13 Декември, 2021 10:01 28 018 15

Подаване на ток с кабели: Избягвайте следните грешки

  • акумулатор-
  • кабели-
  • ток

Шест грешки, които могат да навредят на автомобила ви

Подаване на ток с кабели: Избягвайте следните грешки - 1
Снимка: Shutterstock

Времето застудя и на много от нас ще се наложи да търсят помощ от приятел или да оказват такава, когато батерията на колата е изтощена от студа. Сега ви напомняме няколко неща, които не трябва да правите при подаване на ток с кабели от един автомобил на друг. Ето и шестте най-основни.

Не „запалвайте“ автомобил, чиято батерия е разредена от неуспешни опити за стартиране на двигателя. Проблемът е неизправност в колата, а не изтощен акумулатор.

Не свързвайте първо отрицателните проводници. Ако случайно докоснете положителния проводник на каросерията на автомобила, докато минусът е свързан, в най-добрия случай ще получите много искри. В най-лошия случай може да стане пожар.

Не използвайте тънки проводници за осветление. Те могат да се стопят и да изгорят ръцете ви. Ако нямате други проводници, тогава е по-добре да свържете двата акумулатора с тънките кабели и да ги оставите за известно време. В този случай двигателят на колата - донор трябва да бъде изключен. Част от енергията ще се прехвърли от заредена батерия към разредената. След това, като изключите проводниците, можете да направите опит да "запалите".

Не свързвайте отрицателните клеми директно. Използвайте елементите от металната каросерия - по този начин създавате баластно съпротивление и предпазвате акумулаторите и проводниците от повреда.

Проверявайте свързването на кабелите два пъти преди да закачите клемата. Уверете се, че кабелите не преминават през някоя въртяща се част от двигателя и помощните възли и агрегати в моторния отсек. Уверете се, че не е обърната полярността на връзката.

По време на процеса на подаване на ток, не стартирайте двигателя на колата - донор. Това няма да даде доста по-добър резултат. По-голямата част от натоварването все още пада върху батерията. Освен това в електрическата верига могат да възникнат спадове на напрежението, което няма да се хареса на електрониката.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 52 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Кози

    9 21 Отговор
    Минуса винаги се свързва с каросерията а не директно на получаващия ток акумулатор.

    Коментиран от #7

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 бай Кольо

    34 8 Отговор
    Аз знам така,след като си свързал кабелите ,палиш колата донор и държиш около 2000 оборота няколко минути и след това пробваш да палиш ,но донора трябва да му работи мотора и да е на обороти.

    Коментиран от #8

  • 5 ха хя

    18 4 Отговор
    Закачете положителните клеми а отрицателния за джантата да не ви удари ток да не забравите да долеете течност в стъкломиещото няма да стартира дввигателя. ухаа
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Марио

    8 5 Отговор

    До коментар #2 от "Кози":

    А бе, ти папагал ли си. Същото го пише и в статията, аре нема нужда и ти да ни обясняваш. Ако имаш да кажеш нещо ново ОК, ама да ми повтаряш това, което е написано...
  • 8 Марио

    14 2 Отговор

    До коментар #4 от "бай Кольо":

    Ми така токът е малко по-силен, но могат да възникнат грешки и да се прецака основно твоята кола. Така че най-добре е да е на загасена кола.
  • 9 оня с коня

    17 4 Отговор
    Какви Кабели,какви 5 лв- завътам Контактния Ключ и ако 3-литровия Дизел на БМВ-но ми не запали щото в Акумулатора не е останал достатъчно Ток да завърти,изобщо няма смисъл от Втори опит.Ама да съм търсел Приятели и да им ангажирам времето с Глупости да опъваме Кабели ...Директно свалям Акумулатора и го закачам Вкъщи да се зарежда.От опит съм установил че само след 2ч зареждане Акумулаторът ще завърти безпогрешно и колата ще запали,но за Реално зареждане "до горе" му трябват едно 12 часа примерно.

    Коментиран от #10, #11

  • 10 Васик атанасова

    11 1 Отговор

    До коментар #9 от "оня с коня":

    Ами ако ти трябва колата
    След 2 часа ще ходиш на работа
    А и вадене и носене на акумулатор нагоре
    Надолу лесно ли е
    Или кабели или бутане и на втора предавка
  • 11 На тоя с коня

    17 0 Отговор

    До коментар #9 от "оня с коня":

    акумулатора ако ти е умрял,и една седмица да го зареждаш файда няма.А ако го зареждаш със зарядно не е нужно да го сваляш от автомобила.И ако ти откаже в планински курорт например,едва ли ще намериш зарядно.Така че приятелите и колеги не ги пренебрегвай.
  • 12 Порно

    2 7 Отговор
    Какво зареждане на акумулатора бе хора , в кой век живеете? Знаете ли какво разглобяване пада , докато се доберещ до него? Последния с лесен достъп бе едно Пежо 306. Преди 15 години.Държа си колата в гараж , но е палила и след 5 дни кучи студ.
  • 13 име

    5 1 Отговор
    Радо си е типичен мисир, никакви технически познания, никаква консултация с технически грамотни хора, и дори го мързи да превежда.
  • 14 кирпича

    1 2 Отговор
    а бе има ли хора да ползват кабели още техниката напредна много и хората почнаха да ползват Auto Buster Emergency Booster Starting Device това устройство е малко и компактно и върши чудесна работа
  • 15 Сулфид

    4 1 Отговор
    Бре, до тук,не прочетох някой да се изцепи,че по тъпа статия не е чел.В предишни статии винаги се е намирало такъв.