Замъглените и замръзнали прозорци през нощта силно възпрепятстват шофьора сутрин. Трябва да включим мотора, да потърсим стъргалка и да почистим замръзването. Що се отнася до боята, то механичното напрежение уврежда лаковото покритие и оставя драскотини по гумените уплътнения. В този случай моторът трябва да се загрее, преди да започне да изпуска потоци топъл въздух. Междувременно има инструменти и технологии, които могат да помогнат не само в борбата със замръзването, но и да предотвратят появата му. С използването на някои трикове е възможно да се избегне стоенето пред автомобил сутри.
Електрическо отопление на предното стъкло

Най-добре е да имате електрическа функция за отопление на предното стъкло, когато купувате автомобил. Когато е включена, нагревателната намотка бързо се бори със замръзването и след три минути бялата коричка лед е готова да бъде премахната, дори и само с помощта на чистачките. За съжаление не всички автомобили обаче имат такава удобна екстра на ветроупорното стъкло. Затова трябва да прибегнете до други методи.
Проветряване на салона след паркиране

Един от най-известните начини за борба със замръзването на салона е преди да се отправите към дома, да отворите всички врати на паркираната кола. Необходимо е да се изгони топлия въздух от купето, за да се изключи голямата температурна разлика, провокираща кондензация на студени повърхности. Този метод обаче не винаги е ефективен. Агрегати, като топъл двигател, охлаждаща течност и други части се охлаждат бавно, поради което дори след 5 минути с отворени врати интериорът няма време да се охлади изцяло и стъклото пак ще е покрито с лед на сутринта, макар и по-малко.
Превантивно почистване на стъклата

Друг метод, приложим обаче за автомобили, които не се карат в големите градове и по първокласната пътна мрежа, а в малки населени места, където няма практика за обилно използване на химически реагенти, е качественото почистване на стъклата. В такива случаи стъклата могат само да се почистят добре за да се премахнат точките за кондензация от тях. За да се получи желаният ефект, след измиване можете да изтъркате стъклото с вестници. Така от повърхността се отстраняват мръсните микрочастици, около които се кондензира влагата. Необходимо е да се почиства стъклото от двете страни.
Аерозол или спрей на алкохолна основа

Ако все пак се образува слана, тя може бързо да бъде премахната с помощта на специални химикали, продавани в магазините. Те се нанасят директно върху ледената кора и след това се отстраняват със стъргалка или четка. Асортиментът включва различни спрейове и аерозоли под общото наименование "анти-лед". Тези продукти са на алкохолна основа, не замразяват и абсорбират вода. По-добре е да изберете спрей, а не аерозол, който работи по-добре при температури под нулата. Трябва да знаете обаче, че ефективността на даден продукт е трудно да се предвиди. Някои може да не работят вече при -5 ° C. При силна слана и с дебел слой лед всички химикали не действат.
Покривало

Съществува и по-радикален начин за борба със замръзването. Можете да покриете стъклото през нощта със специални щори, които се продават в магазините за резервни части. Платът предотвратява кондензацията на влага по време на охлаждането на автомобила след пътуване и предотвратява проникването на сняг в стъклото. Когато поставяте въпросното парче плат, е необходимо да го притиснете към стъклото и да го фиксирате с чистачките и да затиснете краищата му с вратите. В резултат на това стъклото не замръзва и остава чисто и по време на снеговалежи.
Гореща вода

Това, което също може да свърши работа, но може и да спука стъклото е заливането му с гореща вода. Съветът ни е по-добре да не експериментирате с този метод. А какви други методи познавате? Споделете вашите знания и истории в коментарите!
Коментиран от #12
-7 +28
-13 +36
Никого не съм пукал стъкло
Коментиран от #34
-44 +15
Коментиран от #11
-1 +46
-1 +38
-1 +17
-3 +38
-4 +40
Коментиран от #13, #16
-3 +32
До коментар #5 от "Борис":
А като имаш двор що не сложиш един навес най-малкото и да си решиш проблема. Слана под навес почти не се хваща. И сняг няма да бършеш.
-1 +26
До коментар #1 от "Едмонд Дантес":
Приятел, не сме в 19ти век. Има спрей с антиобледеняваща теност, пръскаш за секунди и си готов. Химия брат, химия.
Коментиран от #25
-12 +13
До коментар #10 от "Коментара":
Неуспорим факт е, че в такава ситуация от гаража по-хубаво няма. Но и от него да излезеш, понякога трябва да се поизпотиш. Например, ако през нощта е навалял повечко сняг, трябва да си го изринеш до мястото където се включваш в движението. Ако гаража не е близо до пътя, а е малко по-забутан...бая ринене ще падне. На всичкото отгоре, ако вали през целия ден докато си на вън, трябва отново да си изринеш пътечката докато си прибереш колата на топло. Казвам го от личен опит :)
Коментиран от #30
-1 +26
-0 +23
До коментар #10 от "Коментара":
Приятелката ти мрънкя, че сака да иде на хижа за викендо и ти нали си пич, палиш колата, товариш гаража и заминаваш, а?
А кой рине снега пред гаража, като навали50-60 см. ?
Всяко нещо си има предимства и недостатъци. А статията не казва нищо ново или нечувано. Най-удобно е със спрей на алкохолна основа, разбира се, но се явява разходен материал, който струва пари и по някога може да свърши, точно когато не трябва.
Стъргането на леда е по-трудоемък начин, но става винаги. Дори да нямаш стъргалка, един стар компакдиск върши чудесна работа или някоя карта )пластика).
Коментиран от #19
-1 +11
-0 +7
-2 +6
До коментар #16 от "ргб ед ф":
Точно така! С пластика ми трябваха 2 минути да изстържа предното и задното стъкла, страничните на предните врати и огледалата отпред. Междувременно бях запалил и включил рециркулация. На втората минута изстъргах предното стъкло и отвътре. После постепенно потеглих на ниски обороти и скорост. Но все пак на автомобила ми му трябват едно 20 минути да нагрее купето до температури да си сваля якето... Някои ми разправят, че купето се стопля за 4-5 минути, но предполагам не са отчитали след колко минути ще си свалят якето... Ще ми е интересно по марки и модели...
-0 +6
Коментиран от #27
-1 +6
Коментиран от #28
-2 +11
-1 +4
-0 +11
-0 +4
До коментар #12 от "onq s konq":
И всичката тази химия се отича къде? - в отсека под предния прозорец, от където вентилатора засмуква въздух и ти го вкарва в купето да си го дишаш. Вентилация, брат, вентилация.
-0 +1
-0 +2
До коментар #20 от "qwerty":
Дори Форд Фокус 1 Джия имат подгрев на предното.
-1 +1
До коментар #21 от "ицо":
Е нали дезинфектанта е на спиртна основа? Какво те учудва>?
Коментиран от #32
-1 +3
-0 +4
До коментар #13 от "ицо":
Има Печка пазиш я с дистанционно и след 20 минути е колкото искаш един път за винаги където и да било
-0 +1
Коментиран от #33
-1 +2
До коментар #28 от "Гост":
Не се учудвам пич, просто споделям нещо от личен опит. Че няма нужда от някакви специални препарати и технологии за размразяване на стъкла. Ти ако искаш и спирт от аптеката ползвай пак ще ти свърши работа.
-0 +3
До коментар #31 от "onq s konq":
BMW-то брат не просто пали, то взривява тишината.
10 години джиткам едно е36 1.8i - нЕам случай да не е потеглило, без значение колко градуса е навънка. А зимите при мен са си ЗИМИ, не е като в Петрич, или Сандански...
Сека зима ме гонят от пътното да ми закачат греди, та да поизчистя, щот не могат да изкарат снегорините! :D
-0 +0
До коментар #4 от "Fate":
Навремето като млад шофьор реших малко да полея страничното стъкло с топла вода, еми заледи се на мига и още по-трудно го изчистих. Затова само със стъргалка хубава.
-0 +1
Не ви трябва да си сварявате стъклата на 100градуса Целзий, достатъчно е да са малко над нулата.
Дори и -10Ц лед по стъклата се разтапя от 15Ц вода.
Най-добре да имате и гумена чистачка за стъкла за да изтриете водата от стъклото след поливане, защото иначе може да замръзна пак.
-0 +0
-0 +0