9 Ноември, 2018 14:02 49 328 62

Как кола с автоматик да харчи по-малко?

  • автомобил-
  • автоматична трансмисия-
  • автоматик-
  • разход на гориво
Как кола с автоматик да харчи по-малко? - 1

За всички е ясно, че повечето автоматични скоростни кутии повишават разхода на гориво. Независимо от това дали са класически автоматици, роботизирани, секвенциални или вариаторни скоростни кутии, липсата на трети педал определено прави колата по-неикономична. От друга страна комфорта на шофиране е значително по-висок и повечето хора, освен ако не са от групата на т.нар. улични състезатели, определено предпочитат коли с автоматични трансмисии. Знаете ли обаче как да накарате кола с автоматик да харчи по-малко?

Да снижите разхода на автоматична кутия с 10-15% е напълно реално, като това зависи само от начина ви на шофиране. Първо трябва да знаете, че повечето съвременни автоматични скоростни кутии разполагат с няколко режима, като освен това са и от типа - самообучаеми. Ако изберете "екологичен" режим и карате автомобила си така дълго време, то трансмисията ще "свикне" със смяната на предавки на по-ниски обороти и ще прилага това си ново умение и в другите режими.

Ако нямате режими на автоматика и ако той не е самообучаем, то ще трябва да се справяте със ситуацията със собствени сили. Това означава, че ще трябва да си "играете" с педала на газта. Ако го държите натиснат до край, оборотите ще се вдигат много преди трансмисията да смени предавката. Ако обаче при достигане на около 2 000 об/мин отпуснете леко педала на газта, автоматика бързо ще превключи на по-горна предавка. Идеята е да държите кола в обороти не по-високи от 2 500 в минута. Именно тогава тя е най-икономична. Даже при старт от светофар отметката на оборотомера не трябва да превишава цифрата 3.

Ако се движите извън града, трябва да знаете, че най-икономичната скорост е 80 км/ч. На магистрала обаче подобна скорост е твърде ниска и за оптимален разход на гориво не трябва да превишавате 120 км/ч или отново да следите оборотомера, който трябва да е между 1500 и 2500 об/мин. За целта не натискайте рязко газта. При "кикдаун" разходът на гориво се увеличава драстично. Ако следвате тези правила, то може да пристигнете от точка А до точка Б с десетина минути по-бавно, но можете и да намалите разхода на гориво и с до 20%.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ванката

    137 17 Отговор
    аз ще ви кажа най-икономичния начин на шофиране като си стои в гаража...
  • 2 onq s konq

    157 14 Отговор
    като освен това са и от типа - самообучаеми.

    Да ама на моито беенве тамън я обучим и тя фане та се строши

    Коментиран от #49

  • 3 пет нула ве осем

    64 9 Отговор
    еми пробвах ама не мога да го науча тоя мустанг проклет да падне под 20
  • 4 Петко

    57 9 Отговор
    Как да накарам Тундрата ми да падне под 10

    Коментиран от #9, #23, #25, #60

  • 5 някой

    53 8 Отговор
    Не са самообучаеми а адаптивни.

    Коментиран от #26

  • 6 Гост

    22 5 Отговор
    Гледам да ловя зелена вълна на светофарите. Най-добър режим има между 1800-2000 об/мин. За автоматик трябват минимум 150 к.с.Комбинирано каране с 2.23 л. двигател - 8.5 л/100.

    Коментиран от #8

  • 7 някой си

    39 4 Отговор
    От около 10 години карам автоматик, проблем с разхода нямам. Има случаи когато казвам на колеги , че на ниски обороти е по-икономично - те ме гледат учудено.
  • 8 куку руку ку

    23 4 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    Ела във Варна и винаги ще караш на зелена вълна... след 5-тото 6-тото превключване на светофара.
  • 9 Емил

    32 7 Отговор

    До коментар #4 от "Петко":

    Мини на газ! Няма да ти пука колко харчи!
  • 10 Буко Баламата

    30 4 Отговор
    Много говорихте и нищо не казахте!!
  • 11 onq s konq

    34 76 Отговор
    Автоматика харчи ПОНЕ СЪС ЛИТЪР ПОВЕЧЕ на 100 от ръчката ПО ПРИНЦИП и никакви "хитрости" не могат да компенсират напълно факта.Да не говорим пък че автомата е НЕСРАВНИМО ПО-ЧУПЛИВ от ръчната скор кутия,както и ПО-СКЪП ЗА ОБСЛУЖВАНЕ/за редовна смяна на масло и евентуален ремонт говоря/.БМВ-то ми е с ръчка/дизел-200 коня/ и харчи комбинирано едва 6,6л/100 при ЗДРАВО КАРАНЕ,както е и по данни на завода.А това че някой твърди че ръчката била "смърт" за натовареното градско каране-това са ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ...на търкалета:)

    Коментиран от #12, #17, #22, #24, #48

  • 12 Емил

    20 12 Отговор

    До коментар #11 от "onq s konq":

    Интересно колко разумно мислиш за скоростната кутия, пък караш дизел! Да не би да имаш раздвоение на личността или знанията ти за скоростните кутии е запълнило цялото време и не си могъл да научиш нещо за моторите?!

    Коментиран от #14, #15

  • 13 onq s konq

    21 17 Отговор
    Само да допълна че испуснах беенвето ми е 230 коня по дукументи ама не искам да ви лъжа та затва казвам 200 щото май горе-доле толко са останали живи

    Коментиран от #42

  • 14 onq s konq

    23 4 Отговор

    До коментар #12 от "Емил":

    То и доктора оня ден подрече нещо за раздвоение ма ас си мислех че стаа вапрос за комшииката нещо ...
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 гкйгх

    39 8 Отговор
    Не знам под кой камък е живял автора на тая статия, но разхода на съвременните автомати е толкова пренебрежимо по-висок отколкото на колите с MT, че направо не си струва да се споменава, че има разлика.
  • 17 БМВ

    22 4 Отговор

    До коментар #11 от "onq s konq":

    Когато не се обслужва автоматка ще се счупи разбира се но това не означава че не е най доброто
  • 18 Муха

    16 20 Отговор
    Автомата е за лаици...
    PS Що ме цензурирате бе скопци?!
    Нема да заработите стинките от рекламодателите ли? Уж статийка пък юруж народе не остана? Въх продажно просто семе...
  • 19 vasik atanasova

    11 37 Отговор
    когато колата се кара на ниски обороти
    се скапва двигателя от самите вибрации
    това се отнася най вече за автоматиците и са малолитражните
    двигателчета

    Коментиран от #28

  • 20 vasik atanasova

    10 24 Отговор
    когато колата се кара на ниски обороти
    се скапва двигателя от самите вибрации
    това се отнася най вече за автоматиците и са малолитражните
    двигателчета
  • 21 Bg citizen

    12 1 Отговор
    А за вариаторът защо не каза нищо Славчев?

    Коментиран от #34

  • 22 Гост

    45 6 Отговор

    До коментар #11 от "onq s konq":

    Ти пък защото караш в големия град Добрич и си тръгнал да ни обясняваш колко добре било ръчката. Само, че веднъж като се качиш от ръчка на автомат и забравяш за ръчката - говоря за София, където 2 часа на ден в задръстванията те карат да намразиш ръчките!

    Коментиран от #40

  • 23 Saguaro

    9 1 Отговор

    До коментар #4 от "Петко":

    10 мили на галон ли?
  • 24 Келера

    13 3 Отговор

    До коментар #11 от "onq s konq":

    Ти уж си с коня,пък видиш ли- от ръчки и автомати разбираш.Ццццц... ти да видиш "КОН"
  • 25 Дъртият шофьор

    12 0 Отговор

    До коментар #4 от "Петко":

    Това разхода на "празен ход" на място без клима ли е?
  • 26 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "някой":

    е ти пък сега, такива сложни думи за журналята ;)
  • 27 Галош без БМВ

    30 4 Отговор
    Много от съвременните автоматични трансмисии предоставят по- добро ускорение и по- нисък разход от ръчните- с два съединителя и по- вече предавки превключването е по- бързо и режима на движение е по- равномерен и прецизен.

    Коментиран от #29

  • 28 Антон 1

    8 2 Отговор

    До коментар #19 от "vasik atanasova":

    И се певцаква ДПФ !
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 vasik atanasova

    4 6 Отговор
    точно както и маховика
    на дизелите особено
    ама виж ги
    хем не разбират хем минуси слагат
    евала разбираш от коли
    респект
  • 31 vasik atanasova

    3 6 Отговор
    точно както и маховика
    на дизелите особено
    ама виж ги
    хем не разбират хем минуси слагат
    евала разбираш от коли
    респект
  • 32 vasik atanasova

    2 5 Отговор
    точно както и маховика
    на дизелите особено
    ама виж ги
    хем не разбират хем минуси слагат
    евала разбираш от коли
    респект
  • 33 асддса

    34 0 Отговор
    Е те тези правила са за всякаква скоростна кутия, не само при автоматик. Карай по-плавно и внимателно и колата харчи по-малко, независимо с каква скоростна кутия е.
  • 34 ватикан асасин

    1 2 Отговор

    До коментар #21 от "Bg citizen":

    Казал е, ама някой не е прочел
  • 35 Путкин

    21 2 Отговор
    Колата ми е със 7джи троник скорости 3200кубика и 224коня, дизел и гори 8/8,5л. Джипа ми бензин 7ск 5000куб 389кс и гори 25л. На женами джипчето е бензин 9ск и гори 9л. Всички са автоматици с двоен съединител. Имам и едно BMW 528 бензин, ръчка 193кс и гори около 15л. Всичките съм ги засичал на градско каране. Незнам кое е по икономично, но автомата е по удобен. В София и Пловдив има ужасни задръствания и ръчката ме изнервя иначе по магистралата е без значение дали е ръчка или автомат. Абе както е казал народа: Кеф цена няма! Ама излиза скъпо!

    Коментиран от #44

  • 36 Така е

    15 0 Отговор
    Ниски обороти и плавни движения водят до нисък по нисък разход, високи обороти и резки съзтезателни движения до по висок, каквото и да е машината.
  • 37 Преминаващ

    16 5 Отговор
    Аз съм с електричка, вие се оправяйте кой бил с ръчка, кой без пръчка. :))
  • 38 Монтьора

    8 1 Отговор
    Все разбирачи бе,мале,мале
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Бони

    28 3 Отговор

    До коментар #22 от "Гост":

    В София всички сте професори това е ясно и вярно.Но също така е вярно,че по-усрана столица в Европа няма.

    Коментиран от #41

  • 41 Гост

    16 1 Отговор

    До коментар #40 от "Бони":

    Това какво общо има със статията? Пък и не е нужно да си професор, за да може да напишеш правилно думата "Осран". Все пак да ти напомня, че темата е за автоматици, а не за омраза към София.
  • 42 Елка

    3 2 Отговор

    До коментар #13 от "onq s konq":

    Какво значи,,бееНвето”?
  • 43 ДИИИ

    3 2 Отговор
    АЗ СЪМ С КОНЯ И КАРУЦАТА, ОПРАВЯЙТЕ СЕ !
  • 44 Само да кажа

    18 1 Отговор

    До коментар #35 от "Путкин":

    Имам няколко забележки. Колата ти не е 3200, а 3000 кубика. 7G tronic е обикновен автомат, не с двоен съединител. Джип 5 литра 389 трябва да е атмосферен, което означава БМВ или Мерцедес от старите генерации - отново обикновен автоматик.
    9 скоростната кутия на жена ти на джипа най-вероятно също е обикновен автоматик.
  • 45 СВТ

    7 1 Отговор
    Автомата е много удобен за всичко.Отпускаш леко газта и после леко натискаш и винаги си в максимален въртящ момент ,особено1200 2500. Двигател 2000 куб 140 коня о по лека кола.В задръстванията е супер не те болят краката.Ако тръгваш и пускаш само спирачката без газ и после леко подадеш много по бързо се ускорява.Разход с климатик 8-9
  • 46 стефчо

    15 6 Отговор
    Вече отивам към 50 г и за мен най-добрата кола е автомат.Като по-млад и аз се надъхвах за разни ръчки и три педала и дрън-дрън. Истината е автомата в днешно време,никой нормален не иска докато шофира да ръчка постоянно!

    Коментиран от #56

  • 47 Morgoth

    7 0 Отговор
    С уговорката, че ниския разход и спортното каране са несъвместими - като искате хем да е автомат, хем да гори малко - CVT. На магистрала поддържа 1000 оборота и не ги вдига докато не натиснеш педала на газта. И като цяло плавното каране гори по-малко, рязкото и агресивното газ-спирачка гори повече. Всеки сам си избира кое му е кеф и кое му е по-важно.
  • 48 Morgoth

    6 3 Отговор

    До коментар #11 от "onq s konq":

    Това е вярно за всички съвременни екстри. Също толкова вярно е, че всяка една от тях те улеснява и един път като и свикнеш не искаш да се връщаш назад. Аз се качих на автомат преди 3 години, защото мощен хибрид с ръчка няма. Тогава за мен автоматика беше именно 5000 лева отгоре и допълнителен разход на гориво за нещо без което мога спокойно да живея. Днес не мисля така и макар да вярвам, че ще си припомня много бързо как се кара ръчка - не искам.
  • 49 Ебати бенвето

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "onq s konq":

    Егати бенвето :D
  • 50 гощо

    4 2 Отговор
    Ей сА сЕдам и ше мислим как да спестим 2 литре за 100километра ей са почвам умуването тцтцтцттцтц...
  • 51 гост

    8 1 Отговор
    Колата ми не харчи нищо когато ползвам колело.
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Минаващ от тук

    4 1 Отговор
    Статията е точно според мен. Точно така се държи.
  • 54 Driver

    6 2 Отговор
    Как и да го караш автомата си руча повече ...
  • 55 никси

    4 2 Отговор
    а можели някои да ми каже защо новите автомобили с механичнискорости е поскьп от тези с автоматични като толко разбирате колеги
  • 56 никси

    2 5 Отговор

    До коментар #46 от "стефчо":

    небои се стефчокато станеш на 70 то тогава и педали и волан няма да ти трябва бе тогава ставаш космонавт
  • 57 никси

    3 1 Отговор
    много нови автоматици имат електонен блок грьмнели грамнал вие джоба от опит гознам и сам го испитах на мои грьб една торба спари бате бате кьтатмивки у сервизо какокако пада ти тиквата
  • 58 ЕКСПЕРТА

    3 1 Отговор
    ПРЕДИМСТВОТО НА АВЕТЕТО Е ЧЕ ДЪРЖА МАЦКА ЗА ПУТЕТО,И СИ КАРАМ С БЕМВЕТО И ХЕМ СИ ПИЯ И КАФЕТО
  • 59 Тръмп

    3 3 Отговор
    Ало Булгаристана,защо в САЩ,Япония,Канада има само автоматик?-защото японците са прости и неикономични ли??Там дори карането на ръчни се счита за опасно защото се кара с една ръка когато държиш ск.лост,а Мутрандия катилите карат постоянно с ръка дясна на лоста,а после защо били на първо място в света по катастрофи??
  • 60 Като я вържеш да те дърпат ще харчи под

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "Петко":

    Като я вържеш да те дърпат ще харчи под 10
  • 61 Дръндрън

    0 0 Отговор
    Аз съм над 70г. и от над 30 г. карам само автоматици: Опел Омега, две Хонди бензин CRV Audi Q5, BMV x4 и сега BMV x1 хибрид плъгин. Само глупаци карат с механични, освен ако не могат да си позволят хубава кола. Писачът на статията МНОГО тенденциозно я започва, нищо не разбира от новите технологии.

    Коментиран от #62

  • 62 Дънов

    0 0 Отговор

    До коментар #61 от "Дръндрън":

    Ръчните скоростни кутии освен,че са по-лесно за подръжка,ако въобще има нужда от това,а са и по удобни за зимно каране в планината!Тогава можеш да избираш определена предавка и можеш да излезеш от преспа или да изкачиш голям заледен наклон,стига и да с хубави зимни гуми!
    Тогава си личи кой е майстор!