Като начало двигателят се счита за напълно загрят, когато всички течности достигнат работна температура. Тук отбелязваме, че охлаждащата течност се загрява най-бързо, а заедно с нея и буталата, цилиндрите и главата. Но маслото в мотора се загрява много по-бавно. Да не забравяме, че смазочната течност се сгъстява на студа и отнема време, за да възвърне своите смазочни свойства. В резултат на това след стартиране двигателят работи „на сухо“, механичните загуби се увеличават рязко и по стените на цилиндъра се образуват триения.
Съвременните двигатели обаче не трябва да се загряват. Това се дължи преди всичко на екологичните изисквания. Но не забравяйте, че ресурсът на новите двигатели не е като старите агрегати и надеждността им понякога не е толкова голяма. Спомнете си например двигателя на CDNC TSI EA888 на Volkswagen Group. Поради факта, че върху стените на цилиндрите му се нанася твърде тънко защитно покритие, то с времето се изтрива. А сухият контакт на буталото със стената на цилиндъра води до по-бързо износване. Това постепенно осъжда двигателя на основен ремонт. Затова е по-добре да загреете такъв агрегат преди пътуване.
Германците произвеждаха двигателя от 2005 до 2011 г. и го инсталираха на модели, които все още са доста популярни на нашия вторичен пазар: Volkswagen Golf, Passat B6/B7, Passat CC и Tiguan.
Но това съвсем не важи само за коли на Volkswagen. Повечето производители предлагат мотори с различна степен на надеждност и такъв сложен агрегат трябва да работи разумно. Факт е, че по време на дълъг престой (особено при замръзване) турбината се охлажда, маслото се утаява и работните повърхности изпитват дефицита на масло при първоначална работа.
Следователно, ако стартирате такъв двигател и подкарате колата веднага, турбината ще се износи по-бързо. Всъщност след 2500 оборота в минута "охлювът" се нагрява рязко, тоест има термично разширение на материалите. При такава внезапна промяна на температурата възелът изпитва огромен стрес. Така че, ако не искате да отпишете турбината рано-рано, първо загрейте двигателя и не ускорявайте през първите километри. Тази препоръка се отнася особено за повечето турбо мотори на Renault, компресорните двигатели на Skoda, както и за корейския двигател T-GDI.
И накрая, не забравяйте да използвате качествени масла, особено ако имате алуминиев блок. В крайна сметка такъв мотор се страхува от студен старт. Спестяването на пари от качествена смазка може да доведе до факта, че устройството ще се износи значително по-бързо. Това постепенно ще доведе до преждевременен основен ремонт.
Стига глупости сте писали. Палиш и тръгваш.
Коментиран от #2, #5, #33, #40
-282 +116
До коментар #1 от "реалистъ":
Точно така. Палиш-тръгваш, палиш-тръгваш. И след 70-80 000 км. - хвърляш и купуваш ново, нали?
Коментиран от #4, #63, #64
-87 +381
Коментиран от #126, #155
-58 +196
До коментар #2 от "Читател":
И какво? Трябва да ти дишат миризливия таралясник сутрин?Щото трябвало да се подгрява ...това да не ЗИЛ.
Коментиран от #7, #41, #77
-218 +120
До коментар #1 от "реалистъ":
я е плащал! И кой колко мозък има!Всеки двигател е добре да загрее поне пет минути/минимум/ за дизела е задължително освен ако ,не ти го е купил тате,и има много пари....За служебните,не коментирам...
Коментиран от #24
-51 +211
Коментиран от #10, #14, #15, #34, #73, #118, #152, #164
-21 +455
До коментар #4 от "Котака":
Като потеглиш, колата ти спира да пуши? Като караш незагряла кола, тя консумира много повече гориво - съответно и пуши много повече.
Коментиран от #28, #42
-18 +100
-14 +88
Коментиран от #12, #49, #78, #83, #120, #172
-97 +191
До коментар #6 от "Гост":
Точно така
-12 +61
Коментиран от #110
-17 +70
До коментар #9 от "111111":
Зимно време е добре ДВГ да поработи поне 1.2 мин преди голфаджията, а3йкаджията, бмв 3йкаджията или хондаджията да се изстреля с пълна газ към червеното на следващия светофар и да набие рязко спирачки. 🙂
-10 +163
Коментиран от #51
-24 +168
До коментар #6 от "Гост":
Малко хора, го знаят това. Не разбират, че най-добре е да се постигне оптималната температура максимално бързо, но без форсаж, а с минимално натоварване. А иначе ми е много развеселяващо, когато видя някой на 10 градуса да подгрява половин час ....
Коментиран от #96
-21 +156
До коментар #6 от "Гост":
именно
-7 +36
Коментиран от #18, #38, #80
-95 +21
Коментиран от #119
-18 +139
До коментар #16 от "Тра ла ла":
Двигателя загрява най вече от изгарянето на горивото.
Коментиран от #52
-4 +126
-2 +21
И как да стане това когато караш градско и отиваш до супермаркета да напазаруваш ??? По тази логика всички двигатели с ТУРБИНИ трябва да са на трупчета през зимата и да не се ходи до магазина с КОЛА !!! Нещо куца в тази статия .
Коментиран от #54
-51 +20
Коментиран от #55, #87, #159
-62 +103
Коментиран от #26
-14 +115
Коментиран от #25
-36 +104
До коментар #5 от "Зависи кой":
Пишеш глупости. Карам служебна с 1.6 HDI. Не се паркира в гараж, паля и след 20-30 секунди тръгвам. Сега е на 327'000, не гори масло, турбото е още читаво. Какво повече да искаш от кола която чисто нова струва 28'000 лв.
-15 +79
До коментар #23 от "Хулиган":
И друго за Германия мога да ти кажа. НИКОГА не сменяй сам спукана гума на аутобана! Слагаш триъгълник, после жилетка, и накрая звъниш на пътните служби и чакаш извън мантинелата идването им. Също така гьотеря да се ползват аварийни светлини може да забравиш. Спираш на кофти място : не ги пускаш. В случай че ги пуснеш, след 15 минути идва полицията да види какво става. Те го приемат че щом си на аварийни дълго време нещо ти е прилошало. От личен опит го казвам.
Коментиран от #84, #146
-8 +103
До коментар #22 от "незнайко":
Аз имам и карам VW Bora 2.0 с бензинов атмосферен двигател от 5 години и 7 месеца. Първите две зими, след запалване на двигателя го оставях да работи на място около 2 минути, а в много студени дни и повече. Но в следващите зими до ден днешен паля и след 5-10 секунди потеглям. Двигателят е на 219 000 км. и съм доволен от работата му. Единственият му недостатък е горенето на масло, което го има при много двигатели от този вид.
Коментиран от #56
-13 +33
Коментиран от #57
-17 +58
До коментар #7 от "Читател":
Именно, сутрин пред нас е ад. Вместо да поработят минута-две и да тръгват, палят си дъртите кочини и стоят .Единия стои в нея по 20 минути,друг един мърляч седи до колата и пие кафе и пуши цигари.. квартала мирише на нафтова печка....за такова" подгряване" такава глоба отнася в някоя бяла държава, ще му държи влага цяла година.
Коментиран от #39, #70, #103, #105
-33 +97
"Научил" съм я да пали даже и в студа -направо на газ,но ЗАДЪЛЖИТЕЛНО поне минута -две я оставям да си поработи на около 2000 об. -иначе рискувам при тръгване и натоварване на мотора да ми "замръзне" изпарителя ...
Коментиран от #32, #186
-6 +49
-7 +28
До коментар #30 от "2107 на LPG":
Ми хвани си сипи 20лв бензин и си я пали като "бял" човек.
И по темата. Палиш, тя си работи докато си сложиш колана, пускаш музика или да си изчегърташ прозореца. Това е общо 2 мин. И тръгваш като нормален човек. Караш до 2000 оборота (не с газта до ламарината) и това е. Като си сипеш хубаво масло, а не менте за 2.20лв/л от някой варел, си ок.
-6 +71
До коментар #1 от "реалистъ":
Чакай бе ти караш японка, ми другите?
-4 +21
До коментар #6 от "Гост":
Аман от разбирачи, само вдигат шум сутрин... а тия с кофти газта, едно рязане на бензин сутрин...
-11 +20
-8 +7
-8 +28
-5 +38
До коментар #16 от "Тра ла ла":
Нищо не ти е известно! Двигателя загрява от горивния процес не от триене!
Коментиран от #53
-1 +53
До коментар #1 от "реалистъ":
Не, не е палиш и тръгваш, а качваш се и караш, палиш и тръгваш са ги играли преди това до 300-400 к в Германия или Италия....
-4 +34
До коментар #4 от "Котака":
Не ва, тва са дупер-пупер-дупер технологиите на Бье йен Вие и АйДий дет на 40 к фърляш двигател и на 40 скорости, пък дали гаеанционно хич, ама хич не се знае...
-8 +14
До коментар #7 от "Читател":
Той Котака Тундбергист се бара....))))
-4 +10
-2 +48
Коментиран от #46, #108
-1 +30
Коментиран от #58
-0 +16
До коментар #44 от "8755":
буташ на задна:)
-0 +10
Коментиран от #48
-3 +43
До коментар #47 от "Калашников":
Мда...
-0 +16
До коментар #9 от "111111":
Бахмааму ветно ли бе?!))))
-1 +6
Коментиран от #59
-21 +23
До коментар #13 от "DARK":
На двойна езда почти не изстиват...навремето ладите таксита правеха 6-700 к без ремонт
Коментиран от #100, #115, #123
-13 +22
До коментар #18 от "Ей драскачо":
Значи, все пак охладителната течност не се загрява сама, а ? И в крайна сметка, водната риза е по-далеч от изгарянето на горивото, почти до цилиндъра се намира, та май триенето играе по-голяма роля, драскачо......
Коментиран от #85
-35 +7
До коментар #38 от "Тираджия":
Ми за какво ни е тая водна риза тогава ? И защо минава близо до буталата ? А уе и вие сте едни мозъчни тръстове
Коментиран от #109, #144
-2 +24
До коментар #20 от "незнайко":
Ми то на градско на готините дизели никога не им се задръствал DPF/FAP-а казват....
-2 +13
До коментар #21 от "Ахахахахахха":
Ти много прав да знаес))))
-1 +6
До коментар #26 от "Каращ атмосферен бензинов двигател":
Е те Вагините вървят в комплект с маслена туба в багажник
-6 +31
До коментар #27 от "Тодор":
Нали?!)))) Ръчка за града и автомат за магистрално....хи хи хииииии
-3 +25
До коментар #45 от "Кой туй":
Ми Тесла много ясно, хлей само да не се заключиш вътре
-2 +14
До коментар #50 от "животновъд":
Що не си гледаш овците ми се обаждаш от коневруза?!))) Като загряваш на "малки' обороти ли си? Смехурко!
Коментиран от #61
-8 +15
Коментиран от #95
-8 +42
До коментар #59 от "Чук":
ниски обороти си до 2000,според теб на високи ли трябва да загряваш,нали точно това е кондиката,да се запали и след 20-30 сек. да тръгнеш без да форсираш колата а до около 1500-2000 об. най-много докато не влезе в нормален температурен режим.
-3 +18
-6 +33
До коментар #2 от "Читател":
Ти си луд.Имал съм 4 нови коли в книжката на никоя не го пише това
-5 +4
До коментар #2 от "Читател":
Съмнявам се, че си минавал през живота си 70, 80000км.
Едната кола, която ползвахме я продадохме на 350000, и никога никой не я е чакал да загрее. 100 часа годишно ще чакам да ми загрява колата. Двигателя и не струва толкова.
Коментиран от #104
-7 +28
-4 +6
-13 +10
-5 +19
-4 +9
Коментиран от #86, #169
-5 +38
До коментар #28 от "Котака":
В бялата държава в която съм през зимата е масова практика местните да спират пред магазините за шопинг без да изгасят колите си докато пазаруват.Няма глоби,тормоз на полиция и кражби на коли...но това е БЯЛА държава ;) Иначе за нов автомобил 30сек. подгряване на място докато почистиш снега от стъклата са повече от достатъчни...а и след това каране през първите 5км на ниски обороти...
-3 +30
-10 +35
Образували се "триения"? Какви а вид са тия триенете? Познаваме следните триения:
а) Сухо
б) полусухо
в) течностно.
Това по отношение на смазването или осъствието му.
По отношение на вида познаваме:
а)Триене при плъзгане
б)триене при търкаляне
И сега:
При запуск на всеки ДВГ в първият момент, докато маслената помпа "вдигне" налягане и напълни магистралите, триенето е полу-сухо.
При такова триене има износване, но все пак има и мазане, макари оскъдно. Изправната маслена помпа създава налягане почи мигновенно. Тоест за ДВГ няма проблем. Все пак не палиш колата с пълна газ. Вискозитете на маслата се препоръчва от производителят на ДВГ и в зависимост от климатът при който ще се експолатира МПС-то. Съвремнните масла са с много нисък вискозитет, който почти не се променя на горешо и студено. Така, че отпада подгрването дето го говориш.
Турбото започва да се върти още при заработване на мотора, но нали не палиш с пълна газ, така, че оборотие му са малки, а в следващия момент вече помпата е "качила масло до него.
Стресовете от нагряването на "охлюва" не ги мисли. Охлюва (горещият) е изработен от високоякостен чугун. Не се стресира лесно тоя материал. Горещата турбина е направена от сплав, която се ползва в турбо-реактивните двигате
-4 +37
До коментар #6 от "Гост":
какво е 2000 оборота - какво значи това, с колко да караш? - като скорост де
-11 +5
-4 +28
Коментиран от #134
-16 +10
До коментар #4 от "Котака":
Ако подкараш таралясника си студен ще дишаш още повече мръсотия. При натоварване студен двигател гори много повече и е в пъти по-токсичен. Мисли малко и не се обаждай като не ти е ясно.
-7 +27
До коментар #9 от "111111":
Готов ли си да хванем бас за това? Аз на място мога да си накарам колата да стигне работна температура за 15 минути в най-лютата зима в България. Явно твоята кола не е добре. Смени си термостата.
-8 +9
Коментиран от #81
-7 +37
До коментар #16 от "Тра ла ла":
Водата се загрява от триенето на буталата и цилиндрите ли? Хайде и този. А горенето в цилиндрите изобщо не я загрява нали хахахахахахаха
-0 +28
До коментар #79 от "Слушател":
Да но за какво са ни на нашите 15 годишни щайги качествени масла?
-11 +10
-0 +15
До коментар #9 от "111111":
Бензина за 10 минути прави колата топла работейки на място докато изчистя снега от нея.
-1 +27
До коментар #52 от "Ахааа":
Стига се излага бе. Триенето не загрява водата. В цилиндрите се гори бензин при 1200 градуса пикова температура. Какво триене?
Коментиран от #117
-0 +30
До коментар #69 от "Готин":
Той е измислен от никола тесла. Даже не го палиш. Направо тръгваш .....
-6 +5
До коментар #21 от "Ахахахахахха":
Тойота корола версо 2,0 дизел с турбина . За една година глава, клапани, крив блок, турбина, рейка, помпа и радиатор на климатик. Благодаря за японските съвети.
Коментиран от #162
-11 +32
Коментиран от #90, #116
-30 +4
-6 +30
До коментар #88 от "АНАЛИЗАТОР":
Ако си сипал боклук си прав, ако е пълна качествена синтетика няма значение. А всички съвременни автомобили са с пълна синтетика
-3 +16
-1 +18
-2 +37
До коментар #60 от "4X4":
Абе ти корабен двигател виждал ли си?
-1 +10
До коментар #14 от "00000014":
Развеселяващо? Като видя някой да подгрява дъртия голф и отнася псувните с 200. Даже с 300. Чуди се после що го псувам, а то от дим не се вижда покрай него. Малко им е да си усмърдяват панелките, ами усмърдяват и отпред пред панелките
Коментиран от #106, #176
-14 +22
-0 +10
-5 +16
До коментар #51 от "Тъй де":
700к с лада.. после може направо волгови бутала да пуснеш
Коментиран от #163
-1 +17
Но ползата е огромна.
Освен това наливам масло Castrol Magnetum.
И се радвам на "самолета" SAAB 93.
-0 +17
-3 +11
До коментар #28 от "Котака":
Е, 20 мин. си е прекалено. Имам предвид 2-3 мин., колкото автоматичния смукач да свали оборотите на 900-1000. От 1200-1300 като е "студена".
-0 +19
До коментар #64 от "333":
Ти си баровец. Аз карам стари коли. Правя 80-150 000 км. и сменям. Като старата кола обикновено остава на баща ми.
-2 +11
До коментар #28 от "Котака":
Ами,върни си се в Михайловградскят или Врачанският регион където си се родил и няма и няма да ти мирише на стари кочини-ще ти мирише на истински,което между впрочем е много хубаво и българско-съвсем нормално е,човек,като запали колата да изчака да се размразят поне стъклата преди да тръгне на път.Но понеже твоята кола не мръзне,не хваща скреж и лед/слагаш навярно зеблени чували или стари черги от баба/-тръгвай веднага,ако може с мръсна газ и дрифтене...Защо трябва да пишете глупости,само и само да напишете нещо и да си показвате магарията?
Коментиран от #107
-1 +25
До коментар #96 от "Брадвата":
А той чува ли те да го псуваш или ти само наум, че да не те чуе и да се размирише край тебе.
Коментиран от #122
-1 +13
До коментар #105 от "Ванче":
И като тръгне веднага след запалване, почва да търка стъклата отвътре с един сноп конци за чистене. Знам ги тия карачи.
-0 +16
До коментар #44 от "8755":
НАПРАВИ МУ ДВА ЛАСТИКА ОТ СФЕТОФАР --- ДО СФЕТОФАР ДА ВДИГНЕ ГРАДОСТТ ГЛЕДАЙ ДА НЕ ТЕ ВИДИ ВИП БРАДЪРСС И БРАЧЕДИТЕ ОТ М.В.Р. -ЕТО 😂😂😂👌🤐🐱🏍🚀🤣
-4 +5
До коментар #53 от "Ясно":
Цилиндровата втулка трябва да се охлажда, защото изгрелите газове при избутване на буталото надолу я загряват. Температурата им е над 350 градуса. Изобщо хабер от двигатели имаш ли си?
-1 +10
До коментар #11 от "hmhmhm":
Толкова е стресиран възелът, че ще му леем куршум. Преводачът на гугл толкова може, ама редакторът трепе рибата.
-1 +12
-2 +7
-9 +5
-0 +8
Коментиран от #157
-4 +11
До коментар #51 от "Тъй де":
На времето ладите таксита на 270 хиляди бяха масларници, колкото гореше бензин толкоз и масло. Цилиндъра прескачаше първи ремонт и директно на втори се шлайфаха.
-2 +12
До коментар #88 от "АНАЛИЗАТОР":
Не се хаби да наливаш мозък в кратуни. Те не са чували за физика и мислят, че синтетиката не подлежи на физичните закони.
-1 +5
До коментар #85 от "Гост":
Ако от триенето се загрява охладителната течност двигателят ще е с много малак ресурс.точно така,загрява се от огъня вътре който гори
-0 +14
До коментар #6 от "Гост":
Правилно!!!
-1 +1
До коментар #17 от "Провинциалист":
Че къде в махалата да намеря такава улица, че да карам 100 метра на 4-та скорост, трябва да съм поне с 50 км/ч.
-0 +10
-1 +6
До коментар #106 от "Гост":
Чува, искаш ли и ти да чуеш?
Коментиран от #160
-1 +1
До коментар #51 от "Тъй де":
Е, ти се оля. Максимум 300 хил. ги правеха. Ти ги изкара двойно. Ай да посмалиш!
-2 +7
-4 +10
Коментиран от #141
-1 +22
До коментар #3 от "Румен":
ХА,ХА ставаш за ПРЕМИЕР!
-0 +1
До коментар #29 от "699":
Изчистваш си ти стъклата и тръгваш ако стойш в колата има да чакаш
-4 +3
Коментиран от #130
-0 +2
-5 +4
До коментар #128 от "Христо":
5w40 или 0w40 е еднакво през лятото. Карай си направо с 0лата.
Коментиран от #151
-0 +4
-1 +6
-4 +5
-3 +2
До коментар #76 от "ПОРШЕ 90 кс":
Ти ме умря, бе....
-0 +2
-2 +4
-0 +10
Ако се притеснявате за екологията, ще помогнете много повече ако си купите кола с електромотор .
-3 +13
-3 +1
-0 +4
-2 +11
До коментар #125 от "Тапата":
Има логика.И жената много променя звука при сух старт.
-0 +19
Абе пичове, осъзнавате ли, колко е незначително и нееднозначно? Закон ли искате да ви напишат, колко да подгрявате!?! Кой беше казал, че 80% от хората не стават?
-2 +4
Коментиран от #148, #149, #153
-1 +5
До коментар #53 от "Ясно":
Момченце вземи прочети някой буквар не се излагай .
-0 +1
Коментиран от #156
-1 +3
До коментар #25 от "Пламен":
Нещо не се вързва.? тогава всички коли имат крикове,рез.гуми и др. в багажника? Или в твойта Германия трябва да чакам някой да дойде да ми сложи резервната?
-0 +1
-2 +2
До коментар #130 от "Анонимен":
Цената е различна.
-0 +0
До коментар #6 от "Гост":
Е това е правилният начин който правя и аз
-0 +0
До коментар #143 от "Джуган":
Примерно 5°С под нулата. Има да чакам иначе още новичкият ми Хюндай да загрее на място. Не, че е невъзможно, разбира се, но ще вися като ненормален в автомобила поне 20 мин. Аз паля, изчиствам стъклата от лед отвън, изтривам ги отвътре заради заскрежаване (само предното)И полекичка тръгвам. Не ми е ясно за какви 2000 оборота ми говорите, защото аз рядко ги качвам толкова - трябва да съм с 60 км/час на 3-та!
Смятате ли, че ще направя подобна дивотия?! Шофирам предимно на 6-та с 51-52 км/час и около 1100 оборота. Познат механик ми разправяше, че турбиниран двигател би трябвало да се кара с около 2000 оборота, но аз ви обясних защо не е възможно при мен...
Коментиран от #161
-1 +1
-0 +2
До коментар #3 от "Румен":
"...и се връщам да яДА мекици..."? Да ям, байо! ;)
-0 +2
До коментар #114 от "перничанин":
Вземи си направи автоматично отваряне на дворните врати и гаража! Все пак е 21-ви век ако не сте разбрали в Перник!
Коментиран от #185
-1 +1
-0 +5
До коментар #21 от "Ахахахахахха":
Мдааа, друг е живота с Тойота..
-0 +5
До коментар #122 от "Брадвата":
Ето пак. Нали си скрит зад монитора, много ти е лесно. Давай да те видим!
-0 +0
До коментар #153 от "Йо Несбьо":
Тази сутрин, в София. При -1 градуса външна температура, температурата на охладителната течност, по показания на борд-компютъра, се покачваше с градус на 3-4 секунди. Това е без да подавам газ. Колата ми е Хонда CRV2, бензинова. Показанията ги следих с ODB2 на телефона си. Така че, тия глупости за 20 мин. .... някъде другаде.
Коментиран от #167
-1 +3
До коментар #87 от "Гост":
Японец дизел се не копува. Елементарно е инвееки го знае. Защо бензинов еквивалент е по-скъп? Дизела е за мизерниците с трансжендърските европейски котори да карат евтино към сервиза 🤌🏿
-2 +3
До коментар #100 от "Подгрял":
Прав си,както са я подкарали може някой да напише,че с Ладите са минавали и по милион без ремонт,колкото време минава спомените и фантазиите се покриват.
-1 +4
До коментар #6 от "Гост":
Така се прави,това е правилния начин и зима и лете.
-0 +0
Коментиран от #184
-4 +3
-0 +1
До коментар #161 от "Читател":
Това в движение ли беше?! При мен таблото показваше -3°С външна температура, а температурата на охладителната течност не съм я следил. В общи линии запалих, за 2 минути свалих заскрежаването от стъклата, седнах в колата и бавно потеглих. Бях на рециркулация. За около 10 мин започна да духа топло. Не съм издувал двигателя, карах с 1100 - 1500 оборота. Върнах се в Прага и чак тогава свалих коженото яке. Т.е. Не знам как е при вас, аз следя вътрешната температура и купето на колата се загря до степен да сваля якето чак след 20 мин... 2-годишен Хюндай бензин без видима повреда...
Коментиран от #168
-0 +0
До коментар #167 от "Йо Несбьо":
Не, на място. Като направи 50-тина градуса потеглих.... горе-долу за 2 мин. на място, докато изстържа стъклата, да сложа колана и потеглих. Като паркирах колата снощи, към 20:00; Като запалих двигателя, докато телефонът ми се "закачи" за OBD-то - и ми показваше 15 градуса на охладителната течност.
-2 +2
До коментар #69 от "Готин":
Двигателя без топлинни разширения е измислен от Илън Мъск, създателят на Тесла.
Коментиран от #171, #177, #178, #180, #181
-3 +1
-2 +3
До коментар #169 от "Двигателя б":
Даааа, електродвигателите никога не загряват. И никога не се износват. При Мъск проблема е в батерията, че доста бързо се налага да дадеш отново половината от цената на автомобила за нова батерия. Пък и май на Земята нямало достатъчно литий за батерии на толкова много коли, колкото са в момента автомобилите с ДВГ. Проблем е и това, че покривите на дърводелския инструмент много често изхвърчат от колата. Днес пак бяха писали за такъв случай. Също така съм любопитен да видя, колко зарядни станции ще трябва да се направят за да поемат поток от електромобили, равен на потока автомобили с двг по пътищата на Западна Европа. Пък и когато тези автомобили станат мнозинство, не вярвам да се ползват с редица преференции.
-1 +3
До коментар #9 от "111111":
Не е важно, дали по-бързо ще загрее двигателят, (вярно е в движение е по-бързо), а кога износването на двигателя ще е по-малко. Разбира се в определени случаи е важна бързината. Ако са ме предупредили за настъпващо цунами, няма чакам, двигателят да загрее. Би могло и по още много други причини да не го чакам, но ако всичко си е нормално, няма да бързам.
-0 +4
-3 +4
-0 +5
До коментар #96 от "Брадвата":
Ти защо не си седя на село да си усмърдя ваш мегдана
-0 +0
До коментар #169 от "Двигателя б":
Тихо не казвай на никой какви глупости говориш че ще ти се смеят врабчетата преосмисли какво си написал излиза че мъж се е родил през 19-ти век Да не би да си ай ти специалист само те може да дрънкат такива простотии
-0 +3
До коментар #169 от "Двигателя б":
И понеже си много прост да ти обясня електродвигателят също има топлинно разширение според което параметрите му се променят Ако не ми вярваш Вземи една бормашина я пусни да върти 10 минути да видиш дали няма да се нагрее а когато има противодействие на нейното движение нагряването се увеличава и накрая да ти кажа електродвигателите изгарят понякога ама забравих че сигурно си ай ти специалист
-0 +4
-0 +0
До коментар #169 от "Двигателя б":
Няма все още измислен двигател без топлинно разширение освен магнитната левитация ,макар че и там се отделя температура но няма пряк допир между пвърхностите.
-0 +3
До коментар #169 от "Двигателя б":
Карам Опел Инсигния 2.0 CDTI 118kw изминал съм 320000 Засега никакви проблеми сменял съм само регулатора на въздуха в турбото но на сервиз никога не съм я карал много майстори пъкнаха-новоизлюпени! Повече от минута -две не е подгрявана .какви са тези глупости където се пишат маслото не го пипа,,
-0 +3
-2 +3
-0 +2
До коментар #165 от "ИБН ЕБН АЛ хххаааамилллл":
Първо ти на дилър чета от магазина колко мислиш че разбират като са събрани от кол и от въже второ все пак ти казват отначало 2000 оборота като нямало значение Защо не е отначало 6000 оборота лично мога да ти покажа какво ще стане ако я изкарам от магазина след първите 1000 метра повярвай ми и накрая всяко едно BMW е по-добрият вариант от чисто нова Dacia и няма да е лошо да се върнеш в магазина да попиташ тия от дилър четат там като ти дават акъл какви коли карат
-2 +1
До коментар #157 от "Пурко":
А,аа, ще ми развали ретро изгледа на оградата. Моята гордост. :)))
-0 +1
До коментар #30 от "2107 на LPG":
Литър два топла вода от чешмата ще ти реши проблема- изливаш върху изпарителя
-0 +0
-1 +1
-0 +0
-0 +1
-0 +0
-0 +0