Времето застудя и на много от нас ще се наложи да търсят помощ от приятел или да оказват такава, когато батерията на колата е изтощена от студа. Сега ви напомняме няколко неща, които не трябва да правите при подаване на ток с кабели от един автомобил на друг. Ето и шестте най-основни.
Не „запалвайте“ автомобил, чиято батерия е разредена от неуспешни опити за стартиране на двигателя. Проблемът е неизправност в колата, а не изтощен акумулатор.
Не свързвайте първо отрицателните проводници. Ако случайно докоснете положителния проводник на каросерията на автомобила, докато минусът е свързан, в най-добрия случай ще получите много искри. В най-лошия случай може да стане пожар.
Не използвайте тънки проводници за осветление. Те могат да се стопят и да изгорят ръцете ви. Ако нямате други проводници, тогава е по-добре да свържете двата акумулатора с тънките кабели и да ги оставите за известно време. В този случай двигателят на колата - донор трябва да бъде изключен. Част от енергията ще се прехвърли от заредена батерия към разредената. След това, като изключите проводниците, можете да направите опит да "запалите".
Не свързвайте отрицателните клеми директно. Използвайте елементите от металната каросерия - по този начин създавате баластно съпротивление и предпазвате акумулаторите и проводниците от повреда.
Проверявайте свързването на кабелите два пъти преди да закачите клемата. Уверете се, че кабелите не преминават през някоя въртяща се част от двигателя и помощните възли и агрегати в моторния отсек. Уверете се, че не е обърната полярността на връзката.
По време на процеса на подаване на ток, не стартирайте двигателя на колата - донор. Това няма да даде доста по-добър резултат. По-голямата част от натоварването все още пада върху батерията. Освен това в електрическата верига могат да възникнат спадове на напрежението, което няма да се хареса на електрониката.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Кози
Коментиран от #7
10:24 13.12.2021
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 бай Кольо
Коментиран от #8
11:33 13.12.2021
5 ха хя
11:41 13.12.2021
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Марио
До коментар #2 от "Кози":
А бе, ти папагал ли си. Същото го пише и в статията, аре нема нужда и ти да ни обясняваш. Ако имаш да кажеш нещо ново ОК, ама да ми повтаряш това, което е написано...12:15 13.12.2021
8 Марио
До коментар #4 от "бай Кольо":
Ми така токът е малко по-силен, но могат да възникнат грешки и да се прецака основно твоята кола. Така че най-добре е да е на загасена кола.12:17 13.12.2021
9 оня с коня
Коментиран от #10, #11
13:51 13.12.2021
10 Васик атанасова
До коментар #9 от "оня с коня":
Ами ако ти трябва колатаСлед 2 часа ще ходиш на работа
А и вадене и носене на акумулатор нагоре
Надолу лесно ли е
Или кабели или бутане и на втора предавка
16:18 13.12.2021
11 На тоя с коня
До коментар #9 от "оня с коня":
акумулатора ако ти е умрял,и една седмица да го зареждаш файда няма.А ако го зареждаш със зарядно не е нужно да го сваляш от автомобила.И ако ти откаже в планински курорт например,едва ли ще намериш зарядно.Така че приятелите и колеги не ги пренебрегвай.17:46 13.12.2021
12 Порно
20:33 13.12.2021
13 име
21:43 13.12.2021
14 кирпича
21:36 14.12.2021
15 Сулфид
21:39 14.12.2021