Собствениците на автомобили са сигурни, че през зимата акумулаторът на автомобила изпитва трудности, тъй като по време на студения сезон се изразходва повече енергия за стартиране на двигателя. Някои шофьори смятат, че инсталирането на нова батерия с повече капацитет от предишната може да реши проблема.
Съвременните модели автомобили обаче не са предназначени за такива модификации, което може да доведе до бързи повреди. Според портала AvtoVzglyad производителите са започнали да снабдяват генератора, който зарежда батерията, с отделен блок, който регулира зареждането на батерията не до 100%, а до 80%.
Това е така наречената BMS (система за наблюдение на батерията). Именно тя е причината за неизправности, защото оставя саморазредения голям акумулатор постоянно да се разрежда, което води до неговия бърз отказ.
Освен това си струва да припомним, че много съвременни високотехнологични автомобили няма да се съгласят просто да „приемат“ нова батерия без дълги и сложни съпътстващи машинации. В тази връзка инсталирането на по-мощна батерия в съвременната кола няма да бъде решението на проблемите.