тегли Моско 1400 кг 200 километра- И ОЩЕ НЕ Е СЧУПЕН НИ АВТОМАТА НИ КОЛАТА-пс поцинкована ламарина е
16:11 28.11.2018
30 Бай Ганьо
До коментар #28 от "бат мишо":
Всичко добре, само дето не разбрах какво щеше да те сбърка да и сменяш маслото?16:40 28.11.2018
31 222
До коментар #1 от "onq s konq":
що да е за тея каде не могат да карат бе авер щото е три пъти по комфортно ли ???17:14 28.11.2018
32 ххл
17:22 28.11.2018
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 ЕКСПЕРТА
22:34 28.11.2018
35 майстора
Коментиран от #40
23:45 28.11.2018
36 незнайко
Коментиран от #38, #44
08:25 29.11.2018
37 Гост
До коментар #7 от "Ала бала":
Гроб на 30 години не искам, карай си го това 12408:50 29.11.2018
38 нервен
До коментар #36 от "незнайко":
"Кисело е това грозде" каза лисицата !!!!ти кола за какво си купуваш за да ходиш на състезание с нея или за да ти е удобно и комфортно!!! И между другото драгстерите не са ли с двустепенни автоматични кутии или се бъркам нещо някой майстор да разясни
13:29 29.11.2018
39 AISIN
Коментиран от #41
21:00 29.11.2018
40 0000
До коментар #35 от "майстора":
Центробежно налягане.япма бе.Коментиран от #42
23:47 29.11.2018
41 alfa 166
До коментар #39 от "AISIN":
Колега не знам как ти си минал 500000 км с Айсин кутия, но аз на моята Алфа смених 3 пъти маслото в кутията (Айсин 5ст) около 200 лв е с труда (Селениа м.) и още куп интервенции от баш майстори и накрая майстор Стефан от Варна я оправи колата да е жив и здрав човека само за 400лв : проблема беше в запушени соленоиди. Алфата беше на реални 185000км и тресеше зверски при смяна.10:49 30.11.2018
42 майстора
До коментар #40 от "0000":
Да прави го едно нещо дето му викат турбина (или балон в някой крайща на родината) вътре в камбаната на кутията дето за него се фаща венеца дето се върти от стартера ...кое не разбра13:32 30.11.2018
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 MMM
До коментар #36 от "незнайко":
Понеже питаш, та да ти отговоря. Много състезателни автомобили са с опция за автомат. Тези, дето ги гледаш с лопатките на волана, могат да са и автомат. Доста състезатели във Ф1 ( Кими със сигурност) предпочитат автоматът да сменя предавките при ускорение или нагоре, а състезателят да ги връща надолу. Причината е, че при ускорение компютърът е по-прецизен и не губи никакво време при достигане на максимално настроените обороти. Преди завой, обаче, компютърът е по-слаб при връщането, защото предавките се връщат по няколко накуп, както при моторите. Ама откъде да ги знаеш тези неща, по-добре да повтаряш думите на дядо ти, като е седял в Оремака и е коментирал коли на по ракия. Нищо против дядо ти, дано сгрееш...15:19 30.11.2018
45 никси
19:15 03.12.2018
46 леопард на егрек
19:24 03.12.2018
47 Niakoi
До коментар #22 от "газо":
И Аз изревах с 4000 .21:27 03.12.2018
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Ввв
11:59 02.12.2019
50 Оня със слона
07:45 06.02.2020
51 Гог
До коментар #4 от "ERTYUIOP":
Абсолютно вярно!!!09:57 06.02.2020
52 Ами
До коментар #25 от "DARK":
По лесно е да имаш номера на надин. Някой чух дал 7 к за кутия Волво. Ама на запад там имат пари. Моята скрап с 1 к става номер 1 моно инжекция бензин 😉10:02 06.02.2020
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Този коментар е премахнат от модератор.