ФАКТИ.БГ

Разни автоматици и техните съкращения

Публикувана: 3 Юли, 2019 15:21
21 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 27327
Разни автоматици и техните съкращения
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.1 от 34 гласа.

DSG, EAT, CVT - зад тези на пръв поглед еднакви съкращения се крият агрегати с доста различни технологии. Всички те са автоматизирани трансмисии, но действат по различен начин. Ето и какво означават съкращенията на някои от най-популярните автоматизирани скоростни кутии за автомобили.

DSG

Абревиатурата DSG разшифрова като Direct Shift Gearbox, което най-общо казано означава трансмисия с непосредствено превключване на предавките. Тези роботизирани скоростни кутии се използват от концерна Volkswagen.

EAT

EAT или Efficient Automatic Transmission (ефективна автоматична трансмисия) е класически хидромеханичен автомат, монтиращ се на модели от марките Peugeot, Citroën и DS. От известно време с подобни скоростни кутии се оборудват и новите модели на Opel, които станаха част от PSA.

EDC

EDC означава Efficient Dual Clutch (ефективно двойно сцепление). Тези роботизирани скоростни кутии се монтират на автомобили с марките Renault и Dacia. Разработката им е дело на компанията Getrag (сега известна като Magna PT).

DCT

Още една абревиатура, под която се крие роботизирана трансмисия с два съединителя. DCT е съкращение от Double Clutch Transmission и е съвместна разработка на алианса Hyundai/Kia и германската фирма LuK.

CVT

Това е вариаторна скоростна кутия, а съкращението CVT идва от английското Continuously Variable Transmission. В превод - безстепенна скоростна кутия. Вариаторните трансмисии са особено разпространени при японските автомобилни производители.

DKG

DKG или Doppel Kuplung Getreibe представлява робот с два мокри съединителя, монтиращ се на някои модели на BMW и MINI. Основният недостатък на тази трансмисия и, че не може да предава въртящ момент по-висок от 300 Нм.

TCT

TCT (Twin Clutch Transmission) е суха роботизирана трансмисия, разработена от Fiat Powertrain Technologies. Такава скоростна кутия се среща на хечбекове като Alfa Romeo MiTo и Giulietta.

PDK

Роботизирана трансмисия с мокри съединители. Монтира се на автомобилите с марка Porsche, а съкращението PDK означава Porsche Doppel Kuplung. Има варианти както със седем, така и с осем предавки.


Поставете оценка на статията:
Оценка 4.1 от 34 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Сектант
1 Отговор
Дъстъра има уникална кутия,и на две предавки да включи пак върви и не се чупи,защото приплъзва и си избира оптималната,стига кардана да издържи.

Коментиран от #10


Оценка:
-30 +16

Ванката
2 Отговор
Любопитно и интересно материалче, благодаря

Оценка:
-5 +25

внтаго
3 Отговор
Факти, в последните две статии НЕ могат да се въвеждат коментари огледайте си сайта !?

Оценка:
-7 +9

сектант
4 Отговор
EDC винаги е била най-добрата и оптималната за работа

Оценка:
-6 +3

Бай Стою касапина
5 Отговор
Нищо не пише за автомата на Мерцедес.

Коментиран от #6


Оценка:
-0 +14

AUDI
6 Отговор

До коментар #5 от "Бай Стою касапина":


MCT или multi cluch много добър автоматик . На PSA между другпто се казва ETG НО НИЩО. Статията е добра

Коментиран от #7


Оценка:
-2 +4

AUDI
7 Отговор

До коментар #6 от "AUDI":


Другия автомарик на Мерцедес e 9G tronic преди беше 7 или иначе казано автоматик с 9 предавки и един съединител

Оценка:
-1 +6

Ироничен
8 Отговор
И никъде не пише кой е по-чупливи и колко пари излиза ремонтът.

Оценка:
-5 +12

Анте Г.
9 Отговор
На днешно време никой не иска да превключва май..? Срамотааа...

Оценка:
-4 +13

ауди а8
10 Отговор

До коментар #1 от "Сектант":


къде го буташ тоя недодялан дъсър то е супер зле 2 рото поколение е уж нещо променено то все едно да караш трабант и трабант делукс с две думи казано си остава боклук с главно б

Оценка:
-7 +19

11
Този коментар е премахнат от модератор
Townboy
12 Отговор
Аз обичам да ръчкам скорстния лост. С автоматика не усещам че шофирам.

Оценка:
-4 +10

Големия Мовър
13 Отговор
А ЩЩД на кой автоматик съкращение е?

Оценка:
-0 +1

Трън
14 Отговор
Това не е вярно. DSG, Рено Куикщифт, ПСА мехатроник , Фиат Селеспиид на МБ и БМВ забравих имената са едно и също нещо. Всички са на Манети Марели. Автора не е много наясно. Любопитното е че помпите им са български.

Оценка:
-0 +4

бай онзи
15 Отговор
цяла статия за автоматици, нито един написан... еваларка :)))))) Абе правите ли изобщо разлика между робот-ръчка с двоен съединител и автоматик или само си драскате простотии? За един прЕАтел питам...

Оценка:
-0 +5

qwerty
16 Отговор
722.6xx е класиката

Оценка:
-0 +1

Гост
17 Отговор
DSG и CVT да се избягват

Коментиран от #20


Оценка:
-2 +3

майстора
18 Отговор
TH180 или TH400 !!!! На това се вика автоматик друго не ми хвалете

Оценка:
-0 +1

гощо
19 Отговор
Добрите кутии са на немската марка ZF! Не ги събаря никакъв въртящ момент,най надеждни за мощни дизелови коли! Срещат се в всякакви марки! АУДИ,БМВ,Ланчия са тези в които аз лично съм ги карал.Виждал съм в Пежо!

Оценка:
-0 +0

Тодор
20 Отговор

До коментар #17 от "Гост":


Точно CVT са едни от най-добрите скоростни кутии...

Оценка:
-1 +0

Венци
21 Отговор
DKG били само до 300nm. Интересно тогава, защо бмв ги използва масово в модели с по 450-500 nm ( примерно с двигатели N54/N55) и също в М3 (Е9х) с V8 двигател?

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Симеон Дянков
Бившият финансов министър Симеон Дянков коментира пред бТВ референдума във Великобритания
Брюксел ни оставя на самотек след Брекзита. Има си по-големи грижи"

Още бисери