Като начало двигателят се счита за напълно загрят, когато всички течности достигнат работна температура. Тук отбелязваме, че охлаждащата течност се загрява най-бързо, а заедно с нея и буталата, цилиндрите и главата. Но маслото в мотора се загрява много по-бавно. Да не забравяме, че смазочната течност се сгъстява на студа и отнема време, за да възвърне своите смазочни свойства. В резултат на това след стартиране двигателят работи „на сухо“, механичните загуби се увеличават рязко и по стените на цилиндъра се образуват триения.
Съвременните двигатели обаче не трябва да се загряват. Това се дължи преди всичко на екологичните изисквания. Но не забравяйте, че ресурсът на новите двигатели не е като старите агрегати и надеждността им понякога не е толкова голяма. Спомнете си например двигателя на CDNC TSI EA888 на Volkswagen Group. Поради факта, че върху стените на цилиндрите му се нанася твърде тънко защитно покритие, то с времето се изтрива. А сухият контакт на буталото със стената на цилиндъра води до по-бързо износване. Това постепенно осъжда двигателя на основен ремонт. Затова е по-добре да загреете такъв агрегат преди пътуване.
Германците произвеждаха двигателя от 2005 до 2011 г. и го инсталираха на модели, които все още са доста популярни на нашия вторичен пазар: Volkswagen Golf, Passat B6/B7, Passat CC и Tiguan.
Но това съвсем не важи само за коли на Volkswagen. Повечето производители предлагат мотори с различна степен на надеждност и такъв сложен агрегат трябва да работи разумно. Факт е, че по време на дълъг престой (особено при замръзване) турбината се охлажда, маслото се утаява и работните повърхности изпитват дефицита на масло при първоначална работа.
Следователно, ако стартирате такъв двигател и подкарате колата веднага, турбината ще се износи по-бързо. Всъщност след 2500 оборота в минута "охлювът" се нагрява рязко, тоест има термично разширение на материалите. При такава внезапна промяна на температурата възелът изпитва огромен стрес. Така че, ако не искате да отпишете турбината рано-рано, първо загрейте двигателя и не ускорявайте през първите километри. Тази препоръка се отнася особено за повечето турбо мотори на Renault, компресорните двигатели на Skoda, както и за корейския двигател T-GDI.
И накрая, не забравяйте да използвате качествени масла, особено ако имате алуминиев блок. В крайна сметка такъв мотор се страхува от студен старт. Спестяването на пари от качествена смазка може да доведе до факта, че устройството ще се износи значително по-бързо. Това постепенно ще доведе до преждевременен основен ремонт.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 реалистъ
Стига глупости сте писали. Палиш и тръгваш.
Коментиран от #2, #5, #33, #40
11:11 23.11.2020
2 Читател
До коментар #1 от "реалистъ":
Точно така. Палиш-тръгваш, палиш-тръгваш. И след 70-80 000 км. - хвърляш и купуваш ново, нали?Коментиран от #4, #63, #64
11:15 23.11.2020
3 Румен
Коментиран от #126, #155
11:17 23.11.2020
4 Котака
До коментар #2 от "Читател":
И какво? Трябва да ти дишат миризливия таралясник сутрин?Щото трябвало да се подгрява ...това да не ЗИЛ.Коментиран от #7, #41, #77
11:18 23.11.2020
5 Зависи кой
До коментар #1 от "реалистъ":
я е плащал! И кой колко мозък има!Всеки двигател е добре да загрее поне пет минути/минимум/ за дизела е задължително освен ако ,не ти го е купил тате,и има много пари....За служебните,не коментирам...Коментиран от #24
11:20 23.11.2020
6 Гост
Коментиран от #10, #14, #15, #34, #73, #118, #152, #164
11:22 23.11.2020
7 Читател
До коментар #4 от "Котака":
Като потеглиш, колата ти спира да пуши? Като караш незагряла кола, тя консумира много повече гориво - съответно и пуши много повече.Коментиран от #28, #42
11:24 23.11.2020
8 Гост
11:25 23.11.2020
9 111111
Коментиран от #12, #49, #78, #83, #120, #172
11:26 23.11.2020
10 Хипермен
До коментар #6 от "Гост":
Точно така11:28 23.11.2020
11 hmhmhm
Коментиран от #110
11:30 23.11.2020
12 Зил
До коментар #9 от "111111":
Зимно време е добре ДВГ да поработи поне 1.2 мин преди голфаджията, а3йкаджията, бмв 3йкаджията или хондаджията да се изстреля с пълна газ към червеното на следващия светофар и да набие рязко спирачки. 🙂11:35 23.11.2020
13 DARK
Коментиран от #51
11:36 23.11.2020
14 00000014
До коментар #6 от "Гост":
Малко хора, го знаят това. Не разбират, че най-добре е да се постигне оптималната температура максимално бързо, но без форсаж, а с минимално натоварване. А иначе ми е много развеселяващо, когато видя някой на 10 градуса да подгрява половин час ....Коментиран от #96
11:37 23.11.2020
15 да така е
До коментар #6 от "Гост":
именно11:39 23.11.2020
16 Тра ла ла
Коментиран от #18, #38, #80
11:40 23.11.2020
17 Провинциалист
Коментиран от #119
11:43 23.11.2020
18 Ей драскачо
До коментар #16 от "Тра ла ла":
Двигателя загрява най вече от изгарянето на горивото.Коментиран от #52
11:45 23.11.2020
19 що ли
11:53 23.11.2020
20 незнайко
И как да стане това когато караш градско и отиваш до супермаркета да напазаруваш ??? По тази логика всички двигатели с ТУРБИНИ трябва да са на трупчета през зимата и да не се ходи до магазина с КОЛА !!! Нещо куца в тази статия .
Коментиран от #54
12:17 23.11.2020
21 Ахахахахахха
Коментиран от #55, #87, #159
12:21 23.11.2020
22 незнайко
Коментиран от #26
12:31 23.11.2020
23 Хулиган
Коментиран от #25
12:36 23.11.2020
24 Kevin
До коментар #5 от "Зависи кой":
Пишеш глупости. Карам служебна с 1.6 HDI. Не се паркира в гараж, паля и след 20-30 секунди тръгвам. Сега е на 327'000, не гори масло, турбото е още читаво. Какво повече да искаш от кола която чисто нова струва 28'000 лв.12:54 23.11.2020
25 Пламен
До коментар #23 от "Хулиган":
И друго за Германия мога да ти кажа. НИКОГА не сменяй сам спукана гума на аутобана! Слагаш триъгълник, после жилетка, и накрая звъниш на пътните служби и чакаш извън мантинелата идването им. Също така гьотеря да се ползват аварийни светлини може да забравиш. Спираш на кофти място : не ги пускаш. В случай че ги пуснеш, след 15 минути идва полицията да види какво става. Те го приемат че щом си на аварийни дълго време нещо ти е прилошало. От личен опит го казвам.Коментиран от #84, #146
12:57 23.11.2020
26 Каращ атмосферен бензинов двигател
До коментар #22 от "незнайко":
Аз имам и карам VW Bora 2.0 с бензинов атмосферен двигател от 5 години и 7 месеца. Първите две зими, след запалване на двигателя го оставях да работи на място около 2 минути, а в много студени дни и повече. Но в следващите зими до ден днешен паля и след 5-10 секунди потеглям. Двигателят е на 219 000 км. и съм доволен от работата му. Единственият му недостатък е горенето на масло, което го има при много двигатели от този вид.Коментиран от #56
13:07 23.11.2020
27 Тодор
Коментиран от #57
13:19 23.11.2020
28 Котака
До коментар #7 от "Читател":
Именно, сутрин пред нас е ад. Вместо да поработят минута-две и да тръгват, палят си дъртите кочини и стоят .Единия стои в нея по 20 минути,друг един мърляч седи до колата и пие кафе и пуши цигари.. квартала мирише на нафтова печка....за такова" подгряване" такава глоба отнася в някоя бяла държава, ще му държи влага цяла година.Коментиран от #39, #70, #103, #105
13:36 23.11.2020
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 2107 на LPG
"Научил" съм я да пали даже и в студа -направо на газ,но ЗАДЪЛЖИТЕЛНО поне минута -две я оставям да си поработи на около 2000 об. -иначе рискувам при тръгване и натоварване на мотора да ми "замръзне" изпарителя ...
Коментиран от #32, #186
13:46 23.11.2020
31 Добрин
13:46 23.11.2020
32 ОпОп
До коментар #30 от "2107 на LPG":
Ми хвани си сипи 20лв бензин и си я пали като "бял" човек.И по темата. Палиш, тя си работи докато си сложиш колана, пускаш музика или да си изчегърташ прозореца. Това е общо 2 мин. И тръгваш като нормален човек. Караш до 2000 оборота (не с газта до ламарината) и това е. Като си сипеш хубаво масло, а не менте за 2.20лв/л от някой варел, си ок.
14:02 23.11.2020
33 гост
До коментар #1 от "реалистъ":
Чакай бе ти караш японка, ми другите?14:03 23.11.2020
34 Aha
До коментар #6 от "Гост":
Аман от разбирачи, само вдигат шум сутрин... а тия с кофти газта, едно рязане на бензин сутрин...14:14 23.11.2020
35 Vato
14:28 23.11.2020
36 Тест
14:40 23.11.2020
37 Ицо Багера
14:41 23.11.2020
38 Тираджия
До коментар #16 от "Тра ла ла":
Нищо не ти е известно! Двигателя загрява от горивния процес не от триене!Коментиран от #53
14:48 23.11.2020
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Ха ха
До коментар #1 от "реалистъ":
Не, не е палиш и тръгваш, а качваш се и караш, палиш и тръгваш са ги играли преди това до 300-400 к в Германия или Италия....15:27 23.11.2020
41 Чук
До коментар #4 от "Котака":
Не ва, тва са дупер-пупер-дупер технологиите на Бье йен Вие и АйДий дет на 40 к фърляш двигател и на 40 скорости, пък дали гаеанционно хич, ама хич не се знае...15:31 23.11.2020
42 Ха ха ха
До коментар #7 от "Читател":
Той Котака Тундбергист се бара....))))15:33 23.11.2020
43 Ран Босилек
15:34 23.11.2020
44 8755
Коментиран от #46, #108
15:34 23.11.2020
45 Кой туй
Коментиран от #58
15:35 23.11.2020
46 Ще го
До коментар #44 от "8755":
буташ на задна:)15:35 23.11.2020
47 Калашников
Коментиран от #48
15:36 23.11.2020
48 Зиг Зауер
До коментар #47 от "Калашников":
Мда...15:37 23.11.2020
49 Стига ва
До коментар #9 от "111111":
Бахмааму ветно ли бе?!))))15:40 23.11.2020
50 животновъд
Коментиран от #59
15:40 23.11.2020
51 Тъй де
До коментар #13 от "DARK":
На двойна езда почти не изстиват...навремето ладите таксита правеха 6-700 к без ремонтКоментиран от #100, #115, #123
15:43 23.11.2020
52 Ахааа
До коментар #18 от "Ей драскачо":
Значи, все пак охладителната течност не се загрява сама, а ? И в крайна сметка, водната риза е по-далеч от изгарянето на горивото, почти до цилиндъра се намира, та май триенето играе по-голяма роля, драскачо......Коментиран от #85
15:44 23.11.2020
53 Ясно
До коментар #38 от "Тираджия":
Ми за какво ни е тая водна риза тогава ? И защо минава близо до буталата ? А уе и вие сте едни мозъчни тръстовеКоментиран от #109, #144
15:45 23.11.2020
54 Чук
До коментар #20 от "незнайко":
Ми то на градско на готините дизели никога не им се задръствал DPF/FAP-а казват....15:47 23.11.2020
55 Сичиро Сан
До коментар #21 от "Ахахахахахха":
Ти много прав да знаес))))15:47 23.11.2020
56 Сникерс
До коментар #26 от "Каращ атмосферен бензинов двигател":
Е те Вагините вървят в комплект с маслена туба в багажник15:50 23.11.2020
57 Ха ха
До коментар #27 от "Тодор":
Нали?!)))) Ръчка за града и автомат за магистрално....хи хи хииииии15:51 23.11.2020
58 Ха ха
До коментар #45 от "Кой туй":
Ми Тесла много ясно, хлей само да не се заключиш вътре15:56 23.11.2020
59 Чук
До коментар #50 от "животновъд":
Що не си гледаш овците ми се обаждаш от коневруза?!))) Като загряваш на "малки' обороти ли си? Смехурко!Коментиран от #61
15:57 23.11.2020
60 4X4
Коментиран от #95
16:06 23.11.2020
61 Ами да на
До коментар #59 от "Чук":
ниски обороти си до 2000,според теб на високи ли трябва да загряваш,нали точно това е кондиката,да се запали и след 20-30 сек. да тръгнеш без да форсираш колата а до около 1500-2000 об. най-много докато не влезе в нормален температурен режим.16:11 23.11.2020
62 Пилона
16:17 23.11.2020
63 Дфен
До коментар #2 от "Читател":
Ти си луд.Имал съм 4 нови коли в книжката на никоя не го пише това16:19 23.11.2020
64 333
До коментар #2 от "Читател":
Съмнявам се, че си минавал през живота си 70, 80000км.Едната кола, която ползвахме я продадохме на 350000, и никога никой не я е чакал да загрее. 100 часа годишно ще чакам да ми загрява колата. Двигателя и не струва толкова.
Коментиран от #104
16:26 23.11.2020
65 Driver
16:26 23.11.2020
66 мери
16:31 23.11.2020
67 Грую
16:35 23.11.2020
68 Коментара
17:00 23.11.2020
69 Готин
Коментиран от #86, #169
17:06 23.11.2020
70 Терминал 1/2
До коментар #28 от "Котака":
В бялата държава в която съм през зимата е масова практика местните да спират пред магазините за шопинг без да изгасят колите си докато пазаруват.Няма глоби,тормоз на полиция и кражби на коли...но това е БЯЛА държава ;) Иначе за нов автомобил 30сек. подгряване на място докато почистиш снега от стъклата са повече от достатъчни...а и след това каране през първите 5км на ниски обороти...17:06 23.11.2020
71 Fra Dia
17:07 23.11.2020
72 4лел3л
Образували се "триения"? Какви а вид са тия триенете? Познаваме следните триения:
а) Сухо
б) полусухо
в) течностно.
Това по отношение на смазването или осъствието му.
По отношение на вида познаваме:
а)Триене при плъзгане
б)триене при търкаляне
И сега:
При запуск на всеки ДВГ в първият момент, докато маслената помпа "вдигне" налягане и напълни магистралите, триенето е полу-сухо.
При такова триене има износване, но все пак има и мазане, макари оскъдно. Изправната маслена помпа създава налягане почи мигновенно. Тоест за ДВГ няма проблем. Все пак не палиш колата с пълна газ. Вискозитете на маслата се препоръчва от производителят на ДВГ и в зависимост от климатът при който ще се експолатира МПС-то. Съвремнните масла са с много нисък вискозитет, който почти не се променя на горешо и студено. Така, че отпада подгрването дето го говориш.
Турбото започва да се върти още при заработване на мотора, но нали не палиш с пълна газ, така, че оборотие му са малки, а в следващия момент вече помпата е "качила масло до него.
Стресовете от нагряването на "охлюва" не ги мисли. Охлюва (горещият) е изработен от високоякостен чугун. Не се стресира лесно тоя материал. Горещата турбина е направена от сплав, която се ползва в турбо-реактивните двигате
17:12 23.11.2020
73 готвачка
До коментар #6 от "Гост":
какво е 2000 оборота - какво значи това, с колко да караш? - като скорост де17:21 23.11.2020
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Някой си
17:23 23.11.2020
76 ПОРШЕ 90 кс
Коментиран от #134
17:25 23.11.2020
77 Гост
До коментар #4 от "Котака":
Ако подкараш таралясника си студен ще дишаш още повече мръсотия. При натоварване студен двигател гори много повече и е в пъти по-токсичен. Мисли малко и не се обаждай като не ти е ясно.17:25 23.11.2020
78 Гост
До коментар #9 от "111111":
Готов ли си да хванем бас за това? Аз на място мога да си накарам колата да стигне работна температура за 15 минути в най-лютата зима в България. Явно твоята кола не е добре. Смени си термостата.17:28 23.11.2020
79 Слушател
Коментиран от #81
17:30 23.11.2020
80 Гост
До коментар #16 от "Тра ла ла":
Водата се загрява от триенето на буталата и цилиндрите ли? Хайде и този. А горенето в цилиндрите изобщо не я загрява нали хахахахахахаха17:30 23.11.2020
81 Гост
До коментар #79 от "Слушател":
Да но за какво са ни на нашите 15 годишни щайги качествени масла?17:31 23.11.2020
82 Гост
17:32 23.11.2020
83 фффф
До коментар #9 от "111111":
Бензина за 10 минути прави колата топла работейки на място докато изчистя снега от нея.17:33 23.11.2020
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Гост
До коментар #52 от "Ахааа":
Стига се излага бе. Триенето не загрява водата. В цилиндрите се гори бензин при 1200 градуса пикова температура. Какво триене?Коментиран от #117
17:34 23.11.2020
86 83848
До коментар #69 от "Готин":
Той е измислен от никола тесла. Даже не го палиш. Направо тръгваш .....17:36 23.11.2020
87 Гост
До коментар #21 от "Ахахахахахха":
Тойота корола версо 2,0 дизел с турбина . За една година глава, клапани, крив блок, турбина, рейка, помпа и радиатор на климатик. Благодаря за японските съвети.Коментиран от #162
17:36 23.11.2020
88 АНАЛИЗАТОР
Коментиран от #90, #116
17:37 23.11.2020
89 Анонимен
17:56 23.11.2020
90 Анонимен
До коментар #88 от "АНАЛИЗАТОР":
Ако си сипал боклук си прав, ако е пълна качествена синтетика няма значение. А всички съвременни автомобили са с пълна синтетика17:58 23.11.2020
91 Врачанина
18:09 23.11.2020
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 Бай Шафьор
18:14 23.11.2020
95 Луд
До коментар #60 от "4X4":
Абе ти корабен двигател виждал ли си?18:19 23.11.2020
96 Брадвата
До коментар #14 от "00000014":
Развеселяващо? Като видя някой да подгрява дъртия голф и отнася псувните с 200. Даже с 300. Чуди се после що го псувам, а то от дим не се вижда покрай него. Малко им е да си усмърдяват панелките, ами усмърдяват и отпред пред панелкитеКоментиран от #106, #176
18:20 23.11.2020
97 Този коментар е премахнат от модератор.
98 Луд
18:21 23.11.2020
99 Минчо Празников
18:27 23.11.2020
100 Подгрял
До коментар #51 от "Тъй де":
700к с лада.. после може направо волгови бутала да пуснешКоментиран от #163
18:47 23.11.2020
101 Разумен
Но ползата е огромна.
Освен това наливам масло Castrol Magnetum.
И се радвам на "самолета" SAAB 93.
18:51 23.11.2020
102 АнатемаНаБезродници!юте
18:51 23.11.2020
103 Читател
До коментар #28 от "Котака":
Е, 20 мин. си е прекалено. Имам предвид 2-3 мин., колкото автоматичния смукач да свали оборотите на 900-1000. От 1200-1300 като е "студена".19:05 23.11.2020
104 Читател
До коментар #64 от "333":
Ти си баровец. Аз карам стари коли. Правя 80-150 000 км. и сменям. Като старата кола обикновено остава на баща ми.19:08 23.11.2020
105 Ванче
До коментар #28 от "Котака":
Ами,върни си се в Михайловградскят или Врачанският регион където си се родил и няма и няма да ти мирише на стари кочини-ще ти мирише на истински,което между впрочем е много хубаво и българско-съвсем нормално е,човек,като запали колата да изчака да се размразят поне стъклата преди да тръгне на път.Но понеже твоята кола не мръзне,не хваща скреж и лед/слагаш навярно зеблени чували или стари черги от баба/-тръгвай веднага,ако може с мръсна газ и дрифтене...Защо трябва да пишете глупости,само и само да напишете нещо и да си показвате магарията?Коментиран от #107
19:14 23.11.2020
106 Гост
До коментар #96 от "Брадвата":
А той чува ли те да го псуваш или ти само наум, че да не те чуе и да се размирише край тебе.Коментиран от #122
19:48 23.11.2020
107 Гост
До коментар #105 от "Ванче":
И като тръгне веднага след запалване, почва да търка стъклата отвътре с един сноп конци за чистене. Знам ги тия карачи.19:51 23.11.2020
108 ПООРШ 75 КОНЯ
До коментар #44 от "8755":
НАПРАВИ МУ ДВА ЛАСТИКА ОТ СФЕТОФАР --- ДО СФЕТОФАР ДА ВДИГНЕ ГРАДОСТТ ГЛЕДАЙ ДА НЕ ТЕ ВИДИ ВИП БРАДЪРСС И БРАЧЕДИТЕ ОТ М.В.Р. -ЕТО 😂😂😂👌🤐🐱🏍🚀🤣19:56 23.11.2020
109 00000014
До коментар #53 от "Ясно":
Цилиндровата втулка трябва да се охлажда, защото изгрелите газове при избутване на буталото надолу я загряват. Температурата им е над 350 градуса. Изобщо хабер от двигатели имаш ли си?19:57 23.11.2020
110 Пеню
До коментар #11 от "hmhmhm":
Толкова е стресиран възелът, че ще му леем куршум. Преводачът на гугл толкова може, ама редакторът трепе рибата.19:59 23.11.2020
111 Гошко
20:03 23.11.2020
112 Капиталист
20:12 23.11.2020
113 Гошко
20:12 23.11.2020
114 перничанин
Коментиран от #157
20:15 23.11.2020
115 Като гост
До коментар #51 от "Тъй де":
На времето ладите таксита на 270 хиляди бяха масларници, колкото гореше бензин толкоз и масло. Цилиндъра прескачаше първи ремонт и директно на втори се шлайфаха.20:16 23.11.2020
116 Готин
До коментар #88 от "АНАЛИЗАТОР":
Не се хаби да наливаш мозък в кратуни. Те не са чували за физика и мислят, че синтетиката не подлежи на физичните закони.20:18 23.11.2020
117 Гост
До коментар #85 от "Гост":
Ако от триенето се загрява охладителната течност двигателят ще е с много малак ресурс.точно така,загрява се от огъня вътре който гори20:22 23.11.2020
118 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #6 от "Гост":
Правилно!!!20:30 23.11.2020
119 Николай
До коментар #17 от "Провинциалист":
Че къде в махалата да намеря такава улица, че да карам 100 метра на 4-та скорост, трябва да съм поне с 50 км/ч.20:34 23.11.2020
120 Този коментар е премахнат от модератор.
121 Аууу
20:46 23.11.2020
122 Брадвата
До коментар #106 от "Гост":
Чува, искаш ли и ти да чуеш?Коментиран от #160
20:47 23.11.2020
123 Бай Стою касапина
До коментар #51 от "Тъй де":
Е, ти се оля. Максимум 300 хил. ги правеха. Ти ги изкара двойно. Ай да посмалиш!20:50 23.11.2020
124 Сър
20:55 23.11.2020
125 Тапата
Коментиран от #141
21:12 23.11.2020
126 Боко
До коментар #3 от "Румен":
ХА,ХА ставаш за ПРЕМИЕР!21:14 23.11.2020
127 Диан
До коментар #29 от "699":
Изчистваш си ти стъклата и тръгваш ако стойш в колата има да чакаш21:26 23.11.2020
128 Христо
Коментиран от #130
21:32 23.11.2020
129 Стар механик
21:42 23.11.2020
130 Анонимен
До коментар #128 от "Христо":
5w40 или 0w40 е еднакво през лятото. Карай си направо с 0лата.Коментиран от #151
22:03 23.11.2020
131 Христо
22:08 23.11.2020
132 Стар механик
22:11 23.11.2020
133 Аз пък
22:13 23.11.2020
134 😂😂😂😂😂😂
До коментар #76 от "ПОРШЕ 90 кс":
Ти ме умря, бе....22:15 23.11.2020
135 Кадета
22:16 23.11.2020
136 Индийския майстор
22:18 23.11.2020
137 Подгряване
Ако се притеснявате за екологията, ще помогнете много повече ако си купите кола с електромотор .
22:25 23.11.2020
138 барета
22:27 23.11.2020
139 бат Васко
22:56 23.11.2020
140 Здрасти
22:58 23.11.2020
141 Алфа Чакал
До коментар #125 от "Тапата":
Има логика.И жената много променя звука при сух старт.23:16 23.11.2020
142 Така...
Абе пичове, осъзнавате ли, колко е незначително и нееднозначно? Закон ли искате да ви напишат, колко да подгрявате!?! Кой беше казал, че 80% от хората не стават?
23:59 23.11.2020
143 Джуган
Коментиран от #148, #149, #153
00:06 24.11.2020
144 Тираджия
До коментар #53 от "Ясно":
Момченце вземи прочети някой буквар не се излагай .00:25 24.11.2020
145 Николай
Коментиран от #156
01:15 24.11.2020
146 Бай Шиле
До коментар #25 от "Пламен":
Нещо не се вързва.? тогава всички коли имат крикове,рез.гуми и др. в багажника? Или в твойта Германия трябва да чакам някой да дойде да ми сложи резервната?02:09 24.11.2020
147 Този коментар е премахнат от модератор.
148 Този коментар е премахнат от модератор.
149 Този коментар е премахнат от модератор.
150 Нсй-добър
06:29 24.11.2020
151 перничанин
До коментар #130 от "Анонимен":
Цената е различна.07:23 24.11.2020
152 Ловец
До коментар #6 от "Гост":
Е това е правилният начин който правя и аз07:31 24.11.2020
153 Йо Несбьо
До коментар #143 от "Джуган":
Примерно 5°С под нулата. Има да чакам иначе още новичкият ми Хюндай да загрее на място. Не, че е невъзможно, разбира се, но ще вися като ненормален в автомобила поне 20 мин. Аз паля, изчиствам стъклата от лед отвън, изтривам ги отвътре заради заскрежаване (само предното)И полекичка тръгвам. Не ми е ясно за какви 2000 оборота ми говорите, защото аз рядко ги качвам толкова - трябва да съм с 60 км/час на 3-та!Смятате ли, че ще направя подобна дивотия?! Шофирам предимно на 6-та с 51-52 км/час и около 1100 оборота. Познат механик ми разправяше, че турбиниран двигател би трябвало да се кара с около 2000 оборота, но аз ви обясних защо не е възможно при мен...
Коментиран от #161
07:59 24.11.2020
154 ГоЩо
08:01 24.11.2020
155 Мекичар
До коментар #3 от "Румен":
"...и се връщам да яДА мекици..."? Да ям, байо! ;)08:36 24.11.2020
156 Този коментар е премахнат от модератор.
157 Пурко
До коментар #114 от "перничанин":
Вземи си направи автоматично отваряне на дворните врати и гаража! Все пак е 21-ви век ако не сте разбрали в Перник!Коментиран от #185
09:12 24.11.2020
158 Геро
09:13 24.11.2020
159 The rider
До коментар #21 от "Ахахахахахха":
Мдааа, друг е живота с Тойота..09:21 24.11.2020
160 Гост
До коментар #122 от "Брадвата":
Ето пак. Нали си скрит зад монитора, много ти е лесно. Давай да те видим!09:23 24.11.2020
161 Читател
До коментар #153 от "Йо Несбьо":
Тази сутрин, в София. При -1 градуса външна температура, температурата на охладителната течност, по показания на борд-компютъра, се покачваше с градус на 3-4 секунди. Това е без да подавам газ. Колата ми е Хонда CRV2, бензинова. Показанията ги следих с ODB2 на телефона си. Така че, тия глупости за 20 мин. .... някъде другаде.Коментиран от #167
09:25 24.11.2020
162 747382
До коментар #87 от "Гост":
Японец дизел се не копува. Елементарно е инвееки го знае. Защо бензинов еквивалент е по-скъп? Дизела е за мизерниците с трансжендърските европейски котори да карат евтино към сервиза 🤌🏿09:25 24.11.2020
163 авто
До коментар #100 от "Подгрял":
Прав си,както са я подкарали може някой да напише,че с Ладите са минавали и по милион без ремонт,колкото време минава спомените и фантазиите се покриват.09:25 24.11.2020
164 PIPALOT
До коментар #6 от "Гост":
Така се прави,това е правилния начин и зима и лете.09:42 24.11.2020
165 ИБН ЕБН АЛ хххаааамилллл
Коментиран от #184
10:04 24.11.2020
166 Жорката
10:40 24.11.2020
167 Йо Несбьо
До коментар #161 от "Читател":
Това в движение ли беше?! При мен таблото показваше -3°С външна температура, а температурата на охладителната течност не съм я следил. В общи линии запалих, за 2 минути свалих заскрежаването от стъклата, седнах в колата и бавно потеглих. Бях на рециркулация. За около 10 мин започна да духа топло. Не съм издувал двигателя, карах с 1100 - 1500 оборота. Върнах се в Прага и чак тогава свалих коженото яке. Т.е. Не знам как е при вас, аз следя вътрешната температура и купето на колата се загря до степен да сваля якето чак след 20 мин... 2-годишен Хюндай бензин без видима повреда...Коментиран от #168
10:47 24.11.2020
168 Читател
До коментар #167 от "Йо Несбьо":
Не, на място. Като направи 50-тина градуса потеглих.... горе-долу за 2 мин. на място, докато изстържа стъклата, да сложа колана и потеглих. Като паркирах колата снощи, към 20:00; Като запалих двигателя, докато телефонът ми се "закачи" за OBD-то - и ми показваше 15 градуса на охладителната течност.11:19 24.11.2020
169 Двигателя б
До коментар #69 от "Готин":
Двигателя без топлинни разширения е измислен от Илън Мъск, създателят на Тесла.Коментиран от #171, #177, #178, #180, #181
11:50 24.11.2020
170 ттт
13:35 24.11.2020
171 ттт
До коментар #169 от "Двигателя б":
Даааа, електродвигателите никога не загряват. И никога не се износват. При Мъск проблема е в батерията, че доста бързо се налага да дадеш отново половината от цената на автомобила за нова батерия. Пък и май на Земята нямало достатъчно литий за батерии на толкова много коли, колкото са в момента автомобилите с ДВГ. Проблем е и това, че покривите на дърводелския инструмент много често изхвърчат от колата. Днес пак бяха писали за такъв случай. Също така съм любопитен да видя, колко зарядни станции ще трябва да се направят за да поемат поток от електромобили, равен на потока автомобили с двг по пътищата на Западна Европа. Пък и когато тези автомобили станат мнозинство, не вярвам да се ползват с редица преференции.13:42 24.11.2020
172 аса
До коментар #9 от "111111":
Не е важно, дали по-бързо ще загрее двигателят, (вярно е в движение е по-бързо), а кога износването на двигателя ще е по-малко. Разбира се в определени случаи е важна бързината. Ако са ме предупредили за настъпващо цунами, няма чакам, двигателят да загрее. Би могло и по още много други причини да не го чакам, но ако всичко си е нормално, няма да бързам.13:48 24.11.2020
173 Пламен
15:13 24.11.2020
174 Този коментар е премахнат от модератор.
175 Баро
20:16 24.11.2020
176 Баро
До коментар #96 от "Брадвата":
Ти защо не си седя на село да си усмърдя ваш мегдана20:20 24.11.2020
177 Баро
До коментар #169 от "Двигателя б":
Тихо не казвай на никой какви глупости говориш че ще ти се смеят врабчетата преосмисли какво си написал излиза че мъж се е родил през 19-ти век Да не би да си ай ти специалист само те може да дрънкат такива простотии20:25 24.11.2020
178 Баро
До коментар #169 от "Двигателя б":
И понеже си много прост да ти обясня електродвигателят също има топлинно разширение според което параметрите му се променят Ако не ми вярваш Вземи една бормашина я пусни да върти 10 минути да видиш дали няма да се нагрее а когато има противодействие на нейното движение нагряването се увеличава и накрая да ти кажа електродвигателите изгарят понякога ама забравих че сигурно си ай ти специалист20:28 24.11.2020
179 Баро
20:37 24.11.2020
180 пишман майстор
До коментар #169 от "Двигателя б":
Няма все още измислен двигател без топлинно разширение освен магнитната левитация ,макар че и там се отделя температура но няма пряк допир между пвърхностите.21:55 24.11.2020
181 В Коцев
До коментар #169 от "Двигателя б":
Карам Опел Инсигния 2.0 CDTI 118kw изминал съм 320000 Засега никакви проблеми сменял съм само регулатора на въздуха в турбото но на сервиз никога не съм я карал много майстори пъкнаха-новоизлюпени! Повече от минута -две не е подгрявана .какви са тези глупости където се пишат маслото не го пипа,,04:39 25.11.2020
182 Кената
10:24 25.11.2020
183 dutchmann
17:48 25.11.2020
184 Много си тъп Саше
До коментар #165 от "ИБН ЕБН АЛ хххаааамилллл":
Първо ти на дилър чета от магазина колко мислиш че разбират като са събрани от кол и от въже второ все пак ти казват отначало 2000 оборота като нямало значение Защо не е отначало 6000 оборота лично мога да ти покажа какво ще стане ако я изкарам от магазина след първите 1000 метра повярвай ми и накрая всяко едно BMW е по-добрият вариант от чисто нова Dacia и няма да е лошо да се върнеш в магазина да попиташ тия от дилър четат там като ти дават акъл какви коли карат18:46 25.11.2020
185 перничанин
До коментар #157 от "Пурко":
А,аа, ще ми развали ретро изгледа на оградата. Моята гордост. :)))19:55 25.11.2020
186 Пешо
До коментар #30 от "2107 на LPG":
Литър два топла вода от чешмата ще ти реши проблема- изливаш върху изпарителя10:05 27.11.2020
187 Северин
11:13 01.12.2020
188 граматик
12:57 01.12.2020
189 Мола Рам
19:26 01.12.2020
190 Христо
19:37 02.12.2020
191 Христо
19:40 02.12.2020