ФАКТИ.БГ

Двигателите на какви коли трябва да се загреят преди потегляне

Много собственици все още се чудят дали е необходимо да се загрява двигателят на съвременна кола

Публикувана: 23 Ноември, 2020 11:08
191 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 91844
Двигателите на какви коли трябва да се загреят преди потегляне
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4 от 176 гласа.

Като начало двигателят се счита за напълно загрят, когато всички течности достигнат работна температура. Тук отбелязваме, че охлаждащата течност се загрява най-бързо, а заедно с нея и буталата, цилиндрите и главата. Но маслото в мотора се загрява много по-бавно. Да не забравяме, че смазочната течност се сгъстява на студа и отнема време, за да възвърне своите смазочни свойства. В резултат на това след стартиране двигателят работи „на сухо“, механичните загуби се увеличават рязко и по стените на цилиндъра се образуват триения.

Съвременните двигатели обаче не трябва да се загряват. Това се дължи преди всичко на екологичните изисквания. Но не забравяйте, че ресурсът на новите двигатели не е като старите агрегати и надеждността им понякога не е толкова голяма. Спомнете си например двигателя на CDNC TSI EA888 на Volkswagen Group. Поради факта, че върху стените на цилиндрите му се нанася твърде тънко защитно покритие, то с времето се изтрива. А сухият контакт на буталото със стената на цилиндъра води до по-бързо износване. Това постепенно осъжда двигателя на основен ремонт. Затова е по-добре да загреете такъв агрегат преди пътуване.

Германците произвеждаха двигателя от 2005 до 2011 г. и го инсталираха на модели, които все още са доста популярни на нашия вторичен пазар: Volkswagen Golf, Passat B6/B7, Passat CC и Tiguan.

Но това съвсем не важи само за коли на Volkswagen. Повечето производители предлагат мотори с различна степен на надеждност и такъв сложен агрегат трябва да работи разумно. Факт е, че по време на дълъг престой (особено при замръзване) турбината се охлажда, маслото се утаява и работните повърхности изпитват дефицита на масло при първоначална работа.

Следователно, ако стартирате такъв двигател и подкарате колата веднага, турбината ще се износи по-бързо. Всъщност след 2500 оборота в минута "охлювът" се нагрява рязко, тоест има термично разширение на материалите. При такава внезапна промяна на температурата възелът изпитва огромен стрес. Така че, ако не искате да отпишете турбината рано-рано, първо загрейте двигателя и не ускорявайте през първите километри. Тази препоръка се отнася особено за повечето турбо мотори на Renault, компресорните двигатели на Skoda, както и за корейския двигател T-GDI.

И накрая, не забравяйте да използвате качествени масла, особено ако имате алуминиев блок. В крайна сметка такъв мотор се страхува от студен старт. Спестяването на пари от качествена смазка може да доведе до факта, че устройството ще се износи значително по-бързо. Това постепенно ще доведе до преждевременен основен ремонт.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4 от 176 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
реалистъ
1 Отговор
На колите от преди 50г.

Стига глупости сте писали. Палиш и тръгваш.

Коментиран от #2, #5, #33, #40


Оценка:
-282 +116

Читател
2 Отговор

До коментар #1 от "реалистъ":


Точно така. Палиш-тръгваш, палиш-тръгваш. И след 70-80 000 км. - хвърляш и купуваш ново, нали?

Коментиран от #4, #63, #64


Оценка:
-87 +381

Румен
3 Отговор
Да така правя. Паля колата и се връщам да яда мекици и пия винце. След час аз и колата сме загрели за подвизи. Така правете щото всички стълбове неса нивелирани

Коментиран от #126, #155


Оценка:
-58 +196

Котака
4 Отговор

До коментар #2 от "Читател":


И какво? Трябва да ти дишат миризливия таралясник сутрин?Щото трябвало да се подгрява ...това да не ЗИЛ.

Коментиран от #7, #41, #77


Оценка:
-218 +120

Зависи кой
5 Отговор

До коментар #1 от "реалистъ":


я е плащал! И кой колко мозък има!Всеки двигател е добре да загрее поне пет минути/минимум/ за дизела е задължително освен ако ,не ти го е купил тате,и има много пари....За служебните,не коментирам...

Коментиран от #24


Оценка:
-51 +211

Гост
6 Отговор
Не е нужно да го "загряваш" на място, а е нужно особено в студена сутрин да поработи на място за 30 секунди до минута, за да започнат да циркулират всички течности и да се изгладят начални колебания. След това не караш с повече от 2000 оборота докато не стигне нормална температура.

Коментиран от #10, #14, #15, #34, #73, #118, #152, #164


Оценка:
-21 +455

Читател
7 Отговор

До коментар #4 от "Котака":


Като потеглиш, колата ти спира да пуши? Като караш незагряла кола, тя консумира много повече гориво - съответно и пуши много повече.

Коментиран от #28, #42


Оценка:
-18 +100

Гост
8 Отговор
Всъщност, на двигателите с компресори, както и тези с автоматични скоростни кутии. Както е отбелязано, идеята е да се загрее смазочната течност, за да работят агрегатите в нормално състояние. Не е проблем да се тръгва веднага, стига да не е навик.

Оценка:
-14 +88

111111
9 Отговор
Двигателя загрява в движение а не на място. Да чакаш 5 минути да ти загрее на място, трябва да те пратят в лудница. 10-15сек. на място, колкото да се качи маслото и да смаже частите и си готов. На място и 10мин. да чакаш, няма да загрее и на 40градуса а какво остава на 90.

Коментиран от #12, #49, #78, #83, #120, #172


Оценка:
-97 +191

Хипермен
10 Отговор

До коментар #6 от "Гост":


Точно така

Оценка:
-12 +61

hmhmhm
11 Отговор
"възелът изпитва огромен стрес" - приятел, как се справи с този сложен превод, помогна ли ти някой?

Коментиран от #110


Оценка:
-17 +70

Зил
12 Отговор

До коментар #9 от "111111":


Зимно време е добре ДВГ да поработи поне 1.2 мин преди голфаджията, а3йкаджията, бмв 3йкаджията или хондаджията да се изстреля с пълна газ към червеното на следващия светофар и да набие рязко спирачки. 🙂

Оценка:
-10 +163

DARK
13 Отговор
Аз си паля , чакам цигарка време да отлепи стрелката за температурата и да мине 2-3 деления и си потеглям без да създавам стрес на мотора докато не стигне работна температура. Все пак 300 000 + km без драми по мотора се постигат с малко мисъл.Милионниците за които все се говори като единици автомобили са обикновенно Таксита или Служебни коли които за разлика от останалите работят почти постоянно и няма вариант да врътнеш ключа и да е сух цилиндъра.

Коментиран от #51


Оценка:
-24 +168

00000014
14 Отговор

До коментар #6 от "Гост":


Малко хора, го знаят това. Не разбират, че най-добре е да се постигне оптималната температура максимално бързо, но без форсаж, а с минимално натоварване. А иначе ми е много развеселяващо, когато видя някой на 10 градуса да подгрява половин час ....

Коментиран от #96


Оценка:
-21 +156

да така е
15 Отговор

До коментар #6 от "Гост":


именно

Оценка:
-7 +36

Тра ла ла
16 Отговор
Охладителната течност се загрява от триенето на буталата в цилиндрите доколкото ми е известно ! какви са тия първо се загрявала течността, а с нея бутала и цилиндри ?

Коментиран от #18, #38, #80


Оценка:
-95 +21

Провинциалист
17 Отговор
Ники Лауда казваше-палиш,работа на място 1 мин.,бавно100м.на първа,100м.на втора,сто метра на трета,сто метра на четвърта и след това нормално каране.

Коментиран от #119


Оценка:
-18 +139

Ей драскачо
18 Отговор

До коментар #16 от "Тра ла ла":


Двигателя загрява най вече от изгарянето на горивото.

Коментиран от #52


Оценка:
-4 +126

що ли
19 Отговор
На спортните.

Оценка:
-2 +21

незнайко
20 Отговор
(Публикувано във факти.бг: Така че, ако не искате да отпишете турбината рано-рано, първо загрейте двигателя и не ускорявайте през първите километри.)
И как да стане това когато караш градско и отиваш до супермаркета да напазаруваш ??? По тази логика всички двигатели с ТУРБИНИ трябва да са на трупчета през зимата и да не се ходи до магазина с КОЛА !!! Нещо куца в тази статия .

Коментиран от #54


Оценка:
-51 +20

Ахахахахахха
21 Отговор
Извод купете си японска и си гледайте живота. Ще робувам на германеца точно никога.

Коментиран от #55, #87, #159


Оценка:
-62 +103

незнайко
22 Отговор
Какъв е извода от коментарите дотук ? Карайте коли с АТМОСФЕРНИ двигатели за да нямате тези проблеми през ЗИМАТА !!!

Коментиран от #26


Оценка:
-14 +115

Хулиган
23 Отговор
Иди в Германия и сутрин запали и загрявай на място и ще видиш искри по пладне! Ток ще те хване! До 5 минути полицията е до теб и директно пишат!

Коментиран от #25


Оценка:
-36 +104

Kevin
24 Отговор

До коментар #5 от "Зависи кой":


Пишеш глупости. Карам служебна с 1.6 HDI. Не се паркира в гараж, паля и след 20-30 секунди тръгвам. Сега е на 327'000, не гори масло, турбото е още читаво. Какво повече да искаш от кола която чисто нова струва 28'000 лв.

Оценка:
-15 +79

Пламен
25 Отговор

До коментар #23 от "Хулиган":


И друго за Германия мога да ти кажа. НИКОГА не сменяй сам спукана гума на аутобана! Слагаш триъгълник, после жилетка, и накрая звъниш на пътните служби и чакаш извън мантинелата идването им. Също така гьотеря да се ползват аварийни светлини може да забравиш. Спираш на кофти място : не ги пускаш. В случай че ги пуснеш, след 15 минути идва полицията да види какво става. Те го приемат че щом си на аварийни дълго време нещо ти е прилошало. От личен опит го казвам.

Коментиран от #84, #146


Оценка:
-8 +103

Каращ атмосферен бензинов двигател
26 Отговор

До коментар #22 от "незнайко":


Аз имам и карам VW Bora 2.0 с бензинов атмосферен двигател от 5 години и 7 месеца. Първите две зими, след запалване на двигателя го оставях да работи на място около 2 минути, а в много студени дни и повече. Но в следващите зими до ден днешен паля и след 5-10 секунди потеглям. Двигателят е на 219 000 км. и съм доволен от работата му. Единственият му недостатък е горенето на масло, което го има при много двигатели от този вид.

Коментиран от #56


Оценка:
-13 +33

Тодор
27 Отговор
Хора, вземете си 2 коли. Турбодизел, автомат, за извън града и когато е по- топличко и атмосферка, бензинка, ръчка, за града и до супера. Последната, запазена, върви на цената на турбото.

Коментиран от #57


Оценка:
-17 +58

Котака
28 Отговор

До коментар #7 от "Читател":


Именно, сутрин пред нас е ад. Вместо да поработят минута-две и да тръгват, палят си дъртите кочини и стоят .Единия стои в нея по 20 минути,друг един мърляч седи до колата и пие кафе и пуши цигари.. квартала мирише на нафтова печка....за такова" подгряване" такава глоба отнася в някоя бяла държава, ще му държи влага цяла година.

Коментиран от #39, #70, #103, #105


Оценка:
-33 +97

29
Този коментар е премахнат от модератор.
2107 на LPG
30 Отговор
Специално моята ,която е вървяла изключително САМО на LPG...
"Научил" съм я да пали даже и в студа -направо на газ,но ЗАДЪЛЖИТЕЛНО поне минута -две я оставям да си поработи на около 2000 об. -иначе рискувам при тръгване и натоварване на мотора да ми "замръзне" изпарителя ...

Коментиран от #32, #186


Оценка:
-6 +49

Добрин
31 Отговор
Не ми е ясно дизел на едно място като работи не загрява за моята кола паля си я сутрин да поработи на място около 4-5 мин.и тръгвам

Оценка:
-7 +28

ОпОп
32 Отговор

До коментар #30 от "2107 на LPG":


Ми хвани си сипи 20лв бензин и си я пали като "бял" човек.
И по темата. Палиш, тя си работи докато си сложиш колана, пускаш музика или да си изчегърташ прозореца. Това е общо 2 мин. И тръгваш като нормален човек. Караш до 2000 оборота (не с газта до ламарината) и това е. Като си сипеш хубаво масло, а не менте за 2.20лв/л от някой варел, си ок.

Оценка:
-6 +71

гост
33 Отговор

До коментар #1 от "реалистъ":


Чакай бе ти караш японка, ми другите?

Оценка:
-4 +21

Aha
34 Отговор

До коментар #6 от "Гост":


Аман от разбирачи, само вдигат шум сутрин... а тия с кофти газта, едно рязане на бензин сутрин...

Оценка:
-11 +20

Vato
35 Отговор
Дизелът де чака 10 с. Лято до 2- 3 зиме

Оценка:
-8 +7

Тест
36 Отговор
Времето е по-скъпо от тарясника. Затова се кара работна кола, а не изгъзица, дето да и се маеш.

Оценка:
-8 +28

Ицо Багера
37 Отговор
Много информативна статия, благодаря. Авторът на статията е единствения в този сайт, който публикува образователни и информативни статии, а не такива, изпълнени с простотия и информация за ниската прослойка на обществото, смятани за "випове", от които получаваш единствено загуба на мозъчни клетки. Именно това превръща една информационна медия в това, което трябва да е. Именно това е единствената причина още да следя този сайт.

Оценка:
-5 +38

Тираджия
38 Отговор

До коментар #16 от "Тра ла ла":


Нищо не ти е известно! Двигателя загрява от горивния процес не от триене!

Коментиран от #53


Оценка:
-1 +53

39
Този коментар е премахнат от модератор.
Ха ха
40 Отговор

До коментар #1 от "реалистъ":


Не, не е палиш и тръгваш, а качваш се и караш, палиш и тръгваш са ги играли преди това до 300-400 к в Германия или Италия....

Оценка:
-4 +34

Чук
41 Отговор

До коментар #4 от "Котака":


Не ва, тва са дупер-пупер-дупер технологиите на Бье йен Вие и АйДий дет на 40 к фърляш двигател и на 40 скорости, пък дали гаеанционно хич, ама хич не се знае...

Оценка:
-8 +14

Ха ха ха
42 Отговор

До коментар #7 от "Читател":


Той Котака Тундбергист се бара....))))

Оценка:
-4 +10

Ран Босилек
43 Отговор
Мажеш или не мажеш - рано или късно всичко се износва... К'во се косите толкова, няма нищо вечно. Хай със здраве.

Оценка:
-2 +48

8755
44 Отговор
Ако имаш хибрид как ще го загрееш.

Коментиран от #46, #108


Оценка:
-1 +30

Кой туй
45 Отговор
нещо колата - уж тръгва да тръгва, а не тръгва...

Коментиран от #58


Оценка:
-0 +16

Ще го
46 Отговор

До коментар #44 от "8755":


буташ на задна:)

Оценка:
-0 +10

Калашников
47 Отговор
Повече от половината тук са безмозъчни същества

Коментиран от #48


Оценка:
-3 +43

Зиг Зауер
48 Отговор

До коментар #47 от "Калашников":


Мда...

Оценка:
-0 +16

Стига ва
49 Отговор

До коментар #9 от "111111":


Бахмааму ветно ли бе?!))))

Оценка:
-1 +6

животновъд
50 Отговор
Много професори тук,много нещо. По логиката на този аз трябва да запаля,да отида да издоя овцете и тогава да потеглям. А че на малки обороти налягането на маслото е почти на критичния минимум няма никакво значение! Така ли?

Коментиран от #59


Оценка:
-21 +23

Тъй де
51 Отговор

До коментар #13 от "DARK":


На двойна езда почти не изстиват...навремето ладите таксита правеха 6-700 к без ремонт

Коментиран от #100, #115, #123


Оценка:
-13 +22

Ахааа
52 Отговор

До коментар #18 от "Ей драскачо":


Значи, все пак охладителната течност не се загрява сама, а ? И в крайна сметка, водната риза е по-далеч от изгарянето на горивото, почти до цилиндъра се намира, та май триенето играе по-голяма роля, драскачо......

Коментиран от #85


Оценка:
-35 +7

Ясно
53 Отговор

До коментар #38 от "Тираджия":


Ми за какво ни е тая водна риза тогава ? И защо минава близо до буталата ? А уе и вие сте едни мозъчни тръстове

Коментиран от #109, #144


Оценка:
-2 +24

Чук
54 Отговор

До коментар #20 от "незнайко":


Ми то на градско на готините дизели никога не им се задръствал DPF/FAP-а казват....

Оценка:
-2 +13

Сичиро Сан
55 Отговор

До коментар #21 от "Ахахахахахха":


Ти много прав да знаес))))

Оценка:
-1 +6

Сникерс
56 Отговор

До коментар #26 от "Каращ атмосферен бензинов двигател":


Е те Вагините вървят в комплект с маслена туба в багажник

Оценка:
-6 +31

Ха ха
57 Отговор

До коментар #27 от "Тодор":


Нали?!)))) Ръчка за града и автомат за магистрално....хи хи хииииии

Оценка:
-3 +25

Ха ха
58 Отговор

До коментар #45 от "Кой туй":


Ми Тесла много ясно, хлей само да не се заключиш вътре

Оценка:
-2 +14

Чук
59 Отговор

До коментар #50 от "животновъд":


Що не си гледаш овците ми се обаждаш от коневруза?!))) Като загряваш на "малки' обороти ли си? Смехурко!

Коментиран от #61


Оценка:
-8 +15

4X4
60 Отговор
Бе тез коли няма да ги карате 100 години че да им слугувате. Палиш и тръгваш тва да не ти е корабен двгател

Коментиран от #95


Оценка:
-8 +42

Ами да на
61 Отговор

До коментар #59 от "Чук":


ниски обороти си до 2000,според теб на високи ли трябва да загряваш,нали точно това е кондиката,да се запали и след 20-30 сек. да тръгнеш без да форсираш колата а до около 1500-2000 об. най-много докато не влезе в нормален температурен режим.

Оценка:
-3 +18

Пилона
62 Отговор
Двигатели които разполагат с датчик за масата на постъпващият въздух (дебитомер) не е нужно да загряват преди потегляне, по старите мотори с липсваш такъв обикновено разполагат с датчик за температурата на постъпващият въздух и при по студено време е желателно да позагреят на място понеже този сензор е свързан с комутатора който пък отчита че температурата е още ниска и в противен случай може да има леко прекъсване (липса на мощност) при бързо потегляне.

Оценка:
-6 +33

Дфен
63 Отговор

До коментар #2 от "Читател":


Ти си луд.Имал съм 4 нови коли в книжката на никоя не го пише това

Оценка:
-5 +4

333
64 Отговор

До коментар #2 от "Читател":


Съмнявам се, че си минавал през живота си 70, 80000км.
Едната кола, която ползвахме я продадохме на 350000, и никога никой не я е чакал да загрее. 100 часа годишно ще чакам да ми загрява колата. Двигателя и не струва толкова.

Коментиран от #104


Оценка:
-7 +28

Driver
65 Отговор
На всички руски без изключение и на няколко индийски !

Оценка:
-4 +6

мери
66 Отговор
имам хонда джаз от 6г никога не съм я подгрявала паля и тръгвам

Оценка:
-13 +10

Грую
67 Отговор
Ааааеее жули яко и после "универсален ментификатор" у маслото и я продавай на някой мераклия и толкоз. Хеле от Италия ако си вземеш някой таласъм, ще ти гори повече масло от старата Лада на дядо ти!

Оценка:
-5 +19

Коментара
68 Отговор
Хубава статия, но ме съмнява хората да се съобразяват с даденостите на автомобилите които карат, в последствие се чуват писаци охкане, ругаене и тежки заключения. Само няколко поправки ...1–во EA888 в зависимост в коя марка се вгражда може да бъде TSI (VW, Skoda) и TFSI!!! (Audi) има и известни конструктивни различия. 2_ро Първа генереция ЕА888 се произвежда от 2008 до 2015 (CDNC и CAEB) тъй като покриват най-високите еко норми за времето си. От 2004 до 2008 EA113 след 2008 ЕА888. 3_то ЕА888 TSI се изполва и от Шкода мисля че в Супърба и Октавия РС...тоест и там имаме драма и драмата изобщо не е евтина повярвайте.

Оценка:
-4 +9

Готин
69 Отговор
Когато измислят двигател без топлинни разширения и без нужда от смазочни материали, тогава палиш и тръгваш. За сега сцеплението при студено време чупи биели, особено на дизелите. Ама вие си карайте докато върви...

Коментиран от #86, #169


Оценка:
-5 +38

Терминал 1/2
70 Отговор

До коментар #28 от "Котака":


В бялата държава в която съм през зимата е масова практика местните да спират пред магазините за шопинг без да изгасят колите си докато пазаруват.Няма глоби,тормоз на полиция и кражби на коли...но това е БЯЛА държава ;) Иначе за нов автомобил 30сек. подгряване на място докато почистиш снега от стъклата са повече от достатъчни...а и след това каране през първите 5км на ниски обороти...

Оценка:
-3 +30

Fra Dia
71 Отговор
Загряването на Място е напълно изключено!. Загряването се извършва на ниска предавка и скорост, като се избягва работа на празен ход. Това е поради факта, че празния ход се реализира с богата гориво-въздушна смес. При ниски температури от богатата смес се кондензира гориво по стените на цилиндъра, обира се от сегментите и се смесва с маслото в картера където го еазрежда и намаля вискозитета му.

Оценка:
-10 +35

4лел3л
72 Отговор
Радославчо, момчето ми, сам ли измисли всичко това, дето си го написал или го чу от един таксиджия? Защото ако сам си го измислил, си за бой, а ако си го чул от таксиджията и си го повторил, сте и двамата за бой.
Образували се "триения"? Какви а вид са тия триенете? Познаваме следните триения:
а) Сухо
б) полусухо
в) течностно.
Това по отношение на смазването или осъствието му.
По отношение на вида познаваме:
а)Триене при плъзгане
б)триене при търкаляне
И сега:
При запуск на всеки ДВГ в първият момент, докато маслената помпа "вдигне" налягане и напълни магистралите, триенето е полу-сухо.
При такова триене има износване, но все пак има и мазане, макари оскъдно. Изправната маслена помпа създава налягане почи мигновенно. Тоест за ДВГ няма проблем. Все пак не палиш колата с пълна газ. Вискозитете на маслата се препоръчва от производителят на ДВГ и в зависимост от климатът при който ще се експолатира МПС-то. Съвремнните масла са с много нисък вискозитет, който почти не се променя на горешо и студено. Така, че отпада подгрването дето го говориш.
Турбото започва да се върти още при заработване на мотора, но нали не палиш с пълна газ, така, че оборотие му са малки, а в следващия момент вече помпата е "качила масло до него.
Стресовете от нагряването на "охлюва" не ги мисли. Охлюва (горещият) е изработен от високоякостен чугун. Не се стресира лесно тоя материал. Горещата турбина е направена от сплав, която се ползва в турбо-реактивните двигате

Оценка:
-4 +37

готвачка
73 Отговор

До коментар #6 от "Гост":


какво е 2000 оборота - какво значи това, с колко да караш? - като скорост де

Оценка:
-11 +5

74
Този коментар е премахнат от модератор.
Някой си
75 Отговор
Като се събудите от сън , веднага ли ставате от леглото и почвате да скачате.....

Оценка:
-4 +28

ПОРШЕ 90 кс
76 Отговор
АЗ СУТРИН ЧАКАМ ДА ЗАГРЕЕ ДО 93-95 ГРАДОСА И ДА ВКЛЮЧЕ ПЕРКА ТОГАВА ТРЪГВАМ 😂😂😂😂👌🤐🚽🚽🚽🚽🚽🚽🚽🚽🚽🚽🧻🧻🧻🍻

Коментиран от #134


Оценка:
-16 +10

Гост
77 Отговор

До коментар #4 от "Котака":


Ако подкараш таралясника си студен ще дишаш още повече мръсотия. При натоварване студен двигател гори много повече и е в пъти по-токсичен. Мисли малко и не се обаждай като не ти е ясно.

Оценка:
-7 +27

Гост
78 Отговор

До коментар #9 от "111111":


Готов ли си да хванем бас за това? Аз на място мога да си накарам колата да стигне работна температура за 15 минути в най-лютата зима в България. Явно твоята кола не е добре. Смени си термостата.

Оценка:
-8 +9

Слушател
79 Отговор
Качествено масло!!! В България дори официалните сервизи не предлагат такова. Само на цена е качествено.

Коментиран от #81


Оценка:
-7 +37

Гост
80 Отговор

До коментар #16 от "Тра ла ла":


Водата се загрява от триенето на буталата и цилиндрите ли? Хайде и този. А горенето в цилиндрите изобщо не я загрява нали хахахахахахаха

Оценка:
-0 +28

Гост
81 Отговор

До коментар #79 от "Слушател":


Да но за какво са ни на нашите 15 годишни щайги качествени масла?

Оценка:
-11 +10

Гост
82 Отговор
Лелеее това момче е уредило много работа на много сервизи.

Оценка:
-0 +15

фффф
83 Отговор

До коментар #9 от "111111":


Бензина за 10 минути прави колата топла работейки на място докато изчистя снега от нея.

Оценка:
-1 +27

84
Този коментар е премахнат от модератор.
Гост
85 Отговор

До коментар #52 от "Ахааа":


Стига се излага бе. Триенето не загрява водата. В цилиндрите се гори бензин при 1200 градуса пикова температура. Какво триене?

Коментиран от #117


Оценка:
-0 +30

83848
86 Отговор

До коментар #69 от "Готин":


Той е измислен от никола тесла. Даже не го палиш. Направо тръгваш .....

Оценка:
-6 +5

Гост
87 Отговор

До коментар #21 от "Ахахахахахха":


Тойота корола версо 2,0 дизел с турбина . За една година глава, клапани, крив блок, турбина, рейка, помпа и радиатор на климатик. Благодаря за японските съвети.

Коментиран от #162


Оценка:
-11 +32

АНАЛИЗАТОР
88 Отговор
Никога не сменяйте маслото на двигателя ,преди зимните студове. Изчакайте пролетта когато се стопли времето ,зашото новото масло е винаги по-гъсто от старото.

Коментиран от #90, #116


Оценка:
-30 +4

Анонимен
89 Отговор
Бати бисерите има тук! Подгряването на място е точно времето за изчистване от сняг. ДВГ без товар не загрява, дори дизела и охлажда зимно време. Ако няма сняг 15 -30 сек са достатъчни. След това никакъв форсаж над 2000к до достигане на работни температури.

Оценка:
-6 +30

Анонимен
90 Отговор

До коментар #88 от "АНАЛИЗАТОР":


Ако си сипал боклук си прав, ако е пълна качествена синтетика няма значение. А всички съвременни автомобили са с пълна синтетика

Оценка:
-3 +16

Врачанина
91 Отговор
Язи съм с добавка масло 5w40 и винаги чекам 1мин.на студен старт да се разбие маслото турбобензинка ми е машината.Тъй ме харно е да се почека малко бацета.

Оценка:
-1 +18

92
Този коментар е премахнат от модератор.
93
Този коментар е премахнат от модератор.
Бай Шафьор
94 Отговор
Аз пък сутрин въртя на манивела до 50 градуса и след това паля на стартер🤣🤣🤣🤣

Оценка:
-2 +37

Луд
95 Отговор

До коментар #60 от "4X4":


Абе ти корабен двигател виждал ли си?

Оценка:
-1 +10

Брадвата
96 Отговор

До коментар #14 от "00000014":


Развеселяващо? Като видя някой да подгрява дъртия голф и отнася псувните с 200. Даже с 300. Чуди се после що го псувам, а то от дим не се вижда покрай него. Малко им е да си усмърдяват панелките, ами усмърдяват и отпред пред панелките

Коментиран от #106, #176


Оценка:
-14 +22

97
Този коментар е премахнат от модератор.
Луд
98 Отговор
Абе ти корабен двигател виждал ли си?

Оценка:
-0 +10

Минчо Празников
99 Отговор
Е то ако палиш и тръгваш беше правилното, колата нямаше сама да си смъква оборотите като е загряла и готова за потегляне, аман от шматки които сами си чупят и после сами си ги оправят колите, а при някой след счупването на скрап!

Оценка:
-5 +16

Подгрял
100 Отговор

До коментар #51 от "Тъй де":


700к с лада.. после може направо волгови бутала да пуснеш

Коментиран от #163


Оценка:
-1 +17

Разумен
101 Отговор
При студент старт винаги тръгвам, след като автоматичния смукач, който в началот вдига оборотите на 1200, ги нормализира на около 1000. Това трае около една минута, нищо време.
Но ползата е огромна.
Освен това наливам масло Castrol Magnetum.
И се радвам на "самолета" SAAB 93.

Оценка:
-0 +17

АнатемаНаБезродници!юте
102 Отговор
Искам да наблъскам грес в ауспуха на Сашо Нереза от СДС-то,за да не се износва

Оценка:
-3 +11

Читател
103 Отговор

До коментар #28 от "Котака":


Е, 20 мин. си е прекалено. Имам предвид 2-3 мин., колкото автоматичния смукач да свали оборотите на 900-1000. От 1200-1300 като е "студена".

Оценка:
-0 +19

Читател
104 Отговор

До коментар #64 от "333":


Ти си баровец. Аз карам стари коли. Правя 80-150 000 км. и сменям. Като старата кола обикновено остава на баща ми.

Оценка:
-2 +11

Ванче
105 Отговор

До коментар #28 от "Котака":


Ами,върни си се в Михайловградскят или Врачанският регион където си се родил и няма и няма да ти мирише на стари кочини-ще ти мирише на истински,което между впрочем е много хубаво и българско-съвсем нормално е,човек,като запали колата да изчака да се размразят поне стъклата преди да тръгне на път.Но понеже твоята кола не мръзне,не хваща скреж и лед/слагаш навярно зеблени чували или стари черги от баба/-тръгвай веднага,ако може с мръсна газ и дрифтене...Защо трябва да пишете глупости,само и само да напишете нещо и да си показвате магарията?

Коментиран от #107


Оценка:
-1 +25

Гост
106 Отговор

До коментар #96 от "Брадвата":


А той чува ли те да го псуваш или ти само наум, че да не те чуе и да се размирише край тебе.

Коментиран от #122


Оценка:
-1 +13

Гост
107 Отговор

До коментар #105 от "Ванче":


И като тръгне веднага след запалване, почва да търка стъклата отвътре с един сноп конци за чистене. Знам ги тия карачи.

Оценка:
-0 +16

ПООРШ 75 КОНЯ
108 Отговор

До коментар #44 от "8755":


НАПРАВИ МУ ДВА ЛАСТИКА ОТ СФЕТОФАР --- ДО СФЕТОФАР ДА ВДИГНЕ ГРАДОСТТ ГЛЕДАЙ ДА НЕ ТЕ ВИДИ ВИП БРАДЪРСС И БРАЧЕДИТЕ ОТ М.В.Р. -ЕТО 😂😂😂👌🤐🐱‍🏍🚀🤣

Оценка:
-4 +5

00000014
109 Отговор

До коментар #53 от "Ясно":


Цилиндровата втулка трябва да се охлажда, защото изгрелите газове при избутване на буталото надолу я загряват. Температурата им е над 350 градуса. Изобщо хабер от двигатели имаш ли си?

Оценка:
-1 +10

Пеню
110 Отговор

До коментар #11 от "hmhmhm":


Толкова е стресиран възелът, че ще му леем куршум. Преводачът на гугл толкова може, ама редакторът трепе рибата.

Оценка:
-1 +12

Гошко
111 Отговор
Ако имам среща с руса брюнетка, паля, изчаквам смукача да отпусне, и леко се изнасям! че русо-дълго не чака:) С червенокосото, е по- сложно.

Оценка:
-2 +7

Капиталист
112 Отговор
Скъпата кола,особено кога е с мощен двигател не бива да се плзва за щяло и нещяло,за пазаруване .......... Даже ползуване на такси може да е практичния вариянт. Зимата пътищата са лоши,всеки малоумник може да те забърше и да ти покаже валидната си гражданска отговорност,което да ти коства няколко дни главоболия.Въпроса е за какво ще си харчиш парите и дали ги имаш! По принцип системата "старт-стоп" е измислена,за да щади хората о бръмчащите и пушещи двигатели.

Оценка:
-9 +5

Гошко
113 Отговор
Пламен Диков -алармаджията, ми показа, как си пали колата от тях, обаче ако си я оставил на първа от вечерта.....кофти.

Оценка:
-0 +8

перничанин
114 Отговор
Отварям гаража, паля Тойотата, отварям дворните врати, качвам се и излизам на улицата, затварям всички врати, без да бързам и потеглям (около 2-3мин.). Това е моята рецепта за дълго ползване на кола. Моята е на около 350 000км (реални). Старая се да сипвам добро масло , последно ползвам FUCHS TITAN и колата върви екстра, не харчи масло и е тиха.

Коментиран от #157


Оценка:
-4 +11

Като гост
115 Отговор

До коментар #51 от "Тъй де":


На времето ладите таксита на 270 хиляди бяха масларници, колкото гореше бензин толкоз и масло. Цилиндъра прескачаше първи ремонт и директно на втори се шлайфаха.

Оценка:
-2 +12

Готин
116 Отговор

До коментар #88 от "АНАЛИЗАТОР":


Не се хаби да наливаш мозък в кратуни. Те не са чували за физика и мислят, че синтетиката не подлежи на физичните закони.

Оценка:
-1 +5

Гост
117 Отговор

До коментар #85 от "Гост":


Ако от триенето се загрява охладителната течност двигателят ще е с много малак ресурс.точно така,загрява се от огъня вътре който гори

Оценка:
-0 +14

ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
118 Отговор

До коментар #6 от "Гост":


Правилно!!!

Оценка:
-1 +1

Николай
119 Отговор

До коментар #17 от "Провинциалист":


Че къде в махалата да намеря такава улица, че да карам 100 метра на 4-та скорост, трябва да съм поне с 50 км/ч.

Оценка:
-0 +10

120
Този коментар е премахнат от модератор.
Аууу
121 Отговор
Тези от факти не разбират от коли и се търкат на сухо. Който разбира запалва автомобила докъто изтърка сланато той е готов.

Оценка:
-1 +6

Брадвата
122 Отговор

До коментар #106 от "Гост":


Чува, искаш ли и ти да чуеш?

Коментиран от #160


Оценка:
-1 +1

Бай Стою касапина
123 Отговор

До коментар #51 от "Тъй де":


Е, ти се оля. Максимум 300 хил. ги правеха. Ти ги изкара двойно. Ай да посмалиш!

Оценка:
-2 +7

Сър
124 Отговор
Не карам Лада, че да го паза щото разбираш ли после няма. Ставам, палим, газ колкото може, парното да духа, ако се окоти - следващия и газ. Колата трябва да служи, не да и се кланям.

Оценка:
-4 +10

Тапата
125 Отговор
Колата е като жената - първо трябва да я подгрееш и след тов да я бичиш /златно правило/.

Коментиран от #141


Оценка:
-1 +22

Боко
126 Отговор

До коментар #3 от "Румен":


ХА,ХА ставаш за ПРЕМИЕР!

Оценка:
-0 +1

Диан
127 Отговор

До коментар #29 от "699":


Изчистваш си ти стъклата и тръгваш ако стойш в колата има да чакаш

Оценка:
-4 +3

Христо
128 Отговор
Карам стар бензинов дарак с шест цилиндъра и две турбини... Ще го карам докато мога. За да му удължа живота го карам само с качествени масла, лятото 5в40, зимата 0в40. Като застудее и премин от 5 на 0 определено усещам разлика. Та не е само до подгряване и т.н.

Коментиран от #130


Оценка:
-0 +2

Стар механик
129 Отговор
Доказано е ,че всеки старт на студен двигател особено в студено време ,износването е равно на изминати 500км. на загряд двигател.затова такситата и така наречените тирове издържат милион и повече километри.за големите двигатели от такива като за танкове до корабните е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО загряване близо до работната температура преди старт и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО прелубрикейтинг, което означава вдигане на масленото налягане ,по принцип с електрическа помпа,и тогава СТАРТ НА ДВИГАТЕЛЯ.

Оценка:
-5 +4

Анонимен
130 Отговор

До коментар #128 от "Христо":


5w40 или 0w40 е еднакво през лятото. Карай си направо с 0лата.

Коментиран от #151


Оценка:
-0 +4

Христо
131 Отговор
Аз моята я паля на скорост и тръгвам. Доста време изкара до сега. Ако не идържи не е за мен. Така ги тествам. Лигави коли не ми се карат. Бъдете спокойни, аз ги карам докрай, не ги продавам. Служат ми вярно и ги погребвам с брадвата. Сегашната я храня с олио. Много добре смазва. Масло не бара. Има паяжини под капака. Сменям само гуми.

Оценка:
-1 +6

Стар механик
132 Отговор
Доказано е ,че всеки старт на студен двигател особено в студено време ,износването е равно на изминати 500км. на загряд двигател.затова такситата и така наречените тирове издържат милион и повече километри.за големите двигатели от такива като за танкове до корабните е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО загряване близо до работната температура преди старт и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО прелубрикейтинг, което означава вдигане на масленото налягане ,по принцип с електрическа помпа,и тогава СТАРТ НА ДВИГАТЕЛЯ.

Оценка:
-4 +5

Аз пък
133 Отговор
Пускам първо печката. Работи 20 минути. После се изключва сама. Паля тръгвам и си духа топло още от дивана в къщи. А ако изкате да няма сих старт с ел помпа качвате маслото сутрин и после палите. Абе като танк.

Оценка:
-3 +2

😂😂😂😂😂😂
134 Отговор

До коментар #76 от "ПОРШЕ 90 кс":


Ти ме умря, бе....

Оценка:
-0 +2

Кадета
135 Отговор
Имам един кадет на 450,000 km зимата пала и газ колко може да стопли по бързо водата че иначе замръзва изпаритела и филма приключва

Оценка:
-2 +4

Индийския майстор
136 Отговор
Вечер точиш водата, сутрин една лейка вряла от бойлера....и газ!😆😆😆

Оценка:
-0 +10

Подгряване
137 Отговор
Да запалиш двигателя на кола през зимата и да тръгнеш веднага е все едно да те изритат от леглото по пижама и да бягаш 1800 метра. Износването е голямо. Оставате двигателя половин или една минута и потеглете бавно, няма да замъси въздуха повече от това ако се движи през това време.
Ако се притеснявате за екологията, ще помогнете много повече ако си купите кола с електромотор .

Оценка:
-3 +13

барета
138 Отговор
Радославе, големи глупости пишете! Всички течности в двг-то се загряват еднакво бързо или бавно, не слушайте канцеларските мишки ,които никога не са си цапали ръцете!

Оценка:
-3 +1

бат Васко
139 Отговор
В крайна сметка от малоумно преведената статия така и не става ясно какво искат да ни кажат.

Оценка:
-0 +4

Здрасти
140 Отговор
Абе повечето сте с развалени зъби пък за ламарините се загрижили. Все още имам Рено 19 ,93г. БЕНЗИН. НИКОГА ама никога не съм я подгрявал и все още пали от раз . ЖАлко че е изгнила . Двигателя е 1.4 енерджи... На над 500000 км....

Оценка:
-2 +11

Алфа Чакал
141 Отговор

До коментар #125 от "Тапата":


Има логика.И жената много променя звука при сух старт.

Оценка:
-0 +19

Така...
142 Отговор
...кажете вЕрно, че това е най-четената и коментирана статия в този сайт!?!
Абе пичове, осъзнавате ли, колко е незначително и нееднозначно? Закон ли искате да ви напишат, колко да подгрявате!?! Кой беше казал, че 80% от хората не стават?

Оценка:
-2 +4

Джуган
143 Отговор
Най-доброто решение е гараж в който температурата не пада под нулата. Ако това не е опция, следвайте коментар Номер 6 на Гост. 30-40 секунди на място, след това тръгваме, но не надвишаваме 2000 оборота, не форсираме излишно, рано превключваме на по-горна предавка, така загряваме не само двигател, а и скоростна кутия, и диференциал и т.н.

Коментиран от #148, #149, #153


Оценка:
-1 +5

Тираджия
144 Отговор

До коментар #53 от "Ясно":


Момченце вземи прочети някой буквар не се излагай .

Оценка:
-0 +1

Николай
145 Отговор
Карам пежо дизел от 23 километра купено през 2002 година.Сега е на 490000 километра.Дизел атмосверка.Не е подгряван никога,паля и тръгвам на работа.На двигателя съм сменял само подгряващи свещи три пъти.Не е жален през годините и върви като луд.Колата не се плаши от каране а от подръжка

Коментиран от #156


Оценка:
-1 +3

Бай Шиле
146 Отговор

До коментар #25 от "Пламен":


Нещо не се вързва.? тогава всички коли имат крикове,рез.гуми и др. в багажника? Или в твойта Германия трябва да чакам някой да дойде да ми сложи резервната?

Оценка:
-0 +1

147
Този коментар е премахнат от модератор.
148
Този коментар е премахнат от модератор.
149
Този коментар е премахнат от модератор.
Нсй-добър
150 Отговор
Дизелите трябва да се забранят въобще да се палят

Оценка:
-2 +2

перничанин
151 Отговор

До коментар #130 от "Анонимен":


Цената е различна.

Оценка:
-0 +0

Ловец
152 Отговор

До коментар #6 от "Гост":


Е това е правилният начин който правя и аз

Оценка:
-0 +0

Йо Несбьо
153 Отговор

До коментар #143 от "Джуган":


Примерно 5°С под нулата. Има да чакам иначе още новичкият ми Хюндай да загрее на място. Не, че е невъзможно, разбира се, но ще вися като ненормален в автомобила поне 20 мин. Аз паля, изчиствам стъклата от лед отвън, изтривам ги отвътре заради заскрежаване (само предното)И полекичка тръгвам. Не ми е ясно за какви 2000 оборота ми говорите, защото аз рядко ги качвам толкова - трябва да съм с 60 км/час на 3-та!
Смятате ли, че ще направя подобна дивотия?! Шофирам предимно на 6-та с 51-52 км/час и около 1100 оборота. Познат механик ми разправяше, че турбиниран двигател би трябвало да се кара с около 2000 оборота, но аз ви обясних защо не е възможно при мен...

Коментиран от #161


Оценка:
-1 +1

ГоЩо
154 Отговор
Имаме в родата един с TSI. От чисто нова харчи масло! В момента е на 70хил и вече мисли да го продава!

Оценка:
-0 +2

Мекичар
155 Отговор

До коментар #3 от "Румен":


"...и се връщам да яДА мекици..."? Да ям, байо! ;)

Оценка:
-0 +2

156
Този коментар е премахнат от модератор.
Пурко
157 Отговор

До коментар #114 от "перничанин":


Вземи си направи автоматично отваряне на дворните врати и гаража! Все пак е 21-ви век ако не сте разбрали в Перник!

Коментиран от #185


Оценка:
-1 +1

Геро
158 Отговор
Кажете нещо за Пагани Зонда. Миналата седмица си купих една, но още не съм я регистрирал. Трябваше да ѝ сложа газ и теглич първо. За съжаление ми я дадоха без книжка за експлоатация.

Оценка:
-0 +5

The rider
159 Отговор

До коментар #21 от "Ахахахахахха":


Мдааа, друг е живота с Тойота..

Оценка:
-0 +5

Гост
160 Отговор

До коментар #122 от "Брадвата":


Ето пак. Нали си скрит зад монитора, много ти е лесно. Давай да те видим!

Оценка:
-0 +0

Читател
161 Отговор

До коментар #153 от "Йо Несбьо":


Тази сутрин, в София. При -1 градуса външна температура, температурата на охладителната течност, по показания на борд-компютъра, се покачваше с градус на 3-4 секунди. Това е без да подавам газ. Колата ми е Хонда CRV2, бензинова. Показанията ги следих с ODB2 на телефона си. Така че, тия глупости за 20 мин. .... някъде другаде.

Коментиран от #167


Оценка:
-1 +3

747382
162 Отговор

До коментар #87 от "Гост":


Японец дизел се не копува. Елементарно е инвееки го знае. Защо бензинов еквивалент е по-скъп? Дизела е за мизерниците с трансжендърските европейски котори да карат евтино към сервиза 🤌🏿

Оценка:
-2 +3

авто
163 Отговор

До коментар #100 от "Подгрял":


Прав си,както са я подкарали може някой да напише,че с Ладите са минавали и по милион без ремонт,колкото време минава спомените и фантазиите се покриват.

Оценка:
-1 +4

PIPALOT
164 Отговор

До коментар #6 от "Гост":


Така се прави,това е правилния начин и зима и лете.

Оценка:
-0 +0

ИБН ЕБН АЛ хххаааамилллл
165 Отговор
Тук само МОЗЪЦИ и бедни въшлета...!!!!!!!!!!! Вече втора нова кола си взимам... НА ИЗПЛАЩАНЕ..... първата преди да стане на 5 години е върнах и продължих да изплащам втората........ ТА, КАТО КУПУВАМ ТОЧНО ТОВА ГИ ПИТАХ... ДИЛЪРЧЕТАТА....... ТРЯБВА ЛИ ДА СЕ ЗАГРЯВА...... ТЕ МЕ ГЛЕДАХА, ПОГЛЕДНАХА СЕ, МОЖЕ БИ МИ ТЕГЛИХА ЕДНА ДЪРТА....., И КАЗАХА....... НАТИСКАШ БУТОНА, ОЩЕ ПРЕДИ ДА Е ЗАПАЛИЛА (ИМА ОКОЛО 2 СЕКУНДИ) ВКЛЮЧВАШ НА ПЪРВА И ТРЪГВАШ....... САМО Е ХУБАВО ОТ НАЧАЛО ДА НЕ МИНАВАШ ДВЕ ЛИ БЕШЕ, ТРИ ЛИ БЕШЕ ХИЛЯДИ ОБОРОТА........ И КАТО МИНЕ 100 ИЛИ 150 ХИЛЯДИ КИЛОМЕТРА ДА ИДА И ДА СИ КУПЯ НОВА....... ХАХАХА..... ТОВА ИМ БЯХА ДУМИТЕ..... А НЕ КАТО СЕЛТАЦИТЕ ЗА 2 БОНА ДА СИ МИСЛИ ЧЕ КАРА БМВ ИЛИ МЕРДЖАН...... САМО ЩЕ КАЖА, ЧЕ СТЕЛКИТЕ СА 250 ЛЕВА, ПВЦ КОРА ЗА БАГАЖНИКА 160......ПРЕДСТАВЯМ СИ ЗА НОВИТЕ И СКЪПИ МОДЕЛИ БМВ, МЕРЦРДЕС ИЛИ АУДИ КОЛКО СА........... ТА ЗА 2 - 3-4 ХИЛЯДИ КОЛА, ПРИ ПОЛОЖЕНИЕ ЧЕ СТЕЛКИТЕ СА 1000.....ХАХАХА....... ХАХАХА..... ТАКА, ЧЕ ПАЛИШ, ГАСИШ И ТРЪГВАШ...... 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣... ЕЕЕЕДДДДЕЕЕЕЕООООООТТТТТЕЕЕЕЕ

Коментиран от #184


Оценка:
-4 +3

Жорката
166 Отговор
На таблото има стрелка и диапазон за работната температурата.

Оценка:
-0 +1

Йо Несбьо
167 Отговор

До коментар #161 от "Читател":


Това в движение ли беше?! При мен таблото показваше -3°С външна температура, а температурата на охладителната течност не съм я следил. В общи линии запалих, за 2 минути свалих заскрежаването от стъклата, седнах в колата и бавно потеглих. Бях на рециркулация. За около 10 мин започна да духа топло. Не съм издувал двигателя, карах с 1100 - 1500 оборота. Върнах се в Прага и чак тогава свалих коженото яке. Т.е. Не знам как е при вас, аз следя вътрешната температура и купето на колата се загря до степен да сваля якето чак след 20 мин... 2-годишен Хюндай бензин без видима повреда...

Коментиран от #168


Оценка:
-0 +0

Читател
168 Отговор

До коментар #167 от "Йо Несбьо":


Не, на място. Като направи 50-тина градуса потеглих.... горе-долу за 2 мин. на място, докато изстържа стъклата, да сложа колана и потеглих. Като паркирах колата снощи, към 20:00; Като запалих двигателя, докато телефонът ми се "закачи" за OBD-то - и ми показваше 15 градуса на охладителната течност.

Оценка:
-2 +2

Двигателя б
169 Отговор

До коментар #69 от "Готин":


Двигателя без топлинни разширения е измислен от Илън Мъск, създателят на Тесла.

Коментиран от #171, #177, #178, #180, #181


Оценка:
-3 +1

ттт
170 Отговор
Когато самолетите престанат да загряват двигателите си преди излитане, тогава ще престана и аз да загрявам двигателя на моята кола. Нищо, че те са с турбини, пък аз с дизелак.

Оценка:
-2 +3

ттт
171 Отговор

До коментар #169 от "Двигателя б":


Даааа, електродвигателите никога не загряват. И никога не се износват. При Мъск проблема е в батерията, че доста бързо се налага да дадеш отново половината от цената на автомобила за нова батерия. Пък и май на Земята нямало достатъчно литий за батерии на толкова много коли, колкото са в момента автомобилите с ДВГ. Проблем е и това, че покривите на дърводелския инструмент много често изхвърчат от колата. Днес пак бяха писали за такъв случай. Също така съм любопитен да видя, колко зарядни станции ще трябва да се направят за да поемат поток от електромобили, равен на потока автомобили с двг по пътищата на Западна Европа. Пък и когато тези автомобили станат мнозинство, не вярвам да се ползват с редица преференции.

Оценка:
-1 +3

аса
172 Отговор

До коментар #9 от "111111":


Не е важно, дали по-бързо ще загрее двигателят, (вярно е в движение е по-бързо), а кога износването на двигателя ще е по-малко. Разбира се в определени случаи е важна бързината. Ако са ме предупредили за настъпващо цунами, няма чакам, двигателят да загрее. Би могло и по още много други причини да не го чакам, но ако всичко си е нормално, няма да бързам.

Оценка:
-0 +4

Пламен
173 Отговор
Чшшш, алоооо!!! Колко десетилетия ще ги карате тия коли? Вие за телата си не се грижите така, а те са ви до живот и смяна няма. Я стига се превъзнасяхте. Купчина желязо, палиш, тръгваш, в началото не я ряскаш много и така.

Оценка:
-3 +4

174
Този коментар е премахнат от модератор.
Баро
175 Отговор
Студеният двигател е като сухата жена цилиндъра го боли а буталото се Жули

Оценка:
-0 +5

Баро
176 Отговор

До коментар #96 от "Брадвата":


Ти защо не си седя на село да си усмърдя ваш мегдана

Оценка:
-0 +0

Баро
177 Отговор

До коментар #169 от "Двигателя б":


Тихо не казвай на никой какви глупости говориш че ще ти се смеят врабчетата преосмисли какво си написал излиза че мъж се е родил през 19-ти век Да не би да си ай ти специалист само те може да дрънкат такива простотии

Оценка:
-0 +3

Баро
178 Отговор

До коментар #169 от "Двигателя б":


И понеже си много прост да ти обясня електродвигателят също има топлинно разширение според което параметрите му се променят Ако не ми вярваш Вземи една бормашина я пусни да върти 10 минути да видиш дали няма да се нагрее а когато има противодействие на нейното движение нагряването се увеличава и накрая да ти кажа електродвигателите изгарят понякога ама забравих че сигурно си ай ти специалист

Оценка:
-0 +4

Баро
179 Отговор
Я разбирачите като толкова много ги разбирате кажете двигателя на снимката от каква кола е

Оценка:
-0 +0

пишман майстор
180 Отговор

До коментар #169 от "Двигателя б":


Няма все още измислен двигател без топлинно разширение освен магнитната левитация ,макар че и там се отделя температура но няма пряк допир между пвърхностите.

Оценка:
-0 +3

В Коцев
181 Отговор

До коментар #169 от "Двигателя б":


Карам Опел Инсигния 2.0 CDTI 118kw изминал съм 320000 Засега никакви проблеми сменял съм само регулатора на въздуха в турбото но на сервиз никога не съм я карал много майстори пъкнаха-новоизлюпени! Повече от минута -две не е подгрявана .какви са тези глупости където се пишат маслото не го пипа,,

Оценка:
-0 +3

Кената
182 Отговор
Принципно в Б-Я автомобилите са 80% внос на по 350++км и това дали ще я вардиш после зима, лято и т.н. не е от толкова голямо значение. Достатъчно да и сипеш масло от 4.50лв литъра и скапаната нфта и клозета е готов. Та по темата , да необходимо е при минусови температури , сутрин като се запали автомобила да се изчака от 2 до 3 мин да поработи двигателя на място , после като потегли не повече от 2200 оборота ,при превключване, до достигане на работната температура, след това карайте както ви е кеф и колкото можете .Както зимата така и лятото , ако сте на магистралата и карате във високите обороти и висока скорост , ако ви се допуши или тоалетна, недейте моментално да гасите двигателя, особено с турбо, получават се топлинни детонации , спира мотора да се охлажда и турбината, а вътре е огън и по този начин си си скъсявате живота на мотора , ремонтите не са евтини. Това че е една машина е направена от желязо не означава, че няма правилен начин на експлоатация и прочие, но българина е факир и завършил по 3 висшета и трудно може да му налееш мозък. Карайте какво искате , а за тези които искат да си съхраняват правилно машините и нямат излишни пари за ремонти, може да извлекат от написаното ми....Карам от 2009г и до сега коли не съм чупил( от неправилна употреба или обслужване) . Хубав ден, 3мин да изчакате преди потегляне или преди да огадсите двигателя не са толкова много, но в сервиза и за колата значат много :)))

Оценка:
-2 +3

dutchmann
183 Отговор
YD22ddti . Има си подгрев , автоматично си изключва и газ. Сега е на 670000 и продължава. Комънрейл. Само добра нафта и това е.

Оценка:
-0 +2

Много си тъп Саше
184 Отговор

До коментар #165 от "ИБН ЕБН АЛ хххаааамилллл":


Първо ти на дилър чета от магазина колко мислиш че разбират като са събрани от кол и от въже второ все пак ти казват отначало 2000 оборота като нямало значение Защо не е отначало 6000 оборота лично мога да ти покажа какво ще стане ако я изкарам от магазина след първите 1000 метра повярвай ми и накрая всяко едно BMW е по-добрият вариант от чисто нова Dacia и няма да е лошо да се върнеш в магазина да попиташ тия от дилър четат там като ти дават акъл какви коли карат

Оценка:
-2 +1

перничанин
185 Отговор

До коментар #157 от "Пурко":


А,аа, ще ми развали ретро изгледа на оградата. Моята гордост. :)))

Оценка:
-0 +1

Пешо
186 Отговор

До коментар #30 от "2107 на LPG":


Литър два топла вода от чешмата ще ти реши проблема- изливаш върху изпарителя

Оценка:
-0 +0

Северин
187 Отговор
Кът падне климата под 20 градуса винаги паля и чакам да загрее автомобила час два.И отивам да карам насам натам да свърша малко работа и после пак паля и чакам малко един час но не повече защото времето е ценно и двигателя работи.И налрая климатика включвам като се прибирам и отварям ваички прозорчета капандурки от тавана за да има естествен винтил.Добре е всичко.Моята кола е пеогеот малка е.Любящата ми съпруга има ренаулт клип и е добре.Запалва и не чака много и й се карам вика ми 1 минута на 18 градуса и теъгвам.А ти двигателя как го мислиш?Уби го.Няма нова кола.

Оценка:
-1 +1

граматик
188 Отговор
Кога ще се научат разни псевдо журналисти на технически български език, какъв е този стрес, който изпитват двигателите, човек да се отврати от грамотното общество, в което живеем.

Оценка:
-0 +0

Мола Рам
189 Отговор
орел 94г.бензин.....палиш....и газ....инженерите са били други......АК-47 тоже.....21век=измамници.

Оценка:
-0 +1

Христо
190 Отговор
На двутактовите трябва да се дава пълна газ за да има смазване, че то маслото е в бензина. Не се излагайте. Как си представяте да изсъхнат сегментите напълно, че да трие на сухо? И картера да се пукне и грам масло да не остане пак ще работи мотора известно време докато задере. И то ще стане заради повишената температура от триенето. Ще се стопи буталото. А самолетите подгряват понеже са с реактивен двигател и трябва да достигнат голяма температура за да развият подходящи обороти. Няма нищо общо с триенето. Дори ги подгряват на висока мощност за да достигнат по-бързо температурата. А не като бай Еди кой си с орела сутрин на празен ход 20мин. преди да излети. Хората и смукача ви направиха автоматичен и сутрин сама дава газ колата докато загрее. С камионите също не се сравнявайте. Те при палене чакат да вдигне налягане компресора за да им работят спирачките. Тоест да вдигне въздух, а не масло. Такситата минават много километри понеже карат, а не защото не гасят. Колко пъти на ден палят за нов клиент, за да си избият надника? Сутрин ако ви изритат от леглото ще се събудите много по-бързо и ще сте свежи веднага и това въобще няма да ви скъси живота. Аз така я будя моята кола всяка сутрин. Ако това се равнява на 500км. , значи моята е на милиони километри. Как пък нито един производител не заложи в софтуера да не позволява да се вдигат обороти преди да загрее колата? Нещо го смятат за ненужно май? Слагайте си добавките и си карайте на място колата колкото си иск

Оценка:
-0 +0

Христо
191 Отговор
...искате. Не ми се мисли колко са ви износени след като всяка сутрин работят по половин час на студен двигател. Аз за това време съм вече на работа

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Левон Хампарцумян
Банкерът Левон Хампарцумян с коментар за Никулден:
Ако някой разчита да расте с клиенти-шарани, това не може да трае дълго и завършва зле"

Още бисери
ТОП 5